21013, allah, 1981
21013, allah, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Nii, lõpuks sai siis plokikaas maha võetud ja selgus, et esimesel klapil tükk väljas:
Ise mõtlesin, et:
Aga mis veel tuleks / võiks teha, kui kaas maas on?Ise mõtlesin, et:
- Katkise klapi asemele uus klapp
- Kõik klappide pesad ja klapid soveldada
- Klapisääre tihendid ära vahetada
- Kaanest 0,6mm maha lasta lihvida
Aga enne tahaks teie arvamust kuulda, kas on mõtet neid asju teha ja mis tuleks veel teha.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:44, muudetud 1 kord kokku.
-
gGhostRider
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 404
- Liitunud: 17 Aug 2005 20:37
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Kontrolli ka juhtpuksid üle, et klapid ei loksuks nende sees ning võib-olla jääb soveldamisest väheseks ja peab klapipesasid freesima. Kaanelt 0.6 mm ma maha ei võtaks. Vajadusel lihviks vast niipalju, et jahutusvedelikku ei lekiks.Algselt postitas: allah
- Katkise klapi asemele uus klapp
- Kõik klappide pesad ja klapid soveldada
- Klapisääre tihendid ära vahetada
- Kaanest 0,6mm maha lasta lihvida
[/list=1]
Enda kaanel võeti 0.2-0.25 mm maha ja sellest piisas, et jahutusvedelik pidama jääks. Maksis see tegevus ~300 kr. Kui oleks tahtnud rohkem maha võtta, siis oli hind midagi 900-1000 kr. Ma saan aru, et see on sul "säästu" auto, on siis mõtet kulutada?
Kui silindri seintel triipe pole, kildu ka kuskil pole, siis lendas see pisike tükike summutisse?Algselt postitas: GhostRider
huvitav mida see klapi kild mootoris korda saatis
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Kunagi chatis keegi tuli ja rääkis et mootor ei tahtnud enam korraga ringi käia...ei lükates, ega keerates, ega kuidagi
Arutelu käigus selgus, et ennem oldi kompressioonmeetriga mõõdetud silindri surveid...
Saatsin siis inimese garaa?i aparaadi järgi ning selgus, et k-meetri küjest oligi üks pisike stuts puudu...
Äkki pajatab meilegi mida see stutsike siis korda saatis mootoris ?
Arutelu käigus selgus, et ennem oldi kompressioonmeetriga mõõdetud silindri surveid...
Saatsin siis inimese garaa?i aparaadi järgi ning selgus, et k-meetri küjest oligi üks pisike stuts puudu...
Äkki pajatab meilegi mida see stutsike siis korda saatis mootoris ?
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Silinder on korras ja tükikese saatusest ei tea ma kahjuks midagi.
Järgneval pildil paistavad silindri seinal triibud, kuid näpuga neid tunda küll ei ole.
Ketileevendit plokikaane küljest lahti kruvides vaatasin, et keegi oleks justkui ühte polti rauasaega järanud:
Ja plokikaanel olid ka sellised jäljed:
Siis sain aru, et kett on need sinna sisse kraapinud. Aga kuidas ta sai ketileevendi tagant kraapida kui isegi ketileevendi peal polnud ühtegi kulumistriipu. Kuna asi tundus kahtlane siis asusin plokki uurima ja leidsingi kaks vana kettileevendi tükki.
(ülemine on see, mis oli õigel kohal kinni ja alumised on need plokist väljakougitud)
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:49, muudetud 1 kord kokku.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Vedrusurujat müügil pole näinud ,laisk otsima kah. Endal olemas ,kui poleks ,siis laenaksin. Teda läheb väga harva tarvis ,kui ise just igapäevaselt mootoritega ei tegele.
Detaile olen siiani pesnud pintsli ja mootoripesuvahendiga ning siis lapiga kuivatanud. Mul õnneks oma hoov ,pesukauss ja mingine katusealune vihma kaitseks.
No ja otse loomulikult on kuskil ka spetsiaalne "pesumasin" ,kus plastgraanulid või -kuulikesed rõhu all ringi lendlevad ning riiulile asetatud detailiga kohtudes ta lõpuks särama toksivad. Isegi kuskil näitusel säärase kone presentatsiooni näinud.
Nõudepesumasinasse ,kui naist või ema kodus pole....
Köögitehnika on super. Mota teab ,milleks praeahi hea on. Ma tean kah

Detaile olen siiani pesnud pintsli ja mootoripesuvahendiga ning siis lapiga kuivatanud. Mul õnneks oma hoov ,pesukauss ja mingine katusealune vihma kaitseks.
