21013, allah, 1981

21013, allah, 1981

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Tänud!
Sellest suurest kruvist sain mootori tühikäigul natuke paremini käima. Tegelikult pidin poest uue ostma kuna see vana oli katki ja pealmine osa pöördus ilma, et sisemine osa oleks liikunud.

Aga punase noolega näidatud kruvi kruttimisel ma mootori töös ikkagi muutusi ei täheldanud.

Kas selle suure kruvi küljes oleva toru külge käib ikka jagaja vaakumvoolik? (lihtsalt kindluse mõttes küsin üle, enne igatahes oli sinna ühendatud).

Ja milleks ikkagi see teine toruots on millel voolikujupp otsas?
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Algselt postitas: allah
Ja milleks ikkagi see teine toruots on millel voolikujupp otsas?
Tegelikult on mõeldud see karpa käima tühikäigu lülitiga. Ehk kui gaasi vajutada, siis tühikäigu lüliti lülitub sisse ja vaakum tõmbab selle suure kruvi küljes oleva koonuse sellisesse asendisse, et katkeb kütuse etteanne tühikäigusüsteemi. See voolikujupiga toruots peab olema ühenduses sinise noolega näidatud suure kruviga, aga kuna sul puudub nii tühikäigulüliti ja ka üks klapp, mis käib seal toruotsade vahel, siis sa neid torusid ühendada ei saa. Ühendades need torud, sureb sul mootor lihtsalt välja.
See jagaja voolik tõsta ümber sinna kõrvaltorusse, kus sul on voolikujupp otsas (seal torus ka vaakum), kuna selle suure kruvi torus niisama vaakumit ei ole. Aga ma pole kindel kas see vaakum seal kõrvaltorus jagaja jaoks õige on.....aga proovi järgi...

Kuidas muidu selle karpa kütusekuluga lood on?
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

täitsa teemaväline tekst, aga ehk teeksid ka oma nullkahe kohta väikse teema piltidega.
kopikaid kõik kohad täis, nullkahtesi aga käputäis ;)
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: omega
Kuidas muidu selle karpa kütusekuluga lood on?
Pole veel nii palju sõitnud, et seda saaks määrata.
Algselt postitas: MUST KYTT
täitsa teemaväline tekst, aga ehk teeksid ka oma nullkahe kohta väikse teema piltidega.
kopikaid kõik kohad täis, nullkahtesi aga käputäis ;)
Ei tee, muidu hakkab teil ila tilkuma :D Ja ega ma tema juures pole midagi eriti teinud ka millest kirjutada.

[Muudetud: 17-1-2008 allah]
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: allah

8<----------
Ei tee, muidu hakkab teil ila tilkuma :D Ja ega ma tema juures pole midagi eriti teinud ka millest kirjutada.
Aga kui väga tahate siis siin mõned pildid tast. Viimased pildid tehtud vahetult enne talveunne minekut.
Seda autot olen ma korra näinud - Tallinnas vanatehnika lustisõidul. Võtab tõesti ila jooksma!

Kuid, kus on olnud tehnoülevaataja silmad? Rool on ju vale ja suunatuled on kollased ja salongi tahavaatepeegel on teine, tundub, et ka väline tahavaate peegel on asendatud moodsamaga. Loodetavasti on autoomanikul nii põhjalike ümberehituste kohta ette näidata autoinspektsioonis kinnitatud luba.
m
Mikk195
Foorumi kasutaja
Postitusi: 61
Liitunud: 02 Mai 2005 19:45
Asukoht: Rapla
Autod: ZAZ965A (1965); Honda Prelude (1994)

Postitus Postitas Mikk195 »

Väga kena masin ju! Sellises korras masinaid annab ikka otsida!
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: krister
Kuid, kus on olnud tehnoülevaataja silmad? Rool on ju vale ja suunatuled on kollased ja salongi tahavaate peegel on teine, tundub, et ka väline tahavaate peegel on asendatud moodsamaga. Loodetavasti on autoomanikul nii põhjalike ümberehituste kohta ette näidata autoinspektsioonis kinnitatud luba.
Minu hädised vabandused originaali rüvetamise eest: (tegelikult mina polegi süüdi, esi- ja esiesivanemad need muutused läbi viinud)

Vana rool lagunes ära ja polnud siis parajasti samasugust võtta. (vähemalt on nüüd mersu märgi asemel Lada laevuke) ja võhikud võibolla ei saagi aru, et pole originaal rool.

