Lada 110, Mess, 2001
Lada 110, Mess, 2001
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Lada 110, Mess, 2001
Niih sai siis kah omale uus jõuvanker soetatud. Käisid küll mõtted ka kõikvõimalike "läänekate" ümber, aga ega ühe "idaka" vastu ikka nii naljalt saa
Tegemist siis halli Lada 110'ga, mis 2001 aastal tehaseväravate vahelt välja veeres ning peale 55 000 km pikkuseid eksirännakuid lõpuks minuni jõudis.
Masin sai soetatud igapäeva autoks, et sinine armas kopikas väljateenitud pühapävaauto staatusesse kinnitada. Ehkki eelmine omanik olles hingelt noor oli lasknud juba ostes autole külge panna ka spoilerite komplekti, ei plaani mina seda autot esialgu vähemalt kuskilt otsast tuunima hakata, selleks on garaa?is kopikas. (Tõsi hetkel küljest ära olev esispoiler leiab kevadel taas oma õige koha) Kuna isekad kütuseärimehed Lähis - Idas ja Siberi väljadel on oma musta kulla eest juba kollase kulla hinda küsima hakatud, siis tuleb igapäevakulutused võimalikult madalad hoida, et midagi ka hobide jaoks üle jääks.
Kõigi eelduste kohaselt peaks nii remondi, kui kütusekulu arvesse võttes olema tegemist ühe rahakotisõbralikuma masinaga. Kuidas sellega tegelikkuses on, saab ehk aasta paariga teada. Ja näis, kas vasjad ja ivanid on ka uutesse ladadesse hinge sisse pannud nagu vanadesse vazidesse.
Tegemist siis halli Lada 110'ga, mis 2001 aastal tehaseväravate vahelt välja veeres ning peale 55 000 km pikkuseid eksirännakuid lõpuks minuni jõudis.
Masin sai soetatud igapäeva autoks, et sinine armas kopikas väljateenitud pühapävaauto staatusesse kinnitada. Ehkki eelmine omanik olles hingelt noor oli lasknud juba ostes autole külge panna ka spoilerite komplekti, ei plaani mina seda autot esialgu vähemalt kuskilt otsast tuunima hakata, selleks on garaa?is kopikas. (Tõsi hetkel küljest ära olev esispoiler leiab kevadel taas oma õige koha) Kuna isekad kütuseärimehed Lähis - Idas ja Siberi väljadel on oma musta kulla eest juba kollase kulla hinda küsima hakatud, siis tuleb igapäevakulutused võimalikult madalad hoida, et midagi ka hobide jaoks üle jääks.
Kõigi eelduste kohaselt peaks nii remondi, kui kütusekulu arvesse võttes olema tegemist ühe rahakotisõbralikuma masinaga. Kuidas sellega tegelikkuses on, saab ehk aasta paariga teada. Ja näis, kas vasjad ja ivanid on ka uutesse ladadesse hinge sisse pannud nagu vanadesse vazidesse.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Seda suksut ei hakka esialgu lõikuma kuigi punki variant annab autole päris palju juurde. Asi, mis tegelt ennast häirib, on ilusa valuvelje puudumine, need kilbid pole ikka õiged asjad. Tegelikult kui eelmine omanik auto ostis, siis lasi ka valud kohe alla panna, aga talvel kui plekkidega ringi udjas olevat need garaa?ist pihta pandud.
Mis puudutab kopika väljavahetamist, siis ega kopikas ei kao kusagile. Vastupidi, uue auto ost sai selle eesmärgi, et kopikas kauem kestaks. See igapäevane sõitmine meie auklikel teedel talvel soola ja lögaga ei mõju enda terviselegi hästi, autost rääkimata. Kui vaatasin seda rahahunnikut ja eelkõige vaeva ja muret, mis sellesse masinasse pandud on, siis süda ei luba seda lihtsa argipäevaga ära tappa. Teine aspekt oli muidugi kütuse kokkuhoid. Praegu veel liiga vähe sõitnud uue autoga, aga esmamulje kohta tuleks ütelda, et vaatamata igakuisele 1500 EEKisele liisingule koos kaskoga, jäävad minu läbisõidu juures igakuised kulutused peaaegu samaks, või kasvavad kuni 500 EEKi. Samas mida enam kütuse hind kasvab - mida ta päris kindlasti teeb - seda enam on suhteline eelis uue auto käes.
