Probleem mootori õlirõhuga

Probleem mootori õlirõhuga

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Probleem mootori õlirõhuga

Postitus Postitas petz »

Probleem järgmine - sooja mootoriga tegi õlirõhu märgutuli paar vilgatust ja jäi seejärel põlema. Et kindel olla, kas viga ei või olla anduris, ühendasin mootori külge mehhaanilise manomeetri ning tulemuseks oli 0,5 atm tühikäigul. Pöörete suurendamisel rõhk ei tõusnud. Keerasin maha reduktsiooniklapi - puhastasin ja kontrollisin. Seejärel uuesti käivitades oli rõhk normis - tühikäigul u 1 atm ja 2000 pöörde juures ligi 3 atm. Kui aga pöörded alla lasin, kukkus ka õlirõhk taas 0,5 peale ja enam ei tõusnud :(
Jätsin mootori paariks minutiks seisma ja käivitades oli jälle rõhk normis, katsetasin kõrgmematel pööretel (ka normis), kuid lastes tagasi tühikäigu pööretele kordus sama jama. Mootoris mingit kolinat ei ole, mootor ei suitse, samuti ei suutnud tuvastada, et õli ja jahutusvedelik segamini oleks või et mootor kuskilt lekiks. Õlipumba hammasrattad visuaalsel vaatlusel heas korras.
????? :yllatunud
Auto on M 2141 ja mootor uzam 331 - 1,5 l. Läbisõit umbes 250 000. Kasutuatud on kogu aeg korralikku õli ja õli ning filtreid vahetatud korrapäraselt.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Aga proovi mehhaanilise rõhukellaga...siis saad niipalju vähemalt sotti, et kas ongi õlirõhk ise kadunud, või lihtsalt Mo?kvichi näidikut ei saa nii palju usaldada...

Edit: Oh saadanas...kui alguses lugesin, siis jäi millegipärast kahe silma vahele, et seda juba teinud oled...minu viga...:puzzled
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

jaoturvõlli hambad ehk maas..
mosse mootorit nii jästi ei tunne samas..
kui on sama õlipumba/jagaja ajam siis ilmselt õlipumba nuut kahjustatud või selle pisikese hammasratta oma..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

To PuZuP: mehhaanilise rõhukellaga ma kontrollisingi - mossel originaalis ainult andur, mis liiga väikese rõhu korral tule märgulambi põlema paneb.

To olaaf: mossel üks pumba hammasrattas võlli küljes ja teises otsas nuutühendus...... silma järgi tundus nuutühendus OK.

:yllatunud
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Mul kohal seistes näitab rõhk ka ainult 1 või isegi natukene alla selle, õnneks tuli veel põlema pole läinud, aga vaatan et see liiga vähe ikka.Kui sõidan siis kuskil 2.Raamatust olen nii palju aru saanud, et kui tuli ei põle siis pole probleem ka, kas on ikka nii?1 nagu natuke vähe ikka.
mootor ei tee mingit kõrvalist heli ja minek on autol 5+
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

no kui 4000 rpm juures alla 2,5 at õlirõhk on siis kas õli liiga vedel või mootor kulunud, karteri õlivõttur mustunud. uskuda võib vaid mehaanilisi õlimanomeetreid..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Asi kipub õlipumba rikke poole ( äkki proovid veel ka hästi sujuvalt pöördeid tõsta ) Lisaks võiksid veel ütelda ,kas õlirõhk käivitades läheb 0 ilt 0.5 le või ei tõuse enne ,kui oled korra gaasi andnud ja siis jääb 0.5 le
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Käivitades tõuseb õlirõhk kohe 0,5 või mõnikord isegi 1 või 1,3 peale. Kui tõusis 0,5 peale, siis kas annad pöördeid või ei anna, sellest ei sõltu midagi. Kui kohe käivitades tõusis 1 või 1,3 peale, siis sõltumata pöörete tõstmise kiirusest, püsib rõhk normis senikaua, kuni pöördeid langetada, alles pöörete langetamisel kukub ka õlirõhk 0,5 peale ja jääbki sinna püsima. Need reeglid ei ole absoluutsed, täheldasin ka üksikuid erandeid.....
Igaks juhuks tellisin uue reduktsiooniklapi, loodan selle järgmisel nädalal kätte saada.....siis katsetan edasi.