Selle kohta, et 02-l olid tehasest tulles ees valged suunatule klaasid paluks tõestus. Minu 02-l on igatahes gabariittuled pea laternate sees, 01-l olid suunatuledega samas korpuses ja sellepärast valge klaas.
EDIT: Aga võibolla on lastud teeninduses ümber teha, sest suunatuledes on ikkagi kahe niidiga pirnid ja mõlemate jaoks juhtmed ka olemas. Kapoti all on suunatulest tulev gabariidi juhtme ots musta isoleerpaelaga ära isoleeritud (täpselt samasugune must isoleer nagu tehases juhtmekimpude kokkuköitmiseks kasutaud). Igatahes töö on väga korralikult teostatud.

Originaal salongipeegel (halli äärega) on mul kapiotsas ja võib igahetk külge kruvida kui vaja. Aga praegune on suurem ja taha näeb paremini. (Ladaga sõites vaja ju jälgida pidevalt kes kuidas hakkab mööda sõitma)

Ümmarguse välispeegli käskisid ülevaatuse onud ära vahetada kuna sellel oli mõra sees. Enne oli ülevaatuselt selle sama katkise peegliga kümme aastat läbi läinud. Kuna kapiotsas oli tagavaraks uuemat tüüpi kandiline peegel siis sai see pandud. Võibolla kunagi vahetan ümmarguse vastu tagasi. Ümmarguste esituledega sobib paremini kokku ümmargune peegel.

[Muudetud: 18-1-2008 allah]
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

013-me põhjal sai natuke roosteussi kiusatud ja põhi ML õliga üle lastud (enne muidugi noaotsaga lahtine mastiks maha ja traatharjaga õrnalt üle). Peale ML-i kuivamist õhuke kiht mastiksit ka peale. Läbivaid roosteauke polnud (väljaarvatud summuti kohal), ainult pinnapealset roostet oli.

Salongi ventilaator tegi lärmi ja häälest sain ma aru, et ta ei saa piisavalt õhku kätte. Lammutasin ?soojakasti? laiali ja seal oli kohe kaks üllatust peidus: Esiteks radikas pealt paksult puulehti täis (muist läks enne pildi tegemist maha). Ja teiseks õhuklapi hingede juurest oli plastmass katki. Põhjuseks vist see, et hing oli kinni roostetanud. Sai siis kilukarbi kaane plekiga soojakast ära lapitud.

Uued silikoonküünlajuhtmed sai pandud.

Esimeste uste polstrid kolisesid sõites ja sai liistu ja polstri vahele jalgratta sisekummist lõigatud tükke topitud.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:32, muudetud 1 kord kokku.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Mootoriõli oleks vaja ära vahetada aga ma ei suuda otsustada millist õli osta.
Ise kalduks ikkagi ?iguli õli poole. Oleks ta külmaga vedelam ka siis poleks mingit probleemi. Aga vedelad õlid jälle kallid.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

valvoline 10w40 mineraal. hea hind ja kvaliteetne õli
kallimatest castroli mineraal
agip 10w50
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
krister
Foorumi kasutaja
Postitusi: 249
Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
Asukoht: Tallinn, Lilleküla
Autod: 2101 '80

Postitus Postitas krister »

Algselt postitas: allah
8<-----------------

Selle kohta, et 02-l olid tehasest tulles ees valged suunatule klaasid paluks tõestust. 02-l kabariit tuled juba pea laternate sees, 01-l olid suunatuledega samas korpuses ja sellepärast valge klaas.
Tundub tõesti, et 02-sid on tulnud nii kollaste (õigemini oran?ide) suunakate kui valgete suuna/gabariidi tuledega.

Valgete suunakatega isend:
http://autovaz.tlt.ru/authors/2102/car.jpg

Oran?id tuled:
http://www.ladakerho.net/docs/info/vena ... 102_00.jpg

Veel annab üks varuosade kataloog sellised pildid:
http://www.veha.info/shop/0/3/4/194/

Ok selle teema all lõpetaks 02-st jutu.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Nüüdseks õli vahetatud. Uueks õliks siis Valvoline 10w40 mineraal. Peale õli vahetust tühikäigupöörded tõusid kuid karburaatorist ei anna neid maha keerata (kruvid lõpuni keeratud). Peab ikka uue karburaatori muretsema.

