K:Kuidas kontrollida termoanduri korrasolekut?

K:Kuidas kontrollida termoanduri korrasolekut?

Audio, elektrisüsteem, turva
Vasta
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

K:Kuidas kontrollida termoanduri korrasolekut?

Postitus Postitas Indy »

Ostsin uue termoanduri aga kuna kogemused on ettevaatlikuks teinud,siis on soov enne testida,kas ikka toimib...
Katse-eksituse meetodid on mind ära tüüdanud...Pilt
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Tööriistad:
Nõu veega ,termomeeter skaalaga soovitavalt üle 100*C ,kaks "emase" otsaga juhet ,tester.

Protsess:
Nõu veega tulele (el.pliit isegi tglt. parem kui avatud tuli) ,andur järgiühendatud juhtmetega vette ja sinnasamasse vette ka termomeeter. Testri sätid takistust mõõtma ja ühendad anduri juhtmetega.
Jälgid termomeetrilt vee temperatuuri ,samal ajal vaatad testri skaalalt ,millal andur kokku klõpsab.
Saadki selle termolüliti töölerakendumise õige temperatuuri kätte.
Kui testrit pole ,saab ka lambiga asja aetud ,siis vaja lisaks veel vooluallikat.

Tasub jälgida ,et termomeetri ots poleks vastu nõu põhja ,sest sealt saab ta kõrgemat temperatuuri kui on tegelikult vee oma. Gaasipliidil sedasi pikemalt kuumutades (vee keedes) võid termomeetri puruks lasta ,tehtud ooper ;)
Ja ära ehmata ,kui juba 70*C juures näed keemisele iseloomulikke mulle kerkimas.... Koolist saadud 100*C ettekujutus keemisest on ikka väga tõsine larinal keemine.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Eks isegi selliseid mõtteid mõlgutasin...tester oli töövalmis, kahjuks ei leidnud üle 100 kraadi näitavat termomeetrit ja nii paningi ilma kontrollimata peale...
OK...mul nagunii varulüliti ventika sisselülimiseks olemas...Seega keema ei lase kui ikka mahti on ka kelladele pilku heita.
Tänud sellegipoolest põhjaliku info eest!!!
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Hmm...kindlasti tuleks siis ka jälgida, et need anduri külge ühendatud juhtmed ning klemmide ühenduskohad oleksid ka niiskus ja kuumusvastaselt isoleeritud, sest teadagi juhib vesi elektrit ja sellisel mõõtmisel siis kaob nagu mõte, et kui juhtmed juba omavahel ühenduses on...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Mina olen anduri pannud vette kuni algab isolatsioon (võtme kantideni).
C
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Seda küll...aga kui see vesi keema hakkab 100 kraadi juures ehk logmani keeles larinal keema hakkab, siis ju veepind ei ole üldse mitte tasane pluss veel aur...minu arvamuse kohaselt tekib keemisprotsessi tulemusena veepinna nö. hüplemine ja kardan, et anduri klemmid saavad ikkagi vett...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Miks üldse selle küsimuse püstitasin...
Lihtsalt ei taha olla auto ori...
Termostaadiga korra juba nägin vaeva,poest tuttuus asi ,kohe peale ja tagatipuks ei avanenudki!!! Viisin tagasi,sain toimiva aga avaneb varem kui peaks,seega ikka jama...
Pole enam varuosadesse usku :puzzled
******************************************
AUTO ON OSTETUD SÕITMISEKS,MITTE REMONTIMISEKS :D
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Need anduri klemmid on nii nagu on ,aga andurisse sisse küll ei tohiks vesi sattuda ,mis ta siis peale iga kopotialuse pesemist teeks?
Vesi nüüd nii hea juht tegelikult pole ,et tester nulltakistust näitaks ja pirni ei saa kah läbi vee põlema. Pole hullu tegelikult.
Samas Mota variant kah sobib ,sest ega 100 kraadini ei peagi kuumutama.
Anduril ju temp. peal ,mille juures peab see klõps ligikaudseltki käima ja mu mälu järgi on see 80-90 tuuris nii et kannatab kontrollida küll niimoodi "poolujuvas" asendis.