No ja otse loomulikult on kuskil ka spetsiaalne "pesumasin" ,kus plastgraanulid või -kuulikesed rõhu all ringi lendlevad ning riiulile asetatud detailiga kohtudes ta lõpuks särama toksivad. Isegi kuskil näitusel säärase kone presentatsiooni näinud.
Nõudepesumasinasse ,kui naist või ema kodus pole....

Köögitehnika on super. Mota teab ,milleks praeahi hea on. Ma tean kah


-
wWalter
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 497
- Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
- Asukoht: Tallinn, Kohila
- Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.
Algselt postitas: PuZuP
Kunagi chatis keegi tuli ja rääkis et mootor ei tahtnud enam korraga ringi käia...ei lükates, ega keerates, ega kuidagi
Arutelu käigus selgus, et ennem oldi kompressioonmeetriga mõõdetud silindri surveid...
Saatsin siis inimese garaa?i aparaadi järgi ning selgus, et k-meetri küjest oligi üks pisike stuts puudu...
Äkki pajatab meilegi mida see stutsike siis korda saatis mootoris ?
Selline asi juhtus jah aga õnneks ei teinud see jubla midagi kuna oli plastmassist. Ainuke asi mis ta korda saatis oli et jättis mootori ü.s.s seisu kinni ja ei liikunud enam ei edasi ega tagasi:lol Aga huvitav vaatepilt oli kui kaane maha võtsin.
PILT KURJAJUUREST
MännikuLaiali.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Helistasin OÜ Tõukur -isse ja küsisin palju Lada plokikaanelt 0,6 mm mahalihvimine maksma läheks. Vastuseks sain 300 + käibemaks.Algselt postitas: krister
Kaanelt 0.6 mm ma maha ei võtaks. Vajadusel lihviks vast niipalju, et jahutusvedelikku ei lekiks.
Enda kaanel võeti 0.2-0.25 mm maha ja sellest piisas, et jahutusvedelik pidama jääks. Maksis see tegevus ~300 kr. Kui oleks tahtnud rohkem maha võtta, siis oli hind midagi 900-1000 kr. Ma saan aru, et see on sul "säästu" auto, on siis mõtet kulutada?
Üks küsimus oleks veel, et mis läbisõidu juures tuleb kett ära vahetada? Praegusel ketil saab nukkvõlli ketiratta pealt ketti natuke üles tõsta.
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Siis on hästi. Ma käisin kuskil Mäepealse või oli see Mäealuse tänava kontoris. Pesid plokikaane ilusasti puhtaks ka.Algselt postitas: allah
Helistasin OÜ Tõukur -isse ja küsisin palju Lada plokikaanelt 0,6 mm mahalihvimine maksma läheks. Vastuseks sain 300 + käibemaks.
Mul muuseas see klapisuruja olemas, kuid vist mitte Tallinnas.. Kui ikka mureks siis ehk peale nädalavahetust saaks aidata.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Praeguseks on mootoriruum üsna tühjaks tehtud:
Selleks, et mitte mootoriruumi külgseina auke puurida (punktkeevituse väljapuurimine) otsustasin akualuse jupphaaval ära lõigata ja punktkeevituse kohad üle käiata.
Radiaator koos mehhaanilise jahutusventilaatoriga sai eemaldatud kuna plaan panna elektriline jahutusventilaator. Paraku ma ei tea veel kust ma sellise õhukese ventilaatori saan, mis sinna vahele ära mahuks.
Starter jukerdas vahest ja nüüd tuli temalegi pesu ja remonti teha.
Enne pesu oli ta ikka nii must, et kinnitusmutreidki ei leidnud üles.
Hammasrattal tunduvad hambad kulunud olevat ja ta tahaks väljavahetamist, aga ma ei saa teda kuidagi ära sealt. Võlli peal on stopperrõngas ja ma ei saa seda ära kuidagi.
Generaator tuleks ka üle vaadata, aga pikk kinnitus polt ei taha välja tulla (mutri keerasin lahti, aga polt ise on arvatavasti kinni oksüdeerunud generaatori korpuse külge).
Klapid sain kätte 21-se pika padrunvõtme padruniga, millele lõin kõvasti haamriga peale (poolkuud olid kõvasti kinni).
Ploki kaanest lasen homme 0,6mm maha lihvida.
