Mootori tuunimise hind?
Mootori tuunimise hind?
-
tTehnic-man
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Mai 2005 19:47
- Asukoht: TLN
- Kontakt:
Mootori tuunimise hind?
Oskab siis äkki keegi ligikaudse summa öelda mis kulub mootori tuunimisele?kui lasta kellegil teha.....
et siis: 1)Kõrgem nukk
2)kaant maha lihvida
3)Võibolla klapipesadega midagi...
4)reguleeritav nukaratas
5)võibolla midagi vajalikku veel mis hetkel meelde ei tule...aga siis peaks 1.6-st päris hea mootori saama kui eelnevalt on plokk läbi puuritud ja uued saaled, rõngad, kepsud kolvid pandud:rolleyes
et siis: 1)Kõrgem nukk
2)kaant maha lihvida
3)Võibolla klapipesadega midagi...
4)reguleeritav nukaratas
5)võibolla midagi vajalikku veel mis hetkel meelde ei tule...aga siis peaks 1.6-st päris hea mootori saama kui eelnevalt on plokk läbi puuritud ja uued saaled, rõngad, kepsud kolvid pandud:rolleyes
Ma lisaks veel paar punkti:Algselt postitas: Tehnic-man
Oskab siis äkki keegi ligikaudse summa öelda mis kulub mootori tuunimisele?kui lasta kellegil teha.....
et siis: 1)Kõrgem nukk
2)kaant maha lihvida
3)Võibolla klapipesadega midagi...
4)reguleeritav nukaratas
5)võibolla midagi vajalikku veel mis hetkel meelde ei tule...aga siis peaks 1.6-st päris hea mootori saama kui eelnevalt on plokk läbi puuritud ja uued saaled, rõngad, kepsud kolvid pandud:rolleyes
6)kerge hooratas
7)Kerged kepsud
8)Kerged jaotus hammasrattad
9)Pokikaane kanalid suuremaks ja poleerida
10)Põlemiskambri voolavust parandada
11)torukollektor
12)sportväljalase
13)Suuremad klapid
14)Turbo...
Siia jääkski neid loendama ja see läheks ikka päris kalliks kui ise ei tee.Aga kõige tähtsam on kolvid kaalu ajada(Siis veel kepsud ja sõrmed ka)Muidu on kolb varstu ploki küljepealt väljas:P
[Muudetud: 21-7-2007 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
-
tTehnic-man
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 33
- Liitunud: 03 Mai 2005 19:47
- Asukoht: TLN
- Kontakt:
sisse ja väljalaske kanalite suurendamine aitab gaasidel paremini liikuda(kui on ikka sisselaske kollektori kanaleid suurendatud ja kui on natuke jämedam torukollektor väljalaskel kui orig.)Algselt postitas: PuZuPMiks see hea on ?Algselt postitas: hautz
9)Pokikaane kanalid suuremaks ja poleerida
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS

(OIIIIIIO)
.U........U
Poleeritud pinnal tekib väiksem takistus ning sealt tulebki suurem voolukiirus.Algselt postitas: PuZuP
Aga voolukiirus?
Ja miks poleerida ?
https://www.rsparts.ee - Võidusõidu ja performance osad
- atzkarik
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 800
- Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
- Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
- Autod: vaz 2101,2107
ka poleeritud pinnal hakkab bensiin ladestuma tilkades ja see ei too eriti kaasa head!!!Algselt postitas: kasparPoleeritud pinnal tekib väiksem takistus ning sealt tulebki suurem voolukiirus.Algselt postitas: PuZuP
Aga voolukiirus?
Ja miks poleerida ?
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Jutt kaldus juba teema pealkirjast kõrvale, eks anname siis hoogu... 
Et siis küsimus selle tilgastumise kohta:
Miks ta ikkagi tekkib? Oskab keegi ära seletada?
Ma saan aru, et sirges siledas torus on selline asi täiesti võimalik, eriti veel kui küttesegu jahtub allapoole selles sisalduva bensiini aurustumistemperatuuri, aga kas tõesti ka lada sisselaskekollektoris?

