2108 BlackSun 1995

2108 BlackSun 1995

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

2108 BlackSun 1995

Postitus Postitas BlackSun »

Tere.
Lõppude lõppuks leidsin enda unistuse auto:lol
Peale pikka otsingut tõin Eesti teisest otsast Vaz 2108, must, 1,3 karpa,5k. kast, valuveljed ( OZ racing ), tulede korrektor, makk -kassetikas ( praegu juba vist rariteet ).
Auto seisukord: kere on enam vähem aga leidub ka kohti kust on makroflexiga parandatud autokeret :flaming:flaming
Valusad kohad on praegu mass juhtme kinnitus,kapott, ukse karbid alumine osa ( põhi-uksekarp ) parem ukse post( täiesti läbi ) , ja mõned augud põhjas ( kummi punnide ümber . Kohati on kere pahteldatud ( pahtlid on küll visatud 50 meetri kauguselt :sein) ja siis on värvidud aerosooliga.
Mootori kohta ei oskagi öelda, käima läheb , isegi töötab aga mootorit vaadates võiks öelda et õli kulu peaks olema võrde bensu kuluga :P Vb veel peaks muret tekitama selline asi: juhtmeid veetud nii et jääb mulje nagu kapotti all oleks ussipesa :D
Salong on iseenesest suht hästi säilinud, pikka seismise tagajärel on hiired tekkitanud endale salongi pesa( veetud igast kraami - tammetõrud nt ) , elanikud on siiani leidmata :D
Veel olid pidurid nii jõhkralt peal et 4 tugevt meest vaevu suutsid auto paigast ara lükkata.
Plaanidest: plaanid on metsikult suured aga esialgu ei hakka kõike välja rääkima eks ajajooksul tasapisi ehitan ja räägin.
Eks siis paari aasta pärats paistab mis sellest tulb välja.
Pildid tulevad nõks hiljem.

Aleksei.

[Muudetud: 18-2-2008 BlackSun]

[Muudetud: 18-2-2008 BlackSun]Pilt
2108- BlackSun
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Veel moni piltPilt
2108- BlackSun
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Esimene tööpäev:
Võtsin esiotsa täiesti lahti, tuled , stange, tiivad lendasid suure kaarega minema. Roostes kohad said kiirelt puhtaks tehtud ja Zn'iga üle värvitud( mõneks ajaks see peatab rooste edasist tööd).Said lahti võetud esi pidurid, puhtaks ja tagasi kokku. Selle põhjal võik öelda et auto oli seisnud alja 2 aastat, parem pidur oli nii jõhkralt kinni et isegi piduripedaali abil ei tahtnud kolb välja tulla. Nüüd siis vähemalt jõab autod vajadusel lükata.
Siis ajasin mootori käima, starter on pekkis ja käivitamine toimub kruvika ja juhtme abil:D Aga vähemalt liigub.
Teine päev:
Lõhun po0lstrid välja. See mis tuleb ühes tükkis see tuleb , ülejäänu suure kaarega prügikasti. Täna õhtuks loodan nii kaugele jõuda et saan salongi polstritest, istmetest ja muust jamast puhtaks siis juba peaks nägema ka aute tervet olukorda.
Vahepeal sai käidud poes ja uuritud juppide hindasid. Hinnaks on ikka müstilised :yllatunud
Tiib 500.- , kapott (pikk ) 1600.-, ukse hing 75.- , esitulede juhtmed 1300.- ukse posti mille küljes on ukse hinged eraldi ei saa , ainult terve külg. Kuigi on olemas isegi varuosa kood asjale ja mille hind on 153 rutsi :D Müstika.
Arvestades juppide kogust mida vaja oleks osta/tellida suveks teen Vene viisa ja hakkan Pihkvas käima.

Aleksei.
2108- BlackSun
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Aga lao siis pilte siia, oleks vähe huvitavam. 1 pilt = rohkem kui 1000 sõna..
Must värv sobib samaarile nagu rusikas silmaauku!
Jõudu!
Lower your standards and you'll never be disappointed!
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Ärge hakkake kohe taburettidega mind loopima rumala küsimuse eest aga kuidas saaks ühe postitusele mitu pilti kohe laduda??
Muidu proovisin ja üle ühe ei õnnestu.
Enamus pildi materjali läheb netti üles hiljem, nagu aru saate siis muid tegemis suht palju :D
Tahaks auto juba puhtaks võtta , liivapritsi alla saada ja siis keevitusse.

Aleksei.
2108- BlackSun
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Tere tulemast klubisse Aleksei. Päris kabe auto pildi pealt, aga tööd sul jätkub. Samas kui niisuure tuhinaga pihta hakkad tuleb siit hea projekt.

Piltide kohta: Mitu pilti saab minuteada ainult kui pildid kuskile üles riputatud ja lisada pildi aadress (http://....).


