Auto läheb keema

Auto läheb keema

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
i
Indy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 659
Liitunud: 07 Aug 2005 01:54
Asukoht: Põhja-Tallinna linnaosa
Autod: VAZ 21011 -`80 (projekt), Nissan Primera 2,0 TD
Kontakt:

Postitus Postitas Indy »

Algselt postitas: Laurimetall
Jap normaalne mootori töötemperatuur nii suvel ,kui talvel on umbes 90 C ja kui on hea radikas ,siis võib isegi rohkem olla ,kui 90 C ,sest rõhu all keeb jahutusvedelik kõrgemal temperatuuril ( mida kõrgem temperatuur ,seda suurem kasutegur ) vähemalt soojusmasina graafik näitab seda ,kuid keema minna ei tohi. Kinnise termostaadiga läheks väga kiirelt keema ja isegi sirge maanteepeal ( ummikutest rääkimata), kuid mitte töötava jahutusvendilaatoriga saab maanteel vabalt sõita .
Ostsin uue termostaadi ja sellel on peal 80 + - 2 kraadi avanemistemperatuuriks!!!???
Kas keegi oskab selgitada,milleks selline kiri kui mootori töötemperatuur peab olema 90 kraadi.
Või on olemas erineva avamisega termostaadid?
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: PuZuP
So...? See tähendab, et sul nüüd ventikas töötab...aga kas keema ikka läheb?
Ja üleüldse peaks Sul vastavalt pealkirjale temperatuur radikas tõusma ca 6000 kraadini(celsiuse järgi loomalikult), et ka viimne kui osa autost keema hakkaks...ausalt öeldes tahaks ma seda näha kuidas üks Lada maha KEEB!?!?!:lol
HA ha very funny:lol Aga no muidu asi oli ikka tiivikus, nüüd värk siuke et kui läheb 92temp siis tiivik hakkab ilusti tööle ja jahutab 90 peale jne.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Indy
Või on olemas erineva avamisega termostaadid?
Jah on küll...
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Oh aeg jälle jamad selle ventika süsteemiga ja nagu see jahutusvent tööle ei hakka kuumeneb kohe üle ka:( Kas see ikka normaalne kui talvel kuskil kohapeal mootor töötab ja nagu ütlesin juba, vent tööle ei hakka kisub 100 kraadi ära ka?
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

töötava mootoriga normaalne..
miks sul ventikas ikkagi tööle ei hakka :o
mul 4 ladat läbi käinud ja kõigil see kas töödanud või ise korda teinud..
kui mootor töötab ilma jahhutuseta siis pole ime et üle kuumeneb..

PS! kui õli üle kuumeneb kaotab ta oma määrimisomadused.. sõltuvalt ajast vähemalt osaliselt
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Ok panen kiiremas korras uue õli.Kui nüüd vahepeal peale seda keemaminekut sõitnud olen veel kas võmalus, et tegin mootorile liiga sellega?:(
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

pikas perspektiivis mõjutab kindlasti mootori tööiga ,kuid ma arvan ,et kui midagi sellest kohe tuksi ei läinud ,siis pääsesid kergemalt.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Nja peale seda ma olen nüüd päris palju sõitnud ja õnneks võimu ikka sama palju ja mootor töötab vigadeta:)

ps.Mässasin nüüd täna jälle selle ventikaga aga tööle hakkab ta siis kui vaikselt juba radikast on kuulda mulksumist, ehk siis valel ajal:puzzled Kas see väike mulksumine tähendab juba mootorile ohtu?Kraadid vist siis juba100 või selle lähedal!
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Algselt postitas: Ladarider
Nja peale seda ma olen nüüd päris palju sõitnud ja õnneks võimu ikka sama palju ja mootor töötab vigadeta:)

ps.Mässasin nüüd täna jälle selle ventikaga aga tööle hakkab ta siis kui vaikselt juba radikast on kuulda mulksumist, ehk siis valel ajal:puzzled Kas see väike mulksumine tähendab juba mootorile ohtu?Kraadid vist siis juba100 või selle lähedal!
Aga mida sul temperatuuri seier salongis näitab temperatuuriks sellel ajal, kui ventikas tööle hakkab? Mulksatuste järgi ei saa midagi aru, sest mulksatused võivad käia ka lihtsalt süsteemi jäänud õhust, ega pruugi kohe keemist tähendada.

See, kui korraks 100 kraadini või ka tsipa rohkem läheb, ei tee mootorile reeglina veel midagi, kui vesi ikka sees on ja ringi käib. Kui süsteem kuival siis tagajärjed tõsisemad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Kuidas selle anduri muidu kätte sealt saaks, see vist vaja ära puhastada.
Kasutaja avatar
PuZuP
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1733
Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Autod: 2106 '79
Kontakt:

Postitus Postitas PuZuP »