Et siis küsimus selle tilgastumise kohta:
Miks ta ikkagi tekkib? Oskab keegi ära seletada?
Ma saan aru, et sirges siledas torus on selline asi täiesti võimalik, eriti veel kui küttesegu jahtub allapoole selles sisalduva bensiini aurustumistemperatuuri, aga kas tõesti ka lada sisselaskekollektoris?
-
vValdz
- Aasta Projekt
- Postitusi: 612
- Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
- Asukoht: Jüri
- Autod: 1971 BA3-2101
- Kontakt:
Kõvaras torus e. sisselaskes on bensiini inerts suurem kui õhul ja bensiini tilgad lendavad vastu kurvi välisseina. Kui pind on krobeline siis tekivad kollektori seina juures väiksed keerised mis seda takistavad. Poleerimine on ainult 1% kogu õhukaost, aga kütuse õhu segunemisest tulenev jõu vähenemine on kordades suurem.
Siin sai ka sellest kunagi jutustatud.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8929#pid74768
Siin sai ka sellest kunagi jutustatud.
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8929#pid74768
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ei ole mõõtnud.
Seda kaant enam kasutada ei saa. Siinsed (Viljandi) rallimehed soovitasid hoopis pihustid peale keerata ja diisliks teha
, poolnaljaga muidugi. Kraapisin tookord kokku mingi freesi ja hakkasin põlemiskambrit uuesti suurendama, aga sellist tööd ikka põlveotsas enam täpselt ei tee ja nii ta vedelema jäigi. Emexilaks põhimõtteliselt
.
Uus oli kohe kõrvalt võtta ja selle sain peale kanalite liivapaberiga ülekäimist väga ilusti laulma. Tont teda teab, kas oli tegemist lihtsalt hea vedamisega, aga no lõpptulemus oligi selline, nagu tuha mainis, et suuremate klappide ja kanalitega 1,6 kippus jalgu jääma. Küttekulu tollel kuuel ei kannatanud mingit kriitikat, minu 1,5 rüüpas parematel aegadel kaarega alla 8l sajale ja tagasi ma seda pilli ei hoidnud. Ikka täiega-täiega, noortevärk noh, rehve läks 70 000 peale vähemalt kolm jooksu ja ühest poolteljest sain kah jagu.
Aga see voolavuse mõõtmise võimalus on hea asi ja kindlasti hakkan sellest kinni, kui ükskord aeg sealmaal, et kopikale korralikku südant aiste vahele tarvis. Siis saab proovida, kuidas ja mis.
[Muudetud: 26-7-2007 logman]
Seda kaant enam kasutada ei saa. Siinsed (Viljandi) rallimehed soovitasid hoopis pihustid peale keerata ja diisliks teha


Uus oli kohe kõrvalt võtta ja selle sain peale kanalite liivapaberiga ülekäimist väga ilusti laulma. Tont teda teab, kas oli tegemist lihtsalt hea vedamisega, aga no lõpptulemus oligi selline, nagu tuha mainis, et suuremate klappide ja kanalitega 1,6 kippus jalgu jääma. Küttekulu tollel kuuel ei kannatanud mingit kriitikat, minu 1,5 rüüpas parematel aegadel kaarega alla 8l sajale ja tagasi ma seda pilli ei hoidnud. Ikka täiega-täiega, noortevärk noh, rehve läks 70 000 peale vähemalt kolm jooksu ja ühest poolteljest sain kah jagu.
Aga see voolavuse mõõtmise võimalus on hea asi ja kindlasti hakkan sellest kinni, kui ükskord aeg sealmaal, et kopikale korralikku südant aiste vahele tarvis. Siis saab proovida, kuidas ja mis.
[Muudetud: 26-7-2007 logman]
Et siis kui teema juurde tagasi tulla:
kaan 10000-
plokk 15000-
kolled karpad jms 20000-
Umbes selliste hindadega saame siis alustada korraliku mootori ehitust. Alati saab ka odavamalt aga kes see ütleb, et see odav asi hea on. Kuna ise olen nö bisnessis sees kulutasin enda mootorile ainult 10000 ja ma ei ole tulemusega kaugeltki rahul, võib veel mainida et mootor käib orig sisse ja väljalaske kolledega, orig. karpaga, kepsud kolvid originaalid jne.
kaan 10000-
plokk 15000-
kolled karpad jms 20000-
Umbes selliste hindadega saame siis alustada korraliku mootori ehitust. Alati saab ka odavamalt aga kes see ütleb, et see odav asi hea on. Kuna ise olen nö bisnessis sees kulutasin enda mootorile ainult 10000 ja ma ei ole tulemusega kaugeltki rahul, võib veel mainida et mootor käib orig sisse ja väljalaske kolledega, orig. karpaga, kepsud kolvid originaalid jne.
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kaane ettevalmistamine, puhastamine, portimine, klapipesade lõikamine, juhtpukside vahetus, kangemad klapivedrud koos taldrikutega (tõenäoliselt kasutada juba siis toorikklappi - vähem aretamist), õli äravoolu töötlemine jne jne jne...kõik oleneb sellest, kui suures mahus kaane "parendamist" ette võetakse...
Ning eelnev jutt on kokku võetud ilma nukkvõllita, mis maksab veel omakorda sinna juurde...
Edu...
Ning eelnev jutt on kokku võetud ilma nukkvõllita, mis maksab veel omakorda sinna juurde...
Edu...