Surveaste vs oktaanarv

Surveaste vs oktaanarv

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Surveaste vs oktaanarv

Postitus Postitas pavlik »

Kasutasin küll otsingut, kuid vastust oma probleemile ei leidnud. Küsimus järgmine: milline oleks Lada mootoril kriitiline surveaste millega annaks veel 95E bensiini kasutada? Minu masinal on peal 1300 cm3, kuid kuna plokikaan (loe põlemiskambri kuju) on kõigil mootoritel sama, siis kasulikku infot annavad ka teiste Lada mootoritega saadud kogemused. Plaan klapid-nukkvõll-karburaator jätta originaalid ja lihtsalt veidi surveastet tõsta (pluss muidugi poleerimised-sobitamised, kui jõuallikas nagunii juppideks lahutatud on), et mootori poolt ära joodud bensiinist maksimaalne energia kätte saada. Samas tahaks ka edaspidi kasutada 95-t, sest 98 on ikkagi märkimisväärselt kallim (tudengi mured). Oma tarkus ütleb, et see piir peaks olema kuskil 10 kandis, tahaks siiski täpselt teada (eriti kuna üks mees just kurtis foorumis muret, et tal detoneerib).
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ehk saad siit abi: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=5872

Sügavalt subjektiivne arvamus ütleb ,et üle 9,5 pole mõtet 95-ga sõites surveastet ajada. Paljud arvavad teisiti.

[Muudetud: 18-1-2007 logman]
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Originaalne 8,5-ne surveaste on juba 95-ga vahel liiast:puzzled Kui ikka viletsam bens ka veel juhtub, siis ei saa mitte nii varaseks reguleeritud süütega sõita kui tahaks. Eriti kui autol on veel vaakumiga jagaja.
p
pavlik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 17 Nov 2005 15:29
Asukoht: Tartu
Autod: VAZ 21011 '78 / VIS 2346 '03 / ZAZ 965 '61

Postitus Postitas pavlik »

Logmani viidatud teemat lugesin juba enne oma teema tegemist ja väga palju targemaks ei saanud. Aga Mel sinu jutt tundub veidikese imelik, sest minu 8,3 surveastmega 011 mootori jaoks kipub 95E pigem rammusavõitu olema. Palju sul eelsüütenurk on ja mis karburaator (mis düüsidega) sul on? Niva pildi järgi võiks arvata, et mootor on 1600 cm3?
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

95 igasugust müügis.

lauril näiteks võetud plokist 2,2 ja kaanest 0,2 ning neste 98 detoneerib statoili oma mitte.. seda on korduvalt testitud.

võtad kaanest milli peaks hea küll saama.
Roolin nii kuis jaksan
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Niva küll 1,7, aga "probleem" on just 1,6-se mootoriga. Karpa on 2107 vaakumiga ja düüsid täpselt raamatu järgi. Süüde on pandud paika täpselt märkide järgi, aga siis regullid süüdet nn tunde järgi jagajat keerates varasemaks. Sõites siis gaasi vajutades erk ja üldjuhul ei detoneeri.
Sõites saab proovida sedasi, et neljas käik ja kiirus kuskil 45 km/h ja järsul gaasi vajutamisel käib korra detonatsiooni klõbin läbi, siis ok :D (Vanad remondimehed õpetanud sellise nipi). Kui sellelt piirilt süüdet veel varasemaks, kasvõi sutikenegi, keerata, siis hakkab käivitamine juba raskemaks muutuma, tahab hakata nn tagasi lööma.
Mõnikord satub aga viletsam bens, millega kipub detoneerima tavasõidul. Kasutades 98 kaob probleem.

Muidu mu 011-l - 1,3-se mootoriga on kõik nii nagu peab ja pole täpselt maksimaalselt varast süüdet taga ajanud, ei ilmne just erilisi probleeme. Kannatas isegi 91-ga sõita, hirmus tuim oli küll:(
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

omal 1,6 plokist maas 1mm. Surveaste 9,3. Alguses sõitsin ainult 98-ga. Kõik OK. Proovisin ka ükskord 95 ja eneselegi imestuseks detonatsioon praktiliselt puudus (vaevueristatav klõbin siiski oli). Süüde on tunde- ja kõrva järgi pandud. Karpas tehtud kõik, et bensu puudust ei tuleks.
Vasta