Turbo ladale...

Turbo ladale...

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

No niikui öö ja päev. Eelmist teemat just lugesin ja MossOpel ajas seal nii tarka juttu. Nüüd ei saa aru elementaarsest asjast et tavakolvid võivad ära sulada. See ongi otseläbipuhe kolvist.
C
s
sigle
Suletud kasutaja
Postitusi: 159
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigle »

Otseläbi kolb on sama, mis ämber ilma põhjata. St. et tavaline kolb ei kannata seda matsu, mis antakse.
Edit: No krt ma ei või, alati jään hiljaks:kuri
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Tegelt väljend meelde jäänud 1947 aasta Arseni Palu "Mootorratta õpik-käsiraamatust", tegelt oli seal juttu silindri läbi puhumisest ja selle mõjust mootori võimsusele. Minu viga, võtan süü omaks et ei süvenenud. :(

EDIT: MO@teeb.endale.häbi.häbi
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja UssLoom
mis selles turbos jubedat on, lihtsalt maxab oma jagu ning sissepritse maksab ka natukene

lisaks on vaja asi valmis ka teha


sissepritse maxab miski 1k eesti raha orienteeruvalt
1K eeguga vaevalt sissepritset õnnestub leiutada. Kui võtta aluseks odavaimad võimalikud romulahinnad (rääkides siis odavaimast, mehaanilisest pritsest) siis toimivat bensiinipumpa ei õnnestu leida alla1000.- ;pihustit alla 100.- (x4=400); juhtrõhuregulaatorit 250.- ; rääkimata siis "pritsepeast" õhufiltrikopsikust, bensiinifiltrist ja torustikust, hunnikust voolikutest külmkäivituspihustist/andurist jm. Kui oma tuttav muidugi 1000'ga doonorautot ei müü!
Kui sinna lisada veel turbo, radikas, uus väljalase ja veel hulk spets lõdvikuid-torusid siis ei ole alla 10000.- mõtet arvestada. (Ja kui üle 3 päeva tahetakse sellise masinaga sõita siis tuleb vähendada surveastet ja tugevdada kolbe jms) Kuid selle raha eest peaks saama juba turboga masina (muidugi mitte lada) mida pole vaja ehitama hakata. Ladafännide rõõmuks on paljudele fiat'idele pandud turbo. See ka ju peaaegu lada.:spin
PS muidugi tuleb muuta ka sisse- ja väljalaskekraade ning ei tohi unustada ka tohutut-tohutut tööd mis sellise asja ehitamiseks kulub. Ning tulemuseks on ikka kohmakas ja halvasti juhitav lada, mis sellest, et parema kiirendamisvõimega.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Pilt

Pilt

Pilt

Mul nagu vedelevad sellised praegu. Ei tea millist peaks kasutama? Äkki keegi oskab soovitada? Väiksem on Opeli 2.3 diisel ja suurem on pea 14-liitrise Sisu turbo :cool: On kellelgi ideid? :D
r
revolutsionäär
Foorumi kasutaja
Postitusi: 511
Liitunud: 19 Mai 2003 19:40
Asukoht: -
Kontakt:

Postitus Postitas revolutsionäär »

ee. ma ütleks et kehva marki suitsu tõmbad:D:D
aga ma olen kuulnud et rekkaturbod enamasti sellised uimased või nii..
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Asi pole mitte rekka turbos vaid turbo suuruses. Mida väiksem on turbo seda väiksem on tall mass. Väiksemat massi saab aga kiiremini pöördesse. Võidusõidu masinatele pandi isegi kaks turbot sellepärast et peale gaasivajutust saaks kiiremini jõu kätte. Esimesed F1-d millele turbo pandi (üks suur) olid peale kurvi viivisega enne kui jõud tuli. Juhid polnud sellega mitte rahul.
C
e
effekt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 225
Liitunud: 26 Aug 2003 12:39
Asukoht: kristiine
Autod: 523i sedaan
Kontakt:

Postitus Postitas effekt »

kaks järiestikust veoki turbot olid ju ka selle soomlase mossel, mis tartus käis. töötas väga hästi :D ise küll kohal ei olnud (võistlusel), aga tartus sõitis see aparaat mööda ja siis oli esimene arvamus, et sinna on mingi 6-7 liitrine ameeriklane aistevahele pandud.


ei hakka eraldi postitust tegema... aga alumise jutu kohta ..... selge. seda ma ei ole varem mõelnud. tean ainult, et auto oli igapäeva sõitudeks. (võimalik, et eksisin)
I
I
I
V
jahil
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Seal teine asi. See auto oli mõeldud ilmselt põletamiseks. Seal gaas põhja ja minekut kui jõud üleval.
Iseasi kui vaja sõita kurvelist teed kus iga nati aja tagant vaja gaas maha lasta ja peale kurve kohe vedu. Siis pole aega oodata.
C
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Esialgne postitaja motamees
Asi pole mitte rekka turbos vaid turbo suuruses. Mida väiksem on turbo seda väiksem on tall mass. Väiksemat massi saab aga kiiremini pöördesse. Võidusõidu masinatele pandi isegi kaks turbot sellepärast et peale gaasivajutust saaks kiiremini jõu kätte. Esimesed F1-d millele turbo pandi (üks suur) olid peale kurvi viivisega enne kui jõud tuli. Juhid polnud sellega mitte rahul.
Väiksem võib ju kiiremini pöördesse minna, kuid ega ta ei tohi ka väljalaskele oluliseks takistuseks muutuda, seetõttu peaks ta ikka paras olema. Loomulikult ei ole mossele rekkaturbot mõtet panna (minuarvates ei ole muidugi üldse mõtet mossele turbot aretada) pigem ikka siis see tillem. Ei ole võidusõidumasinatega eriti kursis, kuid arvan, et seal enamasti V kujulisi mootoreid pruugitakse. Nii, et ka hea tahtmise juures on seal ühte turbot suht raske paigaldada. Seetõttu ka tänava V- mootoritel enamasti 2 turbot kasutusel. (nn biturbo)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Suitsu kohta niipalju, et sõja aeg, tead isegi :spin. Nende turbotega jah nii et kui selle Sisu oma panna, siis on jah nn turbo lag ehk läheb natuke aega enne kui turbo vungi üles saab, enne seda ei pruugi masin eriti kohaltki liikuda sest surveaste sellistel alati tohutult madal on. Põhimõtteliselt kiirendusaparaati veel saaks teha sellisega. Kas ta liiga suur pole? Alati saab ju klapid vahele panna mis seda rõhku lubatud piires hoiaksid. Selle väiksema turboga ehk veel teeks masina millega ka tänaval kannatab sõita.
m
madiskos
Suletud kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas madiskos »

