Vahetusvälbad?

Vahetusvälbad?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
b
beast
Suletud kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas beast »

piduriõli kolme aasta tagant? kust seda võtad, ma ostsin pudeli seal kirjutas et iga aasta, ostsin paha õli w?
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

See iga aasta soovituslik. 3aasta pärast juba vajalik kuna piduriõlil omadus endasse niiskust koguda, mis võib halvematel juhtudel korrosiooni tekitada samuti väheneb keemistemp.
Kallimat pidurivedelikku nt ATE võib vahetada ka alles 5aasta pärast kuna see ei kogu nii palju niiskust.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Ei hakanud ühtegi paremat teemat küsimuse esitamiseks silma. Millist õli siiski soovitate mootoris kasutada, kas nö originaalset ?iguliõli, mingit poolsünteesi...? Kui mootor juba vana ja mustust täis, siis kunagi (kui "lääne" õlid Eestisse jõudsid) vist soovitati "lääne" õli mitte panna, et sel nii head pesemisomadused, peseb sadestunud mustuse lahti, õlikanalid ummistuvad ära.:puzzled Aga mul tegu üsna vähe sõitnud mootoriga ja praegu ?iguliõli sees, tahaks ikka mingi parema õli sisse panna, millise viskoossusega oleks kõige sobilikum ja kas poolsünt?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui eluaeg mineraaliga sõidetud siis võid edasi sõita samuti mineraaliga. valvoline 10w40 mineraal ladale hea.

samas ostad 4l pesuõli lased sellega läbi ning siis võid ka poolsünti sisse valada..
kõik sõltub ikkagi sellest kas mootor lekib õli, mida teeb karterituulutus, kui suur on õlikulu jne.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Kui uskuda, et mootor 26000 sõitnud ainult, siis ta alles lapseeas, õli kulu minimaalne, tahaks vist ikka mingi poolsünteesi sisse panna (eeldan, et on millegi poolest parem), sel juhul peaks ikka ka vaatama mingi 10w40 poole?
Praegu juhtusin Addinoli lehte vaatama ja seal räägitakse:
Enamik mootoreid on valmistatud töötama SAE 10W-40 viskoossusklassi õlidega, mis on piisav -25 kuni +40 kraadise temperatuuriga ilma puhul. Eesti talve oludes peaks mootoriõli olema siiski suurema külmakindlusega ? näiteks SAE 5W-.... Mida sellest arvata? Kasutab keegi 5W... indeksiga õli? 5W ja 10W vahe peaks olema siis see, et 5W on talvel veidi vedelam ja külmalt on parem mootorit käivitada.:puzzled
Ja käigukasti-tagasilla kohta: Eestis võib pidada optimaalseks SAE 75W-90 viskoossusklassiga transmissiooniõlisid. Loomulikult võib kasutada ka SAE 80W-90 õlisid, kuid tõsise talve korral tuleb külma autoga sõitu alustades arvestada suurema kütusekuluga. Samuti võivad käigud külmalt raskelt lülituda, sest õli on liiga "paks".
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

No viskoossusega on sul asi selge.
Poolsünt on tegelikult mineraalõli ,mis sisaldab mõne(d) sünteetilise(d) lisandi(d).
Mu arust see Olku soovitatud Valvoline on üks väga hea õli selle raha eest ja mõne vähelevinud kahtlast märki kandva kallima nn. poolsündiga omadustelt ühe pulga peal.
-25*C juures vedas mu Samara küll käima ,põlnd ta paks ega midagi.... Ennegi sellega sõitnud kui veel kopkat pidasin.

Mota peaks sõitma sünt. õliga. Mis marki ja viskoossuse täpsustamine jäägu talle.

Ja üks Mota uurimustöö kah: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthre ... 5#pid81724
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Samas jäi kusagilt silma, et (pool)sünt võib tihenditele kehvemini mõjuda, on sel tõepõhja all?:yllatunud

(tegelikult võibolla kisub natuke nagu originaalsest teemast välja, kui õigeks peetakse, siis vastava õigustega iskik võiks alates minu esimesest postitusest olevad postitused uude teemasse panna, pealkirjaga "mineraalõli vs. (pool)süntees" vms.;) )
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Ise soovitaks ladale Liqui Moly Leichtlauf MoS2 poolsünti tegemist on nn rohelise õliga mis juba sissevalades on imelikku värvi ja haiseb pahasti aga muidu on väärt kaup, Muidu sõidan Hado poolsündiga, igati tasemel värk.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

poolsünt ei tee korras tihenditele küll midagi..
osta mootori pesuõli (4L kanku) tee sellega mootori läbipesu ning siis vastavalt rahakotile käitu.. arvejommi poolt soovitatud õli on väga hea. samas ka hado uue põlvkonna nn veerevad õlid (erinevalt libisevatest õlidest..)
korralikule mootorile soovitaks ikka korralikku õli mis pole odav.
addinoli ja teboili poole vaadata ei maksa.

