K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?
K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?
-
nnawu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 27
- Liitunud: 13 Nov 2006 15:50
- Asukoht: Rapla
- Autod: 2101 71' 1700i
- Kontakt:
K: Mis vahe on kahe ja nelja taktilisel mootoril?
Suht palju olen igasuguseid otsinguid kasutanud aga pole midagi leidnud.
Äkkitsi keegi oskab seletada või vähemasti mõne hea lingi anda.
Äkkitsi keegi oskab seletada või vähemasti mõne hea lingi anda.
Neljataktiline: 1. sisselasketakt, 2. survetakt, 3. töötakt, 4. väljalasketakt
Mootori töötsükkel tehakse kahe vända pöörde ajal.
Kahetaktiline: 1. sisselaske- ja survetakt kattuvad, 2. töö- ja väljalasketakt kattuvad, st. ei toimu nii eristatavate protsessidena kui neljataktilises mootoris.
Mootori töötsükkel tehakse ära ühe vända pöörde ajal.
Sisepõlemismootori tööpõhimõtted on samad juba kõvasti üle sajandi. Palju neid klappe seal on ei mõjuta seda, mitmetaktiline mootor ise on. Kui kahetaktilisel on sisselaske- või väljalasketakti hõlbustamiseks mõni klapp pandud ei tee teda veel neljataktiliseks... Neljataktilist mootorit siiski ilma klappideta teha ei saa.
Mootori töötsükkel tehakse kahe vända pöörde ajal.
Kahetaktiline: 1. sisselaske- ja survetakt kattuvad, 2. töö- ja väljalasketakt kattuvad, st. ei toimu nii eristatavate protsessidena kui neljataktilises mootoris.
Mootori töötsükkel tehakse ära ühe vända pöörde ajal.
Sisepõlemismootori tööpõhimõtted on samad juba kõvasti üle sajandi. Palju neid klappe seal on ei mõjuta seda, mitmetaktiline mootor ise on. Kui kahetaktilisel on sisselaske- või väljalasketakti hõlbustamiseks mõni klapp pandud ei tee teda veel neljataktiliseks... Neljataktilist mootorit siiski ilma klappideta teha ei saa.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 707
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Oled ikka kindel??Algselt postitas: karla99
2 taktilise sisepõlemismootori kasutegur on ka suurem kui 4 taktilisel
4 jataktilisel on ju palju parem hingamine. Kolb surub suitusu klappi kaudu minema ja tõmbab vaakumiga uue küttesegu teisest klappist sisse.
2 taktilisel on väljalase ja sisselase ühel ajal. Nii ei ventileeri silindrit korralikult ära.
- Hulkur
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 707
- Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
- Asukoht: V-Maarja Vald
- Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
- Kontakt:
Surutakse, imetakse, puhutakse Vahet sel on. Esimesed sisepõlemismootorid olidki 2 taktilised. Miks siis leiutati 4 ja taktiline? Selleks ikka, et saada kütusest rohkem kätte saada. Korralikult silinder venileerida, et tossu sisse ei jääks uue survetaktiga.Algselt postitas: -karla-
2 taktilisel ei tõmmata segu sisse vaid surutakse.
segu tõmmatakse vaakumiga "karterisse" kui kolb ülesse liigub ja kui kolb jälle alla tuleb ei saa segu tagasi karpasse minna ning läheb läbi kanalite kolvi peale.
suhteliselt keeruline teema peab käte ja peaga juures olema et aru saada
[Muudetud: 5-2-2007 Hulkur]