Korgi täis õli silindrisse

Korgi täis õli silindrisse

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Korgi täis õli silindrisse

Postitus Postitas Suska »

Selline lugu, kuna ma kahtlustan, et õlirõngad on seismisega kinni jäänud siis nende lahti saamisega (ilma mootori arutamiseta) on mulle pakutud kaks variant.

1) Panna vett tasapisi karbussi ja samal ajal mootorile pöördeid anda. Aga üks ütles et see pidi olema mõtetu, pidi ajama vaid mootori roostetama.

2) Võtta ära küünlad ära, peita küünlajuhtmed ja panna silindritesse kusagil kaks limpsi korgitäit õli. Lasta seista 15min-30min ja ajada mootorit ringi (ilma küünaldetta).

Tegu on 1.3 mootoriga.

Ültse miks ma arvan et rõngad kinni on see, et ennem ei läinud küünla ots koguaeg õliseks (just rohke gaasiga sõitmisel) :puzzled
Alguses läks vaid esimene, aga nüüd peale 2-3a seismist ei lähe esimese silindri küünal õliseks vaid 4. oma.

Ootaks mingit vastukaja. :)
k
Kiwa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 174
Liitunud: 06 Jaan 2004 17:35
Asukoht: Valga
Autod: e36 coupe

Postitus Postitas Kiwa »

Mina olen kuulnud, et pannakse petrooleumi 6li asemel silindrisse.. kah korgit2is umbes ja kyynlaaugust sisse..
Töö tegi ahvist inimese, inimene ostis ?iguli
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Ok, arvan, et proovin siis seda 2. varianti.

Keegi oskab veel midagi tarka ütelda? :spin
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Mismõttes "pidi ajama mootori roostetama"?

Esiteks on mootori sisene osa kaetud õliga niikuinii pluss veel poorne materjal, seega vesi (siinkohal mõeldud kondentsvett mis aurupesuga tahes tahtmata tekib) nii naljalt metallini ei jõua...
Enesest mõistetav on muidugi see, et peale eelnimetatud toimingut vahetatakse ka loomulikult õli...
Mis on eesmärk vee kallamisel karburaatorisse - teadupärast tekib vee kuumutamisel aur, ning kuna põlemiskambris töötemperatuur on tunduvalt üle saja kraadi Celsiuse skaala järgi, siis tegelikult see, mis teeb ära töö, on aur...
Kuuma auruga "pestakse" lahti nõgi ja muu sodi, mis on sinna tekkinud...kaasa arvatud see sodi mis on kolvi/õli rõngaste vahel...seda muidugi kui õnnestub...
Aur(ehk siis vesi) ja jäägid lähevad väljalasketrakti kaudu õue ning põlemiskambrisse jääb ikkagi see, mis seal tegelikult olema peab - õiges vahekorras küttesegu...järelikult roostet tekitavad faktorid on välistatud...
Kiwa pakutud variant on samuti õige, aga 100% garanteeritud tulemuse annab ikkagi mootori lahtivõtmine ja korralikult tehtud remont...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Jälle targem. :)
Eks ma siis proovi seda vee asja. Siinsed vennad ongi nagu sellega saanud. Seda õli ma kuulsin esimest korda.

Kui palju vett panema peaks ja kui paljuga ma surtsutan?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vett paned ikka parasjagu napilt - väikse joana ja vaata et mootor välja ei sure..
ütleme sellise viinapitsi kaupa valad vett.. samas annad käega gaasi kõrvalt..

puzupi sõnad on kuldsed - 100% kindel saab olla vaid siis kui mootori lahti sabiraitad... :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
o
oxecot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 05 Sept 2003 08:26
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas oxecot »

Ei näe et peale vee pritsimist põlemiskambrisse tingimata õli peaks vahetama kuna surverõngastest kaugemale reeglina vesi ega vee mõjul lahti tulnud saast ei lähe. Aga õlirõngaste lahtisaamiseks vaevalt see aitab.

