Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)

Probleemid PIDURITEGA (vahetamine, õhutamine, know how'd jne.)

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Oletan ka veitsa: sul vist peasilindriga probleem. Jätab kuidagi vaakumi pidurisüsteemi ja siis imeb tasapisi õhu mansettide vahelt sisse.
Proovi kas süstlaga saab piduriõli tagurpidi õhutusniplist läbi peasilindri õlipaaki pressida. Arvan et ülejooksu avad suletud mingi vea või vale reguleeringu tõttu.
AINULT OLETUS.
C
z
Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

Postitus Postitas Zero »

Aga mul jälle selline jama et piduriklotsid on liiga vastu trumlit taga.
Kust neid regullida saab?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Katsu käsipiduri trossi järgi lasta. 05-el automaatregulaatorid ja ainult käsipiduri ajam piirab klotside kokkuminekut.
C
z
Zero
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 09 Aug 2003 21:37
Asukoht: Viimsi
Autod: E46

Postitus Postitas Zero »

See probleem on meil 01-el.
z
zikz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 346
Liitunud: 08 Veebr 2003 22:12
Asukoht: Tallinn
Autod: citroen,fiat,renault

Postitus Postitas zikz »

Algselt postitas: Zero
See probleem on meil 01-el.
01el on trumli taga siuke mutrimoodi asjandus mida keerates tlevad klotsid maha/läehvad peale ja selle nimi on eksentrik, kui trumli maha võtad siis näed kuidas liigub eksentrik
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

mul sihuke teema, et hakkasin täna esimesi pidurisilindreid vahetama, aga suportit(ma oletan, et seda kuhu silindrid kinnitatakse ikka kutsutakse suportiks) maha võttes keerasin poldi "pea" puruks-nii et ainult see keerme-osa jäi alles. vahetasin siis silindrid ära ja panin supporti tagasi. aga kuna ma seda poldijuppi kätte ei saanud sealt, siis lükkasin supporti selle allesjäänud jupi otsa, selle terve poldi keerasin muidugi ka kinni.
ma ise arvan, et kui oleks puruks keeratud alumine polt, millele minu loogika järgi mõjub pidurdades suurem jõud, siis oleks sõitmine suht-võimatu. aga mul on see ülemise poldi pea puudu.
kannatab yldse niimoodi sõita? väikesel proovisõidul igaljuhul mingeid kahtlasi helisi või sõiduomaduste muutust ei täheldanud:puzzled
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

No kui nüüd kõiki füüsikalisi ja mehhaanilisi termineid ja seadusi hakata arvesse võtma, siis poldid hoiavad suportit välja liikumast - et ta ei tuleks oma asendist välja (ei läheks vastu ketast ja et üleüldse ei liiguks)
Suport pidurdamisel ei liigu, kui silindrid liigutavad klotse vastu ketast, sest kettale avaldub mõlemalt poolt võrdne jõud (hõõrdejõud)...see, mis suporti liikuma võib panna on siis, kui toimub pidurdamine suurelt kiiruselt, sest hõõrdejõu toimel avaldub jõud suportile ketta liikumise suunas(loe: ketas tõmbab klotse endaga kaasa ja klotsid ise kinnituvad suporti külge)...kui üks polt on nüüd puudulik või murdunud või lihtsalt lahti, siis avaldub tervele poldile 2 x suurem jõud, mis ta muidu on harjunud taluma...seega katsu see polt sealt välja saada ja asendada uuega...tead kindlamalt, et suurelt kiiruselt pidurdades ei pruugi suport lihtsalt minema lennata ;)

Jube segane jutt...ärge maha lööge:D
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: PuZuP
kui silindrid liigutavad klotse vastu ketast, sest kettale avaldub mõlemalt poolt võrdne jõud (hõõrdejõud)...
See jõud (survejõud) on ainult siis mõlemal pool võrdne kui kolvid pole kinni jäänud. Kui üks kolb kinni siis on väga suur külgjõud suportile.
Mingil juhul ei soovita seda asja nii jätta.
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Jah...motamehel täiesti õigus..endal läks selline olukord meelest ära, kui üks silinder pole töökorras...igatahes keera või puuri polt välja ja uus asemele...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
k
killercop
Foorumi kasutaja
Postitusi: 52
Liitunud: 26 Nov 2002 20:06
Asukoht: hiiumaa jne
Autod: 2101 72.

