Jäärada ja lada

Jäärada ja lada

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Vasta
z
ZZZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 20 Sept 2005 15:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada 2101

Jäärada ja lada

Postitus Postitas ZZZ »

Tre. Tegeleme siis talvel jääraja sõiduga ja alustasime eelmisel hooajal nii, et ühel päeval tuli mõte ja ostsime ühe väikse linna seisvad siksid ära. Mina sain 500.- 2101. Head naelad alla ja rajale! Lõpuks kui oli võistluspäev sõitsime kõigepealt kvalifikatsiooni ja siis ühisstart. Tulemus oli see, et 1600 mootoriga 06 seisis hästi ja tegi meile kõigile tugevalt ära (2107; 2103; 2101 ja siis mulle)
Selleks hooajaks ostsin vähe parema kerega 2101 ja vahetasin 1200 cm3 mootori 1600 cm3 mootori vastu. Nüüd kiirendus nii, et ei jõua kinni hoida! Tagadiffri (2101) keevitasin kokku, KAS see annab midagi juurde või ei? Kruusateel tundub küll, et juhitavus on kehvem see tähendab, et külg läheb pidevalt ette ja kipub üleminema. On kellelgi kogemust? Ja mida peaks veel tegema, et jäärjal siksist viimast võtta? Kõik arvamused ja näpunäited on teretulnud.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

No esimene asi mis tuleks vaadata, et amordid korras arvan, sest kui amordid omadega läbi, siis saab suurel kiirusel ja järsul keeramisel lõdvalt üle katuse panna rohkem ei oska ise soovitada praegu.
t
tutt
Suletud kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tutt »

ka enda 07-mel oli süke jama aga siis sai pakasi panutud üks liiva kott ja asi oli timm :)
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Eelmine talv keevitasin ka taga diffri kinni.Esimene elamus oli väga kehva.Läks tükk aega enne kui aru sain mida teha.Kui aga asi selgeks sai, oli lõbu laialt, sest sellist elamust, kui täisplokk sillaga ei saa esiveduse autoga kunagi.Muidugi käsikas peab heas korras olema, sest väga palju tuleb tagaotsaga keerata.Talve lõpuks sai juba asi nii selgeks, et võis ka sirge peal külg ees sõita.Aga sai jää peal ka sellega hakkama, et murdsin pooltelje pooleks.Ei tea kas oli enne pragu sees, või mis.Kuigi libeda peal ei tohiks väga kõvasti murda, aga pooleks ta läks.
Soovitan küll diffri kokku keevitada.
z
ZZZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 20 Sept 2005 15:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada 2101

Postitus Postitas ZZZ »

Nii, et ma pean ainult sõitmise ära õppima ja võin ennast võitjaks pidada juhul kui tehnika vastu peab. Muidugi füüsikaliselt peaks nüüd minu autol olema kõige parem kiirendus 1600 cm3 ja 01 differ. Teema just see, et eelmisel hooajal proovisin ja proovisin 06'te 01' ga kätte saada ja ei saa! Lihtsalt läheb sirgetel oma teed. Ja siis pingutasin üle sai üks auto mööda jne. kui olin viimane. Hästi kõva adrenaliin tuli siis kui proovisid ise mööda sõita ja taga peeglist vilksatas veel üks auto mis mind ründas. Ja siis jälle piruett.
Üldiselt on see kõik sigalahe.
AGA äkki on veel mingeid nõkse, nippe mida arvestada?
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

Teoreetiliselt ei tee head see ,kui ajad kiirendust väga heaks . Sest siis hakkavadki rattad eriti ringi käima ,kui 2 käiguga kuskilt kurvist järsku lapatsit põhja paned. Pead õppima sõitma nii ,et kiirenduse ajal olex selline optimaalne gaasipedaali asend ,kus rattad on võrdselt vedamises ja libisemises ( sellisel juhul on sul jääpeal parim kiirendus) Lisaks aitab kaasa see ,kui teed auto võimalikult kergeks ja ainult taha pagasnikusese paned midagi raskemat. Ülejäänu on sõitma õppimine ja auto tunnetus.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

täisplokiga ikka jäärada jama sõita..
tehke võrdlus siis näete..
selle pideva gaasimängu ja vänta väntaga kaotad väärtuslikke sekundeid :spin
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Julgen viimasele väitele vastu vaielda, sest miks muidu tavaklassis plokk keelatud on.Kui auto ülearu vänta- vänta teeb tuleks veel harjutada.Eks juhtub libedal ju seda, et üks ratas jääb pidamise peale, teine on aga libedale, siis hakkab ju libedapoolne ratas tühja käima, plokiga on see aga välistatud.
m
matu6
Foorumi kasutaja
Postitusi: 100
Liitunud: 31 Okt 2004 20:46
Asukoht: lõuna osariigid
Autod: 2107

Postitus Postitas matu6 »

Algselt postitas: vazist
Julgen viimasele väitele vastu vaielda, sest miks muidu tavaklassis plokk keelatud on.Kui auto ülearu vänta- vänta teeb tuleks veel harjutada.Eks juhtub libedal ju seda, et üks ratas jääb pidamise peale, teine on aga libedale, siis hakkab ju libedapoolne ratas tühja käima, plokiga on see aga välistatud.

jutt käis täis plokist. see mida krossiautotel kasutatakse on hoopis midagi muud.
z
ZZZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 20 Sept 2005 15:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada 2101

Postitus Postitas ZZZ »

Nii palju, et see on kindlasti õige, et need vinta- väntad võtavad aega. Nii ka käsipidur, mida mina ei kasuta, kuid paljud vaidlevad sellele täiega vastu. Minu arvamus on see, et käsipiduriga pidurdad hoo maha ja katsu siis uuesti hoog sisse saada--- ja see võtab aega!

