Karpa regullimine

Karpa regullimine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Karpa regullimine

Postitus Postitas MuKi14 »

Tahaks teada et kuidas karpa saaks korralikult ära regullida et vähem kütet võtaks. tahaks siis teada kus asub 2105 1,3 rihm karpal segu kruvi ja mitu tiiru peaks keerama ja kui palju neid tühikäigu kruve ?? aidake:sein:sein

pilt ka siis 59 ,58 ja 62 on tühikäik aga kus on segu ??

[Muudetud: 20-2-2007 MuKi14]Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

59 ongi segu. Muudmoodi kruvidest timmida ei saagi.
Kruve tuleb keerata üsna mitu tiiru.:D
C
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

58 on hoopiski tühikäigudüüs, mitte reguleerimiseks...

1)Soojendad mootori töötemperatuurile.
2)Keerad tühikäigukruvi 62 selliselt, et mootor töötab kõige väiksemate pööretega ilma vahelejättudeta.
3)Segukruvist 59 krutid sedasi, et pöörded on jälle kõige suuremad. Otsid täpselt seda asendit, kus pöörded enam ei tõuse.
4)Nüüd keerad tühikäigukruvist jälle pöördeid madalamale.
5)Siis keerad segukruvi sissepoole ja otsid selliseid pöördeid, kus mootor käib ilusti ja vahele ei jäta.
6)Sellest asendist keerad 30-60 kraadi kruvi väljapoole, jälgides jälle, et mootor ilusti käima jääks. Pead vaatama, et pöörded oleks normis, 2105 karpaga siis ~900 p/min.

Tegutse kruvikeerajaga vaikselt ja pööra vähehaaval, oodates-kuulates natuke, kas midagi muutub. Mitte a'la 3 pööret korraga, siis ei saa enam midagi aru.

Korralikuks reguleerimiseks soovitan võtta karburaator osadeks, ja panna ta 24-ks tunniks atsetoonivanni. Peale seda düüsid ja kanalid läbi puhuda, kokku panna ja alles siis tegutsema hakata. Igakord mustust täis karbuss reguleerimisele ei allugi, keerad kruvisid palju tahad aga ei midagi tarka.

Ujuki ja kaane vaheline kaugus peab olema 6,5 +/- 0,25mm, see mõjutab ökonoomsust päris kõvasti, kui vale on. Ujukitaseme reguleerimisest kindlasti foorumis räägitud (tegelikult ka kõigest muust mille kirja panin). Õiged düüsid sisse, karpa tehaseseadesse ja üle ~9,5 liitri maanteel küll võtta ei tohiks.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

küttekuluga pole asi nii lihtne, et keeran karpas paar kruvi ja valmis.
kuidas on olukord jagajaga, süüteküünalde ja süütejuhtmetega, kas autol veereb vabakäiguga normaalselt, esisild paigas, milline on rehvirõhk ja kui laiad on rehvid, kas õhukopsik on talveasendis, kas mootor võtab õli/ on kulunud.
mõned pisiasjad kokku põhjustavadki suure küttekulu.. üldiselt peaks korras 1300 rihmaga mootor õige reguleeringu puhul liigeldes maanteel ühtlaselt 100 km/h võtma mitte rohkem kui 8l eeldades et tagasillas on 10/41 ülekanne
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
stayed
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 18 Mär 2006 17:04
Asukoht: tallinn
Autod: 21093, micu lancer gti, corolla TS

Postitus Postitas stayed »

tegelt vist kergem oleks ülevaatuse punktis lasta seda teha, ehk CO konntroll, kord reguleeriti nii, et minek puudus ja nuusutas ka suht vähe bensiini
võimalik, et panen puusse kui CO reguleerimine mõjutab kulu :puzzled
ahjaa tegemist oli 09-ga elektron süütega



[Muudetud: 21-2-2007 stayed]
ettevaatust laguneb!
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

eile nokitsesin natsa ja sain korda ,aga ma pidin kruvi 59 täiesti kinni keerama(on see hea ültse) muidu auto turtsus ja tahdis välja surra 62 kruttisin nii et pöörded olid kõige madalamad ilma vahele jättudeta siis tühikäiku kõrgemaks jõudu tuli küll juurde kui jagajast vaakumvooliku välja võtan hakkab ka turtsuma. Vahest gaasi andes tõmbab hingest kinni. Little help here pliz :puzzled

