K: Katuseluuk
K: Katuseluuk
K: Katuseluuk
Erinevates teemades küll katuseluugist juttu olnud aga siia siis oodatud konkreetsed küsimused ja vastused. Niisiis...kevad käes ja....
1. Jagage infot kellel mis firma või mis automargi luuk peal on.
2. Mis luuk oleks sobivaim, mis lihtsaim paigaldada (arvestades ka katuse tugevduste asukohta)
3. Mis ettevõtted tegelevad katuseluugi paigaldusega Tartus ja palju läheb maksma vettpidav luuk ja paigaldus?
4. Kui kaua paigaldamine umbes aega võtab ja kas katus vajab ka pärast paigaldamist pahteldamist/värvimist
5. Kuidas on lahendatud laepolstri probleem erinevate luugi variantide (ülestõstetav/sisse keritav) puhul.
Kui teate vastuseid mõndadele neist küsimustest siis võib julgelt ka klubilisi valgustada.
1. Jagage infot kellel mis firma või mis automargi luuk peal on.
2. Mis luuk oleks sobivaim, mis lihtsaim paigaldada (arvestades ka katuse tugevduste asukohta)
3. Mis ettevõtted tegelevad katuseluugi paigaldusega Tartus ja palju läheb maksma vettpidav luuk ja paigaldus?
4. Kui kaua paigaldamine umbes aega võtab ja kas katus vajab ka pärast paigaldamist pahteldamist/värvimist
5. Kuidas on lahendatud laepolstri probleem erinevate luugi variantide (ülestõstetav/sisse keritav) puhul.
Kui teate vastuseid mõndadele neist küsimustest siis võib julgelt ka klubilisi valgustada.
1. Kuna katusel olevate turvatalade tõttu paljudele uutele autodele enam katuseluuki paigaldada ei saa, on luukide valmistajaid väheks jäänud. Ainukesena teeb korralike järelpaigaldusluuke Webasto kellega meil tegeleb KG Knutsson. Turul on olnud ka odavamaid luuke mis meie talves vastu ei pea, samuti on odavatele varusade hankimine teinekord võimatu. Kui aga näiteks luuk laseb vett läbi ja tihendit ei ole võimalik saada, on praktiliselt ainuke võimalus katus kinni keevitada. Varuosade puudumine on põhjuks miks lammutuse luuke ei soovita, lisaks ei ole lammutuse luugil aukude tegemiseks shabloone kaasas mille tegemine võtab ca 2 tundi aega. Luugi paigaldusel on vaja eraldi shablooni nii katuse plekki kui ka laepolstrisse augu tegemiseks.
2. Kõigepealt tuleb vaadata mis luuki su autole panna saab ja nende hulgast valida. Kõiki luuke pehme laepolstriga autodele panna ei saa.
3. Eestis polegi keegi kunagi väga aktiivselt katuseluukidega tegelenud. Tartus tegeles 10 aastat tagasi luukidega üks klaasifirma mille nime ei mäleta, võid küsida ka Serwendist: www.serwend.ee .
4. Spetsialist paneb luugi umbes tunniga aga spetse Eestis ei ole, seega läheb terve päev. 80-nendatel pani üks mees Soomes Finlandia luuke umbes 25 minutiga aga sellel ajal oli tööd ka palju, päevas paigaldas ta umbes 5 luuki.
5. Kõva laepolstriga autodel tuleb sisemine kate laepostri peale, pehme polstriga käib nii nagu hõljuk kirjeldas. Lae alla käiva kasetiga luukidel, nagu seda kunagi oli näiteks Hollandia TVS, tehakse riidest uus laepolsterdus. See vist ongi see luuk mida sa "sissekeritavaks" kutsud. See töötab nagu originaal katuseluuk et läheb ka lae ja katusepolstri vahele jättes kogu luugi ava avatuks. Selliseid pole Eestis paigaldatud kuna hind kallis ( üle 15k) ja paigaldus nõuab spets tööriistu mille ostmine nii väiksel turul ennast ära ei tasu.
2. Kõigepealt tuleb vaadata mis luuki su autole panna saab ja nende hulgast valida. Kõiki luuke pehme laepolstriga autodele panna ei saa.
3. Eestis polegi keegi kunagi väga aktiivselt katuseluukidega tegelenud. Tartus tegeles 10 aastat tagasi luukidega üks klaasifirma mille nime ei mäleta, võid küsida ka Serwendist: www.serwend.ee .
4. Spetsialist paneb luugi umbes tunniga aga spetse Eestis ei ole, seega läheb terve päev. 80-nendatel pani üks mees Soomes Finlandia luuke umbes 25 minutiga aga sellel ajal oli tööd ka palju, päevas paigaldas ta umbes 5 luuki.
5. Kõva laepolstriga autodel tuleb sisemine kate laepostri peale, pehme polstriga käib nii nagu hõljuk kirjeldas. Lae alla käiva kasetiga luukidel, nagu seda kunagi oli näiteks Hollandia TVS, tehakse riidest uus laepolsterdus. See vist ongi see luuk mida sa "sissekeritavaks" kutsud. See töötab nagu originaal katuseluuk et läheb ka lae ja katusepolstri vahele jättes kogu luugi ava avatuks. Selliseid pole Eestis paigaldatud kuna hind kallis ( üle 15k) ja paigaldus nõuab spets tööriistu mille ostmine nii väiksel turul ennast ära ei tasu.
Täpsustaks veel 1. küsimuse kohta, et ühegi auto originaal katuseluuki teisele, luugita autole ilma ulatuslike ümberehitusteta paigaldada ei saa kuna osa originaal luugi elementidest ei ole eraldatavad muust katusekonstruktsioonist. Teiselt autolt saab ära võtta vaid järelpaigaldus-, seega mitte originaal katuseluugi. Järelpaigaldusluugid aga on universaalsed, seega mitte otseselt konkreetse auto omad.
Paigalduse kohta lisaks, et lõikeserva praimeriga ülevärvimine ei ole mitte soovitatav, vaid elementaarne tegevus. Muidu läheb niiskus sealt pleki ja värvi vahele ning varsti on värvialune roostes. Sama kehtib ka antenni paigalduse juures.
Luugi paigaldus ei ole keeruline aga untsumineku korral on vigade parandus kallis ettevõtmine. Tean vähemalt kahte juhust kus luugi auk katusesse tehti liiga suur mille tulemusena vahetati terve auto katus ära. Tegemist oli uute autodega, kulud kroonides üle 20k.
Paigalduse kohta lisaks, et lõikeserva praimeriga ülevärvimine ei ole mitte soovitatav, vaid elementaarne tegevus. Muidu läheb niiskus sealt pleki ja värvi vahele ning varsti on värvialune roostes. Sama kehtib ka antenni paigalduse juures.
Luugi paigaldus ei ole keeruline aga untsumineku korral on vigade parandus kallis ettevõtmine. Tean vähemalt kahte juhust kus luugi auk katusesse tehti liiga suur mille tulemusena vahetati terve auto katus ära. Tegemist oli uute autodega, kulud kroonides üle 20k.