P: Säde kadunud

P: Säde kadunud

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

...Nii...
Ja kui kaua selle 6000-7000 pöörde juures siis ilma jahutusvedelikuga mootor töötas...?!!!
Arva,et nüüd tuleb hakata plokikaanetihendit vahetama ja võib-olla ka plokikaant lihvima...:sein
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Kuna jahutusvedelik ei tohiks mootori töötamist kuidagi segada ,siis kipun arvama ,et plokikaane tihend ebatihe ( arvatavasti on ka radkiast märgata vedeliku kadu ) kui tegu oli uue mootoriga ( mõtlen kapremonditud või otsesemõttes uuega) ,siis on natukene pahasti ,kui pöörded kohe nii ülesse lasid . Paremal juhul ,kui sul on vähe sõitnud mootor ,siis pöörded vast ei teinud midagi ,kuid soojus võis plokikaane kõveraks teha ,kui enne plokikaane tihend pidas. Üleüldse ei soovita mootorit üldse hoida töös ,kui jahutusvedelikku pole ja kui siis ainult 1 minut ja madalatel pööretel.
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Kauaks ma teda küll tööle ei jätnud max 5-10sek. Ma arvan ,et selle ajaga ta küll midagi teha ei jõudnud. Et süüde paika panna oli vaja radikas ju maha võtta, siis saab ju keerata väntvõlli ja näeb ilusti ka neid märke kuna 1. silkus kolv üleval on. Panin korra tööle et vaadata kas sai süüde paika. Siis panin radika peale ja vee sisse. Tööle ei läinud. Lasin vee välja ja proovisin, siis läks ilusti tööle hääle järgi 6000-7000rpm. Kuna ennem vett välja ei tulnud panin tosooli sisse. Tööle enam ei läinud. Mootor on toodud lammutusest. Uus ta ei ole, kasutatud ikkagi. Aga miks ta ikkagi pöörded nii kõrgele tõstis???
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Pane nüüd ilusti see vedelik sinna sisse tagasi ,sest kas vedelikku on või mitte - see ei mängi korras mootori puhul käivitumisel rolli. Jahutusvedelik on ikka väga vajalik asi ,nagu Laurimetall kirjutas.
Nüüd aja starteriga ringi. Kui ei käivitu ,vaja ikkagi käima saada ,märksõnadeks: õige süüde ja kütte pealetulek.
Kui starteriga käivitamisel tunda ,et miski hakkab pooma ja seda ka ilma süütepoolilt jagajasse tuleva kõrgepingejuhtmeta ,siis keera küünlad maha ja aja jälle ringi. Kontrolli ka õli värvi.
Kui küünlaaukudest vedelikku pritsib või õli hallikaks tõmbunud ,siis on selle kaanetihendiga või koguni plokikaane enesega asi ühelpool...

Kõrged pöörded - karpa ,lisaõhk... rohkem ei oska pakkuda.
Oli siin teema ,kus sama jama ,kutt sai asja kuskil korda aetud ,teema pandi seejärel kolinal lukku ,keegi ei tea ,mis viga oli :sein
Nüüd ripub seal Laurimetalli küsimus vaid....
Killercop kadunud :yllatunud
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9333
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Tead kust sädet saab ve. Poest :D
Üks juhtunud nali eelmine suvi.
Ükskord olid mu vennasõbrad tegemas UAZ-i ja sädet ei olnud. Siis tüdrukud tahtsid niiväga sõtma minna ja poisid ütlesid et minge statti(statoil) ja tooge sädet. Poisid andsid 3 krooni kaasa ja andsid ka 3L purgi kaasa. Tüdrukud ehk plondiinid läksid sinna ja küsisid müüalt sädet. Müüa kah naine ja blondiin. Otsib seal ringi ja ütleb et meile ei ole kahjuks siin müügil et ehk seal teises bensukas on.
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Hakkasin ploki kaant maha võtma, aga esimene küsimus: Kuidas võtta maha ketti??? Teine küsimus: Kas klapid lähvad valeks kui plokikaane maha võtad???
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: n2utsu
Hakkasin ploki kaant maha võtma, aga esimene küsimus: Kuidas võtta maha ketti??? Teine küsimus: Kas klapid lähvad valeks kui plokikaane maha võtad???
nukkvõlli pead ju maha võtma, et plokikaant kätte saada..
pärast on parem ikka korralikult märgid kokku panna :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