Edu ja jõudu,
Valdz
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

paistab päris viisakas, edu! :D
j
JX
Foorumi kasutaja
Postitusi: 301
Liitunud: 20 Aug 2007 17:28
Asukoht: võru- tallinn
Autod: 21023, 2101 jx edition, bmw 525e ja volvo v70 t5
Kontakt:

Postitus Postitas JX »

jõudu ja jaksu...
Auto audio on nagu seks, ei loe kui pikk sul on vaid peab olema hea...
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Day 3:
Salong sai puhtaks. Oh seda lõbu ja rõõmu :D
Tükk aega pole sedasi madistada saand. Korralikku välimusega plastik osad jätsin tervena ülejäänud puruks/pooleks ja välja. Usute või mitte aga vb olen nii loll et ei saand armatuur laua maha inimese moodi. Need kruvid mida leidsin 'kruvisin lahti ja siis küüned taha ja üks jõu ja ilu number :D Tükke lendas aga kätte sai. Põhjamattid olid nii vett täis et nende kogukaaluks pakkuks u. 35-40 kilo,- -- prügimäe kaup. Pigimattid olid ka iseenesest juba lahti, nii et nendee lahti saamine polnud suurem ettevõtmine. Parajaks juurikaks oli hoopis tagastange:flaming Ei ole võimalik sellist asja ühes tükkis kätte saada, mutrid olid nii ara roostetanud et ei saanudki aru mis võtti sinna võiks minna kas 12, 13 või 14. Õnneks oli universaal tööristad käepärast : meisel, suurem haamer ja relakas :D
Üld kokkuvõtte:
Auto sai tublisti u 100 kilo võrra kergemaks : vett täis müramattid, taga stange all, vahel ja mujal olnud põlluralli muda.
Kere seisukorras üllatusi enam ei tulnudpõhjas paar auku ( kui neid poleks see poleks Samara ) , tagatiib natuke, tagastange kinnituse juures ja veel nippet näppet. Igaljuhul ootasin hullemat. Kakkusin ka kõik põhjas olevad punnid, need keevitan kinni. Eelmine omanik oi lahe vend vist , et vett põhjast kätte saada puuris põhja sõelaks , rsk, üks pauk noku pihta oleks ühi hea kättemaks :kuri:kuri:kuri
Eile sai käidud poes ja varutud suurem hunnik lamell kettaid. teras hari kettas ( relaka otsa käivad ) . läheb suuremaks puhastamiseks.
Vahepeal suhtlesin ühe St. Peterburis oleva poe omanikkuga kes müüb igast Vene auto kraami, ja sain ta käest eile hinnakirja. Võrdlesin meie hindadega, vahe on ikka päris mõnus:o Ärge pange pahaks härrad poeomanikud, ma saan aru et ka Teie tahate elada, aga kui mõne asja pealt tuleb 400% hinnalisa siis mina ütleks see on juba röövimine.
Mõtted kõiguvad sinna poole et prooviks ise seda värki ja avaks poe nettis. Pealegi Peterburi mees oli nõus tegema koostööd:)


Aleksei.
2108- BlackSun
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Mis selle auto lõpp tulemus saab olema? Tänava sõiduks, sa seda vist ei ehita.:)
Jõudu!
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Ok, kergitan natuke saladus kattet.
Lõpp tulemuses tahan omada kiiret, hea juhitavusega omapärast autot mille ehitasin oma kättega, autot millega võiks tule alla teha 3'se Bmw omanikule, autot mida hakkaksid tahtma endale ka teised ;)
2108- BlackSun
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Võtsin ennast kokku ja lükkasin netti suurema portsu pilte.
Edaspidi kogu pildi materjali panen sinna albumisse üles.

http://www.album.ee/album/30017039/50096836


Aleksei.

[Muudetud: 22-2-2008 BlackSun]
2108- BlackSun
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Vahepeal olid kiired, pole jõudnud eriti midagi teha ega siia kirjutada.
Viimase 2 päeva töö mootori, juhtmestikku. torustikku ja paagi maha võtmine. Hakate naerma mida ma sela tegin ??
Palun: pooltelje mutrite lahti keeramine võttis aega 4.5 tundi, võtmete asemel meisel ja suurem haamer ( vene auto - vene tööristad :kuri )
Juhtmestikku maha võttes leidsin ühe väga huvitava asja, DIAGNOSTIKA PISTIK :o Karpa ja see ei käi hästi nagu kokku ... minu loogika järgi :S Aga see selleks , niikui nii juhtmestik tuleb uus ehitada.
Alguses kui tahtsin mootori ja kasti õli välja lasta siis mõtlesin et peaks lusika appi võtma . no nii paks ja must oli et anna olla :kuri
Aga nüüd siis asi nii kaugel et autost on järgi ainult toorik, maha võetud peaegu kõik mis võtta annab. Homme läheb keevitusse , ja see nädal peaks jõudma Venest tellitud kere juppid.

