Jahutusvedeliku vahetus

Jahutusvedeliku vahetus

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
h
heiki.k
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 29 Sept 2002 17:16
Asukoht: Tallinn, vana&hea Eesti Vabariik
Autod: VAZ 2103 “74
Kontakt:

Jahutusvedeliku vahetus

Postitus Postitas heiki.k »

Tahaks 03 hakata jahutusvedelikku vahetama aga tekkis üks küsimus. Vana vedeliku välja laskmine ja süsteemi läbi pesemine on lihtne aga kui panna uus vedelik sisse siis Lada manuaalis on öeldud, et valamiseks ühenda lahti ka soojendusradika kraani juures vedeliku tagasijooksu voolik ja kui sealt hakkab uue vedeliku lisamisel juba välja voolama siis ühenda voolik ja süsteem ongi täis.
Manuaalis ple aga öeldud, kus see voolik asub. Salongis sees küll mingit lahtiühendatavat voolikut ei näinud nii et äkki asub see voolik kapoti all (sealt jooksevad jah 2 voolikut salongi).
Kas on see lahtiühendatav voolik üks nendest, mis pildil näidatud?


[Muudetud: 7-6-2007 logman]Pilt
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Jah üks neist ongi see voollik mida sa taga ajad.See on ülemine voolik mis on tagasivoolu oma.Niiet ülemine voolik võta lahti.
h
heiki.k
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 29 Sept 2002 17:16
Asukoht: Tallinn, vana&hea Eesti Vabariik
Autod: VAZ 2103 “74
Kontakt:

Postitus Postitas heiki.k »

No selge siis, suured tänud. Läheb tööks!
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ma olen ennem jahutusvedelikku vahetanud küll, aga ühtegi voolikut pole lahti teinud ja vedelik on saanud ikkagi vahetatud.
c
chp
Foorumi kasutaja
Postitusi: 211
Liitunud: 10 Dets 2009 12:44
Asukoht: Tallinn
Autod: informatsiooni kogumine,varuosade ost-müük

Postitus Postitas chp »

Seisva mootoriga voolikut lahti ühendamata jäävad õhupaunad sisse.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Tuleb siis käivitada ja hiljem peale valada.
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

sama siin, et pole midagi lahti ühendanud, salongi sooja puhub ja mootorit jahutab
-
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Ma panin täna kah uue vee sisse.Kuna oli radika vahetus.Ja tegin kah selle vooliku lahti ja panin vee sisse aga ta ei tahtnud ise tulema hakata pidin ise veel takka kah puhuma.Aga see selleks.Nii sain ma selle tehtud ja kõik ok.:D
Kas keegi teab kust saaks ja miuke se välja näeb mis jahutussüsteemi läbi peseb.Ja kas peab sooja mootoriga seda lisama vms.

loe! http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 5#pid56371
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Äkki keegi õpetaks täpselt kuidas seda jahutusvedeliku vahetada, kui soe peab olema mootor jne.Ühesõnaga paluks kohe täpset juhist ja seda ka, et kus asub see kork radikal mis tuleb lahti keerata all?
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