samas ise eelistaks suvel 20w50 ja talvel 5w40(10w40) õli.
lõppkokkuvõtteks oleneb kõik SINU rahakotist.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Eks see valik mõnes mõttes keeruline ole jah. Mõni arvab, et mineraalõli on hea küll, (pool)sündi kasutamisega saad võibolla kap.remondini paarkümmendtuh. rohkem sõita, et kokkuvõttes vähemalt rahaliselt ei tasu ära, kuna õli palju kallim, aga tegelikult kui ikka hea õli on, millel määrimisomadused paremad ja ka külma ilmaga, siis säästab sellega ka bensiini. Näiteks maksad võibolla iga õlivahetuse eest paarsada kr rohkem (iga 10 000 kohta), kui arvestada keskmiselt 10l/100 km, siis juba kui 0,2 l/100 km kohta hakkab vähem võtma, oled juba "kasumis".:D Mootor ka puhtam jne.
OK, kuna aastaga vist 10 000 ära ei sõida (või vähmalt mitte 20000, et läbisõidu poolest ei peaks 2 korda aastas õli vahetama), siis 2 korda aastas õli vahetada oleks vist liig (talvine ja suvine eraldi), seetõttu peaks vaatama, mis aastaringselt sobiks. 10w40 tundub vist parim kompromiss? Talvel muidugi jah võiks 5W... olla, aga kas ee suve jaoks jääks liiga vedelekas? Nagu aru saan, see W ees olev tähistus näitab viskoossusindeksit mingite teatud külmakraadide juures ja peale kaldkriipsu soojakraadide juures, seega siis suvetingimustes nagu 5W/40 ja 10W/40 oleksid enam-vähem samad?:puzzled
Lugesin ka veel seda, et kui peale mineraalõli kasutamist (pool)sünt panna (pesen mootori ikka läbi ka), siis esimest (pool)sünti võiks lasta veidi vähem aega sees olla, et mitte päris 10000 km, võibolla 5000 siis (või veelgi vähem), et isegi peale mootori läbipesu läheb see esimene õli kiiremini mustaks. Hiljem siis juba võib lasta 10000 olla.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

olen sõitnd 2003 aasta talve agipi 20w50 ralliõliga kuna oli teist käes. läks käima küll. aku oli uus ja starter kap-rem.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Sai siis Valvoline 10w40 poolsünt võetud ja pesuõli ka (mingi muu tootja).
Lihtsalt huvipärast küsin, et millise tähistusega ?iguliõli (praegu mootoris) üldse on kui arvestada neid SAE tähiseid?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

10w30 ehk
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Veiko
Lihtsalt huvipärast küsin, et millise tähistusega ?iguliõli
Minuteada 15w midagi. Kvaliteeditähis SF (mitte rohkem).
C
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Peale õlivahetust täheldasin sellist väheke kahtlast asja, et peale esimest 2 käivitust ja mõningast töötamist oli õlirõhk umbes selline, nagu varemgi (võibolla kriipsuke kõrgem), 2000 pöörde juures u. 2 bar, ega pöörete tõstmisel (3000) oluliselt vist kõrgemaks ei läinud ka. Kui aga u. tund-paar hiljem käivitasin ja sõitma hakkasin, siis sõidu ajal vaatasin, et 2000 pöörde juures üle 3 bar, 3000 pöörde juures kiskus vist juba 4 lähedale. Samas mingitel pööretel (veidike tühikäigust kõrgemal, u. 1000-1500 juures oli hästi kuulda), oli nagu mingi võõras heli kuulda, üsna vaikne, aga siiski. Ei oskagi täpselt kirjeldada, mitte mingi kloppimine ega muud selist, vaid selline ühtlane sirin, tekkis mõte et nagu õlipump.:yllatunud Mootor oli sealjuures juba soe, sai paar km sõita ja eelnevalt ka kohapeal veidi soojendatud.
Pole peale öisest vahetusest töölt tulemist ning magamist veel auto juurde jõudnud, kui jõuan, siis proovin/kuulan uuesti.
Pole jõudnud veel kusagilt skeemilt uurida, et kuidas õlifilter ja rõhuandur süsteemis õieti on, kas kui filter umbe läheb, siis näitab kõrgemat rõhku?
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Filtril on möödavooluklapp kui peaks umbe minema, siis saab õli mööda saalesid ja muud õlitama. Rõhuandur näitab juba filtrit läbinud õli rõhku.
Klappe oled reguleerinud?
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Ei, klappe pole reguleerinud. Täna vaatasin/kuulasin veel, aga nagu midagi erilist tähele ei pannud. Õlirõhk tundus 2000-3000 pööretega siiski veidi kõrgem olema kui vana ?iguliõliga ja algul ka uue õliga, samas tühikäigul võibolla veidike madalam. Kahjuks polnud täna eriti aega selle asjaga tegeleda (sõitsin u. 1 km), pean mõnel teisel päeval ikka veel jälgima kui saab vähe pikemalt sõita.
No vaatab, võibolla siiski igaks juhuks vahetan varsti filtri uuesti ära, kuna sai ikkagi ?iguliõli pealt poolsünteesi peale mindud ja eks seda soga võib sealt sellegipoolest veidi lahti tulla, kuigi pesuõliga pesin enne õlivahetust läbi.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

On kellelgi sellist kogemust, et kui filter umbe läheb ja õli hakkab möödavooluklapist läbi käima (kas just täielikult, aga vähemalt osaliselt), kas siis õlirõhk langeb või on tal hoopis kergem sealt läbi minna kui filtrist läbi pressida ja rõhk (mida näidik näitab) hoopis tõuseb? Praegu ei saa täpselt aru, mis põhjusel õlirõhk uue õliga ja filtriga tõusis, õli iseenesest nagu paksem ei ole minuarust. Täpselt ei tea, aga sooja mootoriga võib ta olla nüüd kõrgem seetõttu, et see õli ehk ei lähe kuumenedes nii vedelaks kui ?iguliõli.:rolleyes
Vasta