Vana aku alus sai ära lõigatud, sest ta oli eest nurgast lahti ja kõver ka (selleks, et aku otse oleks ja ei kiiguks tuli talle midagi täiteks alla toppida). Aku peaks oma uue koha leidma pagasnikus (loodan, et ülevaatusel selle pärast probleeme ei tule).Selleks, et mitte mootoriruumi külgseina auke puurida (punktkeevituse väljapuurimine) otsustasin akualuse jupphaaval ära lõigata ja punktkeevituse kohad üle käiata.
Radiaator koos mehhaanilise jahutusventilaatoriga sai eemaldatud kuna plaan panna elektriline jahutusventilaator. Paraku ma ei tea veel kust ma sellise õhukese ventilaatori saan, mis sinna vahele ära mahuks.
Starter jukerdas vahest ja nüüd tuli temalegi pesu ja remonti teha.
Enne pesu oli ta ikka nii must, et kinnitusmutreidki ei leidnud üles.
Hammasrattal tunduvad hambad kulunud olevat ja ta tahaks väljavahetamist, aga ma ei saa teda kuidagi ära sealt. Võlli peal on stopperrõngas ja ma ei saa seda ära kuidagi.
Generaator tuleks ka üle vaadata, aga pikk kinnitus polt ei taha välja tulla (mutri keerasin lahti, aga polt ise on arvatavasti kinni oksüdeerunud generaatori korpuse külge).
Klapid sain kätte 21-se pika padrunvõtme padruniga, millele lõin kõvasti haamriga peale (poolkuud olid kõvasti kinni).
Ploki kaanest lasen homme 0,6mm maha lihvida.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:54, muudetud 1 kord kokku.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Starteri bendiksi saad maha ,kui lööd ühtlaselt jõuga selle punasega märgitud rõnga näidatud suunas. Ise kasutan selleks näpitsaid ja haamrit. Tagant ei tohi vastu mähiseid toestada(!) ,vaid toestad võlli otsa. Mõni mees on niimoodi lollusest võlli kah rootori sees lahti löönud.
Seejärel sikutad maha sinisega märgitud rõnga näidatud suunas. Väiksem rõngas (sinine) on lahtine. Väga suureks teda venitada ei maksa ,sest pealmine stopper (punane) tuleb kunagi tagasi kah panna.
Seejärel sikutad maha sinisega märgitud rõnga näidatud suunas. Väiksem rõngas (sinine) on lahtine. Väga suureks teda venitada ei maksa ,sest pealmine stopper (punane) tuleb kunagi tagasi kah panna.

-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Suur aitäh Logman -ile! Täpselt nii ma selle bendiksi ära vahetasin.
Peale teistkordset tagumise plastmasspuksi vahetamist sain starteri kokku panna. Esimene kord ma ei võtnud eest lõtku vähendamise seibe vähemaks ja starteri korpuse polte kinni keerates pressis selle plastmassrõnga puruks. Ostsin uue (koperatiivi toodang ja poole odavam) ning võtsin seibe vähemaks ja kontrollisin pidevalt kas rootor käib ringi samal ajal kui polte pingutasin. Lõpus hakkas raskemalt ringi käima kuid ehk plastmassseib töötab sisse peale mõningast kasutamist.
Plokikaane lasin lihvida U. Teearu juures (samades ruumides OÜ Tõukur-iga). Maksma läks 250 kr. kuid puhtaks pesema pidin ise.
Täitsa puhtaks ikkagi ei saanud: Põlemiskambreid ja kanaleid pidin liivapaberiga väheke nühkima, et puhtaks saada ( krobelised olid ja mustus oli sügaval poorides, kuid peegelsiledaks ei lihvinud).
Klapisäärejuhtpuksid jäid vanad kuna erilist loksu polnud tunda. Klapid soveldasin käsitsi (bensiinivooliku jupp klapisääre otsas, mida keerutasin peopesade vahel edasi-tagasi). Kasutasin poe pastat (alguses jämedamat, pärast peenemat).
Pärast kui klapivedrud tagasi oli pandud kallasin põlemiskambritesse diislit. Kahe tunni pärast oli kaks sisselaskekanalit märgunud (klapid lasevad natuke diislit läbi). Kahe ööpäeva pärast olid kõik sisselaskekanalid märjad kuid enamus diislit oli veel põlemiskambrites alles (klappide ülemised ääred olid ainult väljas). Kas on vaja klappe uuesti soveldada või võib tulemusega rahule jääda?
Klapisääretihendite paigaldamiseks kasutasin suusakepist lõigatud torujuppi millele õrnalt kummihaamriga peale kopsisin: Klapivedrusuruja tegin ise nurkrauast: Kehva sai, kuid ühe mootori remondi pidas vastu (kasutatud nurkraud on kohati õhukeseks roostetanud ja paindub läbi, sisselõigatud avad on ka liiga suured).
Varsti saab ehk plokikaane tagasi peale panna, aga mul on enne mõned küsimused:
Kas kapiotsast leitud ja vanast ajast pärinev (kuid kasutamata) asbest plokikaanetihend ja kollektorite tihendid sobivad tänapäeval kasutada? Ja kas peaks kuskile silikooni vahele ka panema? Papist tihendite vahele panen küll (veepump, jahutusvedeliku torude ja ploki vahele), kuna nende vahele oli juba enne mind pandud punast silikooni. Kas tehases pandi juba, või on keegi enne mind mootorit lammutanud ja kokku pannes silikooni papptihendite vahele pannud?
Ja ketti pole ka mõtet vahetama hakata kui originaal ketipinguti veel ulatab?
Peale teistkordset tagumise plastmasspuksi vahetamist sain starteri kokku panna. Esimene kord ma ei võtnud eest lõtku vähendamise seibe vähemaks ja starteri korpuse polte kinni keerates pressis selle plastmassrõnga puruks. Ostsin uue (koperatiivi toodang ja poole odavam) ning võtsin seibe vähemaks ja kontrollisin pidevalt kas rootor käib ringi samal ajal kui polte pingutasin. Lõpus hakkas raskemalt ringi käima kuid ehk plastmassseib töötab sisse peale mõningast kasutamist.
Plokikaane lasin lihvida U. Teearu juures (samades ruumides OÜ Tõukur-iga). Maksma läks 250 kr. kuid puhtaks pesema pidin ise.
Täitsa puhtaks ikkagi ei saanud: Põlemiskambreid ja kanaleid pidin liivapaberiga väheke nühkima, et puhtaks saada ( krobelised olid ja mustus oli sügaval poorides, kuid peegelsiledaks ei lihvinud).
Klapisäärejuhtpuksid jäid vanad kuna erilist loksu polnud tunda. Klapid soveldasin käsitsi (bensiinivooliku jupp klapisääre otsas, mida keerutasin peopesade vahel edasi-tagasi). Kasutasin poe pastat (alguses jämedamat, pärast peenemat).
Pärast kui klapivedrud tagasi oli pandud kallasin põlemiskambritesse diislit. Kahe tunni pärast oli kaks sisselaskekanalit märgunud (klapid lasevad natuke diislit läbi). Kahe ööpäeva pärast olid kõik sisselaskekanalid märjad kuid enamus diislit oli veel põlemiskambrites alles (klappide ülemised ääred olid ainult väljas). Kas on vaja klappe uuesti soveldada või võib tulemusega rahule jääda?
Klapisääretihendite paigaldamiseks kasutasin suusakepist lõigatud torujuppi millele õrnalt kummihaamriga peale kopsisin: Klapivedrusuruja tegin ise nurkrauast: Kehva sai, kuid ühe mootori remondi pidas vastu (kasutatud nurkraud on kohati õhukeseks roostetanud ja paindub läbi, sisselõigatud avad on ka liiga suured).
Varsti saab ehk plokikaane tagasi peale panna, aga mul on enne mõned küsimused:
Kas kapiotsast leitud ja vanast ajast pärinev (kuid kasutamata) asbest plokikaanetihend ja kollektorite tihendid sobivad tänapäeval kasutada? Ja kas peaks kuskile silikooni vahele ka panema? Papist tihendite vahele panen küll (veepump, jahutusvedeliku torude ja ploki vahele), kuna nende vahele oli juba enne mind pandud punast silikooni. Kas tehases pandi juba, või on keegi enne mind mootorit lammutanud ja kokku pannes silikooni papptihendite vahele pannud?
Ja ketti pole ka mõtet vahetama hakata kui originaal ketipinguti veel ulatab?
- Manused
-
- photo8.jpg (109.31 KiB) Vaadatud 1262 korda
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 16:05, muudetud 1 kord kokku.
-
ttuhajuhe
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 859
- Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
- Asukoht: türi
- Autod: Auto puudub
Lada tehases ei kasutatud kunagi mingit silikoni.ja ei tarvitatud silikoni,siis pane seda ka mõistuse järgi.Mina olen silikonide tarvitajate vastane.Kui ikka on töödeldud pinnad ja puhastatud ilma vagudeta ,siis peab ka ilma silikonita!!Enamus tegelasi määrivad silikoni nagu võid leivale ja olen näinud kuidas mõned õlikanalid on sellega kinni määritud.
56506878