Uue mootori sissesõit.

Uue mootori sissesõit.

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Uue mootori sissesõit.

Postitus Postitas grimes »

Nii Tahaks teada kui palju peab täitsa tutika mootori sisse sõitma. Mootor on veel puuritud 1,7-meseks ja veel natuke peale.
Kerge hooratas jne.
5-ene käigukast.
Olen kuulnud ,et 10 000km peab sissesõitu tegema. Kas on ka võimali vähemaga kuidagi. Või peab vähem sissesõitu tegema või hoopisgi rohkem. Kuidas oleks õige sisse sõita.
Ja kõik info tere tulnud.

Ette tänades: grimes
w
wax
Foorumi kasutaja
Postitusi: 193
Liitunud: 13 Mär 2002 10:16
Asukoht: Tallinn/Võru
Autod: Ladasid enam pole
Kontakt:

Postitus Postitas wax »

Aastal 1986 kirjutas tark raamat:
Sissesõitmine on auto vastutusrikkaim kasutusjärk. Oskamatu ja hoolimatu sissesõiduga võib auto iga tunduvalt lühendada.
Sissesõit on tarvilik kõigi tööpindade vastastikuseks sobitumiseks ja mehhanismide tihendite liibumiseks vastu lahutuspindu.
Sissesõidu kestel (3000 km läbisõitu) vajab auto erilist hooldamist ja sõidustiili, mis avaldub järgmistes nõuetes.
1. Hoolikalt jälgida mootori käivitamise ja soojendamise õigsust ning alati hoida normaalset soojusre?iimi. Jahutusvedeliku temperatuur peab olema 80...100°C.
2. Lasta reguleerida karburaatorit (ainult hooldusjaamas) sedamööda, kuidas mootori pöörlemissagedus tühikäigul vastavalt mootori sissetöötamisele tõuseb. Ülemäära kiire tühikäik põhjustab mootori ülekuumenemist, raskendab käiguvahetust ja suurendab mootori kulumist.
3. Alustada sõitu alles pärast mootori soojenemist. Mootor peab ühtlaselt töötama täielikult avatud õhuklapiga, milleks tal tuleb lasta 3...5 min töötada tühikäigust natuke kiiremini. Kui sõitma hakata külma mootoriga, tekivad mootoris suured soojuslikud pinged, õlitus on puudulik ja mootori kulumine tugevneb.
4. Vältida kestvaid väikese või suure kiirusega sõite. Paremini töötab auto sisse vahelduva kiirusega sõites.
5. Koormuse suurenemisel tuleb õigeaegselt minna üle madalamale käigule, vältides mootori ülekoormamist väntvõlli madalal pöörlemissagedusel.
6. Vältida järske pidurdusi esimese saja kilomeetri jooksul piduri hõõrdkatete parema sobitumise huvides.
Kontrollida kohe pärast sõitu, kas piduritrumlid ja -kettad ei ole kuumad. Kuumad, kätt kõrvetavad pidurid viitavad väikesele tööpindade vahele, neid tuleb reguleerida.
7. Vältida halbu teid (pori, liiva, järske tõuse jne.), hoiduda mehhanisme üle koormamast.
8. Vältida sõiduõppimist, sest sellega kaasneb mootori ülekoormamine, töö kõrgel pöörlemissagedusel, sagedane käivitamine jms.
9. Vältida haagisega sõitu ja teiste sõidukite pukseerimist esimese 6000 km kestel.
10. Mitte ületada sissesõidu ajal suurimat lubatud sõidukiirust. Kuigi tehased ei piira auto sõidukiirust pärast 3000 km läbisõitu, tuleb ka järgmise paari tuhande kilomeetri ajal hoiduda kestvatest kiiretest sõitudest.
11. Jälgida hoolikalt kontrollmõõteriistade näite; töösooja mootori õlirõhk kiirusel 40 km/h otsekäigul peab olema vähemalt 0,25 MPa, tühikäigul võib õlirõhk olla 0,08 MPa. Ampermeeter peab igal kiirusel näitama täielikult laetud aku ja põlevate kaugtulede puhul +2...+3 A.
12. Korrapäraselt kontrollida kinnitusdetailide pingust. Ka näiliselt tühine kinnituse lõdvenemine võib põhjustada raske õnnetuse.
13. Pärast pikemaid sõite kontrollida käigukasti ja peaülekande karteri temperatuuri. Kui käsi ei saa kõrvetada, on asi korras; kui saab, tuleb edaspidi sõita aeglasemalt.
14. Kontrollida aegajalt esirattarummude temperatuuri. Liigselt pingutatud laagrite korral esirumm kuumeneb, sel juhul tuleb üle reguleerida esirattalaagrid.

Auto sissesõidul avastatakse ka enamik tehase süü tõttu tekkinud rikkeid. Iga rikke puhul tuleb kohe välja selgitada, kas selles olukorras võib edasi sõita või tekib siis endisest suuremaid kahjustusi. Keelatud on jätkata sõitu riketega, mis vähendavad liiklusohutust. Väiksemad rikked (kinnitus-mutter või juhtmeots lahti, lamp läbi põlenud jms.) on vaja kõrvaldada kohe; see on jõukohane igale juhile ning nendega pole lihtsalt mõtet pöörduda remonditöökoja poole. Tõsisemad häired kõrvaldab tehase garantiiremonditöökoda.
Sageli põhjustab häireid kinnitusdetailide lahtitulek, seepärast tuleb pärast esimeste 500 km läbisõitmist hoolikalt üle kontrollida kõik kinnitusdetailid. Kahtluse korral tuleb aga pingust kontrollida ka varem ja hiljem, sest kui korralikult kinnitamata karburaator raskendab ainult mootori käivitamist lisaõhu sissepääsu tõttu, siis näiteks lahtised rattamutrid ohustavad juba elu ja tervist.

:)
a
arvejomm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 01 Dets 2005 08:34
Asukoht: Kilulinn->Lelle->Rakvere
Autod: Traktor tüüpi Mondeo

Postitus Postitas arvejomm »

Omaltpoolt soovitan tahhokat mitte üle 3500 lennutada esimese 2 tuhande juures. Samuti ei soovita esimestel töötundidel mootorit käivitada siis kui sidur on alla vajutatud (omad kogemused räägivad)
Vasta