Nüüd saab kopikas teist noorust nautida, ega pea igapävast rasket tööd tegema. Ka ei pea kopika ehitamise juures nüüd enam kiirustama, vaid saab kõike teha jõudumööda ning rahulikult järele mõeldes. Seni on iga kord kui midagi teinud olen jube tuli takus olnud, sest kogu aeg on ju autot vaja - ei saa hommikul tööle, poissi lasteaeda, nädalavahetusel maale jne.
Mis puudutab kopika väljavahetamist, siis ega kopikas ei kao kusagile. Vastupidi, uue auto ost sai selle eesmärgi, et kopikas kauem kestaks. See igapäevane sõitmine meie auklikel teedel talvel soola ja lögaga ei mõju enda terviselegi hästi, autost rääkimata. Kui vaatasin seda rahahunnikut ja eelkõige vaeva ja muret, mis sellesse masinasse pandud on, siis süda ei luba seda lihtsa argipäevaga ära tappa. Teine aspekt oli muidugi kütuse kokkuhoid. Praegu veel liiga vähe sõitnud uue autoga, aga esmamulje kohta tuleks ütelda, et vaatamata igakuisele 1500 EEKisele liisingule koos kaskoga, jäävad minu läbisõidu juures igakuised kulutused peaaegu samaks, või kasvavad kuni 500 EEKi. Samas mida enam kütuse hind kasvab - mida ta päris kindlasti teeb - seda enam on suhteline eelis uue auto käes.
Nüüd saab kopikas teist noorust nautida, ega pea igapävast rasket tööd tegema. Ka ei pea kopika ehitamise juures nüüd enam kiirustama, vaid saab kõike teha jõudumööda ning rahulikult järele mõeldes. Seni on iga kord kui midagi teinud olen jube tuli takus olnud, sest kogu aeg on ju autot vaja - ei saa hommikul tööle, poissi lasteaeda, nädalavahetusel maale jne.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Nonii, see suksuke siis mõneks ajaks vähemasti rivist väljas. Reede õhtul järjekordselt "Tallinna päevalt" tagasi tulles, olles päev otsa mõlemas linnas ja maanteel ainult "tipptundidele" sattunud, otsustas üks Volvo mulle päeva lõpetuseks juhiuksest sisse sõita.
Iseenesest maru loll juhus. Mina sõitsin esimeses reas, mis oli täiesti tühi teine rida oli aga seisvaid autosid täis ning üks viisakas otsustas, et laseb vasakpööret soovinud taksojuhi läbi. Kuna oli pime ja liiklus ka tihe, siis mõistagi mind ta ei märganud ning nätaki kokku saimegi.
Volvo krt on ikka hea masin, järgmise autona ostan endale vist ka sellel oli plastik stangel pisike auguke sees, suunatuli katki ning juhipoolne tiiva nurk ning kapott ka hästi natuke "rullis" aga nii natuke, et isegi värv ei tulnud maha. Minu masinat tabas löök aga juhipoolsesse esirattasse ning ukseposti, tulemuseks viltune sild, ja kinnikiilunud juhiuks. samuti lohistati esitiib ja karbi esimene serv üsna kortsu. Tagumine uks sai ka pisut kraapida, aga see suht nipet näpet juba.
Täna sai pisut uuritud targematega ja arvati, et midagi ületamatut ei ole. Homme läheb ka teenindusse, kus tehakse kindlustuse jaoks ekspertiishinnang ning hinnakalkulatsioon. Eks näis mis edasi saama hakkab. Homse päeva jooksul saab ehk pilte ka.
Iseenesest maru loll juhus. Mina sõitsin esimeses reas, mis oli täiesti tühi teine rida oli aga seisvaid autosid täis ning üks viisakas otsustas, et laseb vasakpööret soovinud taksojuhi läbi. Kuna oli pime ja liiklus ka tihe, siis mõistagi mind ta ei märganud ning nätaki kokku saimegi.
Volvo krt on ikka hea masin, järgmise autona ostan endale vist ka sellel oli plastik stangel pisike auguke sees, suunatuli katki ning juhipoolne tiiva nurk ning kapott ka hästi natuke "rullis" aga nii natuke, et isegi värv ei tulnud maha. Minu masinat tabas löök aga juhipoolsesse esirattasse ning ukseposti, tulemuseks viltune sild, ja kinnikiilunud juhiuks. samuti lohistati esitiib ja karbi esimene serv üsna kortsu. Tagumine uks sai ka pisut kraapida, aga see suht nipet näpet juba.