Ei tea kas otse ei hakka lükkama. Praegu kruusal ei tunne aga asfaldil keerata on küll paha: tunnen kohe kuidas murrab.
v
vazist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 164
Liitunud: 10 Okt 2005 21:24
Asukoht: pärnumaa
Autod: 07, 2x05, kastiga Niva, Pobeda, Volvo V70

Postitus Postitas vazist »

Selles asi ongi, et hakkab otse lükkama!Piisab, kui õigel ajal natuke käsikaga aidata ja auto võtab soovitud suuna.
See tahtis harjumist.Ei ole mingi võidusõitja, et oskaks õpetusi anda, eriti veel kirja teel.Aga oma küla kiireim tagaveoline oli küll (piikidega auto vastu küll ei saanud, samuti neliveduste vastu).
Kui ajaks taga ringi aegasid, siis tuleks talveks vaadata esivedune.Minu eesmärk oli sõidumõnu ja muidugi mitte niisma kannakate tegemine, vaid ikka rajal reaalselt sõites. Jään siiski enda juurde ja minu eelistus on täisplokk, sest see on odav.Muidugi võiks tellida igasugu vigureid vanale Ladale külge, aga kas sel on mõtet (pean silmas nn. õiget taga plokki).
b
beast
Suletud kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas beast »

üks võimalus on panna taga difrisse väga paksu õli(mingi vene oma oli). või siis ka segada tavalisele paksule õlile peenet saepuru hulka...:)
see küll võtab mootori jõudu maha kuid nii saab odava piiratud libisemisega difri.
Ja see mootori jõu kadu polegi paha, kuna siis ei hakka nii kergelt kaapima all ja pidamine on parem:cool:
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

selleks on siin ilmas loodud läbilibisev plokk, just foorumis oli müügil 4k vist.. paned selle alla ja saad mrahulikult sõita nii suvel kui talvel ja ka asfaldil :P

saepuru varianti olen kuskilt ka kuulnud.. tänavasõiduks ei kõlba ilmselt aga rajal kärutades miks mitte :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Algselt postitas: ClubRoie
aga keegi võiks seletada seda kuidas talveks saada esimene ots võimalikult kindlalt maa (jää) külge kinni, et see libisema otse ei hakkaks
Piikidega, eks ikka piikidega. Kasvõi homemade variantidega.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
--marek--
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 29 Mär 2005 00:03
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas --marek-- »

kõige mõtekam on osta zaz ja teha korralikult mootor ära ja korralik jahutus lisaks üks liiva kott ette ja zigulid näevad ainult tagu tulesi :d
seal mootoril plegi vaja tglt palju teha.
minul oli väga vähe sõitnud zazi mootor ja korralikult kõik karpa ja mõllud puhastatud aga zaziga rallimine lõppes nii nagu piltidel näete www.pilt.ee/marek119 kommige kui viitsite kui ei viitsi siis ei viitsi.
NB: see bmw on müüa mis seal adrel on. kui kellegil huvi siis võtke ühendust u2u või marek098@hotmail.com
p
puukas
Suletud kasutaja
Postitusi: 43
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas puukas »

Ette pange jäärajale vana Volga esivedrud (arvatavasti tuleb paar tiiru maha lõigata), esi ots on seega palju jäigem, taha vist panid 02-e vedrud, kui õigesti mäletan.;)

Piikide valmistamisest: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7092 :lol
z
ZZZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 20 Sept 2005 15:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada 2101

Postitus Postitas ZZZ »

Sain siis selgusele. Keevitatud tagasillaga ei ole jäärajal efekti. Start ja sirged on head aga kurvides saab lahtise diffriga kiiremini. Probleem: hakkab täiega otse lükkama, kuid kui rada lumine siis esiots peab. Ja kui väiksema hooga kurvi võtta siis esiots peab aga lahtise diffriga saab kiiremini!
s
serbin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 194
Liitunud: 23 Sept 2002 09:25
Asukoht: haapsalu
Autod: krossi 01

Postitus Postitas serbin »

Algselt postitas: ZZZ
Sain siis selgusele. Keevitatud tagasillaga ei ole jäärajal efekti. Start ja sirged on head aga kurvides saab lahtise diffriga kiiremini. Probleem: hakkab täiega otse lükkama, kuid kui rada lumine siis esiots peab. Ja kui väiksema hooga kurvi võtta siis esiots peab aga lahtise diffriga saab kiiremini!
loll jutt.....suhu tagasi
järelikult tuleb sõitma õppida plokiga...kes sõitta oskab sõidab plokiga raudselt kiiremini....ja kõigepearem on LSD...aga saab ka keevitatud diffriga väga eduliselt sõita...lihtsalt tuleb rohkem külgees sõitta
Vasta