Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kapoti ribid olid millegipärast plekist eemaldunud. Need vahed täitsin silikoniga ära (muidu hakkab plekk plärisema). Tehasest on ka pandud seda liimi sinna. See aga aastataega kõvaks läinud ja ära murenenud.
Pärast silikoni kuivamist Movil raamide vahele. Siis panin kapotimati kruvidega. Viimase asjana valasin ääre august Movili sisse ja kantisin kapotti ringiratast. Nii jookseb roostetõrje vahend kenasti äärte vahele. Ülearuse saab pärast välja valada.
Kirju nagu lihavõttemuna. Tea, kas valmimisaeg on sellega seotud?
On äärmiselt meeldiv, et sellist iseehitust on nii julgelt ja põhjalikult kajastatud, enamasti jäävad sellised projektid ikka garaa?iseinte vahele. Nüüd on hea harida ennast interaktiivselt. Minu poolt Motamehele suured tänuavaldused.
Täna päris rõõmupäev.
Vahepeal tekkis mul paar küsimust eksperdile. Helistasin talle ja rääkisime asja sirgeks. Saatsin talle ka selle teema attatchement'i. Paari päeva pärast tuli telefonikõne. Ja see oli positiivne. Siiani tehtust ei tule midagi ümber teha.
Talle väga meeldis selline "päeviku" variant. Kindlasti on siit palju rohkem detaile näha, kui pärastine auto ettenäitamine. See on nagu varjatud tööde akt.
Istme "peatugede" ehitusest siis ka üks pilt (all täiteks/liimiks makrofleks ja peale kork). Kuna auto on ehitatud just minu järgi, siis sobib peatoeks polsterdatud tagasein. Tehase VIS'iga sõites oleks mul iste tagaseinast eemal. Seal on palju ruumi. Sellise variandiga peab peatugi olema istme küljes.
Sisse tulevad 03 istmed. Eemaldan seljatoe fiksaatori ja panen asemele vedru. Seljatugi toetub alati vastu seina. Kui midagi on vaja istme tagant võtta, siis tarvitseb ainult seljatugi ette tõmmata. Lahti lastes viib vedru selle tagasi.
Kõigepealt võtsin soenduse lahti ja loopisin välja kogu prahi, mis aastatega korjand oli sinna.
Soendus oli väheke teistmoodi, kui tavalistel ladadel. Ju on kõigil 05/07 sellised. Vanemal tüübil ümberehitus väheke teistmoodi (nagu mo 2102)
Vana mootori kronsad saagisin puruks.
Võtsin olemasoleva ja uue ventika mõõdud. Duuralumiiniumist otsustasin vaheplaadi. Vaheplaadi välisläbimõõt on vana ventika mõõt+ kinnituskõrvad. Siseaugu mõõt on Datsuni turbiini mõõt miinus valts.
Siseaugu lõikasin välja lendteraga. Paras jama oli. Drelli tahtis ära lõhkuda.
Siis valtsisin siseringi serva ära. Valtsi terav äär läheb õhusurve poole peale. Siis on õhul raskem tagasi minna turbiini ja vaheplaadi vahelt kordusringlusse. Ka annab valts plekile tugevust juurde.
Välisserva sai juba plekikääridega lõigata. Et vaheplekk kenasti paika istuks pidin sinna lõikama rellakaga sooned. Kodus olevatest ketastest (ma ei tegi, kas AL'i jaoks spetsketast ongi) lõikas alumiini kõige paremini metallist kivikestas.
Vaheplekk paika sobitatud, keerasin ta kruvidega kinni.
Seejärel asusin mootorile kronsteine tegema. Selleks, et turbiin augu keskel püsiks, keerasin talle ümber liimitava porolooni. Turbiin läks nüüd täpselt auku ja püsis seal kinni. Tasapinna (turbiini otsa ja vaheplaadi) ühtimiseks panin kogu kupatuse väikse värviämbri põhja peale. See sobis mõõdult
Enne kronsteinide tegemist peab hoolega uurima, kuhu neid võib panna. Samuti juhtme väljumise kohta.
Mootori kinnituskruvi augu tegin natuke suurema, kui vaja. Siis saab natuke reguleerida vajadusel.
Vaheplaadi ja vana korpuse vahelised praod täitsin silikoniga. Ka lasin silikoni mootori jalgade ja korpuse vahele. Siis on vibrasid vähem ja jalad ehk ei pragune ära.
Peale poroloonist "tihendi" äravõtmist nägi teine pool välja selline.