Täna sai pisut uuritud targematega ja arvati, et midagi ületamatut ei ole. Homme läheb ka teenindusse, kus tehakse kindlustuse jaoks ekspertiishinnang ning hinnakalkulatsioon. Eks näis mis edasi saama hakkab. Homse päeva jooksul saab ehk pilte ka.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Nüit saat pallju pappi ja ostad vulvu!
Analoogne asi juhtus suvel Viljandis ,kui sõitsin kah ühesuunalisel teel esimeses reas ja eesläinud Volvo võttis vasakpöördeks teise ritta ja peatus. Kui tal juba parema külje all olin ,otsustas volvomees ,et ei tee vasakmanöövrit ning peeglisse vaatamata keeras tagasi. Nägin vaid peeglist ,et Volvo parempoolne suunakas läheneb otsustavalt mu bussi vasakule küljele ,surusin gaasipedaali põhja ,kutt jõudis ikkagi tagarattasse sõita.
Mul pikk laugjas mõlk piki küljeplekki ,põhimatsu sai kumm ja velg ,ilukilp lendas pilbasteks ja tagastange nurgaks mõeldud pehmest plastist moodustis tuli kere küljest lahti. Isegi värv jäi ilusti alles.
Volvol tiib jummala sassis ,mõlemad küljesuunatuled samuti ,stangenurk pilbasteks.
Mingi inglane oli eesti rendiautoga. Lõime patsi ,korjasin oma kilbi ja stangenurga üles ning läksime laiali ,isegi pappi ma ei tahtnud.
Kahju hakkas ,ei kujutagi ette mitu nahka talt rendifirmas hiljem kooriti....
Analoogne asi juhtus suvel Viljandis ,kui sõitsin kah ühesuunalisel teel esimeses reas ja eesläinud Volvo võttis vasakpöördeks teise ritta ja peatus. Kui tal juba parema külje all olin ,otsustas volvomees ,et ei tee vasakmanöövrit ning peeglisse vaatamata keeras tagasi. Nägin vaid peeglist ,et Volvo parempoolne suunakas läheneb otsustavalt mu bussi vasakule küljele ,surusin gaasipedaali põhja ,kutt jõudis ikkagi tagarattasse sõita.
Mul pikk laugjas mõlk piki küljeplekki ,põhimatsu sai kumm ja velg ,ilukilp lendas pilbasteks ja tagastange nurgaks mõeldud pehmest plastist moodustis tuli kere küljest lahti. Isegi värv jäi ilusti alles.
Volvol tiib jummala sassis ,mõlemad küljesuunatuled samuti ,stangenurk pilbasteks.
Mingi inglane oli eesti rendiautoga. Lõime patsi ,korjasin oma kilbi ja stangenurga üles ning läksime laiali ,isegi pappi ma ei tahtnud.
Kahju hakkas ,ei kujutagi ette mitu nahka talt rendifirmas hiljem kooriti....
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Aiiijahhh ,liising ,unustasin. Siis on jah vist lugu otsas.
Ehk juhtub ime ja mõni odavalt teha võtab...? Tänapäeval kannavad pangad ikka väga kergelt korstnasse neid autosid ,nii mõnigi ostetakse romulaväravas ära ja tehakse uuesti heaks tööloomaks.
Samas peaksid detailid võrreldes läänekatega ikka kõvasti odavamad olema ,kuid sitamaik jääb suhu ikkagi ,(kuidas kookipannud pill hiljem käitub?) loodame parimat.
Ehk juhtub ime ja mõni odavalt teha võtab...? Tänapäeval kannavad pangad ikka väga kergelt korstnasse neid autosid ,nii mõnigi ostetakse romulaväravas ära ja tehakse uuesti heaks tööloomaks.
Samas peaksid detailid võrreldes läänekatega ikka kõvasti odavamad olema ,kuid sitamaik jääb suhu ikkagi ,(kuidas kookipannud pill hiljem käitub?) loodame parimat.
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
No mõned pildid siis kah: http://www.cns.ee/mehis/lada/mess/avarii
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Kõikidel inimestel soovitan, edaspidi ainult tankide või siis vähemasti jeepidega, mis ohtralt "torupolsterdustega" vooderdatud on, sõita ja kui avarii teete, siis tehke vähemasti nii, et ise süüdi jääte.
