Auto ökonoomsemaks!!!?

Auto ökonoomsemaks!!!?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
juss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 171
Liitunud: 07 Jaan 2008 19:14
Asukoht: põlva
Autod: 2106/2101/2X21011/VTR1000(streetfighter)

Auto ökonoomsemaks!!!?

Postitus Postitas juss »

Eks meil kõigil on käinud läbi idee kuidas oma ladat saad ökonoomsemaks ja ,et selle tulemusel ei väheneks minek.
Sai siis katsetatus ja natuke mõeldud ja tulemuseks keskmine 8,5 eelnevalt oli 9,5. Ja auto lõppkiirus kasvas.
Kindlast tahate teada mida ma tegin?
1. Keerasin süüdet varajasemaks ühe kriipsu võrra ( kui kaks keerasin siis ei olnud enam minekut)
2. Keerasin kiirenduspumba kruvi maha (sain grammi särtsakust juurde kuna ennem kui laba põhja vajutada tõmbas hinge kinni)
3. Ja kõigetähtsam mis annab õkonoomsust ja lõppkiirust: võtsiv vana soojaõhu vooliku ja toppisin selle radika pealt läbi iluvõre taha ja loomulikult teine ots siis õhupuhast otsa. Sealt iluvõre tagant saab mootor jahedat õhku ja suurematel kiirustel hakkab ka õhku siise suruma.

Muidugi seda surumise süsteemi on vaja edasi aretada ja kindlast vahetada välja ka õhufilter.

[Muudetud: 17-5-2007 ando]
1
1w
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Jaan 2007 19:26
Asukoht: Tallinn
Autod: 1985a 21013
Kontakt:

Postitus Postitas 1w »

Ise tahaks ka veidi paremaks seda asja saada.
Kütust tarbib mu masin muidu vähe, kuid kiirendus on ikka
täislastiga uimane võrreldes teiste samasugustega.
Ziguli raamatust lugesin välja, et ilma vaakumita jagaja pidi parem olema.;)
Ziguli on sõiduriist, mitte riistapikendus.
m
mihkel144
Suletud kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas mihkel144 »

Kindlasti aitaks kütust kokku hoida kiirem ülekanne.Sama kiiruse juures oleks pöörete arv väiksem.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: mihkel144
Kindlasti aitaks kütust kokku hoida kiirem ülekanne.Sama kiiruse juures oleks pöörete arv väiksem.
samas on siis jälle kiirendus nõrga mootoriga vilets..

üldiselt ega tasuta sõita ei saa.
kütuse kokkuhoiuks soovitan vahetada kõik mis mootoris sees ja ringi vehib kergemate asjade vastu (kolvid, kolvisõrmed, kepsud, väntvõll kergendada, hooratas kergendada), tõsta surveastet kuni 9,5-ni (E95) või 10,8-ni (E98) samuti kergendada kere - kõik üleliigne välja visata autost.
teha korda pidurid ning rattalaagrid - vabajooks peab autol olema väga hea..
kitsamad rehvid, kergemad valuveljed ;)
karpa ei tohi kõver olla, et kõrvalt õhku ahmib...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

viska pilk peale, seal kytusekulu suurenemise põhjustest kirjutatud
http://www.ladaklubi.ee/test/Artiklid/K ... hjused.htm
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Kunagi tõlkisin artikli:
Kuidas säästa kütust.

Surfasin ja arvan,et kasulikku teavet võiks ka teistega jagada...Algallikas:
http://www.kartuning.ru/zavetkarb/index.php?idi=8

Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Algselt postitas: Indy
Mitte ainult töökindlast,vaid ka ökonoomsest autos unistavad kõik.
Siin on 20 võimalikku põhjust, miks tekib bensiini ülekulu:
Hiline süüde.1° süütenurga muutust suurendab kütusekulu 1%
Ebaõiged süüteküünade elektroodide vahed ja küünalde ülelöögid ? 10%
Lähituled suurendavad kütusekulu 5% ja kaugtuled 10%
Jahutusvedeliku töötemperatuur alla normaalse 10% ja sõit soojenemata mootoriga 20%
Silindri- ja kolvigrupi liigne kulumine,iga alanenud atü ( ühik kompressiooni mõõtmisel) suurendab kulu 10%
Väntvõlli ja kepsulaagrite liigne kulumine ? 10%
Siduri liigne kulumine 10%
Gaasijaotusmehhanismi kulumine ja ka reguleerimata klapivahed -20%
Ülepingutatud rattalaagrid ? 15%
Reguleerimata kokkujooks ? 10%
Alarõhk rehvides- suurendab 9% iga 0,5 kg/cm²
Iga 100 kg lasti 10%
Katuseraam tühjalt 5% ja kaubaga 40%
Järelhaagis ? 60%
Sõidustiil ? 50%
Mitteõigeaegne õhufiltri vahetus (soovituslik vahetusvälp iga 5 tuh. km järel) -10%
Soovitatakse kasutada õhufiltreid, millede õhutakistus oleks võimalikult minimaalne.
Probleemid seoses toitesüsteemiga ? kuni 50% (See punkt vajab eraldi käsitlemist)
Madala oktaanarvuga bensiin (isegi kui tangid 95 ?st, ei tea iial, mida sisse valad) ?
kuni 5%
Deforseeritud mootorid alandatud surveastmega ? kuni 10%
Vastutuul ? kuni 10%
Liiklemine madala haakuvuskoefitsendiga trassil ? kuni 10%
Täiesti asjatundmatu jutt, ilmselt kirjutatud kodaniku poolt kes pole elu sees autodega otseselt kokku puutunud. Selliseid otseseid protsentuaalseid seoseid tuua- no tule taevas appi.
Täiesti loogiline on, et korras masin töötab kõige paremini ja on ka ökonoomne. Süüdet ei tule mitte "kriipsu võrra varajasemaks keerata" vaid süütehetk peab olema ikkagi optimaalne. Täpselt sama teema karburaatori jms häälestamisega. Enamus vanemaid masinaid on lihtsalt korrast ära ja reguleerimata.;)
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Veel aitab kaasa eco-driving.
http://www.mnt.ee/atp/?id=1117

Käiguvahetused tagaveolise Lada puhul küll vaieldavad. Nt. 4. käiku ei maksa eriti alla 50 km/h sisse panna. Lada tahab veidi enam pöördeid. Kuid kogemus on näidanud, et 1,2l mootoriga Renault-iga saab täpselt sedasi liigelda.

Üldreegel säästlikuks sõiduks on ikka KORRAS AUTO.
Vasta