Kui suurt koormat jõuab lada vedada?
Kui suurt koormat jõuab lada vedada?
Kui suurt koormat jõuab lada vedada?
Panen sellise küsimuse selle teema alla kuna ei osanud tekkinud küsimust kuhugi mujale panna.
Huvitaks selline asi, et kui suurt koormat suudab lada järelkäruga vedada ilam, et midagi laiali ei laguneks, mootorit ei piinaks ja pidurdusmaa väga pikaks ei veniks, sest igasugusei olukordi võib ette tulla.
Nimelt oleks ühte mosset väikse trileriga ligi 150km ühest kohast teise vedada, kui kardan, et enda lada (05 03 mootoriga) jääb lahjaks.
Lisaks kujuneb vist mosse mass koos teileriga lada massist suurem, kuid liikluseeskiri ütleb (vähemalt minu mäletamist mööda), et haagise mass koos koormaga ei tohi ületaga haagist vedava sõiduki massi:puzzled
Huvitaks selline asi, et kui suurt koormat suudab lada järelkäruga vedada ilam, et midagi laiali ei laguneks, mootorit ei piinaks ja pidurdusmaa väga pikaks ei veniks, sest igasugusei olukordi võib ette tulla.
Nimelt oleks ühte mosset väikse trileriga ligi 150km ühest kohast teise vedada, kui kardan, et enda lada (05 03 mootoriga) jääb lahjaks.
Lisaks kujuneb vist mosse mass koos teileriga lada massist suurem, kuid liikluseeskiri ütleb (vähemalt minu mäletamist mööda), et haagise mass koos koormaga ei tohi ületaga haagist vedava sõiduki massi:puzzled
-
ffanatt
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 309
- Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
- Asukoht: saaremaa
- Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE
ma arvan et sinu mootor veab mosse ära küll, oleneb küll käigust.
. selle ära lagunemisega on küll selline lugu et oleneb kärust. kui on kahe teljeline siis jaotub raskus paremini ära. kui sul väga mäda ei ole se tagumine ots siis vajuvad sul vedrud põhja ja jama sõita. ise vedasin siksiga vanarauda:P siis küll vedamisega probleemi polnud ja pidurdusmaa ka väga pikk polnud. mul oli mingi ~800kg kärul ja mootor oli 1,3.

pidur = kiiruse surm
- Ronn
- Ladaklubi Juhatus
- Postitusi: 575
- Liitunud: 22 Jaan 2003 22:41
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 21043 - 2.0L
- Kontakt:
Mul 1,5 mootor. Olen vedanud Ford Scorpiot Tallinnast Rakverre. Umbes 100km. Rahulikult sõitsin 70-ga ei ei olnud häda midagi. Aga viiene kast oli all ja üle neljanda ei pannud sisse. Mootorile ei teinud vist midgai aga sidurile küll. Talvel oli vaja veel ühte scorpat vedada Järvamaa-Tallinna. Siis viskas küll kärsaka üles. Tegemist siis siduri kärsakaga. Käsi oli koguaeg tulekustutil. Mine tea mis juhtuda võib. Aga soovitan pikka maad vededa mõne muu autoga, mille mootoril on resurssi.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Kui asjad (auto ja käru) korras ei ole see sinu mainitud vedu mingi probleem.
Eeskirjadega see muidugi kokku ei lähe. Ladal lubatud käru täismass piduritega 600kg, ilma 300kg. On ka erandeid. Niisuguseid erandeid kindlasti ei ole, et sinu mainitud veo piiresse mahuks (järgnevatest postitustest selgub, et siiski on).
Elus on nii mõndagi teha tulnud. Olen mossega pukseerinud Gaz52 umbes 20km (talvel), Gaz-AA olen viinud 40km kaugusele (mööda väga halbu kõrvalteid kevadel), Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ja lõpuks muidugi see paaritonnine metsaveokäru niva taga. Kordagi pole sellest tehnilisi probleeme tekkinud.
Eeskirjadega see muidugi kokku ei lähe. Ladal lubatud käru täismass piduritega 600kg, ilma 300kg. On ka erandeid. Niisuguseid erandeid kindlasti ei ole, et sinu mainitud veo piiresse mahuks (järgnevatest postitustest selgub, et siiski on).
Elus on nii mõndagi teha tulnud. Olen mossega pukseerinud Gaz52 umbes 20km (talvel), Gaz-AA olen viinud 40km kaugusele (mööda väga halbu kõrvalteid kevadel), Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ja lõpuks muidugi see paaritonnine metsaveokäru niva taga. Kordagi pole sellest tehnilisi probleeme tekkinud.