Algselt postitas: Ladarider
Kuidas selle anduri muidu kätte sealt saaks, see vist vaja ära puhastada.
Millisest andurist sa siis nüüd räägid?
Kui Sul aega on, siis võid ühendust võtta...vaatame su süsteemi üle...;)
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...Pilt
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: PuZuP
Algselt postitas: Ladarider
Kuidas selle anduri muidu kätte sealt saaks, see vist vaja ära puhastada.
Millisest andurist sa siis nüüd räägid?
Kui Sul aega on, siis võid ühendust võtta...vaatame su süsteemi üle...;)
Kusjuures näiteks isegi järgmine nädal võiks ühendust võtta;)
Aga mõtlesin seda kuhu läheb 2 juhet sisse ja mis seal selle ventika raami küljes...
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

kui sul on elektrivent siis lähevad ainukesed juhtmed vendi anduri külge mis on keeratav radiaatori alla äärde sisse. ainuüksi selle anduri puhastamisest ei ole sul küll mingit kasu.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: moosmoosik
kui sul on elektrivent siis lähevad ainukesed juhtmed vendi anduri külge mis on keeratav radiaatori alla äärde sisse. ainuüksi selle anduri puhastamisest ei ole sul küll mingit kasu.
Arvan just, et selle puhastamine aitab, sest seal see ühenduse viga.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

kui radika ventikas on elektrooniline, kas ta peabki tööle hakkama alles siis kui temp on 90kraadi juures ?

eile panin auto majaees käima, süüde sisse ja vent kohe ringi olgugi et mootor oli täiesti külm. no sai käima pandud ja sõidetud, käima pandud ja sõidetud. lõpuks enam ei võtnud venti ringi kui süüte sisse keerasin. täna sõitsin aga ringi, lõi tempi 90kraadi ligi, seismajäädes ehmatasin kohe ära kui iluvõre juurest auru tuli. pärast hakkas vent jälle ringi käima.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: CozmonauT
kui radika ventikas on elektrooniline, kas ta peabki tööle hakkama alles siis kui temp on 90kraadi juures ?

eile panin auto majaees käima, süüde sisse ja vent kohe ringi olgugi et mootor oli täiesti külm. no sai käima pandud ja sõidetud, käima pandud ja sõidetud. lõpuks enam ei võtnud venti ringi kui süüte sisse keerasin. täna sõitsin aga ringi, lõi tempi 90kraadi ligi, seismajäädes ehmatasin kohe ära kui iluvõre juurest auru tuli. pärast hakkas vent jälle ringi käima.
Mul muidu hakkab vent tööle tavaliselt kui on kuskil 95 kraadi, aga kui elektrooniline ventikas, siis ta ei tohi mingil juhul hakata kohe tööle nagu auto käima paned, vaata kas sul need 2 otsa mis seal anduris ei puutuks kuidagi kokku või ei logiseks seal väga, võib nii olla, et vahepeal annab jälle vastu seda ümbrist seal sädet ja jälle töötab, siis ei tööta...
Proovi nii ka, et aja auto üle 90 kraadi kohal soojaks ja kui tööle ei hakka liiguta neid juhtmeid seal.
A ja üks asi veel mis siin juba mulle muidu soovitatud ka, ventika korrasolekut saad kontrollida nii, et tõmbad andurist need kaks juhet välja ühendad kokku omavahel ja vent peab tööle kohe hakkama.
c
CozmonauT
Foorumi kasutaja
Postitusi: 644
Liitunud: 20 Okt 2003 21:14
Asukoht: Saku/Haapsalu
Autod: BMW V8, Pontiac V8
Kontakt:

Postitus Postitas CozmonauT »

täna läks vesi keema, sest ventikas ei hakanud jälle tööle õigelajal. kui neid juhtmeid liigutasin siis need juhtmed tulid anduri küljest ära :( tundub jah et ühenduse viga.
l
Ladarider
Foorumi kasutaja
Postitusi: 212
Liitunud: 06 Okt 2005 20:30
Asukoht: Tallinn/Õismäe
Autod: vaz 2103 (1300 SL), mb124 200d

Postitus Postitas Ladarider »

Algselt postitas: CozmonauT
täna läks vesi keema, sest ventikas ei hakanud jälle tööle õigelajal. kui neid juhtmeid liigutasin siis need juhtmed tulid anduri küljest ära :( tundub jah et ühenduse viga.
Aga proovi, siis need juhtmed sealt korra välja tõmmata ja omavahel ühendada ja vaata kas ventikas hakkab tööle ja teine asi kontrolli igaksjuhuks need otsad juhtmetel üle kus juhe ja see klemm on omavahel ühendatud mis läheb anduri otsa, mul endal oli selline tobe viga sellega, et juhtmel ots oli lihtsalt selle pistiku küljes ära murdund mis läheb anduri klemmi otsa, siis oli ka nii, et vahest töötas vahest mitte.
s
sigullipoiss
Suletud kasutaja
Postitusi: 20
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas sigullipoiss »

Mul täpselt sama probleem. Panen auto käima. lasen 5 minti soojaks. ventikas ringi ei käi. Lähen rallitan ringi. ikka ventikas ei käi. ma ei kujuta ette mis see kraad seal radikas juba olla võis. igatahes tossas nagu auru vedur. tuli ka iluvõre vahelt:p
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

Algselt postitas: sigullipoiss
Mul täpselt sama probleem. Panen auto käima. lasen 5 minti soojaks. ventikas ringi ei käi. Lähen rallitan ringi. ikka ventikas ei käi. ma ei kujuta ette mis see kraad seal radikas juba olla võis. igatahes tossas nagu auru vedur. tuli ka iluvõre vahelt:p
nagu aru saan siis on sul elektrivent. lihtne. kas relee ei toimi või andur ei toimi. kindel saad olla siis kui paned uue anduri ja vahetad relee.

aga edaspidi kui sa näed et vent käima ei hakka kuigi mootori temperatuuri näidik väidab et moto kuum siis ringi rallitamine küll ei aita. teised mehed mõtlevad siis kuidas motot jahutada aga igast lolle leidub kes edasi kuumutavad oma rallitamisega. jõudu
Vasta