mingi ajaga võib see lihtsalt mootorile saatuslikuks saada,kuid see peaks kindlasti töötama,et pöördeid tõsta keera ka süüdet käimise ajal varasemaks,niipalju et ta mootorit päris knni ei hakkaks lööma.kuid sellisel juhul peab aku olema käivitamiseks täiesti täis,sest muidu ei suuda ta mootorit ringi vedada.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Nojah, kestvusega on kindlasti probleeme. Kui just "välismaalase" molekule ei kasuta. Mis pööretesse puutub, siis turbo nagu just rohkem selle mõttega teha, et madalamal ja keskmistel see magusaim tõmme oleks,tänaval mõttekam, kui väga ära tehtud vabalthingav. Seda, et starteril probleeme tekiks, ma ei kardaks kuna starterikiirusel turbo mingit erilist mõju ei avalda.

Ainult seda ma veel ei tea, kas otto- ja diiselmootorite turbotel mingi määrav erinevus ka on :puzzled
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Sattusin siis Auto-Moto foorumis peale sellisele asjale..tegemist küll kompressoriga, kuid äramärkimist vajab küll...

Link - Kompressor 2107-mel

Kui keegi oskab sealt veel informatsiooni välja lugeda, siis üsnagi teretulnud oleks see ka siin ära märkida...(enda vene keel longab üle künga... :P)

Mõned pildid kah...


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt


Pilt

El. ventikas enam mootoripoole ära ei mahtunud...
Pilt
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

krt ma nagu ei leidnud sealt mingit infot. vent teisel pool on täiesti asjakohane ja jahutab ära küll! seal lihtsalt pilt ja mingil põhjusel karpa või mis iganes toitesüsteem kaetud ?? seal ilmselt mingi nou-hau :D
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
madiskos
Suletud kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas madiskos »

Algselt postitas: Rocky
Õhupuhastitest oli siin kuskil juba juttu,aga mul tekkis targematele inimestele üks küsimus. Mis juhtuks kui timmiks karpa rohkem kütet peale andma ja annaks õhupuhasti torust survega õhku juurde Kas lased klapid juppeks?
kolvid kindlasti klappide kohta ei oska öelda
r
rookierice
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rookierice »

Turbo lisamine karburaatorist loobumata on keerukam aga kompressoreid ei leidu jälle vanematel atodel(romulas) nii palju vast. Muidu kompressoril see hea,et ta töötab edukalt pärast karburaatorit kuna tee silindrisse ananb sellest hoolimata küllalt lühike hoida.(Mida pikem teekond seda suuremad piisad ehk kehvem põlemine):(
r
rookierice
Suletud kasutaja
Postitusi: 7
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas rookierice »

Kõrvalmõju eest maskad tanklas. Alla 0,5bari ülelaaderõhku peavad tehasemootorid vasu,lada puhul võiks ju näiteks 0,4ga piirduda. Netis peaks olema teoreetilisi kalkulaatoreid ka,et palju mingi ülelaaderõhk juurde annab aga vastus tuleks väga umbkaudne. Kompressoriga on ka see probleem,et ei saa vahejahutit kasutada,mis turbo puul väga abiks.
Üldiselt kuskil 3kohalise obearvu piirile peaks reaalne olema jõuda.:bouncing
j
Jaan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 01 Nov 2009 10:41
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 2105

Postitus Postitas Jaan »

See asi ei toimi ja kui hakkabki tööle, siis väikse rõhu korral. Durbo põhimõte on, et garburaator on kinnine ja ei võta kõrvalt õhku. Kui on suur surve ei saa bensiini korralikult kätte. Durbot on proovitud ziguli mootorile peale panna, anti viis korda rohkem õhku kui ta vabalt hingab. Tagajärg oli, et golvid lendasid läbi mootori ja bloki pea pragunes. Ei soovita katsetada, heal juhul 2 korda. Peaks, siis vastu pidama, pole proovinud.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: jaan
Durbot on proovitud ziguli mootorile peale panna, anti viis korda rohkem õhku kui ta vabalt hingab. Tagajärg oli, et golvid lendasid läbi mootori ja bloki pea pragunes. Ei soovita katsetada, heal juhul 2 korda. Peaks, siis vastu pidama, pole proovinud.
Ja nüüd kannate selle lagunemise Lada juppide kehva kvaliteedi arvele või? :lol :lol :lol
Vasta