C
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Algul oli nagu koer ketis, kõis venis ja siis tõmbas autot tagasi. Kui juba hoo sisse sai läks päris ludinal. Trakatsi juht pole üle 50 lubanud sõita. Pidi pingilt ära viskama ja esirattad õhku tõstma.Algselt postitas: Indy
...Nivaga pukseerinud ekskavaatorit JUMPS 20km ...
JUMZ kaalub kuus tonni...Einoh,kõva sõna!!!:o
Mis teha, kui ekskavaatoril kunde tegemise ajal küte otsa saab. Kell oli södaöö ja hommikuks pidi jumps omal kohal seisma.
C
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Mul 061 -96a passis lubatud piduritega haagis 1500kg.Tan-i treileri tühikaal 400g.Lada tühikaal ca 1050kg.Seega tohiks vist sellist vedu teha.Arvatavalt peaks siis vedukauto olema täiskoormatud e.koos reisijatega,et kaaluda üle 1500kg.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Oma pilliga sai sügisel uute vedrude sisseõnnistamiseks tehtud üks 400kg kartulivoor, probleeme oli vaid nende autosse paigutamisega, mitte vedamisega. Samal autol on olnud salongis, tagaistme kohal ka ligi 800kg telliseid ahju ehitamiseks + 2 reisijat autos. Kuna tol ajal olid vedrud läbi, lõi aukudes amordid põhja kuid auto kannatas selle reisi ära, (~30km) ja ka maanteekiiruse suutis kenasti välja vedada.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
No neid sigulle piinati vene ajal ju meeletult 
Põhiline piinareis oli kurkidega Piiterisse või lihaga Pihkva otsad. Minu sugulusringis veeti kurgikoormaid ,mis kaalus u. tonni ringis. 500 masinale ,teine samapalju kärule. Istmed visati muidugimõista seniks välja peale juhi oma.
Taoline vedu sai saatuslikuks vanaisa kolmele ja neid vajundperssega ladasid liikus ikka päris palju ringi. Selline auto lausa risustas tolleaegsete omanike arust vaadet ,sealtajast pärit ka komme tagaots vahepukside abil kõrgemaks tõsta.
Siinsed noored vajutaksid suure heameelega sigullid hoopis mööda maad laiali nagu ringrajamasinad. Nähtud VT piltideltki.

Põhiline piinareis oli kurkidega Piiterisse või lihaga Pihkva otsad. Minu sugulusringis veeti kurgikoormaid ,mis kaalus u. tonni ringis. 500 masinale ,teine samapalju kärule. Istmed visati muidugimõista seniks välja peale juhi oma.
Taoline vedu sai saatuslikuks vanaisa kolmele ja neid vajundperssega ladasid liikus ikka päris palju ringi. Selline auto lausa risustas tolleaegsete omanike arust vaadet ,sealtajast pärit ka komme tagaots vahepukside abil kõrgemaks tõsta.
Siinsed noored vajutaksid suure heameelega sigullid hoopis mööda maad laiali nagu ringrajamasinad. Nähtud VT piltideltki.

-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Ma olen juhtinud Lada 011 milles peale minu oli veel 14 inimest (üks tõsi küll 10aastane).Ja täpsustuseks salongis oli peale minu ja lapse veel 8 täisealist-noorukit lisaks veel 2 inimest pagassis(luuk oli lahti) ja 3 inimest pakiraamil.Auto vajus sedavõrd madalale,et tee-ebatasasuste tõttu käis sumps mööda asfalti sädemepilv taga.Kui kilogrammidesse arvestada,siis võis olla ca 900kg.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Zubrjonoki haagis silmini täis põllurammu ja kaks suurt tsinklplekist vanni
kah põllurammu täis, istusid pakiruumis kokku umbes kaks tonni.Käigud läksid ikka väga pikaks,70 km/h oli maksimum.Seda reisi sai kaks korda teha,per 30 km ots ja ära ei lagunenud midagi.
Jah need kurgivedajate ?igulid nägid üsna hirmsad välja,
transporööri linti,tennisepalle pandi vedrude vahele ja sisse
et aga rohkem koormat kannataks.
