elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)

elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
l
leinz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21063

elektrimured tühikäigul (auto kipub välja surema)

Postitus Postitas leinz »

Paar kuud tagasi oli kõik korras. Siis hakkas pinge järjest rohkem kõikuma (lõpuks kõikus 11 ja 17 voldi vahel ning selle peale kulus 3 pirni). Koos pinge vahe suurenemisega hakkas ka mootor tühikäigul välja surema (pinge langes seejuures 11-12 voldi peale).

Nüüd vahetasin lõpuks pingeregulaatori ära ja pinge on normis 12-14 volti (eile siis). Sõitsin mõnikümmend kilomeetrit ühe jutiga ära kuid linnas foori taga kippus ikka seisma jääma (mõtlesingi, et aku vajab natuke laadimist sõitmisel). Täna hommikul sõitsin maanteel auto soojaks (6 km umbes) ning linnas esimese foori taga vaatasin, et pinge püsib isegi rohelisel alal ilusti. Järgmise foori taga pidin kauem seisma ja pinge vajus seismise lõpuks valgele alale ja auto kippus ära surema.

Tundus, et tühikäigul võetakse suurem osa voolu akult ja see koormab poole minutiga akut sedavõrd, et pinge langeb ja auto tahab ära surra.

Kas tühikäigul ei peaks generaator piisavalt voolu tootma või on mingi jama veel? Või tuleks akut korralikult laadida?
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Aku laadimine ei tee iseenesest paha, aga kui sa igal hommikul eriti praeguste ilmadega auto omal jõul käima saad, siis ei tohiks probleem akus olla. Viga tundub ikka kas genekas või pingeregulaatoris olema. See, et uus ei pidada tähendama, rahvasuu räägib, endal küll kogemus puudub selles osas.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kindlasti vaata üle harjad
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Elektroonilise pingeregulaatoriga on keelatud ilma akuta mootorit käivitada.
C
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Kui pinge juba niipalju kõigub ,siis kahtlustan ikkagi pingeregulaatorit.
l
leinz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21063

Postitus Postitas leinz »

Sõites on püsivalt 13-14 voldi vahel ja võrreldes eelnevaga, on pinge vägagi stabiilne. Tühikäigul on pinge alguses 13 volti, kuid poole minuti jooksul langeb 11-12 voldi vahele. Tegin pikemait sõite ja jälgisin mootori pöördeid tühikäigul. Pinget näitas 13 volti, kuid mootori pöörded näitasid ikka 0'i... ilmselt oleks natuke oodates pinge jälle langema hakanud.

Soovitati üle vaadata ka juhe, mis karburaatorisse läheb. See oli natuke õrnalt kinni küll, kuid peale pigistamist paremaks ei läinud. Kas keegi seletaks, mis juhe see on (mingi tühikäigu juhe minu teada), kust ta tuleb ja mida ta teeb?
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

See juhe mis sul karpasse läheb on selline kaval juhe mis olles mitte voolu all sulgeb kütuse voolu. endal oli juhus et see elektrinklapp hakkas otsi andma ja siis ei läinud pukt alla 12 voldi enam üldse klapp lahti. Vaata äkki sul sama nöök
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: arvejomm
...kaval juhe mis olles mitte voolu all sulgeb kütuse voolu...
Vot sellist juhet tahaks minagi näha :D
Tegelikult on jutt magnetklapist, mida juhtmest läbi jooksva elektriga juhitakse: vool peal(süüde sees) - klapp lahti...vool katkestatud(süüde väljas) - klapp kinni...
Klappi saad kontrollida lihtsalt voolu peale andmisega...muidugi klapi korpuse pead maandama...kui käib klõps siis klapp liigub...ja ka tõenäoliselt töötab...
Ja muideks, ei mõista ma mida puutub see magnetklapp ja tema juhe üldse laadimisse?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
leinz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21063

Postitus Postitas leinz »

Oli lihtsalt üks kord juhus, et auto suri tühikäigul kohe välja - tuli välja, et olin selle juhtme ühendamata unustanud. Mõtlesin, et äkki mingi sarnane viga ja oli lootus, et viga polegi generaatoris. Aga ilmselt peab ikkagi kuidagi need harjad üle vaatama - kas keegi teab lihtsat moodust selle töö teostamiseks (kui põhja kaitset just maha ei ürita võtta, siis peaks kuidagi peegliga mässama)?
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

No aga kas selle poripleki mahavõtt on siis nii raske töö?
Asi rohkem kättevõtmises ju...kokku oli minu mälu järgi 8 polti/kruvi millega see kinni on...geneka kättesaamiseks kaks mutrit lahti keerata ja üks polt välja lüüa...seda kas karterikaitse ette jäi, ei mäleta...
Raske töö see nüüd külle ei ole...:cool:

P.S. Kui magnetklapi juhe lähti, siis loomulikult mootor ei ole nõus koostööd tegema...mina ka tühja kõhuga eriti koostööaldis pole :lol
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
p
puukas
Suletud kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas puukas »

See poriplekk on karterikaitse taga, ma mõtlen seda, et kui karterikaitset eest ära ei võta ei saa ka poriplekki eemaldada.:cool:
l
leinz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 28 Veebr 2010 17:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 21063

Postitus Postitas leinz »

Probleem lahendatud. Puhastati küünlaid, jagajat; vahetati üks küünlasse minev juhe välja ja oligi kõik jälle hästi.
r
Rocky
Foorumi kasutaja
Postitusi: 220
Liitunud: 06 Apr 2002 17:04
Asukoht: Otepää
Autod: 2103

Postitus Postitas Rocky »

Äkki oskab veel keegi enne teema lukku panekut öelda milles probleem, kui tühikäigul(enne foori pidurdades) tekib järsku pingelangus (makist kaob hääl ja pilt, sooja puhur töötab aeglasemalt jne...) Kuna ka lisa pidurituled, siis sellest saaksin aru, aga probleem selles, et tahhomeetri seier hakkab samal ajal kah seinast seina käima ja pöörded langevad pisut.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Selline tunne ,et sul ei anna autol aku hästi ühendust ( vaata aku klemmid üle ja puhasta need ära ja kinnita korralikult) Lisaks võid pinget aku klemmidel mõõta ,kui auto käib tühikäigul .
Vasta