[Muudetud: 25-2-2007 MuKi14]
Kasutaja avatar
pedrox
Foorumi kasutaja
Postitusi: 586
Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
Asukoht: Pärnu
Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo

Postitus Postitas pedrox »

No see vaakumvoolik peab ikka küljes olema, siis vast ei turtsu ka enam.;)
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

praegu on see ikka küljes ;)
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

no keera seda kruvi siis natuke tagasi(mingi pool pööret alguseks) ja vaata kas asi paranes .
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

kuulmise järgi panin asjad paika las ta olla nii. :D:P muidu mul 2107 karpa

[Muudetud: 28-2-2007 MuKi14]
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Ma siis postitan ka siia foorumisse kuna on karpa kohta küsimus:kummale poole poorates tühikäigukruvi pöörded suurenevad ,mul on autol tühikäik nii madal et ei saa õieti regullima hakatagi.Mingi pool pööret keerasin ühele poole ja siis teisele poole aga midagi ei muutund.m
Mul siis nimelt 05 mitteelektrooniline karpa 01-l
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2368
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Keera siis rohkem kui pool pööret:sein
Kui sureb välja siis keera tagasi, pane uuesti auto käima ja hakka teisele poole pöörama.

Järgmine kord loe teema läbi! Mota kirjutas, et tuleb keerata päris mitu tiiru!

[Muudetud: 9-3-2007 reiner]
Lower your standards and you'll never be disappointed!
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Mootoril tühikäiku timmida ,siis peab enne sõtma mootori töösoojaks.Siis keerata neid kruvisi nii,et segu kruvi sisse keerates hakkab mootor lonkama.Ja sellest tagasi mingi pool pööret.Ja ärge püüdke mootori tühikäiku alla 750rpm saada,see mõtetu.
56506878
h
hautz
Postitusi: 2275
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:55
Asukoht: elva
Autod: 2x lada2101

Postitus Postitas hautz »

Algselt postitas: tuhajuhe.Ja ärge püüdke mootori tühikäiku alla 750rpm saada,see mõtetu.
mul oli mingi 500prm peal vist aga asi on lahendatud nüüd ja mootor töötab ilusti
.._____
./_____\ -KOPIKAS :)
(OIIIIIIO)
.U........U
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Algselt postitas: hautz
mul oli mingi 500prm peal vist aga asi on lahendatud nüüd ja mootor töötab ilusti
Kui tühikäik liiga madalaks keeratud, võib mootori, eriti nukkvõlli õlitus puudulikuks jääda ja seal tulenevad igasugused muud hädad... On su mootoril õlirõhu märgulamp töökorras ja äkki on isegi usaldusväärne õlimanomeeter? Mehhaaniline oleks parim, kasvõi ajutiselt paigaldada, saad mingigi ettekujutuse õlituse seisukorrast. Pead ei anna aga õlirõhu hoiatuslamp peaks süttima 0,5 kg/cm3 rõhu korral ja 4000 p/min juures peaks rõhk olema 3,5 kg/cm3. Kui keegi saab need andmed üle kontrollida, oleksin tänulik.

edit: lisasin tabeli, mis foorumist ka läbi juba käinud, aga topelt ju ei kärisevat...

[Muudetud: 10.3.07 GTA]Pilt
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
arvi100
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 875
Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
Asukoht: Jõgeva
Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85

Postitus Postitas arvi100 »

Algselt postitas: GTA
Pead ei anna aga õlirõhu hoiatuslamp peaks süttima 0,5 kg/cm3 rõhu korral ja 4000 p/min juures peaks rõhk olema 3,5 kg/cm3. Kui keegi saab need andmed üle kontrollida, oleksin tänulik.
Elektriline õlirõhu andur on tareeritud nii et kontrolllamp
kustub ära kui õlisurve on tõusnud 0,4-0,8 atm.Töösurve
peab olema 3,5-4,5 atm.
Tühikäigu pöörded peaksid olema 900-1000 p/min. siis on ka
tagatud korralik õlitus.Sellise pööretevahemiku juures näitab
minu auto meh.manomeeter töösoojal 2-2,5 at.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
Vasta