1. Pane märgid paika all rihmaseibi juures ja üleval ketirattal.
2. Lase kett lõdvaks pingutist.
3. Keera lahti nukkvõlli hammasratas(võimalusel ära mootorit ringi keera)leia moodus selle kuhugi sidumiseks et kett sellel kinni püsiks. Ja ära teda eriti allapoole lase(võta keegi appi üksi halb maadelda kaane ja ketirattaga)nii peaks kaant tagasi pannes märgid jälle paigas olema. Kui niisama ära kisud läheb loomulikult paigast. Kui kaan pärast peal siis proovi mootorit vaikselt 2 ringi keerata et kindlalt asi paigas oleks mõni vend on pidanud uuesti klappe tegma kuna ei kontrollinud.NB! Suurema läbisõiduga ja vana ketiga ei saagi märke täpselt paika jääb vähe hilisem.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Üks kasulik nipp taolise töö tegemisel on kapoti eemaldamine...et hiljem suuremat jebimist poleks vahede paikaajamisega (kapotti mõtlen), siis tõmbad hariliku pliiatsiga ümber kronsaplaatide (kapotipoolsete) jutid...pärast pealepanekul hea sellejärgi endisesse asendisse tagasi saada...
Praeguseid ilmaolusid arvestades, oleks jube hea kui katuse peakohale oleks kapoti puudumise ajaks...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Kapott on eemaldatud juba ennem, sest mootrit vahetada kapott peal oleks haige jebimine.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Küsiks nüüd sellist asja ,et mille järgi sa otsustasid ,et plokikaan tuleb maha võtta? Kas vedelikku kadus? Kuna sa siin ka rääkisid ,et pöörded lähevad kõrgele ,siis ei pruugi viga üldse selles olla ,et jahutusvedelik satub satub silindrisse.Vabalt võib olla ka tegu rikka seguga ,ebatiheda nõelklapiga jne. Kui sa pole jõudnud midagi erilist veel lammutada ,siis pane jahutusvedelik siisse ja tee selgeks ,mix pöörded kõrgele tõusevad. Tihendi kohta veel niipalju ,et kui tihend on katki silindri ja jahutussärgi vahelt ( natkuene) ,siis peax mootor töötama isegi 4 silindriga ,kuid 3 silindriga kindlasti .Kui tihend on (palju) katki ,siis keerates küünla maha peax täis radika korral hakkama küünla avast jahutusvedelikku välja voolama. Tihend võib olla katki ka veel õli äravoolu kohapealt ,kuid sellisel juhul peax hakkama õlitase tõusma. Halval juhul on plokikaan lihtsalt nii kõver ,et 2-4 silindrit on vett täis. NB!! kui nüüd mõtled ,et kallad jahutusvedelikku radikasse ,siis arvesta ,et alguses peabki mulle tulema ja vedeliku tase langema ,kui mootor töötab ,sest kust see õhk muidu jahutus süsteemist välja saab.
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Sellega ikka arvestasin, et jahutus vedelikku kaob jahutus süsteemi. Lihtsalt kui paned jahutus vedeliku sisse ja proovid käivitada siis jahutsuvedelikku kaob (minu arust normaalne), siis paned kadunud vedeliku jao sisse (nii palju et radikas jälle täis on), paned masina tööle (jahutus vedelikku enam ei kao), 5 minuti pärast masin enam tööle ei lähe ja radikast on jahutus vedelikku puudu. Kui küünlad maha keerata siis on need märjad ja mitte bensiinist. Vana mootoril karpa töötas nii et nõel klapp on vast korras ja segu rikas ka pole. Ostsin ära plokikaane tihendi ja sisselaske kollektori tihendid, vahetan need ära ja vaatan mis siis saab
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Hakkasin keti kaant (see kaan kus on väntvõlli ots) maha võtma, aga ta jääb ju väntvõlli otsaga külge. Kuidas väntvõlli otsa maha võtta, seal oli polt küll, aga polnud nii suurt võtit ja torutangid libisesid paigast. Kuidas väntvõll ära plokeerida, et ta ringi ei käiks ja kas siksi poes võib olla seda mutri võtit.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

38 padrun või silmus - lehtvõti + korralik toru vähemalt meeter..
kuid arvesta sellega, et otsamutter on tavaliselt kõvasti kinni.
4käik sisse ja keerama.. hea kui kässar töötab.. siis pole vaja autot hirmsasti kinni hoida, samas võib mõne seltsimehe pulti panna pidurit hoidma..

omadest kogemustest olen keeranud 2 mutrivõtit pooleks (odavamad läänekad..) padruneid samamoodi ribadeks tükki 3.
tsehhi kroom-vanaadium on mitu korda tegevuse üle elanud :)

PS! altpoolt on kõvasti parem keerata ;) ntx kanalil või estakaadil..

kuid ühel autol tuli käbi eriti lihtsalt lahti seega ei taha sind ära hirmutada, väga palju sõltub ikka konkreetsest isendist.
toruvõtmega ma seda tööd küll ette ei võtaks.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Nüüd tuli meelde et mul padruneid küll ja kah Chrome Vanadium ehk siis kroom vanaadium eestikeelde tõlgituna. Ja 1.5meetrine latt on mul juba varem välja otsitud, selliste asjade jaoks mis kõvasti kinni on. Suur tänu olaafile.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Sain aru ,et viga plokikaanes ,kuid mix vaja võtta väntvõlli otsa lahti võtta? Kui asi nii siis tea ,et plokikaant saab vahetada ja maha võtta ka ilma väntvõlli otsa lahti võtmata.
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

JA kuidas see käib? Hea oleks kui seletad, sest väntvõlli otsa küll hea lahti pole võtta.
r
Raxo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 851
Liitunud: 19 Juul 2002 18:45
Asukoht: Rakvere
Autod: 2101 '72 | Chevy '00 | Hornet '01 | Scania '97
Kontakt:

Postitus Postitas Raxo »

Väga hea kokkuvõtlik teema - jagaja külgepanemisest mootori kapitaalremondini :lol
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Algselt postitas: n2utsu
JA kuidas see käib? Hea oleks kui seletad, sest väntvõlli otsa küll hea lahti pole võtta.
Ketti pole vaja ära võtta ja hammakat ka mitte need tulevad läbi plokikaane kui seda kergitada.

Pilt


Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui mees tahab hirmsalt otsakaane maha võtta siis ei saa teda takistada, kuid plokikaane vahetamiseks pole tõesti see tegevus hädavajalik :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta