21013, allah, 1981
21013, allah, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
rRaxo
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 851
- Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
- Asukoht: Rakvere
- Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
- Kontakt:
Lada oma mahub. Paras nikerdamine on, aga saab hakkama.Algselt postitas: allah
Radiaator koos mehhaanilise jahutusventilaatoriga sai eemaldatud kuna plaan panna elektriline jahutusventilaator. Paraku ma ei tea veel kust ma sellise õhukese ventilaatori saan, mis sinna vahele ära mahuks.

Tõesti hea vaadata, kui ka kapoti all ilus ja puhas on.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Anna aru, millega ma vahepeal hakkama olen saanud:
Generaatori lammutasin laiali ja kõik osad pesin ära ning uued laagrid panin sisse (üks vana laager kriuksus).

Kapist leitud kollektoritihendite "täpsus? tahtis korrigeerimist. Tihenditel olid augud õige suurusega kuid vale koha peal:
Avasid tuli laiendada enamusel juhtudel üles poole kuid paari aku oli vaja ka küljepeale laiendada. Järgneval pildil näha, et augud on natuke ovaalseks viilitud:
Ardi Sooviku käest sai ostetud kasutatud 07-me radiaatori koos el. vendiga. Seda radikat sai nii seest kui väljast pestud soojaveekraani all (väljast ribide vahelt pestes tuli nii palju pori välja, et kraanikausi põhjas oli paks pori kiht). Et see radikas 01-le sobiks tuli parempoolne kinnitus asendada 01-e radika küljest võetuga. Parempoolne kinnitus on 07-me ja 01-e radikal sama, ainult natuke erineva nurga alla painutatud.
Pärast puhastasin radika vanast lahtisest värvist, karestasin pinna liivapaberiga ja värvisin musta värviga üle.
Radiaator peale värvimist:

Kuna ei juhtunud ühtegi õhukest el.venti kätte (ega ma eriti ei otsinud ka) siis tuli ikkagi Lada originaal el.venti kasutada.
Selleks, et see mootori ja radiaatori vahele ära mahuks tuli el.vendi raami veepumba kohalt õhemaks käiata:
Lisaks tuleb veel ventilaatorimootori kinnituspoldid lõhemaks lõigata, kuid see on veel tegemata.
Mootor muidu nüüd enamvähem koos ja sain katsetada kas käima ka läheb.
Esimene katse ebaõnnestus - karburaatorist lõi leegi välja. Tõstsin küünlajuhtmed jagajapeal ringi ja teisel katsel ta käima läkski. Minu meelest töötab nii nagu peab. Enam ei värise nii palju.

Aku uus koht

See on see kui vana ära lammutada ja uut pole.
Õhufiltrikaanele sai kummitihend ja poroloonitükike külge liimitud:

Kaane pealmisel küljel olev sinine kleepekas (see, mis tuletas meelde et õhufiltrit tuleb iga 10 000 km järel vahetada) on veel puudu.
Õlikork oli roostes ja tema sai roostesurmas vanni võtta ühe ööpäeva:

Praegu on käsil roolikarbi eemaldamine.
Talvel kui ma seda roolilõtku reguleerisin siis kontrollisin ka roolikarbis õli taset, aga seal polnud tilkagi õli. Kallasin siis TAD-i sisse. Talvel püsis ilusti sees aga kui ilmad soemaks läksid siis hakkas auto alla õli loik tekkima. Ja nüüdseks siis jälle roolikarp kuival. Kuna määrimist pole olnud (kes seda teab kui kaua eelmine omanik ilma õlita sõitis) siis on ju loomulik, et ülekanne ära kulub ? reguleerimiskruvi on põhja keeratud ja ikka on väike rooliloks. Tuleb korda teha, sest ega ta ajajooksul paremaks lähe.
Peab poest vaatama, ehk on mõnda spets tõmmitsat ?alumise hoova? eemaldamiseks roolikarbi küljest. Mingi universaalne tõmmits mul oli, aga see hoob on seal nii kõvasti kinni, et mu tõmmits läks kõveraks.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
Generaatori lammutasin laiali ja kõik osad pesin ära ning uued laagrid panin sisse (üks vana laager kriuksus).

Kapist leitud kollektoritihendite "täpsus? tahtis korrigeerimist. Tihenditel olid augud õige suurusega kuid vale koha peal:

Avasid tuli laiendada enamusel juhtudel üles poole kuid paari aku oli vaja ka küljepeale laiendada. Järgneval pildil näha, et augud on natuke ovaalseks viilitud:

Ardi Sooviku käest sai ostetud kasutatud 07-me radiaatori koos el. vendiga. Seda radikat sai nii seest kui väljast pestud soojaveekraani all (väljast ribide vahelt pestes tuli nii palju pori välja, et kraanikausi põhjas oli paks pori kiht). Et see radikas 01-le sobiks tuli parempoolne kinnitus asendada 01-e radika küljest võetuga. Parempoolne kinnitus on 07-me ja 01-e radikal sama, ainult natuke erineva nurga alla painutatud.
Pärast puhastasin radika vanast lahtisest värvist, karestasin pinna liivapaberiga ja värvisin musta värviga üle.
Radiaator peale värvimist:

Kuna ei juhtunud ühtegi õhukest el.venti kätte (ega ma eriti ei otsinud ka) siis tuli ikkagi Lada originaal el.venti kasutada.
Selleks, et see mootori ja radiaatori vahele ära mahuks tuli el.vendi raami veepumba kohalt õhemaks käiata:

Lisaks tuleb veel ventilaatorimootori kinnituspoldid lõhemaks lõigata, kuid see on veel tegemata.
Mootor muidu nüüd enamvähem koos ja sain katsetada kas käima ka läheb.
Esimene katse ebaõnnestus - karburaatorist lõi leegi välja. Tõstsin küünlajuhtmed jagajapeal ringi ja teisel katsel ta käima läkski. Minu meelest töötab nii nagu peab. Enam ei värise nii palju.

Aku uus koht


See on see kui vana ära lammutada ja uut pole.
Õhufiltrikaanele sai kummitihend ja poroloonitükike külge liimitud:

Kaane pealmisel küljel olev sinine kleepekas (see, mis tuletas meelde et õhufiltrit tuleb iga 10 000 km järel vahetada) on veel puudu.

Õlikork oli roostes ja tema sai roostesurmas vanni võtta ühe ööpäeva:

Praegu on käsil roolikarbi eemaldamine.
Talvel kui ma seda roolilõtku reguleerisin siis kontrollisin ka roolikarbis õli taset, aga seal polnud tilkagi õli. Kallasin siis TAD-i sisse. Talvel püsis ilusti sees aga kui ilmad soemaks läksid siis hakkas auto alla õli loik tekkima. Ja nüüdseks siis jälle roolikarp kuival. Kuna määrimist pole olnud (kes seda teab kui kaua eelmine omanik ilma õlita sõitis) siis on ju loomulik, et ülekanne ära kulub ? reguleerimiskruvi on põhja keeratud ja ikka on väike rooliloks. Tuleb korda teha, sest ega ta ajajooksul paremaks lähe.
Peab poest vaatama, ehk on mõnda spets tõmmitsat ?alumise hoova? eemaldamiseks roolikarbi küljest. Mingi universaalne tõmmits mul oli, aga see hoob on seal nii kõvasti kinni, et mu tõmmits läks kõveraks.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Elektriline jahutusventilaator sai nüüd autokülge.
Ventilaatorimootori kinnitusmutrid käiasin 2mm õhemaks (3mm jäi alles), vedruseibid eemaldasin ja poltide väljaulatuvad keermestatud otsad lõikasin mutritega tasa. (tegelikult oleks piisanud kui ainult ühe poldi / mutriga oleks nii teinud, teised kaks oleks äramahtunud ka algses pikkuses). Et mutrid lahti ei põruks sai keermeliimi kasutatud. Lisaks tuli veel üks mootori otsakaane mutter õhemaks käiata. Ning siis ta sinna vahele ära mahtus:

Ventilaatori tarbeks sai ka relee paigaldatud (paisupaagi juurde, mootoriruumi seinale).