Käru sild tehti jämedamast ja paksemaseinalisest torust uus,
tehase oma lõi aukudes kõveraks.Mootorite amortisatsioon
oli nii suur lõi kepsu küljepealt välja.
kah põllurammu täis, istusid pakiruumis kokku umbes kaks tonni.Käigud läksid ikka väga pikaks,70 km/h oli maksimum.Seda reisi sai kaks korda teha,per 30 km ots ja ära ei lagunenud midagi.
Jah need kurgivedajate ?igulid nägid üsna hirmsad välja,
transporööri linti,tennisepalle pandi vedrude vahele ja sisse
et aga rohkem koormat kannataks.
Käru sild tehti jämedamast ja paksemaseinalisest torust uus,
tehase oma lõi aukudes kõveraks.Mootorite amortisatsioon
oli nii suur lõi kepsu küljepealt välja.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
aAspelund
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 63
- Liitunud: 05 Mai 2010 17:15
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Huvist asja vastu
Neid "panin Ladale tonni peale, polnud hullu midagi" lugusid lugedes tekib mul millegi pärast seos kõikvõimalike "mul on pikem kui Sul" tüüpi lugudega.
Minu arust on ajad, kus võrriga Leningradis käidi, tänaseks möödanik. Kui autot on tõesti vaja vedada, siis tellin ma evakuaatori, mitte ei ürita seda kuidagi oma Golfile haagisega taha slikerdada.
Teatud reeglid, mida liikluseeskiri ette annab, pole inimeste kiusamiseks, vaid selleks, et oleks võimalik ohutult liigelda. Ja kui mõni kodanik ennast ülekaalulise haagisega eestlaste genofondist eemaldab, on hästi, edaspidi elu rahulikum.
Aga kui seejuures keegi teine hukka saab, on seaduse täis rangus karistuseks parim.
A.
Minu arust on ajad, kus võrriga Leningradis käidi, tänaseks möödanik. Kui autot on tõesti vaja vedada, siis tellin ma evakuaatori, mitte ei ürita seda kuidagi oma Golfile haagisega taha slikerdada.
Teatud reeglid, mida liikluseeskiri ette annab, pole inimeste kiusamiseks, vaid selleks, et oleks võimalik ohutult liigelda. Ja kui mõni kodanik ennast ülekaalulise haagisega eestlaste genofondist eemaldab, on hästi, edaspidi elu rahulikum.
Aga kui seejuures keegi teine hukka saab, on seaduse täis rangus karistuseks parim.
A.
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
Teoreetiliselt tõesti pole korras seadmetega probleem, olen ise 1,3 mootoriga 06-ga erandkorras vedanud 1200 kg haagist (tuli kaalu pealt) killustikuga koormatud, ainuke probleem, et neljandaga mäkke ei läind ja üle 50 km/t hakkas ujuma.
Praktiliselt, nagu Aspelund mainis, täisesti mõttetu risk, kui poll kinni peab, siis korralik trahv+pead ikkagi kiiresti õige veduki otsima, lisaks muidugi potentsiaalne oht, et midagi siiski kuskilt järele annab ja kellelegi kahju/vigastust/surma toob.
Seega soe soovitus ikkagi natuke rohkem raha kulutada ja korrektselt liigelda, kui mõttetult riskida.
Praktiliselt, nagu Aspelund mainis, täisesti mõttetu risk, kui poll kinni peab, siis korralik trahv+pead ikkagi kiiresti õige veduki otsima, lisaks muidugi potentsiaalne oht, et midagi siiski kuskilt järele annab ja kellelegi kahju/vigastust/surma toob.
Seega soe soovitus ikkagi natuke rohkem raha kulutada ja korrektselt liigelda, kui mõttetult riskida.
Algselt postitas: kenu
Teoreetiliselt tõesti pole korras seadmetega probleem, olen ise 1,3 mootoriga 06-ga erandkorras vedanud 1200 kg haagist (tuli kaalu pealt) killustikuga koormatud, ainuke probleem, et neljandaga mäkke ei läind ja üle 50 km/t hakkas ujuma.
Praktiliselt, nagu Aspelund mainis, täisesti mõttetu risk, kui poll kinni peab, siis korralik trahv+pead ikkagi kiiresti õige veduki otsima, lisaks muidugi potentsiaalne oht, et midagi siiski kuskilt järele annab ja kellelegi kahju/vigastust/surma toob.
Seega soe soovitus ikkagi natuke rohkem raha kulutada ja korrektselt liigelda, kui mõttetult riskida.
50km/h mitte 50km/t