Uus aku peale pandud. Vana oli ikka nõrk, isegi peale kahte treeningtsüklit. Eks suvel kõlbab ta veel kasutada. Ja see aku kinnitus mis ma ennem tegin oli asjatu töö kuna uuele akule tuli teise auto pealt originaal akukinnitus võtta. See sobis täpselt.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:33, muudetud 1 kord kokku.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Laenasin teise auto pealt karburaatorit ja käisin kordusülevaatusel. Sealt sain hädavaevu läbi: Piinasid mootorit kõrgetel pööretel, et näidud normi piiresse läheksid.

Edit: nüüd sain 011-e karburaatori (1107010-03), millel 05-e karburaatori kaas. Ja peale korralikku puhastamist panen selle kompoti peale.

Nii, et karburaator polnudki ainult süüdi. Peab siis süüdet uurima ja klappe ka reguleerima, sest on klõbinat on ka kuulda.

Kuna ülevaatus läbitud siis lõin kokku ka auto peale kulutaud summad ja selleks summaks tuli: 6883.30 eek :o (s.h. ostuhind 1000 eek).
Midagi suurt ja kallist pole ostnud, väiksed pisidetailid ja mahlad. Muist asju oli juba endal enne olemas (nende hinda ei arvestanud ka) ja mõned detailid sai ka üleliia ostetud (ei läinud veel vaja) nt. käsipiduritross, tagumised piduriklotsid. Ja kõik ostetud keemia ei kulunud ka ära, nt. poolest liitrist auto värvist jäi veel pool alles, vahast jäi enamus alles.
Ise lootsin alguses poole väiksema summaga hakkama saada, aga projektidega on see vist tavaline, et nad lähevad kallimaks alguses planeeritust.

Edit: Mind paneb just see imestama, et selline summa juba kulunud kuid veel ei ole midagi eriti tehtud (kere remont ootab alles ees).
t
tamar99
Suletud kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tamar99 »

Minuteada kui auto on 25aastat vana või rohkem siis ülevaatusel co ei kontrollita? Antud siks on 25 aastat vana või kas siis on niiet peab olema üle 25 aasta vana?
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: allah
Laenasin teise auto pealt karburaatorit (nüüd sain 05-e karburaatori mis peale puhastamist peale läheb) ja käisin kordusülevaatusel. Sealt sain hädavaevu läbi: Piinasid mootorit kõrgetel pööretel, et näidud normi piiresse läheksid.
Nii, et karburaator polnudki ainult süüdi. Peab siis süüdet uurima ja klappe ka reguleerima, sest on klõbinat on ka kuulda.

Kuna ülevaatus läbitud siis lõin kokku ka auto peale kulutaud summad ja selleks summaks tuli: 6883.30 eek :o (s.h. ostuhind 1000 eek).
Midagi suurt ja kallist pole ostnud, väiksed pisidetailid ja mahlad. Muist asju oli juba endal enne olemas (nende hinda ei arvestanud ka) ja mõned detailid sai ka üleliia ostetud (ei läinud veel vaja) nt. käsipiduritross, tagumised piduriklotsid. Ja kõik ostetud keemia ei kulunud ka ära, nt. poolest liitrist auto värvist jäi veel pool alles, vahast jäi enamus alles.
Ise lootsin alguses poole väiksema summaga hakkama saada, aga projektidega on see vist tavaline, et nad lähevad kallimaks alguses planeeritust.
Eks mul ka nüüd kuskil 5000 läinud vist, aga kui oleks mingi vana välismaa auto, siis ostad mingi ühe jupi juba sellise hinnaga :rolleyes
t
tamar99
Suletud kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tamar99 »

Algselt postitas: Ladarider


Eks mul ka nüüd kuskil 5000 läinud vist, aga kui oleks mingi vana välismaa auto, siis ostad mingi ühe jupi juba sellise hinnaga :rolleyes
Vaidlen vastu, oleneb täiesti autost palju jupp maksab, ntx endine rahvaauto sierrale saab uusi juppe täiesti mõistliku hinnaga ja vanujuppe poolmuidu.
Samas töökindlus ja sõidumugavus on siksist tunduvalt üle, siksi eelisels on et on lihtsam remontida.:spin
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: tamar99
Minu teada kui auto on 25aastat vana või rohkem siis ülevaatusel co ei kontrollita? Antud siks on 25 aastat vana või kas siis on nii, et peab olema üle 25 aasta vana?
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=803291, kerida allapoole ja tabel 16.
Järelikult kui väljalaske aasta on 1972 või varasem siis ei mõõdeta heitgaase. Aga minu omal on esmaseks registreerimiseks passis märgitud 24.11.1981 (mind pani imestamas see, et täpne kuupäev passi märgitud, tavaliselt enamik sõidukeid esimesel jaanuaril arvele võetud).