Meie kohustusliku liikluskindlustuse süsteemi mõte, on see, et süüdlasel võimalikult lihtne elu oleks, vähemalt nii olen mina asjast aru saanud. Mäletan kui 2 aastat tagasi ise talvel libedaga ühel KIA kaubikul ukse pisut kortsu sõitsin, nii et endal esitiiva nurgas pisike mõlk oli. Käisime kindlustuses, täitsime blanketid (3 korda, kuna mõlemad tegime seda esimest korda ja kannatanu oli vene mees, kes ei saanud ka kõigest mis blanketil oli aru) ühesõnaga tunnike hirmu ja kogu moos. Kuna esitiivas oli juba enne ka pisiki mõlk, ning värviparandused tahtsid tegemist, siis mulle kõks mingit olulist materjaalset kahju kaasa ei toonud.
Nüüd siis situatsioon vastupidine, Volvomehel sisulist kahju ei ole, nagu pildilt näha, aga minu torpeedol külg ikka parajalt sassis. Käisime kindlustuses, ca 20 minutit asjaajamist ja asi tema jaoks lõppenud. Kuna oli vanem meesterahvas ja mõistlik mees ning avarii juhtus pigem mitmete halbade olude kokkulangemisel, siis ma teda ka ei süüdista. Salva kindlustusega minu kadalipp seevastu aga alles algas.
Nüüd siis auto ühte teenindusse lohistatud, kus tehti kalkulatsioon, et palju remont võiks maksma minna. Teeninduse poistele mul etteheiteid pole, tegid kindlustusele väga korraliku kalkulatsiooni kohe järgmisel (võibolla ka samal) päeval, kui olin auto sinna viinud. Kõik asjad, mis vähegi probleemsed tundusid oli sisse arvatud, mingit "ülejala" tegemist ei olnud. Et tegemist on kindlustuse juhtumiga ning on teada, et need tainapead tingivad nii kui nii alati alla, tehti see kalkulatsioon ilmselt parasjagu kopsakas. Kuna kindlustus pole selget vastust andnud, siis täpset summat mulle ei avaldatud, aga pinnisin välja, et summa on ilmsel kusagil 25 000 kandis.
Salvast loomulikult keegi sulle kunagi ei helista. Helistasin siis ise ja pinnisin. Ühesõnaga mulle öeldi, et ilmselt ei ole mõtet masinat taastada, kuna sellise auto turuväärtus on kuni 40 000 EEK. Kuna neil peab kõik asjad, mis mingit teatud summat ületavad Tallinna peakontoris kinnitama, siis saadeti see eile sinna otsustamise ning öeldi veel peale, et nendel on seaduse järgi kohustus vastata kuu aja jooksul ning kuna palju tööd, siis ega kiiremini kindlasti ei saa ka. Arvestades, et ka suured pühad tulemas, siis mul erilist usku ei ole, et nad ennast kiiremini liigutavad. Ütlesin, et andke siis teada vahepeal vähemasti, kui kaugel asjad on. Öeldi, et noh me jah saadame kirja kui otsus tehakse, aga kuna auto on liisingu oma, siis saadetakse see liisingule. Samas on kõikides liisinglepingutes sees, et sellistes küsimustes esindab liisingut see kes autot liisib - tsirkus Barcelona!
Seda aja ja rahakulu, mis seoses nende viivitamisega mulle tuleb ei maksa mulle keegi kinni - N: kohustuslik liikluskindlustus peab liisinguautol olema kogu aeg, seega ei saa lepingut maksevabaks muuta, kuigi autot kasutada ei saa. Samuti tuleb liisingut ja kaskot edasi maksta, kuigi autot kasutada ei saa ning pole ülepea selge, kas seda masinat üks hetk üldse käest ära ei võeta. Asjaajamisele kulunud ajast, ma üldse ei räägi.
Vaadates Zajetzi kogemust, siis tõelist keberniiti saab ilmselt veel näha, kuna ma sügavalt kahtlen, kas nad seda autot üldse 40 000 EEK vääriliseks hindavad. Kuldset Börsi või Auto 24 lahti lüües maksavad kõige odavamad raped juba 30 000 ringis ning et kõik hinnad on ju ALATI tingitavad, siis saab ka seda vähemaks. Nagu aru sain, siis pakuti Zajetzile täiesti normaalse sõitva auto eest turuväärtuseks sellist summat, mille eest minuarust ei saa praegu isegi põllurallikat või dokumente. Helgematel aegadel maksab Kuusakoskigi rohkem. Kust sellised turuväärtused võetakse ma ei tea. Pisukest lootust annab, et kaks kuud tagasi, kui auto ostsin sai tehtud Lada esinduse hindamisakt, mis kinnitab, et auto on väärt 55 000 EEK, mis oli ka ostuhind. Kas see Salva jaoks argument on ma ei tea.
