
Lada 1800R_VäikeMägilane - LUKKU!
Lada 1800R_VäikeMägilane - LUKKU!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
paar uudist kah siia...
"viga", mis meil lõuna eestil kurjajuureks osutus oli siiski kehv kone ja kere vaheline mass mis omakorda ka kallid küünlad tuksi keeras ja sädemet vähendas ja ekslema pani
nüüd uued jupid peal ja vead parandatud ning masinatki katsetatud kruusal stopperiga....lõppkiirus 175km/h at 8000rpm, ülekandeks ikka 4.8 ja ratas 14"
sai nukka keeratud ja süüdet regullitud ning viimaks kõige magusama kohapeale paika jäetud
see kõik tehtud sai ka kiirelt Karksis käidud kuna ka teised pu?kad seal end stendinud siis hea kunagi võrrelda
Mr Ligur ja tema stend aitasid tulemusi veelgi parandada ja lõppkokkuvõtteks saime aimu ka sest venest telitud nö 300-st nukast, kaane viljakusest, väikeste klappide ja väikeste weberite koostööst, proffessor Tuhajuhe väljalaske effektiivsusest jms-st...
Tuhajuhe võib kontakteeruda kui teda tema töö huvitab, igatahes kiita sa Euroopa meistrilt said:)
Kiita sai ka minu mootori tegija Karakat?
...põhimõtteliselt on nüüd teada missugune on vahe siis 45 weberite ja suureklapiga konedel võrreldes väikestega - selle teada saamiseks kulus mul kokku täna 3700.-
lisan ka homme mõne pildi sest käigust, kahjuks oli kaameral mälu nõnda täis et ei saanud filmida kuidas kopikas rullidel 8000 kellale ajas, aga ma arvan, et see ei jää meil viimaseks korrak
"viga", mis meil lõuna eestil kurjajuureks osutus oli siiski kehv kone ja kere vaheline mass mis omakorda ka kallid küünlad tuksi keeras ja sädemet vähendas ja ekslema pani
nüüd uued jupid peal ja vead parandatud ning masinatki katsetatud kruusal stopperiga....lõppkiirus 175km/h at 8000rpm, ülekandeks ikka 4.8 ja ratas 14"
sai nukka keeratud ja süüdet regullitud ning viimaks kõige magusama kohapeale paika jäetud
see kõik tehtud sai ka kiirelt Karksis käidud kuna ka teised pu?kad seal end stendinud siis hea kunagi võrrelda
Mr Ligur ja tema stend aitasid tulemusi veelgi parandada ja lõppkokkuvõtteks saime aimu ka sest venest telitud nö 300-st nukast, kaane viljakusest, väikeste klappide ja väikeste weberite koostööst, proffessor Tuhajuhe väljalaske effektiivsusest jms-st...
Tuhajuhe võib kontakteeruda kui teda tema töö huvitab, igatahes kiita sa Euroopa meistrilt said:)
Kiita sai ka minu mootori tegija Karakat?
...põhimõtteliselt on nüüd teada missugune on vahe siis 45 weberite ja suureklapiga konedel võrreldes väikestega - selle teada saamiseks kulus mul kokku täna 3700.-
lisan ka homme mõne pildi sest käigust, kahjuks oli kaameral mälu nõnda täis et ei saanud filmida kuidas kopikas rullidel 8000 kellale ajas, aga ma arvan, et see ei jää meil viimaseks korrak
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
numbrid ei ole iseenesest mingid etalon näitajad uzzac! peaksid teadma, mina küsiks pigem graafikuid;) aga numbrid on ju palju toredamad tõesti, kui mingid kõverad, mis jubedat mata õpsi meelde jälle tuletavad oma ruutvõrranditega... tähtis on mootori karakteristika graafikud ja kw ja Nm kõverate kulg pöörete diapasoonil ehk meie näite puhul (autoralli mootor!!!) on eesmärk kone jõudlus laial pöörete vahemikul ja suurem väände moment madalamatel pööretel, mis aitaksid võimsusel ehk kw/hj-el autot pööretel edasi kanda ja et seda jätkuks ka peale väände kukkumistAlgselt postitas: uzzac
räägi numbritest ka. palju HJ ja NM on.
NB! (muidugi 100hj ja 120Nm ka laias 2000-3500-de pöörete vahemikul ei ole parem 140hj ning 190Nm -st nt. aind 1500-jal pöördel - logo, kui kast ja rattad ja ülekanne paigas saab nii kiiremini sõita)
tähtis on siinjuures ka käigukast, kuidas see klapib siis mootori karakteristikuga ja meie puhul see asi on suhtkoht paigas ja ütlen ausalt - oleme siga õnnelikud oma üllitise üle, sest masin veab iga käiguga ja pealt 3500 rpm-i kuni 7500-ni pill laulab ja käib puhtalt (need on Liguri enda sõnad ja kommentaarid... kui kunagi tekib vajadus et masin hakkab enda oskustele allajääma, siis on meil varuks 45Weber ja suuremate klappidega kaan, väljalase jääb samaks ning siis saab ilmselt juba rääkida numbritest 120+kW ja 225+Nm-i (hetkel meil siis gramm siit allpool näitajad)
kokku tegime 5 tõmmet ja graafikud algsest ja maksimaalsest ka olemas eks skannin kunagi sisse - ehk siis mootoris kahtlejad saavad natuke kindlust potensiaalseks ostuks ning vene "shricki" 296kraadine ja "kummaliste" ülekattenurkadegs 12-nese tõusuga nukk on end õigustanud ja teeb head koostööd s.a. üle 11.9 (meil 12,2 ligikaudu)-nii nad ka passis väidavad, hakka või ivanne uskuma
eputamiseks ka mõni pilt....
[Muudetud: 30.4.2010 VäikeMägilane]
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
minek Karksi
...eks ole kena kopikas mul ka, uzzac võiks sama värvi värvida siis tekiks ilmselt paanika, et mis kamm käib - sama masin võistleb korraga nii lätis kui eestis
[Muudetud: 30.4.2010 VäikeMägilane]
[Muudetud: 30.4.2010 VäikeMägilane]

Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
tean tean. oskan graafikult väga hästi välja lugeda kuidas asjad käivad. lihtsalt teinekord ei tahata graafikut näidata. meil on nukk üle 310kraadi ja tõus 12,7. overlap on ka mingi ajuvabalt suur. käib ainult üle 4500 pöörde ja sealt lõpuni täpselt sama NM. maks HJ tulevad aga tipus 7500-8000 juures. 1530 kuubiku kohta oli meil samas stendis ette näidata 160nm ja 160hj. seda siis 41 sisselaske klapi ja 45 webberiga.
uue kastiga samamoodi kõik käiguvahetused õiges kohas ja pööre ei lange kuna vahed lühikesed. tipp on 7500 pöörde juures 4.88 ülekandega ja 530 rattaga 183km/h.
sa värvi ehk enda masin parem kollaseks.
võin sulle värvi koodi ka anda 
uue kastiga samamoodi kõik käiguvahetused õiges kohas ja pööre ei lange kuna vahed lühikesed. tipp on 7500 pöörde juures 4.88 ülekandega ja 530 rattaga 183km/h.
sa värvi ehk enda masin parem kollaseks.


-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
ma ütlesin ajuvabalt mitte mõtetultAlgselt postitas: tuhajuhe
Miks sa uzzac arvad et nukil on ülekate mõtetult suur?

nuka lasime ära kraadiada küll see aasta alles. ülekate oli 108 kui õigesti mäletan. VL oli 316 ja SL 320+
mul jälle kollane hea õnne värk


- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
eks ta nii ole...aga värv ikka mingil määral mõjutab-se on faktAlgselt postitas: uzzacma ütlesin ajuvabalt mitte mõtetultAlgselt postitas: tuhajuhe
Miks sa uzzac arvad et nukil on ülekate mõtetult suur?
nuka lasime ära kraadiada küll see aasta alles. ülekate oli 108 kui õigesti mäletan. VL oli 316 ja SL 320+
mul jälle kollane hea õnne värkja nagu üks mees kunagi oma kollasest lahtisest vanast uazikust mulle estfieldile järgi karjus, et kollased autod on kõige paremad, tuleb auto ikka kollasena hoida
![]()
Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Olen nüüd oma graafikuid vaadanud siit ja sealt, püüdnud mingeid anomaaliaid näha, kuid tsiteerides klassikuid siis: pole paha... ja kui logiraamatust järgi vaatasin, siis tuleb siksile 100hj ja ca 120Nm juurde saamiseks investeerida ca 45 000 krooni
meie kone Näitajad:
40 weber; nukk 296 kraadi/tõus 12; arvutuslik s.a. 12.2; kompressioon 15.5-16 kg/cm2, VAZi standart mõõdus klapid
115kW - 7600 p/min
225Nm - 4500 p/min
(Ligur tõstis jala kui tahhokas näitas 7800)
Graafik:

meie kone Näitajad:
40 weber; nukk 296 kraadi/tõus 12; arvutuslik s.a. 12.2; kompressioon 15.5-16 kg/cm2, VAZi standart mõõdus klapid
115kW - 7600 p/min
225Nm - 4500 p/min
(Ligur tõstis jala kui tahhokas näitas 7800)
Graafik:

Festina lente!
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Edaspidiseks arusaamaks:
Kõige tähtsamad ei ole teie graafikutel olevad numbrid/näitajad !!
Kõige tähtsam on jälgida väände momendi (Nm) ja võimsuse (kW) jooni, et kuidas/millal nad ristuvad ja kuidas edasi kulgevad peale ristumist.
Erinevatele aladele (kross, ralli, ringrada, sprint, paigalt tõmbed jms) on parimad ka erinevad karakteristikud! Ei ole kunagi ühtset parimat, kuna nõudmised mootorile on vastavalt alale erinevad.
Vastandid on näiteks kross ja ringrada - nagu koer ja kass, esimesel on vaja sellist madalat jõudu ja suht suurt väändemomenti, et oma keha ühelt supikausilt teise juurde liigutada - teisel aga on vaja rohkem võimsust ehk kilowatte kõrgematel pööretel (hea kui ka laiemas vahemikus), väändemoment on siin teisejärguline, sest kui stardist juba minema saadakse, siis pöörded naljalt alla 4000-5000 ei lange, nagu kass kes jaksab joosta ja on kergema luustikuga
See on ka omaette oskus graafikult mootori karakteristikast aimu saada.
Arutlemiseks on siin materjali ikka hulga ja tore oleks näha ka teiste Vazide (ka samaarade) graafikuid - et kuidas ja miks need jooned seal graafikul just parasjagu on jne
Sellel teemal võiks kohe ühe töötoa korraldada, kus oleks nt. esivedu ja tagavedu standart konede tõmbegraafikud ja siis mõned sportlikumad, et analüüsida ja arutleda ja selgitada, kuidas saaks paremini või milline oleks parem jne jne jne
Teadupärast on pingis käinud siit foorumist vist Moss, siis see mõmm? 08-ga = standart klass; viljandi tüüp (toomas?) oma 1600 pu?kaga (krossi sõidab), pärnu rinka vend oma kollase 01-ga, mina (rallisõidu variant) - ilmselt saaksin ka laenata Ausi 1900cc graafiku ja vast kodanik Darts ehk orgunnib Elva pundist mõne 1900cc või 1700cc graafiku
Äkki on ka mõned "fiati" masinate graafikuid saada? keegi teab, see oleks väga põnev;)
Peaks enam kui küll olema üheks õhtuks arutamist...
ma arvan, et meil kõigil oleks sealt midagi uut õppida, seega ka vanad kalad võiks aktiivsemad olla
et kui mõte heaks kiidetakse, siis oleks hea kui keegi ka asja organiseeriks ... Olavi äkki?
Sa oled meil karpa spets
Kõige tähtsamad ei ole teie graafikutel olevad numbrid/näitajad !!
Kõige tähtsam on jälgida väände momendi (Nm) ja võimsuse (kW) jooni, et kuidas/millal nad ristuvad ja kuidas edasi kulgevad peale ristumist.
Erinevatele aladele (kross, ralli, ringrada, sprint, paigalt tõmbed jms) on parimad ka erinevad karakteristikud! Ei ole kunagi ühtset parimat, kuna nõudmised mootorile on vastavalt alale erinevad.
Vastandid on näiteks kross ja ringrada - nagu koer ja kass, esimesel on vaja sellist madalat jõudu ja suht suurt väändemomenti, et oma keha ühelt supikausilt teise juurde liigutada - teisel aga on vaja rohkem võimsust ehk kilowatte kõrgematel pööretel (hea kui ka laiemas vahemikus), väändemoment on siin teisejärguline, sest kui stardist juba minema saadakse, siis pöörded naljalt alla 4000-5000 ei lange, nagu kass kes jaksab joosta ja on kergema luustikuga
See on ka omaette oskus graafikult mootori karakteristikast aimu saada.
Arutlemiseks on siin materjali ikka hulga ja tore oleks näha ka teiste Vazide (ka samaarade) graafikuid - et kuidas ja miks need jooned seal graafikul just parasjagu on jne
Sellel teemal võiks kohe ühe töötoa korraldada, kus oleks nt. esivedu ja tagavedu standart konede tõmbegraafikud ja siis mõned sportlikumad, et analüüsida ja arutleda ja selgitada, kuidas saaks paremini või milline oleks parem jne jne jne
Teadupärast on pingis käinud siit foorumist vist Moss, siis see mõmm? 08-ga = standart klass; viljandi tüüp (toomas?) oma 1600 pu?kaga (krossi sõidab), pärnu rinka vend oma kollase 01-ga, mina (rallisõidu variant) - ilmselt saaksin ka laenata Ausi 1900cc graafiku ja vast kodanik Darts ehk orgunnib Elva pundist mõne 1900cc või 1700cc graafiku
Äkki on ka mõned "fiati" masinate graafikuid saada? keegi teab, see oleks väga põnev;)
Peaks enam kui küll olema üheks õhtuks arutamist...
ma arvan, et meil kõigil oleks sealt midagi uut õppida, seega ka vanad kalad võiks aktiivsemad olla
et kui mõte heaks kiidetakse, siis oleks hea kui keegi ka asja organiseeriks ... Olavi äkki?

