Milline muu mootor sobib ladale?
Milline muu mootor sobib ladale?
-
wwilson
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 534
- Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
- Asukoht: haapsalu
- Autod: 21053
- Kontakt:
no kaua te nyyd vaidlete siis
http://www.autoleht.ee/index.php?option ... &Itemid=19
[Muudetud: 1-14-2007 Priidic]
http://www.autoleht.ee/index.php?option ... &Itemid=19
[Muudetud: 1-14-2007 Priidic]
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded.
Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50 (RTL 2001, 69, 941), jõustunud 15.06.200.
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Kontrollimine: 1) TÜ ? vaatlusega;
Allikas:https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=907638
Vastu võetud teede- ja sideministri 18.05.2001. a määrusega nr 50 (RTL 2001, 69, 941), jõustunud 15.06.200.
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
Kontrollimine: 1) TÜ ? vaatlusega;
Allikas:https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=907638
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- robi
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 494
- Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2107 1992
- Kontakt:
Võin vastata väga konkreetselt - ei saa. Ametlikult, ja korralikult ei saa.
Miks ei saa:
1. Ei vasta ümberehituse piirnormidele( vt. eelmist postitust).
2. Ametnik peab oma allkirjaga vastutama, et ümberehitus ei ohusta sind ja teisi kaasliiklejaid. Selle nõude ühtlustamiseks ongi need piirnormid seatud, et ametnik ei saaks sõbrale 12 liitrist mootorit ladal ohutuks lugeda.
Kui sa seda tempu teha tahad, siis pead kavaldama. Ja kui aus poiss olla, siis pead piirduma 1,9 L fiati mootoriga. (oli vist selline ka).
Ja kõigepealt katsu üks 1600 lada mootor korralikult jooksma panna.
Pean silmas, kapremont + tasakaalustamine+ kõik detailid kontrollitud.
Kui sul see töö tehtud, siis skad juba ise edasi planeerida ja ei pea teistelt nõu küsima, või siis oled jõudnud, järeldusele et tehtud mootorist piisab ladale ning kui võimsamat masinat tahad, siis ostad teise auto.
Miks ei saa:
1. Ei vasta ümberehituse piirnormidele( vt. eelmist postitust).
2. Ametnik peab oma allkirjaga vastutama, et ümberehitus ei ohusta sind ja teisi kaasliiklejaid. Selle nõude ühtlustamiseks ongi need piirnormid seatud, et ametnik ei saaks sõbrale 12 liitrist mootorit ladal ohutuks lugeda.
Kui sa seda tempu teha tahad, siis pead kavaldama. Ja kui aus poiss olla, siis pead piirduma 1,9 L fiati mootoriga. (oli vist selline ka).
Ja kõigepealt katsu üks 1600 lada mootor korralikult jooksma panna.
Pean silmas, kapremont + tasakaalustamine+ kõik detailid kontrollitud.
Kui sul see töö tehtud, siis skad juba ise edasi planeerida ja ei pea teistelt nõu küsima, või siis oled jõudnud, järeldusele et tehtud mootorist piisab ladale ning kui võimsamat masinat tahad, siis ostad teise auto.
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
2l saab ikka.Kõigepealt tuleb peale panna 1,6 või 1,7 mootor(passi sisse) ja siis panna 2l fiati mootor.Siis saadetakse ekspertiisi,mis maksab ca 3500kr,kui ekspertiisis leitakse,et kõik on ok,siis ekspertiisiaktiga arki,riigilõiv 200kr ja uus mootor on passis.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- Kytt
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 2068
- Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 4x2102, Jeep & Toyota
aga kas sa teed 1,6 ja 1,3 mootoril peale vaadates vahet?Algselt postitas: etz27
siin kohal küsumus ei hakanud uut teemat tegema
kui 1,3 asemel panna 1,6 lada mootor kas pean aind 200 eeku maksma
see peaks olema ju teostatav ilma suurtemate kulutusteta?
vaevalt.
samamoodi on ka ülevaatusemehega
niiet hoia see 200 kokku ja jäta vormistamata, kindlustus ka mõned kroonid väiksem 1,3 mootoriga

- zajetz
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1086
- Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
- Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
- Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid
Kindlasti oleks mõistlikum muu auto osta kui tahad odavalt ja lihtsalt võimsamat mootorit saada.Algselt postitas: etz27
päris kallis lõbu siis ju ..lihtsam olex vist uus ja võimsam auto osta
siin kohal küsumus ei hakanud uut teemat tegema
kui 1,3 asemel panna 1,6 lada mootor kas pean aind 200 eeku maksma
see peaks olema ju teostatav ilma suurtemate kulutusteta?
Aga kui hing lada juures siis 1,3 L mootori asemele võid panna 1,6 L mootori ja ei pea ARK'i isegi teatama. Ennast huvitas ka kunagi see asi ja siis sai ARK'st küsitud selle kohta.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
selle uimase 1,3 kohta paluks vaadata pilti:
http://83.142.185.70/konnieciu/galeria/ ... hy/104.jpg
ca 120hj ja 0...100 alla 10 sek
http://83.142.185.70/konnieciu/galeria/ ... hy/104.jpg
ca 120hj ja 0...100 alla 10 sek