Relee mähise ühele otsale vedasin toite süütepooli toitest ja teine mähise ots saab massiga ühendust läbi radika küljes oleva termolüliti (seda juhul kui temp. tõuseb üle lubatava). Ventika toiteks (läbi relee) vedasin juhtme kaitsmeplokist esimese kaitsme alt, kuna see on ainuke 16A kaitse.
Roolikarbi sain eemaldatud ja tükkideks lammutatud. Puhastades tuli seest metallipuru välja.
Tigu näeb selline välja:

Vahetusse läheb kogu sisu ja tihendid, ainult laagrid jäävad vanad, kuna nad paistsid veel töövõimelised olema.
Sai tegeldud veel teiste vigade kõrvaldamistega (olid algusest peale kui auto minu kätte sattus):
Armatuurlaua puitimitatsiooni liistud olid servadest ja nurkadest lahti ning ma liimisin nad kinni.

Suunatulede lülitil oli viga küljes, nimelt kui rool ei olnud otse asendis siis ei andnud suunatuledelüliti ühendust ja suunatuled ei vilkunud (kuigi suunatulekang püsis sees). Kui rool enamvähem otse oli siis töötasid ilusti ja seepärast ülevaatusel ka probleeme polnud, kuid tänaval liigeldes oleks ikka viisakas suunda näidata.
Lammutasin kogu lülitushoobadesüsteemi niipalju laiali, et pääsesin kontakte puhastama. Ja enne kokkupanemist määrisin määrimist vajavad kohad ka ära.

Kojameeste relee vahetasin uue vastu välja.
Isegi selline asi nagu tuhatoos oli mu autol katki. Nimelt tuhatoosi ümbrise kinnitus oli katki ja kroomitud äär üheltpoolt lahti. Lisaks oli keegi püüdnud seda parandada ja tulemuseks mittelahti käiv tuhatoos, kuid kogu ümbriskarp (koos tuhatoosiga) tahtis armatuurlaua seest ikkagi välja kukkuda.
Ardi käest sain terve tuhatoosiümbrise ja enda vana tuhatoosi värvisin musta kivikaitsega üle.

[Muudetud: 9-11-2009 allah]
Ventilaatorimootori kinnitusmutrid käiasin 2mm õhemaks (3mm jäi alles), vedruseibid eemaldasin ja poltide väljaulatuvad keermestatud otsad lõikasin mutritega tasa. (tegelikult oleks piisanud kui ainult ühe poldi / mutriga oleks nii teinud, teised kaks oleks äramahtunud ka algses pikkuses). Et mutrid lahti ei põruks sai keermeliimi kasutatud. Lisaks tuli veel üks mootori otsakaane mutter õhemaks käiata. Ning siis ta sinna vahele ära mahtus:







Ventilaatori tarbeks sai ka relee paigaldatud (paisupaagi juurde, mootoriruumi seinale).

Relee mähise ühele otsale vedasin toite süütepooli toitest ja teine mähise ots saab massiga ühendust läbi radika küljes oleva termolüliti (seda juhul kui temp. tõuseb üle lubatava). Ventika toiteks (läbi relee) vedasin juhtme kaitsmeplokist esimese kaitsme alt, kuna see on ainuke 16A kaitse.
Roolikarbi sain eemaldatud ja tükkideks lammutatud. Puhastades tuli seest metallipuru välja.
Tigu näeb selline välja:

Vahetusse läheb kogu sisu ja tihendid, ainult laagrid jäävad vanad, kuna nad paistsid veel töövõimelised olema.
Sai tegeldud veel teiste vigade kõrvaldamistega (olid algusest peale kui auto minu kätte sattus):
Armatuurlaua puitimitatsiooni liistud olid servadest ja nurkadest lahti ning ma liimisin nad kinni.

