Tahokas

Tahokas

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ma arvan, et see tahokas on sul veidi tuksis.. sa mõõda "+" ja "-" vahel takistus ära ja siis "-" ja "M" vahel ning viska andmed siia üles.. ma siis võrdlen enda omaga (mis 3 kuud tagasi endal autol peal oli ja eeskujulikult töötas).

Rakvere muidugi veidi kaugel..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

panin endale ka just tahoka peale, universiaalse pisikese akunäidiku asemele, voolu juhtmed panin akunäidiku omad ja süütepooli juhtme süütepooli. töötab ja tundub et näitab õieti aga seier hüppab, kui gaasi vajutan, läheb sujuvalt nats jõnksutab aga nii kui gaasi lahti lasen hakkab seier jälle hüppama. mis probleem tal olla võib? äkki mõni silinder jätab vahele või on tegemist süütesüsteemi veaga, millest on tingitud ka see soundi häire??:puzzled
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

Vaata kontaktivahe kõigepealt üle.
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

hakkasin ise ka enne kontakti peale mõtlema et panin proovimisex ruttu peale ja mitte väga ilusti
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Siksimees, se oli vist mulle mõeldud. kui suur se vahe olema peab?
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
2
2107
Suletud kasutaja
Postitusi: 165
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas 2107 »

0,4 mm.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Venemaa tahhom.-kell

Postitus Postitas logman »

Ostsin sellise vidina. Ühendamine imelihtne: pidev+ kella mälule ,lüliti (süütelukk) juhe numbrite nägemiseks ,impulss süütepoolile ja mass.
Proovisin samaari peal ja tekkis selline jama ,et numbrid viskavad vääga villast. Seisab ilusti mingi aeg tühikäigupööretel 900 tuuris ja siis kui hakkab nubreid loopima ....:kuri Vahel näitab koguni 5000 millegagi.
Ühesõnaga ,asi ei ole millegipärast õige. Kas on viga autos ja elektronsüütes või selles karbikeses ,minu mõistus esialgu ei arva midagi....

Mida pakuvad meie elektroonikas kodusolevad foorumlased ja kas on miskit moodi võimalik selle tahhoka tundlikkust alandada? Kõik nõuanded teretulnud!

PS! "Viska metsa" nõuanne jäägu viimaseks :DPilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

taho sisendiga rööbiti takk 1k
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

sry nac ot, aga kas keegi teab kui täpselt loeb pöördeid 06 taho. Ning kas seda on kuidagi võimalik stabiilsemaks muuta. Rajal ringi perutades kipub see lugema mitte pöördeid, vaid pigem rajakonarusi ja laineid.:bouncing
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: logman Kas on viga autos ja elektronsüütes või selles karbikeses ,minu mõistus esialgu ei arva midagi....
kas on miskit moodi võimalik selle tahhoka tundlikkust alandada? Kõik nõuanded teretulnud!
Aeg-ajalt tuleb ette selliseid autosi, millel stroboskoop näitab imenumbreid. Mul on selline stroboskoop, millel taga tabloo. Sealt pealt näeb (tiginäiduga) pöördeid, süütenurka, kontaktivahet, ... Anomaalse auto puhul numbrid lihtsalt liduvad seal ringi. Siiani ei ole pihta saanud, mis rikkega on tegu. Reeglina nendel autodel mootorid ikka töötavad normaalselt.
C
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

ilmselt mingi navod (vene. k.) ehk siis nn parasiit generaatorist rändab ringi ja tekitab süütepooli impulssidega kombineerudes vahe ja summa sageduse ja palju muudki.. ja kui see loendur neid impulsse loeb lähevad asjad ruttu väga kirjuks..
on aidanud laadimiskaitsme väljavõtt süüte sättimise ajaks..
see on päris tihe viga digitahokate kasutamisel..

PS! jamad tekivad ka alaldussilla ebasümmeetriast mis ladal on tõsiselt ebasümmeertiline :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Vea olemasolul olen ka proovinud hoopis teise aku pealt voolu võtta. Nagu strobo kapoti alla viid, läheb segaseks. Seal hoopis tegu mingite induktiivvooludega.
Ka kaitset olen proovinud eemaldada.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ah et koguni siis väljadega tegemist.....
Aga eks ma katsetanud kah ju sealsamas kapotiall.
Igatahes - tänud praegu ,proovin mõned nipid järgi ja annan siis teada ,kas sellist edevat asjakest on mõtet soetada või peab temast kaarega ringi käima.

