karpa aevastab

karpa aevastab

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
t
taux3
Suletud kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

karpa aevastab

Postitus Postitas taux3 »

sügisel sai tutikias 01-karpa peale kruvitud, siiamaani kõik ok, kuid nüüd külmetas ja jäi nohusse ,ning hakkas aevastama:spin
no tegelt probleem selles ,et kui mootor soojendada töötemperatuurini ja siis klapihoob (salongist) "kinni lükata",kuid mitte päris kinni...nii et norm käima jääb, siis mingi aja tagant sõites või kohapeal gaasitades käib üks hea plöts(aevastus) ja tooreklapi hoob (salongis) tuleb jälle tagasi väljapoole ( pöörded tõusevad), kuuma mootoriga sellist asja pole, kiikasin ka kapotialla, et mis toimub seal, kuid siis nägin ainult ühe plötsu, ei saanudki aru kusagilt viskas sinist suitsu ka välja (gaasihoovastiku poolt)
ise arvan ,et äkki süüde paigast ära, aga ei tahaks hästi uskuda...
oskab keegi äkki nõu anda mis selle turtsumise põhjuseks võib olla ???
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

süüde liiga varajane või segu liiga lahja ( kuid kui soojalt käib hästi) siis keera süüdet hästi tiba hilisemaks aga ainult natuke ja niipalju ,et aevastamine ära kaob (enne tööle asumist )kontrolli veel ,kas õhupuhasti on talveasendis ja soojaõhu voolik ühendatud.
t
taux3
Suletud kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas taux3 »

soojaõhu värk ikka talveasendis,
võibolla tõesti asi süütes, aga see et ta toore klapi aevastamisega kinni lööb siis ka normaalne?
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

mis pidi see kaas talveasendis on?
olen lugenud seda kusagilt aga ära ununenud.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Talveasendis on siis ,kui õhupuhasti kaane all olev plekitykk on auto esiosapoole suunatud õhuvõtuava ees ja õhku võetakse õhupuhasti külgmisest avast ,mis on toru kaudu ühendatud väljalaske kollektoril oleva õhuvõtturiga.( NB kontrollige ,kas ikka see õhuvõtu toru on ,sest on olnud juhuseid ,kus omanik väidab ,et on talveasendis ,kuid õhuvõtu toru kollektorini ei ole olemas) . Süüte kohta niipalju ,et kuna viga võib olla ka karpas ( segu on lahjenenud) siis enne pole mõtet süüdet reguleerida ,kui on kindel ,et sooja mootoriga töötab auto hästi .Kui soojalt töötab kõik hästi ,siis võib tiba süüdet hilisemaks keerata.Ülidiselt on nii ,et mida varasem süüde ,seda parem on minek ja kütusekulu on kah väiksem. Süüte reguleerimisel peab arvestama ka sellega ,et külma mootoriga sõidetakse tooreklapiga ,mis rikastab segu ja selles mõttes peaks olema süüde reguleeritud optimaalselt ja sellele peaks vastama ka tehase regureering ,millest on igas lada raamatus juttu
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Algselt postitas: Allar21
mis pidi see kaas talveasendis on?
olen lugenud seda kusagilt aga ära ununenud.
Vaata, kaane küljes on plekitükk, mis takistab õhuvoolu, keerad kaant nii palju, et see plekitükk paneb kinni selle sissevõtukoha, mis aku juurest õhku võtab.;)
a
Allar21
Foorumi kasutaja
Postitusi: 200
Liitunud: 05 Mai 2004 22:09
Asukoht: Saaremaa/Salme
Autod: Mazda 626
Kontakt:

Postitus Postitas Allar21 »

Algselt postitas: marks
Algselt postitas: Allar21
mis pidi see kaas talveasendis on?
olen lugenud seda kusagilt aga ära ununenud.
Vaata, kaane küljes on plekitükk, mis takistab õhuvoolu, keerad kaant nii palju, et see plekitükk paneb kinni selle sissevõtukoha, mis aku juurest õhku võtab.;)
nii ma selle ennem panin kah...aga pole tööle ikka saanud...homme proovin akulaadja pealt.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

vaata veel kontaktivahe üle ja tsentrifugaalregulaatori pingutusvedrud.. nukk on ikka õige kraadiga peal?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

kui õhupuhastil ääred ära lõigatud ,siis on see aevastamine ja segu liigrikastumine tavaline ja igati loogiline asi ( pane siis talveks korralik õhupuhasti kopsik )
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

tööle saamist õhupuhasti ega see ,kas ta on suve või talve asendis ei mõjuta (tööle saamiseks peab mootor saama õiges vahekorras bensiini ja õhku ning korraliku sädeme) Kontrolli üle ,kas küte karburaatorisse jõuab (bensiin pumpa käsitsi üles) siis kontrolli sädet ja vajadusel paranda vead ,mis ilmnevad selle kontrolli käigus,kui ikka ei õnnestu siis on midagi muud tuksis.Parem ,kui kellegi appi kutsud ,kes vene autosid jagab,sii läheb kiiremini (homme lubas külma ilma)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: ClubRoie
no mul nukk mõni kraad varasemaks kh keeratud
proovi hilisemaks tagasi keerata.. vaata kas läheb paremaks..
kas kolle tihendi vahelt või pidurivõimendi kaudu lisaõhku ei tõmba..
palju on silindris surve, mis nägu on küünlad? kas kõik küünlad on ühesugused? mis karpa peal on - mis düüsid, milline kubatuur? surveaste?
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
taux3
Suletud kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas taux3 »