Suunatulede lülitil oli viga küljes, nimelt kui rool ei olnud otse asendis siis ei andnud suunatuledelüliti ühendust ja suunatuled ei vilkunud (kuigi suunatulekang püsis sees). Kui rool enamvähem otse oli siis töötasid ilusti ja seepärast ülevaatusel ka probleeme polnud, kuid tänaval liigeldes oleks ikka viisakas suunda näidata.
Lammutasin kogu lülitushoobadesüsteemi niipalju laiali, et pääsesin kontakte puhastama. Ja enne kokkupanemist määrisin määrimist vajavad kohad ka ära.

Kojameeste relee vahetasin uue vastu välja.
Isegi selline asi nagu tuhatoos oli mu autol katki. Nimelt tuhatoosi ümbrise kinnitus oli katki ja kroomitud äär üheltpoolt lahti. Lisaks oli keegi püüdnud seda parandada ja tulemuseks mittelahti käiv tuhatoos, kuid kogu ümbriskarp (koos tuhatoosiga) tahtis armatuurlaua seest ikkagi välja kukkuda.
Ardi käest sain terve tuhatoosiümbrise ja enda vana tuhatoosi värvisin musta kivikaitsega üle.

[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Roolikarp sai uued osad ning paigaldatud tagasi oma kohale.

Õliks läks sisse Valvoline 80W-90 GL-4.
Sellel õlipudeli on pikendustoru küljes ja ei ole vaja mingit spets pritsi, et õli oma kohale asetada.

Tagasillas vahetasin vasakpoolse pooltelje uue vast, kuna ratas loperdas ja pidurdades hakkas pidurisüsteem kolisema:
Mitu korda olin pidurisüsteemi laiali lammutanud, et kolisemise põhjusele jälile saada (kolin oli kiirustel, mis olid suuremad kui 20km/h). Põhjusele sain alles siis jälile kui olin ratta üles tõstnud ja lasknud tal mootori jõul ringi käia. Silmaga oli näha kuidas ratas väljapoole viskus. Käsitsi piduritrumlit keerutades käis ühest kohast piduriklotsile vastu kuid peale pooltelje vahetamist enam ei käinud. Kolina kadumist pole veel saanud kindlaks teha, kuna auto veel ei sõida (peapõhjus ikka veel aku koha puudumine pagassis).
Tagasilda läks ka sama Valvoline 80W-90 GL-4 õli, kuigi Valvoline enda tabelis oli soovitatud (võin eksida, ei mäleta enam täpselt) 90W -90 õli. Käigukasti soovitati 80W-90 ja see sinna ka läheb. Ma ei hakanud erinevaid õlisid ostma kuna potsikud on 1liitrised ja tuleks mõlemaid õlisorte kaks potsikut osta, aga siis jääks mõlemast sordist õlisid järgi. Imelikul kombel läks tagasilda 1,7 liitrit õli (valasin kuni täiteavani), kuigi oleks pidanud vähem minema (~1,5).
Võtsin ka logarid alt ära, et vaadata mis olukord seal all on.