Ahjaa! Karel ,kas su masinal sidur on ikka korras? Ja kas pöörded mitte ei peagi tõmblema ,kui rattad vahepeal maast lahti on? Kirjutad ,et perutad....konarustel ja lainetel....
Tegemist vist jälle "põllukaga"....
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

põllurallikast on asi kaugel. Tegu on ikka turvapuuri jne. rallijubinatega autoga. Tahhoka kohta küsisin sellepärast, et ühes autopoes nägin mingi 300 raha eest ühte tuningu tahokat. Sellel oli kopsik ka kaasas, et saaks armatuuri peale panna. Tavalise lada tahhoka kohta olen ma kuulnud, et kõrgematel pööretel pidi see suht aiateibaid näitama, ja ka seier ei ole stabiilne, vaid laseb inertsist ennast kergesti mõjutada.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: karel
põllurallikast on asi kaugel....jne....
Vaat see on mehejutt!
Paremat soovid ,siis jah ,osta näiteks see http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... ct_id=2241
Ei hüple ,käiguvahetuse tuld saad programmeerida vastavalt soovile ,päris pika skaalaga.

Odavama otsa kellad leiab siit: http://www.avsk.ee/tooted.php?cat=2332
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nii ,nüüd proovitud vahele ka seda k-oomist takistit ja ei aita seegi. Panin tähele ,et kui tahhokat käitav juhe sättida teistest võimalikult kaugele (ka küünlajuhtmetest),siis see tõmblemine numbrilaual jääb kõvasti harvemaks ja sellist pilti kannataks juba vaadata. Tuhnisin täna poodides ,et leida varjestusega el.juhet ,kuid mida siit segasest linnast leida üritad ,seda tavaliselt pole... :(

Kokkuvõtteks võib öelda ,et digitahhomeetriga tuleb paras mäsu ,muidugi võib palju sõltuda ka masinast ja konkreetsest tahokast.....
Targem on enne müüjale raha ulatamist järgi proovida.:cool:
A mul nüüd vähemalt kell autos :D mis töötab.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

varjestatud juhe täiesti olemas, just selline lada tahoka jaoks sobiv... ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Noo-jahh.... Vähe hapu Tln.sse sõita selle traadijupi pärast.
Eks on siin kah kuskil ja metsas masina tagavaradest leian kohe kindlasti ,ei tulnud nagu pähegi sealt enne kojutulekut kaasa haarata :sein

Installisin selle vidina nüüd armatuurile. Selgub ,et sõites sundtühikäigul ,st.allamäge gaasi vajutamata töötab tahokas ideaalselt ,aga niikui kiirendad ja jääd kulgemise reziimile ,siis ka kohe näit paigast ära.
Paras mänguasi on....
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: logman
Selgub ,et sõites sundtühikäigul ,st.allamäge gaasi vajutamata töötab tahokas ideaalselt ,aga niikui kiirendad ja jääd kulgemise reziimile ,siis ka kohe näit paigast ära.
Kõrgepinge säde on erinevate segusiibri asenditega erinev. Kui segusiiber avada täielikult on surve silindris oluliselt suurem, kui sundtühikäigul (siiber kinni ja õhku vähe).
Jälgisin kunagi küünla sädet küünalde katsetusstendis. Seal on kõrgepinge konstantne, muuta saab survet. Vaateaknast jälgides muutub, surve suurenedes, säde suurmaks ja valgemaks. Ilmselt muutuvad surve suurenedes ka induktiivvoolud teistsuguseks.
Siit ka erinevatel tööreziimidel tekkivad anomaaliad.

Muideks vene küünaldel kaob säde kontakti vahelt (ilmselt hakkab mööda külgi jooksma), kui surve ületab 6atm. Lääne küünaldel võis vabalt 8atm. sisse lasta. Tahtsime katsetada ka 10atm. (selleks tuli vahepeal käia kompressorit reguleerimas) aga enne jõudis õhukraan lõhki minna.
C
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Teemast kõrvale ,aga hea õppetund:
Karm asi see küünlastend. Keskkoolis käisin kord nädalas autobaasis praktikal. Pandi ükskord küünlaid kontrollima. Suures tööhoos läks meelest ,et vaja pinge välja lülitada enne kui küünalt vahetama hakkan....:lol
Sai siis hüpatud seal lauataga ,kõik küünlad olid põrandal laiali ,muudkui alga otsast peale ,sassis puha kontrollitud ja kontrollimata. Hea kastitäis oli neid ,mingi 80 tuli vist ära.
Vasta