Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Kuidas saavutada võimalikult madal kütusekulu?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

loomulikult on selliselt seadistatud autoga üle 90km/h kiiruste saavutamine juba suur vägitegu...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: olaaf
loomulikult on selliselt seadistatud autoga üle 90km/h kiiruste saavutamine juba suur vägitegu...
Jah, dünaamika kindlasti kannatas. Kuskilt teemast on meeles, et Motamees oli Nivaga ka selle võttega alla 9liitri saanud küttekuluks.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Mel
... ja ausalt öeldes tulemust eriti nagu polegi linnasõidul. Maanteel teeb eelkõige aerodünaamika siiski olulise vahe sisse.
Linnas mängib rolli auto kaal. Kui ikka korralik auto (mitte mingi "turukorv"), siis peab ka bensiini rohkem sisse valama. Maanteel see kaal enam kahjuks ei tule (pigem kasuks), seal jah aerodünaamikal suur osa täita.
Algselt postitas: Moss
... Kuskilt teemast on meeles, et Motamees oli Nivaga ka selle võttega alla 9liitri saanud küttekuluks.

Ega seal mootori juures midagi väga poogitud polnudki (täiega andes läks kuskil 130km/h). Tühikäigu düüsi sai sõidu peal kabiinist lülitiga välja lülitada (hiljem panin automaatika). Maanteekummid olid all ja paigaldatud el. jahutusvent.
Mäletamise järgi oli mingi komakoht üle8L/100km kohta. Kusjuures käru oli taga. See küll väike ja kõvakaanega (tuuletakistus väike) käru (Skif), aga siiski.
Nivaga "rekordkuluks" sain 6,3. Aega oli palju ja otsustasin teha ökonoomsuse proovi. Üle 70km/h ei sõitnud, pidurdused ja kiirendused minimaalsed. Selle prooviotsa sees oli ka läbisõit Riia linnast.
Kui normaalselt sõita, siis saab ka suurlinnas teha väga ökosõitu. Tuleb foore kaugele ette vaadata, et mitte asjatult pidurdada/seista. Linnakiirus on ju ökosõidu jaoks väga soodne.
Väikestes aedlinnades on ökosõit suhteliselt võimatu. Kiirus väga väike, iga risti peal pea kinni (foore ju pole) ja palju pööramist/nikerdamist.
C
Vasta