Meeldiv üllatus oli - logari tagused olid kõik ilusa puhta õliga kaetud. Ainult rattakoopa ääred ja kohad mida logar ei katnud on roostes.
Immobilaiserit täiustasin ka: Paigaldasin ?piniseja? ja teeninduse lüliti . Piniseja (tulede summer) vajalik selleks, et kui meelest läheb ära imo maha võtta enne starteri andmist siis hakkab salongis summer pinisema ja tuletab meelde, et miski liigutus on eelnevalt ununenud. Kui ma immobilaiserit paigaldasin, siis mõtlesin, et minuga seda küll ei juhtu, et unustan imo maha võtta enne käivitamist ja siis kirun, et miks käima ei lähe, aga mitmel korral ikkagi juhtunud. Kahjuks nüüd ei jäta enam muljet rikkis autost mis ei taha käima minna.
Teeninduse lüliti vajalik imo väljalülitamiseks juhuks kui keegi teine peab autot kasutama (näiteks viin auto teenindusse) ja ma ei taha talle salalukku reeta.
Bensiini kulu tegi mulle muret, nimelt poole aastaga on ära kadunud pool paaki bensiini (auto on kogu selle aja seisnud lukustatud garaazis). Pagasnikus oli bensiini hais ja tagumiseratta porilapaka alla väike loik. Võtsin bensiinipaagi maha ja kallasin tühjaks. Alguses arvasin, et põhjakork laseb läbi, kuid hiljem kui olin paagi hoolikalt ära puhastanud avastasin põhjast pisikesed augud. Väljast polnud paagil roostet peaaegu üldse ja seest on paak ka ainult ühest kohast roostes (tagumise ratta poolne nurk).Eks seal paagi põhjas on tilk vett olnud ja see selle rooste põhjustanudki.

Uurisin poest: uue paagi hind oleks 900.00eek, aga poes ega laos pole praegu.
Parandamise variandid oleks siis:
1) Üle tinutada see piirkond väljast poolt
2) Väljastpoolt keemilise metalliga parandada
3) Keevitada lapp peale (kuid mul puudub hetkel traatkeevituse aparaat)
Jäävad siis variandid 1 ja 2, aga ma pole veel otsustanud kummagi kasuks.
Suurema osa eelmisel aastal tehtud värviparanduste all on juba rooste:

Arvatavasti ei ole ma suutnud vana roostekollet ära tappa. Sai siis ju ainult noaga lahtine värv ja rooste maha kraabitud ning KÄSI-traatharjaga roostes pinda natuke nühitud (mitte haljaks), mõnest kohast ka veel liivapaberiga üle käidud. Peale seda pintseldasin need roostesed pinnad Eestis toodetud roostemuundajaga üle. Pärast kruntisin ?Korrostopp? -iga ja värvisin kahekomponentse rekkavärviga (kahjuks värvisegajal ei õnnestunud täpset värvitooni tabada ja selle pärast auto nägigi välja, nagu tal oleks leetrid).
Hea, et ma autot üle ei värvinud
[Muudetud: 9-11-2009 allah]


Õliks läks sisse Valvoline 80W-90 GL-4.
Sellel õlipudeli on pikendustoru küljes ja ei ole vaja mingit spets pritsi, et õli oma kohale asetada.

Tagasillas vahetasin vasakpoolse pooltelje uue vast, kuna ratas loperdas ja pidurdades hakkas pidurisüsteem kolisema:

Mitu korda olin pidurisüsteemi laiali lammutanud, et kolisemise põhjusele jälile saada (kolin oli kiirustel, mis olid suuremad kui 20km/h). Põhjusele sain alles siis jälile kui olin ratta üles tõstnud ja lasknud tal mootori jõul ringi käia. Silmaga oli näha kuidas ratas väljapoole viskus. Käsitsi piduritrumlit keerutades käis ühest kohast piduriklotsile vastu kuid peale pooltelje vahetamist enam ei käinud. Kolina kadumist pole veel saanud kindlaks teha, kuna auto veel ei sõida (peapõhjus ikka veel aku koha puudumine pagassis).
Tagasilda läks ka sama Valvoline 80W-90 GL-4 õli, kuigi Valvoline enda tabelis oli soovitatud (võin eksida, ei mäleta enam täpselt) 90W -90 õli. Käigukasti soovitati 80W-90 ja see sinna ka läheb. Ma ei hakanud erinevaid õlisid ostma kuna potsikud on 1liitrised ja tuleks mõlemaid õlisorte kaks potsikut osta, aga siis jääks mõlemast sordist õlisid järgi. Imelikul kombel läks tagasilda 1,7 liitrit õli (valasin kuni täiteavani), kuigi oleks pidanud vähem minema (~1,5).
Võtsin ka logarid alt ära, et vaadata mis olukord seal all on.