Aleksei.
2108- BlackSun
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

nr 30 padruni ja korraliku sabaga võtan ma püsikiirusliigendi otsamutri 2 minutiga lahti kui rahulikult teha :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
m6mm
Postitusi: 611
Liitunud: 08 Juun 2007 18:51
Asukoht: Saku

Postitus Postitas m6mm »

Esiveolistel on karpa variandile kompuuter olemas! Tahtsin enda pritsele osta Torrerost veakompuutrit, kui selgus, et se oli karpale mõeldud (näitas kütuse kulu, temperatuure jne).
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: olaaf
nr 30 padruni ja korraliku sabaga võtan ma püsikiirusliigendi otsamutri 2 minutiga lahti kui rahulikult teha :)
Kottigi sa ei võta, kui mutter "jumalteab mis liimiga" korralikult otsa liimitud.
Kuuma max. 300*C ja kõikide liimide võimed taanduvad.

Ülikuri liim oli näiteks selline, mille pakendil kirjas "gaasitorustike liitmike tihendamiseks". Poldi-mutri ühenduse lahutamiseks aitas ainult kuumutamine. Selle möginaga liimitud 18mm keermega 8.8 poldi olen külmalt isiklikult puruks keeranud. Tegemist oli lihtsa poldi-mutri ühendusega.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

milleks seda liimida - seal ju stopper?
kui selle 260N jõuga kinni tõmbad ja ära stoperdad pole sinna seda liimi küll vaja...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Sõltub. Esimeste "kaheksate" tüüpveaks oli just rummu mutri lahtikeerdumine. Nii kummaline, kui see ka pole :o.

Neljas lõik sellest tekstist:
http://www.avtomarket.ru/scripts/info/r ... ?model=505
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Hehe . mehed rahu :)
Veits hiljem teen pilti nendest tooristadest mida kasutasin nende mutrite lahtikeeramisel.
Enda 9 aastase kogemusest voin oelda et sama s**t on Jaapani paritolu autod ( selles mottes et kui jaab kinni siis on kaks varianti kas puruks voi keerab yle). Kunagi kui enda koduleht saab korralikult toole siis ma panen sinna moned pildid yles asjadest mis on nn. minu muuseumis: nt: japsi ootsapuks - mille vahetus vottis 14 tundi :D ,
VW "tuuning" nukkvoll ( pooled nukkid on poole vorra vaiksemad ), hydrotoukurid, mis meenutavad suppi taldrikud .. jne jne ;)
Ei ytleks et just esimene paev keeran mutreid aga vahets ikka sattud mone s**tatykki otsa , nagu ka need pooltelje mutrid.

Aleksei.
2108- BlackSun
b
BlackSun
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 14 Veebr 2008 08:40
Asukoht: Tartu City
Autod: Niva 2121, Nissan Primera, Vento VR6
Kontakt:

Postitus Postitas BlackSun »

Tere foorumi rahvas.
Vist hakkasite mõtme et projekt on surnnud ? Dudkit :P
Ta alles korjab hoogu.
Pole siia väga pikka aja midagi kirjutanud, võtsin ennast kokku ja istusin arvuti taha.
Mis siis vahepeal juhtus. Üks suurimaid põhjuseid mis siin vaikseks jäin on uus armuke:D 2 aastase otsimise järel leidsin endale auto, sellise mida vaga kaua olen tahtnud: Must Vento VR6 , täis lisadega, ( 93 aasta puhul see on suht haruldane masin ).
Ladale tasapisi ostsin juppe kokku: tagapaneel, tagatiivakaared, ukse post, ukse hinged, esitiivad, tiivade kinnitused, kapott, kapotti lukk.
Nende juppide tellimisega ja muude asjadega läks nii roppult palju aega, lisaks keretööde mees venitab. Aga nüüd asi lihtne, juppid koos, teine mees leitud, kohe kohe peaks minema tööks.
Mootori ja käigukasti võtsin aatomiteks laiali ( siuke legolang nüüd et anna olla :D) . Peab tõdema et see auto on saanud korralikku vatti. Kolvid sees loksuvad :yllatunud, 2 klappist pool oli puudu :S:yllatunud:lol ( ära põlenud, aga mootor töötas :D) jne jne jne. kast oli üllatavalt heas korras aga see suht suva sest sisu tuleb teine.
Tõsisemate tööde jaoks varusin vaikselt tööriistu :D nendest on alati midagi puudu. Hetkel on soetatud võimsam kompressor ( kannataks panna ka liivapritsi tööle ) , nüüd ehitan talle lisapaagid ja automaatika peale( vene värk ,you know :D:D:D ). Üks parimaid oste on käsifreesid ja suruõhufrees ( TYROLIT'i freesid 16tk 500.- krooniga ;) )
Ja kõige tahtsam: otsin, uurin ja loen raamatuid. Viimane hea leid oli MAXIMUM BOOST.
Varsti natuke pilte.


Aleksei.


P.S. Tanud Valdz'ile , kes jagab haid motteid ja soovitusi !

[Muudetud: 30-7-2008 BlackSun]

[Muudetud: 30-7-2008 BlackSun]
2108- BlackSun
Vasta