Kokkuvõttes tähendab see seda, et sa ei tohigi kunagi osta omale korralikku autot vaid peadki sõitma põllurallikaga, sest kui keegi otsustab sulle sisse sõita, siis on kahju vähemasti väike. Loomulikult on ka süüdlasel vaja auto ära remontida, aga ta ei pea vähemasti mingite jobude taga ootama ja nendega vägikaigast vedama. Arvestades, et ka rahaliselt tahetakse kannatanul alati "müts pähe tõmmata" siis pole ju absoluutselt vahet. Mille kuradi pärast ma seda kindlustust siis maksan, kui kannatanuna saad sellist kebernussi, et vähe pole. Nimetame selle siis ümber "Avarii süüdlase elukergendamise maksuks."
Miks taoline olukord on sündinud, on ilmselt selles, et liikluskindlustuse reeglite kohaselt on tekitatud ebaloomulik turusituatsioon, kus kindlustusseltsidel lastakse ülbitseda.
Kui tavaloogika ütleb, et sina lähed firmasse, maksad raha ja saad selle eest teenust ning kui saad kehva teenust siis enam ei maksa ja lähed teise kohta, kust saad paremat teenust. Kohustusliku liikluskindlustusega on aga sedaviisi, et see millisesse seltsi sina oma raha viid ei ole üldse oluline, sest kui süüdlane oled, ei saa sa nii kui nii mitte sentigi ja kui kannatanu oled, siis pead tegemist tegema selle kindlustusseltsiga, kus süüdlane ennast kindlustab. Seega pole mitte mingisugust mõtet endale kindlustusseltsi valida mingite muude kriteeriumite järgi kui hind. Kui tahad muidugi eriti õel olla, siis mine sinna seltsi, millest on teada, et kõige rohkem jama tuleb, siis kui kellelegi sisse põrutad, saab see vend jama rohkem kui rubla eest.
Miks ma arvan, et probleem selles peitub? Aga sellepärast, et kui palju te olete kuulnud probleemidest seoses kaskokindlustusega? Mitte väga palju. Meie teedel liigub juba väga palju liisinguautosid, millel on kõigil kaskokindlustus ja teenust pakuvad neile samad seltsid, kes kohustuslikku liikluskindlustustki. Kasko puhul toimib tavapärane turuloogika. Kohustuslikust kindlustusest on aga väga paljudel millegipärast ebameeldivad kogemused.
Meie kohustusliku liikluskindlustuse süsteemi mõte, on see, et süüdlasel võimalikult lihtne elu oleks, vähemalt nii olen mina asjast aru saanud. Mäletan kui 2 aastat tagasi ise talvel libedaga ühel KIA kaubikul ukse pisut kortsu sõitsin, nii et endal esitiiva nurgas pisike mõlk oli. Käisime kindlustuses, täitsime blanketid (3 korda, kuna mõlemad tegime seda esimest korda ja kannatanu oli vene mees, kes ei saanud ka kõigest mis blanketil oli aru) ühesõnaga tunnike hirmu ja kogu moos. Kuna esitiivas oli juba enne ka pisiki mõlk, ning värviparandused tahtsid tegemist, siis mulle kõks mingit olulist materjaalset kahju kaasa ei toonud.
Nüüd siis situatsioon vastupidine, Volvomehel sisulist kahju ei ole, nagu pildilt näha, aga minu torpeedol külg ikka parajalt sassis. Käisime kindlustuses, ca 20 minutit asjaajamist ja asi tema jaoks lõppenud. Kuna oli vanem meesterahvas ja mõistlik mees ning avarii juhtus pigem mitmete halbade olude kokkulangemisel, siis ma teda ka ei süüdista. Salva kindlustusega minu kadalipp seevastu aga alles algas.
Nüüd siis auto ühte teenindusse lohistatud, kus tehti kalkulatsioon, et palju remont võiks maksma minna. Teeninduse poistele mul etteheiteid pole, tegid kindlustusele väga korraliku kalkulatsiooni kohe järgmisel (võibolla ka samal) päeval, kui olin auto sinna viinud. Kõik asjad, mis vähegi probleemsed tundusid oli sisse arvatud, mingit "ülejala" tegemist ei olnud. Et tegemist on kindlustuse juhtumiga ning on teada, et need tainapead tingivad nii kui nii alati alla, tehti see kalkulatsioon ilmselt parasjagu kopsakas. Kuna kindlustus pole selget vastust andnud, siis täpset summat mulle ei avaldatud, aga pinnisin välja, et summa on ilmsel kusagil 25 000 kandis.