Kui korra vett põlemiskabrisse lased siis roosteprobleemi pole aga pidev vee juhtimine sinna tekitab tõesti mõnigasi korrosioonikahjustusi. Üle 20 aasta tagasi mingi Venemaa ülikooli autotudengid seda uurisid, kuulsin ettekannet seminaril. Õigemini uuriti küll kuidas mõjutab vee lisamine küttesegusse. Kütusekulu vähenemine oli muidugi teada, mõningane korrosioon oli asja negatiivne külg. Testid tehti mälu järgi Zil-i V8 mootoriga. Pildid korrosioonist olid ajastu kohaselt mustvalged ja sellepärast polnud seal täpselt korrosiooni ulatust näha. Mu vene keel oli ka vilets see aeg.

Lisaks: vaadates probleemi kirjeldust (... et ennem ei läinud küünla ots koguaeg õliseks...) võib viga olla ka rikkas küttesegus, klapisääretihendites vms... Ja võib-olla polegi midagi viga.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Ka atsetooniga on püütud kolvirõngaid lahti saada...
Äi tegi seda Sapika mootorile aga kas soovitud efekti ka sai pole enam meeles.
Vee lisamist töötavale mootorile olen ise proovinud Mosse mootoriga, vähemalt põlemiskambrid lõi küll saastast puhtaks.
Parim lahendus on ülalpool juba mainitud - mootor lahti...
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

tänud.

Samas ma tahakski vist mootorit lahti teha, aga ennem tahaks natukene teisi asju näppida, ehk saab ka muidu.

Aga eks ma võtan nõuandeid jne kuulda. :)

Vett tuleb panna normaalselt temperatuuril? 90C või pole vahet?
o
oxecot
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 05 Sept 2003 08:26
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas oxecot »

Vee temperatuuril vahet pole, lihtsaim panna seda plastpudeliga mille korki on tehtud auk. Nagu õpetatud annad käega natsa gaasi et mootor välja ei sureks.
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Uurin, vaatan :)
Ma annan tulemustest teada kui olen autole ligi saanud ja ära proovinud.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Vett lisada ainult töösoojale mootorile...ehk siis 90 kraadi senjoor Celsiuse skaala järgi :)
Lisatava vee temperatuuril pole vahet...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Selline küsimus nüüd, palju maksab 1.3 mootorile ring uusi kolvirõngaid. Ei sooviks kõige kallimat hinnet mida näinud olete :)
Ise tean et ring maksab 500.-

Tänades.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Volga poes oli kolvirõngaste komplekt 350 krooni...mingid India päritolu rõngad ning kroomkattega...

Ja nüüd keelelist norimist: mootor on umbes või kubatuur on umbes 1300 kuubsentimeetri kanti ??? :kuri
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
Suska
Foorumi kasutaja
Postitusi: 340
Liitunud: 25 Juul 2006 10:59
Asukoht: Eesti
Autod: 2103

Postitus Postitas Suska »

Algselt postitas: PuZuP
Volga poes oli kolvirõngaste komplekt 350 krooni...mingid India päritolu rõngad ning kroomkattega...

Ja nüüd keelelist norimist: mootor on umbes või kubatuur on umbes 1300 kuubsentimeetri kanti ??? :kuri
täname..

ma panen alati 'Postituse eelvaade' kuid läks jah nihu veidi sõnastus. :)
m
martvl
Foorumi kasutaja
Postitusi: 238
Liitunud: 15 Dets 2005 16:41
Asukoht: Karinu küla;Rakvere
Autod: Vaz 21051,Gaz 21R vw golf 2,Kawasaki ninja

Postitus Postitas martvl »

eem mis jama siis on kui karteri tuulutus avast purskab õli :puzzled
üks õige Ladafänn ehitab ka külmaga oma autot :D
w
wilson
Foorumi kasutaja
Postitusi: 534
Liitunud: 13 Mär 2004 19:45
Asukoht: haapsalu
Autod: 21053
Kontakt:

Postitus Postitas wilson »

rõhk karteris?
Vasta