Festina lente!
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
tuleva nv olen pärnus auto juures ja pärnu kollase rinka 01 vend annab endast parima et graafik sisse skännida.
sinu graafik on 100% ralli graafik. madalalt vääne ja täpselt vahetub hj vastu kui nm kukkuma hakkab. perfcto. eks suurema klapiga ja lööriga saaks numbreid veidi veel nehitada aga ilus vaadata ikkagi.
[Muudetud: 9-5-2010 uzzac]
sinu graafik on 100% ralli graafik. madalalt vääne ja täpselt vahetub hj vastu kui nm kukkuma hakkab. perfcto. eks suurema klapiga ja lööriga saaks numbreid veidi veel nehitada aga ilus vaadata ikkagi.
[Muudetud: 9-5-2010 uzzac]
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Muidugi on siinsel "ralligraafikul" süü ka juhuse ja rahakoti tahtel, sest ei teadnud me nukkvõllist suht midagi (uskudes ivanne ta tellitud/otsitud sai, aga jah, rinka võllid algavad siit, kus ralli omad lõppevad) ja nuka ümber 70% need graafikud ka keerlevad
reeglina hakataksegi nukkvõllist sportmootorit ehitama, meie seda ka tegime.
Peaks selle nuka kunagi huvi pärast ära mõõtma
No ja vastulauseks siis Sinu andmed (160-160) ongi ehe rinka mootor. Palju teil muidu s.a. on? peaks ka olema sinna 11.5+ sest alla selle ei taha need 300+ nukad küll käija
PS: Liguri jutust sain aru, et suurema klapi ja karpaga kerkib rohkem kW-te kui Nm-e...aga seda saame ilmselt ka kunagi testida, ja kui tollest ka väheks jääb, saab ju alati 85 kolvi ja 84 vända sisse panna
siis võiks numbrid ilmselt olla ca 130kW ja 250Nm - poleks paha ja kui sellest ka vähe, saab ju alati ka Moteci/Hesteci peale panna
[Muudetud: 9.5.2010 VäikeMägilane]
reeglina hakataksegi nukkvõllist sportmootorit ehitama, meie seda ka tegime.
Peaks selle nuka kunagi huvi pärast ära mõõtma
No ja vastulauseks siis Sinu andmed (160-160) ongi ehe rinka mootor. Palju teil muidu s.a. on? peaks ka olema sinna 11.5+ sest alla selle ei taha need 300+ nukad küll käija
PS: Liguri jutust sain aru, et suurema klapi ja karpaga kerkib rohkem kW-te kui Nm-e...aga seda saame ilmselt ka kunagi testida, ja kui tollest ka väheks jääb, saab ju alati 85 kolvi ja 84 vända sisse panna

[Muudetud: 9.5.2010 VäikeMägilane]
Festina lente!
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Mina viljandi tüüp toomas leidsin ka oma samaara graafiku üles ja skännisin sisse! Tegemist siis 1600cc tavalise karpaga samaraga. Tulemus oleks natuke parem kuna rehvid (master nordic 2) vajusid stendis läbi ning sinna taha jäi ca ~2-3 kw. Veel tuleks muuta summuti toru (praegune liiga jõhker, 60mm sisemõõduga...) ning siis saaks Jaanuse sõnul väänet juurde. Aga graafik siin:
http://www.upload.ee/image/562402/scan0001.jpg
On mul veel teada ja olemas mõndade käredate samaaride (16V ja 8V) graafikud kuid nende levitamise õigus mul puudub.
http://www.upload.ee/image/562402/scan0001.jpg
On mul veel teada ja olemas mõndade käredate samaaride (16V ja 8V) graafikud kuid nende levitamise õigus mul puudub.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Ei siia neid vast laduma pole mõtet hakata
aga võib kui mujale panna pole - pigem teeks kunagi ühe õhtu mingi ürituse (jutustamise/söömise/joomise/sauna moodi asja klubilistega) ja siis paneks need powerpoint'ga tabloole ja muljetaks/targutaks
et ise tulete, mälupulgad näpus ja nii...se oli mõte

et ise tulete, mälupulgad näpus ja nii...se oli mõte
Festina lente!