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Aga kas siis mõne teise margi mootori pealepaigutamine ei vaja raha?
Arvatakse umbes nii ,et võtan seina äärest mõne tuhande eest kasutatu ja viskan peale ning tuld. Säärast värki ennegi nähtud. See nigu põrssa kotis ostmine.
Samaar on mul esimene auto ,mille mootorisse pole pidanud siiani veel oma kätt toppima ,sest ta oli enne mind sõidus ja igatpidi tip-top.
Gaz 53 sai kohe peale ostu laiali võetud ja mitte asjatult. Seismisega olid kinni jäänud kolvirõngad ning sisselaskekollektori tihend lasi tosooli läbi. Müüsin selle masina kuu aega tagasi maha. Firma ,kes ostis ,tõstis mootori selle kallal vaeva nägemata teisele masinale ja taat on nii rahul ....
Aga mitte kauaks ,ennustan ,sest raudselt olid nüüd jälle pikast nelja aastasest seismisest rõngad kinni jäänud ning varsti on tal hülsid peetis.
21011-le hakkasin kohe peale ostmist 03 oma tegema ja jõudsin õigeaegselt valmis kah. 011-l tuli kolin sisse ,õlirõhk lollitas juba ostust saadik.
Ducato oma ei lammutanud enne kui üks silinder kõva häält hakkas tegema. Selle põhjuseks olid samuti pikk seismine enne ostu (rõngad kinni) pluss kusev pihusti mille tõttu toores küte silindrilt õli maha pesi. Hülss oli nii kulunud ,et selle mootori remont oleks läinud kallimaks kui teise ploki soetamine. Hammasülekandega plokki polnud võimalik saada ja nii ostsin 4000.- eest laksu pannud bussi pealt "remonditud" mootori ,mille kohe lahti kiskusin. Hülsid tollel uuel roostetasid seismisest ,samuti ei pidanud klapid ,sest oskamatu remondimees oli klapijuhtpukse hooletult vahetanud. See mootor käib nüüd siiani kenasti ,ainult rõngad tuleks ära vahetada ,sest hülsid jäid ikkagi peale roostest puhastamist karedaks ja sõid 30 000 läbisõidu järel rõngad ära.
Hea kui nii kergelt pääsed ,sest tavaliselt lammutusest või kuskilt mujalt leitud mootor on ikka miskitpidi vigane ja remondiks kulub aega ning raha ,eriti veel siis kui endal korralikku ulualust pole ,kus teha.
Selle asemel ,et siin kõvatada "paneks seda või toda ,kas see sobiks ,ma kuulsin ,et too oli pannud...." minge parem raamatukokku ja alustage enese harimisega. Kui ma elaksin Tallinnas või selle lähedal ,siis vist ööbiksin kah "kroitswaldis" ,kus tohutu tehniline infopagas.
Et aga käin päälinnas harva ,siis tuleb kasutada muid kanaleid vajalikule kirjandusele ligipääsemiseks. Hea võimalus on tellida üht-teist koju kätte.
Ja et see jutt kõvatamine poleks ,siis ,palun ,siin on üks paljudest vajalikest asjadest ,millest tuleks alustada. Pole klassiku kohta ja pole kvaliteetne pilt. Nimme ei pane paremat. Kel janu sel jalad ,nagu öeldakse... Vähem mula ,seltsimehed
Kolm lehekülge mõttetut pahna ,millest midagi kellelgi kõrvataha panna pole 
[Muudetud: 17-1-2007 logman]
Arvatakse umbes nii ,et võtan seina äärest mõne tuhande eest kasutatu ja viskan peale ning tuld. Säärast värki ennegi nähtud. See nigu põrssa kotis ostmine.
Samaar on mul esimene auto ,mille mootorisse pole pidanud siiani veel oma kätt toppima ,sest ta oli enne mind sõidus ja igatpidi tip-top.
Gaz 53 sai kohe peale ostu laiali võetud ja mitte asjatult. Seismisega olid kinni jäänud kolvirõngad ning sisselaskekollektori tihend lasi tosooli läbi. Müüsin selle masina kuu aega tagasi maha. Firma ,kes ostis ,tõstis mootori selle kallal vaeva nägemata teisele masinale ja taat on nii rahul ....