Meeldiv üllatus oli - logari tagused olid kõik ilusa puhta õliga kaetud. Ainult rattakoopa ääred ja kohad mida logar ei katnud on roostes.
Immobilaiserit täiustasin ka: Paigaldasin ?piniseja? ja teeninduse lüliti . Piniseja (tulede summer) vajalik selleks, et kui meelest läheb ära imo maha võtta enne starteri andmist siis hakkab salongis summer pinisema ja tuletab meelde, et miski liigutus on eelnevalt ununenud. Kui ma immobilaiserit paigaldasin, siis mõtlesin, et minuga seda küll ei juhtu, et unustan imo maha võtta enne käivitamist ja siis kirun, et miks käima ei lähe, aga mitmel korral ikkagi juhtunud. Kahjuks nüüd ei jäta enam muljet rikkis autost mis ei taha käima minna.
Teeninduse lüliti vajalik imo väljalülitamiseks juhuks kui keegi teine peab autot kasutama (näiteks viin auto teenindusse) ja ma ei taha talle salalukku reeta.
Bensiini kulu tegi mulle muret, nimelt poole aastaga on ära kadunud pool paaki bensiini (auto on kogu selle aja seisnud lukustatud garaazis). Pagasnikus oli bensiini hais ja tagumiseratta porilapaka alla väike loik. Võtsin bensiinipaagi maha ja kallasin tühjaks. Alguses arvasin, et põhjakork laseb läbi, kuid hiljem kui olin paagi hoolikalt ära puhastanud avastasin põhjast pisikesed augud. Väljast polnud paagil roostet peaaegu üldse ja seest on paak ka ainult ühest kohast roostes (tagumise ratta poolne nurk).Eks seal paagi põhjas on tilk vett olnud ja see selle rooste põhjustanudki.


Uurisin poest: uue paagi hind oleks 900.00eek, aga poes ega laos pole praegu.
Parandamise variandid oleks siis:
1) Üle tinutada see piirkond väljast poolt
2) Väljastpoolt keemilise metalliga parandada
3) Keevitada lapp peale (kuid mul puudub hetkel traatkeevituse aparaat)
Jäävad siis variandid 1 ja 2, aga ma pole veel otsustanud kummagi kasuks.
Suurema osa eelmisel aastal tehtud värviparanduste all on juba rooste:

Arvatavasti ei ole ma suutnud vana roostekollet ära tappa. Sai siis ju ainult noaga lahtine värv ja rooste maha kraabitud ning KÄSI-traatharjaga roostes pinda natuke nühitud (mitte haljaks), mõnest kohast ka veel liivapaberiga üle käidud. Peale seda pintseldasin need roostesed pinnad Eestis toodetud roostemuundajaga üle. Pärast kruntisin ?Korrostopp? -iga ja värvisin kahekomponentse rekkavärviga (kahjuks värvisegajal ei õnnestunud täpset värvitooni tabada ja selle pärast auto nägigi välja, nagu tal oleks leetrid).
Hea, et ma autot üle ei värvinud

[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Lappisin bensiinipaagi augud jootmistina ja elektrilise jootekolvi abiga ära. Et tina teraspleki külge jääks sai pleki pind enne jootmist Saltseriga üle pintseldatud. Väikeste osade kaupa kandsin tina peale ja laiendasin joodetavat ala.
Kuna mu jootekolb (65W) polnud ette nähtud ?plekkämbrite? jootmiseks, siis tuli tal last iga natukese aja tagant ?jõudu koguda?.
Pärast lihvisin kõrgemad kohad jämeda liivapaberiga maha.