Algselt postitas: Allar21
mis pidi see kaas talveasendis on?
olen lugenud seda kusagilt aga ära ununenud.
mul vist 07 org. õhupuhasti peal, värk käib ainult klapiga regullides...:spin
kusjuures küsiksin ,et kas on mõtekas talvel hoida see klapp ainult kuuma õhu peal või äkki kuuma ja külma vahepeal (keskasendis)???
t
taux3
Suletud kasutaja
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas taux3 »

Algselt postitas: Laurimetall
Talveasendis on siis ,kui õhupuhasti kaane all olev plekitykk on auto esiosapoole suunatud õhuvõtuava ees ja õhku võetakse õhupuhasti külgmisest avast ,mis on toru kaudu ühendatud väljalaske kollektoril oleva õhuvõtturiga.( NB kontrollige ,kas ikka see õhuvõtu toru on ,sest on olnud juhuseid ,kus omanik väidab ,et on talveasendis ,kuid õhuvõtu toru kollektorini ei ole olemas) . Süüte kohta niipalju ,et kuna viga võib olla ka karpas ( segu on lahjenenud) siis enne pole mõtet süüdet reguleerida ,kui on kindel ,et sooja mootoriga töötab auto hästi .Kui soojalt töötab kõik hästi ,siis võib tiba süüdet hilisemaks keerata.Ülidiselt on nii ,et mida varasem süüde ,seda parem on minek ja kütusekulu on kah väiksem. Süüte reguleerimisel peab arvestama ka sellega ,et külma mootoriga sõidetakse tooreklapiga ,mis rikastab segu ja selles mõttes peaks olema süüde reguleeritud optimaalselt ja sellele peaks vastama ka tehase regureering ,millest on igas lada raamatus juttu
sooja mootoriga käib väga hästi, turtsub ainult mootori soojendamisel, (külmemate ilmade saabudes) kui juba töö temp.käes ja vaikselt sõitma minna või gaasitada, siis aevastab ja lööb toore klapi kinni:puzzled
süüte kallale läheksin alles viimases hädas, õues külm ju ja garaazi pole...:sein
üks pisiasi veel ,et paar päeva tagasi olid küünlad täiesti tahmund, arvan ,et sain si..a bena, puhastasin küünlad ära ,või äkki on vesi karpas või paagis?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

:o Torukollektor sisselaskel:o??? Täppisteadus ütleks mina...
Kui nüüd väga jämedalt läheneda, siis mis siin rasket on...suures mõõdus düüsid 01 karpa peal, mis rohkem segu peale annavad, paar kraadi varasemaks keeratud nukk - järeldus: lööbki karpasse kuna ei jõua niipalju kütet silindrisse imeda ja liigvarajane süüte tõttu süttib segu enne kui sisselaske klapp sulgub...ja käibki karburaatoris pops ja pahh...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: ClubRoie
mul süüte koha pealt niipalju et paikka pani selle inimene kes on oma 20 aastat tegelenud rallikate ehitamise ja häälestamisega aga üritan segu rikkamaks keerata VEEL:D
seda kh et õhupuhastaja ääred on ära lõigatud ja kapotil on scoop peal
Algselt postitas: ClubRoie
hillisemaks tagasi ei taha keerata, kolle tihendi kaudu ei saa tulla midagi sest peal torokollektor, pidurivõimendit pole 01-hel, silindri surve on 11 kanti, küünlad koorralikud ja ühesugused, karpa on pea 01 originaal suuremate puuritud tüüsidega ( vist bena omad olid 195 ja 205:puzzled) surveastet ei ole mõõtnud
millised on õhudüüsid?(300?)
suurem ei ole parem alati!
milline on kubatuur?
mis lamda näitab?
sellisel mootoril proovi järgi küttesegu seada kahtlane..
ehk tõmbab küttesegu tilka torusisselaskes ja niriseb niisama silindrisse.. proovi tavakollega.. praegu külm ja tõmbab kompoti raudselt jäässe. mitu kraadi nuka varasemaks panid täpselt, nukk on jämedam või tavaline? klapivahe (015 või 020)?
soovitaks peale hoopis 06 mehhaanilist karpat millel olid lõõrid jämedamad..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Ma kipun arvama ,et ikka õhudüüsid sellised 195 ja 205 kuigi olen näinud düüse 190 ja 200 (õhudüüsid)
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Kipun arvama ,et kruvi ,mida keerad on tühikäigu segukruvi.
Vasta