Enne radika korpusesse panemist ääristasin ta kenasti porolooniga. Siis ei saa külm õhk radika ja korpuse vahelt sisse. Kogu soendus uuesti kokku, juhtmed õigesse mõõtu tinutada, uus kraan külge ja valmis ta ongi.
Sedakord ei pidanud väliskorpust üldse ümber tegema.
Proovisin põrandal ka võimekuse ära. Akna august puhub nagu kõige rohkem. Küljeakende aukudest puhub juhi poole nagu rohkem. Lõpuks tegin jalgade luugi ka lahti, sealt aga tuleb väga vähe õhku. Tuulekeerised ümber turbiini jagavad õhku erinevalt. Lõpptulemusena jagas õhk ennast päris hästi. Sellise variandi puhul ei pea jalgade luuki üldse sulgema akende intensiivseks kuivatamiseks. Sõites hakkab loomulik ventilatsioon juba jalgadele ka puhuma. Juhiuks peabki nati rohkem sooja sama, kui kunde oma. Vastupidine variant oleks viletsam olnud.
Viskasin minema ka kõik lisaluugid seest (reguleerivad küljeakende ja esiklaasi õhukoguseid). Need nagunii koguaeg katki ja paigast ära.
Minema viskasin ka välisõhu luugi. See on täiesti tarbetu asi. Ilmaaegu takistab õhu liikumist. Seda luuki olen liigutanud oma Ladapraktika juures ainult selleks, et kontrollida tema lahtiolekut. Mõned korrad kruusateel vastutuleva auto tolmu vältimiseks.
Algselt postitas: motamees
Minema viskasin ka välisõhu luugi. See on täiesti tarbetu asi. Ilmaaegu takistab õhu liikumist. Seda luuki olen liigutanud oma Ladapraktika juures ainult selleks, et kontrollida tema lahtiolekut. Mõned korrad kruusateel vastutuleva auto tolmu vältimiseks.
See luuk siis, mis on kapoti õhuavade juures ja kapoti kinniti(?) pleki all näpuga katsutav?
..kuid kas kruusa-teel sõites ei hakka liigselt tolmu tulema ja auto on siis suvel koguaeg mõnusa antiikse katte all. Või mõtlete selle tarbeks mingi muu asja välja?
Endal mõtlesin ka ära võtta, mis ta seal ikka kinni lahti käib, nagunii kasu ei ole. Aga ei teadnud ka, peab vast ikka jätma. Mul ei taha see liikuda eriti, kuigi tross tundub õiget pidi olema. Tosool sees, peab jälle kogu kupatuse lahti võtma.
Algselt postitas: Suska
..kuid kas kruusa-teel sõites ei hakka liigselt tolmu tulema ja auto on siis suvel koguaeg mõnusa antiikse katte all. Või mõtlete selle tarbeks mingi muu asja välja?
Kuipalju neid kruusateid üldse on veel järgi? :PMinul pole küll eriti neile asja.
Pikalt tolmu sees sõites ei aita see luuk ka midagi. See aitab ainult siis, kui auto vastu tuleb ja paarkümmend sekundit kinni hoida. Pikemal hoidmisel (autol puudub seespidine surve) hakkab nagunii tolmu pragudest sisse pressima.
Nagu pildilt näha, on selle luugi liitepind (plastik) parajalt keereks tõmbunud. Nagunii see enam õhku ei pea.
Algselt postitas: Suska
..kuid kas kruusa-teel sõites ei hakka liigselt tolmu tulema ja auto on siis suvel koguaeg mõnusa antiikse katte all. Või mõtlete selle tarbeks mingi muu asja välja?
Kuipalju neid kruusateid üldse on veel järgi? :PMinul pole küll eriti neile asja.
Pikalt tolmu sees sõites ei aita see luuk ka midagi. See aitab ainult siis, kui auto vastu tuleb ja paarkümmend sekundit kinni hoida. Pikemal hoidmisel (autol puudub seespidine surve) hakkab nagunii tolmu pragudest sisse pressima.
Nagu pildilt näha, on selle luugi liitepind (plastik) parajalt keereks tõmbunud. Nagunii see enam õhku ei pea.
Siis ma võtaks vist omal ka selle ära, aga siis koguaeg vuhiseb vaikselt õhk sisse mis auto sõidust tuleb? Sest pole midagi, nagunii igas autos kus sõidan on aken lahti või puhur töötab.
Pika projekti lõpu sirgel küll napakas küsimus, aga mis ots tarvet hakkab see auto kandma? Lihtsalt kastikas või järjekordne puu vedaja?