To Laurimetall: millist viga õlipumba juures kahtlustad? Mida peaksin uurima?

Väga kiiret õnneks asjaga pole..... see auto mul eelkõige kanuude vedamiseks.....ja hooaja alguseni veel pisut aega ;)
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Teoreeltiliselt võib olla nii ,et kuna pumbal suur kulumus ,siis jahtunud õli on paksem ja sellega peabki õlirõhk suurem olema. Soojenedes õli läheb vedelamaks ja siis rõhk langeb. Lisaks võib olla karteris olev õlivõttur mustunud ,nagu olaaf ütles ja mehaanilised vigastused nuutide purunemine jne. Kuid samas võib viga olla ka õlifiltris ,mis on ummistunud ja siis hakkabki sul see reduktsooni klapp avanema ning õlirõhu tuli süttib. Samaaegselt on tegelikult viga möödavooluklapis ,mis peax laskma õlil minna filtrist mööda ,lihtsalt sellisel juhul õli filtreerimist enam ei toimu.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Nagu sellest teemast siin midagi aru saan natuke, siis näidikud valetavad ka. Link:http://zsiguli.hu/english/english.html

Äkki keegi tõlgiks täpsemalt sealt kes aru saab.Lisan, et see rõhunäidiku kohta teema seal all pool, millegi pärast ei lasknud otse nagu seda linki panna. Teema kuupäevaga 1. Feb. 2004

Check this out: http://www.hot.ee/pinkslips/oil/
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Kahjuks ei jõudnud seda teksti läbi lugeda, selle pärast ei saa ka tõlkida...... kuna minul käitusid kaks näidikut väga sarnaselt, siis eeldan, et näidikuviga see siiski pole. Paraku pole minu tellitud reduktsiooniklapp Venemaalt kohale veel jõudnud ja ilmad ka külmavõitu, sellepärast pole ka probleemiga edasi tegelenud. Kui uut infot, annan teada...
f
fanatt
Foorumi kasutaja
Postitusi: 309
Liitunud: 22 Jaan 2006 20:10
Asukoht: saaremaa
Autod: VAZ 2101, 21063, Mitsubishi ECLIPSE

Postitus Postitas fanatt »

kas oled kindel et sul saaled läbi pole?
pidur = kiiruse surm
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Nädalavahetusel olid juba päris kevadised ilmad, võtsin siis mootori maha. Ja nagu selgus, olidki saaled lootusetult kulunud. Nii raamsaaled kui ka kepsusaaled. Õlivõttur ka üsna sodi täis. Mõõtsin enne mootori maha võtmist ära ka surved, mis olid: 14,2, 12,2, 11,2 ja 13,2. Tundub, et asi piirdubki ainult väntvõlli lihvimise ja saalede vahetamisega. Mootoriplokki lahti kiskuma ei hakka. Aitäh kõigile, kes nõu andsid.
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Küsimus veel selline, et kas süüte sisse lülitamisel (nii et näidikute tuled põlevad aga mootorit käima ei pane) peab see õlirõhu näidiku seier natuke liikuma või mitte? Minu omal annab see enne käima panekut juba miski 0,2-se edumaa.:P Muidu kõik korras ja näitab stabiilselt vastavalt pööretele.
n
n2utsu
Suletud kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas n2utsu »

Minul tõuseb ka õlirõhu andur natuke kui süüde sisse keerata. Ju ta peab nii olema ka.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Algselt postitas: petz surved, mis olid: 14,2, 12,2, 11,2 ja 13,2.
Väheke liiga suured erinevused pole? Tervelt 3 ühikut vahe.:rolleyes
Kasutaja avatar
petz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 78
Liitunud: 08 Dets 2004 21:32
Asukoht: Tartu, Põlvamaa
Autod: VAZ 1111 OKA

Postitus Postitas petz »

Erinevused on üsna suured, aga samas ei näe ka põhjust, et ploki kallale minna. Vänt sai lihvitud, saaled vahetatud ning mootor tagasi auto peal. Sõidetud umbes 500 km. Kuna õlirõhk ikka natuke madalavõitu, siis kavatsen lähiajal vahetada ka õlipumba.
Vasta