[Muudetud: 18-1-2008 allah]
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Nüüd sai siis klappe reguleeritud:
photo.jpg
photo.jpg (99.15 KiB) Vaadatud 1117 korda
Enne reguleerimist indikaatorkellaga mõõdetud nookuri välimise otsa vabakäigu pikkus:

Klapp. Vabakäigu pikkus
  1. 0,15
  2. 0,40
  3. 0,25
  4. 0,44
  5. 0,27
  6. 0,40
  7. 0,25
  8. 0,58

    Peale reguleerimist oli kõigil 0,52mm.
    (NB! Nuki ja nookuri 0,15mm paisumisvahele vastab nookuriotsa 0,5mm vabakäik)

    Peale reguleerimist hakkas mootor natuke paremini käima (kuid mitte nii nagu peab).

    See pildil olev valge ollus tekitab mulle muret:
    photo3.jpg
    photo3.jpg (67.21 KiB) Vaadatud 1117 korda

    Ma loodan, et äkki on see ainult sellest, et autoga on lühikesi otsid sõidetud ja mootor pole õieti soojaks saanud minna. Kuid õli tase on üle max näidu paar mm (ei mäleta kahjuks milline õli tase oli peale õlivahetust) ja radiaatoris oli natuke jahutusvedelikku vähemaks jäänud (võibolla jäi peale jahutusvedeliku vahetamist jahutussüsteemi natuke õhku sisse). Peale õli vahetust on autoga ainult paarkümmend kilomeetrit sõidetud (linna vahel, lühikesed otsad).
    Kuidas kindlaks teha, et jahutusvedelik läheb või ei lähe õlile külla? Mootorit küll ei tahaks praegu lammutama hakata.


    Elektronsüüde ja immobilaiser sai ka peale pandud:
    photo8.jpg
    photo8.jpg (56.74 KiB) Vaadatud 1117 korda
    photo16.jpg
    photo16.jpg (47.58 KiB) Vaadatud 1117 korda
    Elektronsüüde saab oma toite tavalise kahe ümberlülitava kontaktipaariga 12V releelt. Relee sisselülitamiseks on armatuuri sisse peidetud herkon (hermeetilises klaaskorpuses kaks kontakti mis magnetväljas sulguvad). Ning relee oleku kindlaks tegemiseks on akna juurde nurka paigutatud punane vilkuv valgusdiood.
    photo17.jpg
    photo17.jpg (53.96 KiB) Vaadatud 1117 korda
    Töötab siis nii: süüde võtmest sisse keerata, magnet libistada üle teatud koha armatuuril, käib väike klõps (relee rakendus ja jääb rakendunuks kuni süüte välja keeramiseni), valgusdiood lõpetab vilkumise ja kui nüüd edasi starterit anda siis auto läheb käima. Kui magneti liigutamise osa vahele jätta siis auto käima ei lähe.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 15:42, muudetud 1 kord kokku.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Õnneks seda valget ollust õlikorgiall enam ei ole.
Aga klappe tuleb vist uuesti reguleerima hakata.
Peale uue karburaatori peale panemist sai seda natuke katsetatud ja tuuritatud (mõistuse piires ikka). Kuid nüüd kostab mootorist natuke klõbina moodi heli ja tühikäigupööretel mootor ei käi ühtlaselt ja hüppab palju (ajutise lahendusena sai tühikäigu pöördeid juurde keeratud).

Edit: Kontrollisin klappide paisumisvahed üle, kuid kõik olid ilusti paigas nii nagu eelmine kord pandud sai.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Nüüd sain lõpuks teda, miks esimene pütt ei tööta, nimelt lasin surved silindrites ära mõõta ja:

Esimees silindris on surve 0
Teises silindris 6
Kolmandas silindris 4
Neljandas silindris 6

Arvatavasti on klapid ebatihedad.
Vasta