21011-le hakkasin kohe peale ostmist 03 oma tegema ja jõudsin õigeaegselt valmis kah. 011-l tuli kolin sisse ,õlirõhk lollitas juba ostust saadik.
Ducato oma ei lammutanud enne kui üks silinder kõva häält hakkas tegema. Selle põhjuseks olid samuti pikk seismine enne ostu (rõngad kinni) pluss kusev pihusti mille tõttu toores küte silindrilt õli maha pesi. Hülss oli nii kulunud ,et selle mootori remont oleks läinud kallimaks kui teise ploki soetamine. Hammasülekandega plokki polnud võimalik saada ja nii ostsin 4000.- eest laksu pannud bussi pealt "remonditud" mootori ,mille kohe lahti kiskusin. Hülsid tollel uuel roostetasid seismisest ,samuti ei pidanud klapid ,sest oskamatu remondimees oli klapijuhtpukse hooletult vahetanud. See mootor käib nüüd siiani kenasti ,ainult rõngad tuleks ära vahetada ,sest hülsid jäid ikkagi peale roostest puhastamist karedaks ja sõid 30 000 läbisõidu järel rõngad ära.
Hea kui nii kergelt pääsed ,sest tavaliselt lammutusest või kuskilt mujalt leitud mootor on ikka miskitpidi vigane ja remondiks kulub aega ning raha ,eriti veel siis kui endal korralikku ulualust pole ,kus teha.
Selle asemel ,et siin kõvatada "paneks seda või toda ,kas see sobiks ,ma kuulsin ,et too oli pannud...." minge parem raamatukokku ja alustage enese harimisega. Kui ma elaksin Tallinnas või selle lähedal ,siis vist ööbiksin kah "kroitswaldis" ,kus tohutu tehniline infopagas.
Et aga käin päälinnas harva ,siis tuleb kasutada muid kanaleid vajalikule kirjandusele ligipääsemiseks. Hea võimalus on tellida üht-teist koju kätte.
Ja et see jutt kõvatamine poleks ,siis ,palun ,siin on üks paljudest vajalikest asjadest ,millest tuleks alustada. Pole klassiku kohta ja pole kvaliteetne pilt. Nimme ei pane paremat. Kel janu sel jalad ,nagu öeldakse... Vähem mula ,seltsimehed


[Muudetud: 17-1-2007 logman]

-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
bmw is mootoril karter väga raske kujuga ladale paigutamiseks.
karter tuleb ringi keerata ning siis jääb ta sillatala ette täpselt, õlipump tuli veidi ringi teha.
muide bmw mootori paigutamisel tuleb meeles pidada, et karteripõhi jäi 5cm asfaldist!
käigukast pandi ka bmw oma ning kardaan tehti kahest üks,
loomulikult pidi käiguasti paigaldamiseks kõvasti kere lõikama..
vilniuses nägime audi 1,8 mootorit 2103 kapotiall ja seda lada käigukastiga - tehtud oli vahetükk sobitamiseks - poisid said asjaga pooleteist nädalaga valmis ning asi keris edasi küll...
karter tuleb ringi keerata ning siis jääb ta sillatala ette täpselt, õlipump tuli veidi ringi teha.
muide bmw mootori paigutamisel tuleb meeles pidada, et karteripõhi jäi 5cm asfaldist!
käigukast pandi ka bmw oma ning kardaan tehti kahest üks,
loomulikult pidi käiguasti paigaldamiseks kõvasti kere lõikama..
vilniuses nägime audi 1,8 mootorit 2103 kapotiall ja seda lada käigukastiga - tehtud oli vahetükk sobitamiseks - poisid said asjaga pooleteist nädalaga valmis ning asi keris edasi küll...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kui juba alumiiniumi keevitus inimesel olemas siis siia foorumisse ta küsima ei tule millist mootorit paigaldada 
pmst saab kõiki päripäeva pöörlevaid r4 mootoreid ja v6 mootoreid suhteliselt lihtsalt paidaldada..
praktiliselt kõigi mootorite valikul peab kasutama suuremal või vähemal määral keevitust ja tegema plekitööd va fiati mootor lada kasti otsas.
palju elektritööd, uus summuti, väga täpselt kokkukeevitatud kardaan jne.
bensiinipaagi ringitegemine, lisakütusetoru vedamine jne

pmst saab kõiki päripäeva pöörlevaid r4 mootoreid ja v6 mootoreid suhteliselt lihtsalt paidaldada..
praktiliselt kõigi mootorite valikul peab kasutama suuremal või vähemal määral keevitust ja tegema plekitööd va fiati mootor lada kasti otsas.
palju elektritööd, uus summuti, väga täpselt kokkukeevitatud kardaan jne.
bensiinipaagi ringitegemine, lisakütusetoru vedamine jne
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."