Kui augud parandatud siis kallasin pool pudelit Buvanoli paaki ja panin paagi avad kinni. Siis loksutasin, raputasin ja keerutasin paaki igatepidi. Võtsin ülemistelt avadelt tropid eest ära (ehk tahab see keemiline reaktsioon õhku saada?). Edasi jätsin paagi kogu ööks põhja peale seisma (seal oli kõige suurem roostekolle). Hommikul keerutasin ja raputasin uuesti paaki ning lasin Buvanoli paagist pudelisse tagasi.
Lasin paagil mõned tunnid tühjalt seista ja siis kallasin natuke vett sisse ning loksutasin ja raputasin jälle. Kallasin vee välja ja lasin paagil kuivada.
Tulemus:

Bensiiniga pole veel proovinud, kuid Buvanoli pidas paak küll.
Pärast värvin paagi ära ja pagasniku poolse külje lasen veel kivikaitsega üle.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
Kuna mu jootekolb (65W) polnud ette nähtud ?plekkämbrite? jootmiseks, siis tuli tal last iga natukese aja tagant ?jõudu koguda?.
Pärast lihvisin kõrgemad kohad jämeda liivapaberiga maha.

Kui augud parandatud siis kallasin pool pudelit Buvanoli paaki ja panin paagi avad kinni. Siis loksutasin, raputasin ja keerutasin paaki igatepidi. Võtsin ülemistelt avadelt tropid eest ära (ehk tahab see keemiline reaktsioon õhku saada?). Edasi jätsin paagi kogu ööks põhja peale seisma (seal oli kõige suurem roostekolle). Hommikul keerutasin ja raputasin uuesti paaki ning lasin Buvanoli paagist pudelisse tagasi.
Lasin paagil mõned tunnid tühjalt seista ja siis kallasin natuke vett sisse ning loksutasin ja raputasin jälle. Kallasin vee välja ja lasin paagil kuivada.
Tulemus:

Bensiiniga pole veel proovinud, kuid Buvanoli pidas paak küll.
Pärast värvin paagi ära ja pagasniku poolse külje lasen veel kivikaitsega üle.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Mina oleks kaalunud veel varuosadena müüdavatelt autodelt paagi hankimist.Algselt postitas: allah
---
Parandamise variandid oleks siis:
1) Üle tinutada see piirkond väljast poolt
2) Väljastpoolt keemilise metalliga parandada
3) Keevitada lapp peale (kuid mul puudub hetkel traatkeevituse aparaat)
Jäävad siis variandid 1 ja 2, aga ma pole veel otsustanud kummagi kasuks.
---
Kuid sul juba töö tehtud.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Noh, aga siis oleks ju kogu parandamise rõõm ära jäänudAlgselt postitas: krister
Mina oleks kaalunud veel varuosadena müüdavatelt autodelt paagi hankimist.
Kuid sul juba töö tehtud.

Algselt postitas: viaccess
Paagis aukude leidmiseks võib panna 12v pirni sisse, ja juhtmed akule ja siis pimedas toas uurida, näha on isegi kõige pisemaid auke...
Jootmiseks olemas müügil selline kirvekujuline jootekolb, võimsus 150w, hinda ei oska öelda, aga eriti kallid nad pole...
Ma vaatasin vastupidi seda valgust. Paagi seest vaatasin (õigemini anduri august vaatasin, sest ma sinna paagi sisse ju ei mahu) väljas asuvat lampi. Ei paistnud sealt valgust. Eks see paak ikka peab, aga ma ei julge lihtsalt enne 100% kindlusega seda väita kui see pole katselisel teel kindlaks määratud.
Neid kirveid olen kunagi müügil näinud, kuid selle väikse asja pärast ei viitsinud küll poodi minna

Ise tahaks ka teada.Algselt postitas: 1w
Huvi pärast tahaks siis teada ,et palju nüüd silindrite surved on peale remonti?;)
Kuna mul vastav mõõtevahend puudub ja kuskile mõõtma pole veel saanud sõita siis ei oska öelda . Kui kunagi mõõdetud saab siis annan tulemustest ka teada.