klapirkambri kaane pingutusmoment?

klapirkambri kaane pingutusmoment?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

klapirkambri kaane pingutusmoment?

Postitus Postitas atzkarik »

küsimus siis selline et kui suure momendiga (Nm) peab klapikambrikaane kinni pingutama? raamatustest ei leidnud vastust. Siiamaani olen teinud käetunnetuse järgi, aga keegi äkki teab tema õiget pingutsu momenti?

jutt siis klassikast.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
a
AsjaPulk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 274
Liitunud: 25 Mär 2007 20:59
Asukoht: Saue vald, Vanamõisa küla
Autod: [b]BMW 728iA[/b]
Kontakt:

Postitus Postitas AsjaPulk »

Klapikambrikaanel küll kindlat momenti pole. Keera lihtsalt tunde järgi kinni ja korras.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Klassiku kohta mul andmeid pole, kuid peensusi taga ajades kehtib tehase poolt antud 1,96-4,6 Nm ehk 0,2-0,47 kgFm.
Andmed samara raamatust ja käivad just klapikambri kaane mutrite kohta.
Siiani ise AsjaPulga meetodil hakkama saanud.
a
AsjaPulk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 274
Liitunud: 25 Mär 2007 20:59
Asukoht: Saue vald, Vanamõisa küla
Autod: [b]BMW 728iA[/b]
Kontakt:

Postitus Postitas AsjaPulk »

Ma keerasin omal "vändaga" (too pikk võti, kus ühes otsas 10 ja teises 8) kinni ja läbi ei aja õli.
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Postitus Postitas atzkarik »

ise ka seda moodust kasutanud! Aga lihtsalt tuli huvi et palju tegelt peab olema ja kuna endal olemas head töövahendid. Aga selge et tuleb siis ikka edasi käe tunnetust kasutada:P
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Ise ka vändaga koguaeg keeranud. Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Ja ikka mitu korda tuleks proovida pingutada, sest see tihend annab venima, sama moodi ka karteri tihendiga..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Karteri põhja kohta on mul numbrid kohe võtta:
5,2 - 8,4 Nm.
Samaga teeks vist ka kl.kambri kaane, kui keermed vastu peavad (katsetada ju võiks, aga tasub meeles pidada, et üks asi on keerata polti, kuid mutriga spilkat pingutada hoopis midagi muud). Head riistad on uhked asjad ja neid on mõnus kasutada ;) .

[Muudetud: 23-12-2007 logman]
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: reiner Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Toonitaks veelkord just reineri mainitut. See asja juures kõige tähtsam. Kõvasti ei pea pingutama. Kummitihend võtab õige paigutuse juures ilusti kinni. Üle pingutades litsub tihendi olematuks ja sealt hakkab lekkima.
C
a
Alfist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 349
Liitunud: 03 Okt 2007 20:36
Asukoht: Tallinn
Autod: Vaz 21011,Audi 100 2.3E -89,Alfa Romeo 166 3.0 Twin Spark

Postitus Postitas Alfist »

Algselt postitas: motamees
Algselt postitas: reiner Peaasi, et tihend ilusti jääb - kaane rantide taha, sest muidu võib hakata õli lekkima.
Toonitaks veelkord just reineri mainitut. See asja juures kõige tähtsam. Kõvasti ei pea pingutama. Kummitihend võtab õige paigutuse juures ilusti kinni. Üle pingutades litsub tihendi olematuks ja sealt hakkab lekkima.
Ning mis veel kõige tähtsam on see,et kui pingutad siis tuleb kõik ilusti järgemööda kinni keerata ning siis hakkad pingutama,mitte nii et ühe keerad kohe kõvasti kinni ja siis hakkad alles teisi keerama.
"Alfa Romeo ei ole lihtsalt autotehas... See on nagu haigus... Või eluviis... Seda ei saagi defineerida. See kuulub tunnete ja kirgede valda, allub südame, mitte mõistuse kontrollile".
Insener ja disainer Orazio Satta Puglia
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Kõige lihtsam on klapikambrikaanele ja õlivannile 2 tihendit panna ja normaalselt kinni tõmmata ja pole lekkekartust.
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
a
AsjaPulk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 274
Liitunud: 25 Mär 2007 20:59
Asukoht: Saue vald, Vanamõisa küla
Autod: [b]BMW 728iA[/b]
Kontakt:

Postitus Postitas AsjaPulk »

Algselt postitas: hautz
Kõige lihtsam on klapikambrikaanele ja õlivannile 2 tihendit panna ja normaalselt kinni tõmmata ja pole lekkekartust.
Kõige lihtsam oleks sirgeid ja terve pinnaga asju omada ehk? ;)
Vasta