mootor peab olema jahtunud et ei oleks survet sees. keerad radika korgi lahti (voolab kiiremini tühjaks). Vasakul all ääres vist oli radikal väljalaskmise kork keerad selle lahti (sealt saad radika tühjaks lasta ja osa võdvikuid ka) aga keera ka siis juba mootori ploki küljest lahti väljalaskmise kork. Asub see karterituulutus kopsiku ja mootori õlirõhu anduri vahel ploki küljes. Pilte kahjuks pole. Kui sul Ziguli raamat käepärast siis lehekülg 53 sellest juttu ja pildid ka :rolleyes Vaata ja leiuta nii õpid kõige rohkem.
Kui vedelik on tilkumise lõpetanud siis keerad aga korgid uuesti ette (radikale alla ja mootori plokile ka) ja kallad uue jahutusvedeliku radikasse sisse. Kui paisupaaki juurde vaja valada siis tee seda;). Mudi lõdvikuid radika ja termostaadi ümber ja liiguta ja mudi ka 2 voolikut mis lähevad salongiradikasse kui vaja siis lisa radikasse vedelikku juurde. Kui aga rohkem ei lähe vedeliku siis pane radika kork peale ja mootor korra käima ja pane salongi puhur soojapeale. Jäta kohe seisma ja kontrolli kas vaja radikasse valada juurde kui ei siis pane uuesti mootor käima ja hoia pöördeid kuskil 2500 peal (tundejärgi kapoti alt :spin) samal ajal mudi lõdvikuid ja jahutusvedeliku voolikuid. ETTEVAATUST ventilaatoriga ja teiste pöörlevate detailidega et pikki näppe ei saa:P hoia niikaua kuni mõlemad radika lõdvikud lähevad tuliseks ja el. vent hakkab käima kui see juhtus siis asi korras ja õhk väljas:puzzled Kui sul meh. vent siis lase niikaua mootoril vurada kuni mõlemad lõdvikud on tulised ja vaata et temp. ei tõuseks üle 90 kui tõuseb või kui vent hakkab käima ennem alumise lõdviku tuliseks minekut siis lase mootoril jahtuda ja survetel langeda ja lisa radikasse vedelikku juurde. ja siis jälle mootor käima. Loodan et said aru,:P ürita vähemalt:D
MännikuLaiali.
w
wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

kas ma olen siis valesti teinud we?
pole ei mootorit soojaks lasnud,ei midagi lahti keeranud,ei õhutanud midagi.ja auto sõidab.
Mina siis tegin nii:
radikalt kork pealt,radika alumine polt lahti(radikast vesi välja),siis mootori oma samuti,siis kinni tagasi mõlemad ja uus tosool/vesi sisse.

Ja mul auto töötab :rolleyes
w
Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 497
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

Postitus Postitas Walter »

auto sõidab ka ilma vedeliketa:lol aga pole soovitatav. igakasjuhuks vaja ikka kuumaks ka ajada et asi kindel oleks muidud tuleb klient tagasi kaebama et salong ei lähe soojaks ja mootor kuumeneb üle :cool:
MännikuLaiali.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Aga seda ka veel, et ku tahan süsteemi kasvõi tavalise veega läbi pesta, kas, siis pean auto käima panema ja hakkan paisupaaki vedelikku peale kallama ja lasen alt radikast kougaeg joosta välja?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Walter
... kui vent hakkab käima ennem alumise lõdviku tuliseks minekut...
Alumise lõdviku tasapinnas asub el vendi andur. Kui see kuumaks ei lähe ei saa ka vent käima hakata.

Wilson, praktikas sa ei ole midagi valesti teinud. Ka mina vahetan nii jahutusvedelikku.
Ladal tuleb (ainult osadel) vajutada väheke ülemist jahutusradika lõdvikut, et õhk välja pääseks. Ülemise lõdviku kaudu täitub jahutussärk vedelikuga. Soojendus täitub mootori käivitamisel. Paisupaagist saab puuduoleva vedeliku. Hiljem võiks lihtsalt kontrollida tasapinda.
C
v
virus
Suletud kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas virus »

ma tegin nii e lasin vana välja ja lasin vee sisse ja siis mootor käima peseb lahti veel sitta nii paar korda ja siis alles tosool sisse
w
wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

ma panin uue sisse ja pumpasin näpuga radika pealmist voolikut väheke!
o
Olle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 22 Apr 2007 20:16
Asukoht: Tartumaa
Autod: škoda Octavia

Jahutussüsteemi täitmine.

Postitus Postitas Olle »

Jahutussüsteemi täitmise ajal olen ma karburaator alt sisselaske kollektori soojenduse(jahutuse?) vooliku lahti võtnud. Sealt tuleb kenasti õhk välja.

Paisupaaki ei oleks küll vaja täis valada.
s
sohne
Foorumi kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 30 Mai 2007 23:25
Asukoht: tartu
Autod: 2101 72a.

Jahutussüsteemi täitmine.

Postitus Postitas sohne »

selge, äitäh

jah teame, mida võib jahutusvedelik kuumenedes teha kui paak mulguni valada
Vasta