Postitus Postitas killercop »

tekkis selline kysimus, et aitasin täna jonx666 01-el tagumiste pidurite voolikuid maha võtta ja tahax teada mis asi see seal taga on, paremal pool amordi lähedal....(voolik tuleb peasilindrist, läheb käib sealt "metall junnist" läbi ja siis jaoturisse.....äkki keegi oskab selle asja päris nime anda ja millex see vajalik on...:wow
z
zikz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 346
Liitunud: 08 Veebr 2003 22:12
Asukoht: Tallinn
Autod: citroen,fiat,renault

Postitus Postitas zikz »

sa mõtled vist pidurirõhuregulaatorit, ja küsimus et endal tuleb see vist maha kakkuda, kas keegi seletax kuidas see käib ja kuidas ühendada otse(013)
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Taha rõhuregulaatorisse lähevad torud mitte voolikud.
Kui rõhuregulaatorit vaja vahelt välja lülitada siis tuleb see eest tulev toru viia otse tagavooliku otsa. See vahepealne osa jääb siis kasutult sinna alla tolknema.
Soovitan poest kohe osta siis uue toru mis taha läheb (maksab umbes 30 eek). Tuleb siis eest peasilindri küljest ots laht teha (keerab alati lahti) ja alt viiia kohe vooliku otsa. Tagant rõhuregulaatori küljest tavaliselt lahti ei keera. Seal asi nii roostes. Vooliku küljest lõikad toru katki ja kuuskant padruniga saab selle siis lahti.
C
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1409
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Sai siis lõpux need tagumiste pidurite voolikud ja torud ära vahetatud.... See nn piduriõhuregulaator sai vahelt välja jäetud.... Pikk toru otse, eest taha vooliku otsa. Aga tekib kysimus et mix seda piduriõhu regulaatorit vaja läheb....

3 tunnise töö tulemusena said siis pidurid rahuldavasse seisu... Aga lihtsalt selline kysimus, et mis nipiga mõlemad tagurattad korralikult pidurdama saada. Õhutad yhepoole ära ja saad rattapidurdama, aga kui hakkad teist ratast tegema siis saad selle timmi ja eelmine ratas enam ei pidurda.... Kas on mingi oma nipp asja juures...
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Rõhuregulaator on ette nähtud tühja auto puhul tagarataste blokeerimise ärahoidmiseks. Tagarataste blokeerumine on väga ohtlik asi (tekib auto külglibisemine ja juhitavus kaob).
Ega seal tagaratastel mingit nippi polegi. Õhud kenasti välja ja peab pidama. Kui ei pea siis tuleks viga otsida trumli seest (klotsid, seadistus)
C
r
raidos
Suletud kasutaja
Postitusi: 10
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas raidos »

Oskab keegi öelda, kui palju piduriõli tuleb süsteemist läbi pumbata, et õhk kindlalt välja saada?
Kuskilt nagu hakkas silma, et 0,6L oli süsteemi maht, aga pumbavahetajad said 0,5L pudeliga omaarust hakkama, kuigi probleeme jagub siiani... Omal käel üle 4-5 tiiru ümber masina pole õhutamist teinud, kas võib ka selles piduriõhu põhjus seisneda? Pean ma siis mingi liitri ja rohkem õli varuma ja veel proovima?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Pane süstla otsa voolik ja siis selle voolikuga ühendad õhutusnipli. Keerad nipli lahti kui voolik on otsas. Nüüd lähed kabiini pedaali vajutama. Mul on nii suur süstal et saab 5 korda vajutada. Siis keeran korra nipli kinni ja pumpan süstla paaki tagasi. Siis jälle otsa ja vajutama. Nii võid teha niipalju tiirusid autole peale kui viitsid. Õli juurde pole vaja.
Õhk peaks süsteemist olema väljunud mingi 15 pedaalivajutuse järel.
Esimesed süstlatäied väga musta õli olen ära visanud. Kui juba õli puhas (uus õli süsteemi läbinud) siis paaki tagasi.
C
m
milhouse
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas milhouse »

Lugedes seda teemat, tuli mõtte et ehitaks ka endale. Mul on ülearune mosse siduri peasilinder, millest saaks ehitada. Enne kui ehitama ja leiutama hakkan, vaatan mis teised arvavad. Ühesõnaga kuidas oleks kõige lihtsam ja kavalam seda siis mossele teha, sellest peasilindrist?
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

loe see teema läbi ja saadki vastuse ;) LIHTNE!
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
m
milhouse
Suletud kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas milhouse »

Tundub lihtne jah, aga mosse peasilinder on vist nats teist sugune. Peab ise vist augu puurima ja keerme sisse keerama, sest orginaalis ei saa sellist läbi jooksvat teha.:rolleyes
Kasutaja avatar
berg
Foorumi kasutaja
Postitusi: 751
Liitunud: 31 Mär 2002 13:31
Asukoht: pealinnas
Autod: 210V8 - A6 - Chevy Van - Plymouth Valiant - Isuzu Trooper
Kontakt:

Postitus Postitas berg »

Idee järgi, saab mugavama käsipiduri teha ka nii, et kui see lukustus süsteem ära võtta! siis tõmmad kässari peale läbid kurvi ja lased lahti ja kang ise jookseb tagasi! seda saab siis teha ainult põllurallikatel!

PS! Asjamees: ma arvan, vähemalt loodan et sul on ikka kässar ümber tehtud, st et trumlis on muutused ja mõlemad klotsid reageerivad kässarile, mitte ainult tagumine klots???
CSG AUTOHOOLDUS www.csg.ee Autohooldus, keretööd ja modifitseerimine. 58 100 793
Vasta