Tagantjärgi tarkust kah:
Alati kontrollige uus termostaat ja ventika termolüliti üle. Jäävad olemata võimalikud jamad ,tosooliga lödistamine.
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Vaat see tosooliga lödistamine ja ühendusvoolikute tihedakssaamine ongi üks suur jama,mis tihti kiruma paneb...:mad:
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

vees on võimalik testriga mõõta,sest veel on suurem takistus ,kui ühendatud termo anduril ,vees võib tester ju näidata mingeid arve ,kuid termo anduri lülitudes peab tulema ette väiksem takistus.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Puhas H2O ei juhi elektrit, selleks peab vees olema lahustunud mingid soolad.

Voolikute ühenduskohtadesse oleme lekke vältimiseks enne õhukese kihi tavotti tõmmanud ja siis lõdviku otsa lükanud.
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

destileeritud vett ei tohiks kyll vaja minna ja tavalisse kraani veega peax kah saama
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Moss
Voolikute ühenduskohtadesse oleme lekke vältimiseks enne õhukese kihi tavotti tõmmanud ja siis lõdviku otsa lükanud.
Tavott on agressiivne kummi suhtes.
Mina tõmban ühenduskoha silikoniga üle. Libedalt läheb otsa ja pärast tihendab ka. Kindlasti tuleks alumiiniumdetailidelt oksiid maha kraapida. Seda on lõdviku ühenduskohas vahel päris paksult.
C
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: motamees
Tavott on agressiivne kummi suhtes.
Mina tõmban ühenduskoha silikoniga üle. Libedalt läheb otsa ja pärast tihendab ka. Kindlasti tuleks alumiiniumdetailidelt oksiid maha kraapida. Seda on lõdviku ühenduskohas vahel päris paksult.
Jah, pind loomulikult puhtaks.
Aga silikone on ka vist erinevaid. Nii mõnigi on sellise äädikahaisuga et võtab vee silma. Kas need ei mõju halvasti?

(Olen kuulnud helitehnikutelt et nemad kõlarikaste silikoniga enam ei tihenda kuna lendlevate äädikaosakeste mõjul tuleb membraan kõlarielemendi karkassi küljest lahti).
k
kenu
Foorumi kasutaja
Postitusi: 195
Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
Asukoht: Valga
Autod: 05
Kontakt:

Postitus Postitas kenu »

Algselt postitas: Indy

******************************************
AUTO ON OSTETUD SÕITMISEKS,MITTE REMONTIMISEKS :D
Ziguli võlu ongi see, et oled ise 100% remondimees, sest teenindusse asja pole.

Anduri kontrollimiseks küll mingeid testreid ja jamasid pole vaja. Lihtsalt koha pääl tallad kõvasti ja kui enne keema minemist ventikas tööle hakkab, siis andur korras. Keemaminekut pole ka vaja nii paaniliselt karta kui radika kork ja plokikaas korras on. Mul 05-l pole üldse ventikat ja aastas paar-kolm korda ikka keema läheb, peamiselt haagisega koha peal manööverdades, ei tee midagi halba.

Ühenduskohad jah liivapaberiga haljaks ja grafiitmääre peale, ei tee see kummile mitte midagi.
Mina näiteks panen grafiitmääret IGA poldi ja mutri alla, siis on välistatud, et pead kunagi lahti saamiseks kuumutama, keevitama, raiuma jne.
t
tiit
Foorumi kasutaja
Postitusi: 622
Liitunud: 06 Nov 2003 09:52
Asukoht: hiiumaa
Autod: 21083 1995
Kontakt:

Postitus Postitas tiit »

Mina näiteks panen grafiitmääret IGA poldi ja mutri alla, siis on välistatud, et pead kunagi lahti saamiseks kuumutama, keevitama, raiuma jne.
IGA poldi alla siiski ei tasu. tuleb arvestada ka sellega et grafiit juhib päris hästi elektrit
Vasta