Salvast loomulikult keegi sulle kunagi ei helista. Helistasin siis ise ja pinnisin. Ühesõnaga mulle öeldi, et ilmselt ei ole mõtet masinat taastada, kuna sellise auto turuväärtus on kuni 40 000 EEK. Kuna neil peab kõik asjad, mis mingit teatud summat ületavad Tallinna peakontoris kinnitama, siis saadeti see eile sinna otsustamise ning öeldi veel peale, et nendel on seaduse järgi kohustus vastata kuu aja jooksul ning kuna palju tööd, siis ega kiiremini kindlasti ei saa ka. Arvestades, et ka suured pühad tulemas, siis mul erilist usku ei ole, et nad ennast kiiremini liigutavad. Ütlesin, et andke siis teada vahepeal vähemasti, kui kaugel asjad on. Öeldi, et noh me jah saadame kirja kui otsus tehakse, aga kuna auto on liisingu oma, siis saadetakse see liisingule. Samas on kõikides liisinglepingutes sees, et sellistes küsimustes esindab liisingut see kes autot liisib - tsirkus Barcelona!
Seda aja ja rahakulu, mis seoses nende viivitamisega mulle tuleb ei maksa mulle keegi kinni - N: kohustuslik liikluskindlustus peab liisinguautol olema kogu aeg, seega ei saa lepingut maksevabaks muuta, kuigi autot kasutada ei saa. Samuti tuleb liisingut ja kaskot edasi maksta, kuigi autot kasutada ei saa ning pole ülepea selge, kas seda masinat üks hetk üldse käest ära ei võeta. Asjaajamisele kulunud ajast, ma üldse ei räägi.
Vaadates Zajetzi kogemust, siis tõelist keberniiti saab ilmselt veel näha, kuna ma sügavalt kahtlen, kas nad seda autot üldse 40 000 EEK vääriliseks hindavad. Kuldset Börsi või Auto 24 lahti lüües maksavad kõige odavamad raped juba 30 000 ringis ning et kõik hinnad on ju ALATI tingitavad, siis saab ka seda vähemaks. Nagu aru sain, siis pakuti Zajetzile täiesti normaalse sõitva auto eest turuväärtuseks sellist summat, mille eest minuarust ei saa praegu isegi põllurallikat või dokumente. Helgematel aegadel maksab Kuusakoskigi rohkem. Kust sellised turuväärtused võetakse ma ei tea. Pisukest lootust annab, et kaks kuud tagasi, kui auto ostsin sai tehtud Lada esinduse hindamisakt, mis kinnitab, et auto on väärt 55 000 EEK, mis oli ka ostuhind. Kas see Salva jaoks argument on ma ei tea.
Kokkuvõttes tähendab see seda, et sa ei tohigi kunagi osta omale korralikku autot vaid peadki sõitma põllurallikaga, sest kui keegi otsustab sulle sisse sõita, siis on kahju vähemasti väike. Loomulikult on ka süüdlasel vaja auto ära remontida, aga ta ei pea vähemasti mingite jobude taga ootama ja nendega vägikaigast vedama. Arvestades, et ka rahaliselt tahetakse kannatanul alati "müts pähe tõmmata" siis pole ju absoluutselt vahet. Mille kuradi pärast ma seda kindlustust siis maksan, kui kannatanuna saad sellist kebernussi, et vähe pole. Nimetame selle siis ümber "Avarii süüdlase elukergendamise maksuks."
Miks taoline olukord on sündinud, on ilmselt selles, et liikluskindlustuse reeglite kohaselt on tekitatud ebaloomulik turusituatsioon, kus kindlustusseltsidel lastakse ülbitseda.
Kui tavaloogika ütleb, et sina lähed firmasse, maksad raha ja saad selle eest teenust ning kui saad kehva teenust siis enam ei maksa ja lähed teise kohta, kust saad paremat teenust. Kohustusliku liikluskindlustusega on aga sedaviisi, et see millisesse seltsi sina oma raha viid ei ole üldse oluline, sest kui süüdlane oled, ei saa sa nii kui nii mitte sentigi ja kui kannatanu oled, siis pead tegemist tegema selle kindlustusseltsiga, kus süüdlane ennast kindlustab. Seega pole mitte mingisugust mõtet endale kindlustusseltsi valida mingite muude kriteeriumite järgi kui hind. Kui tahad muidugi eriti õel olla, siis mine sinna seltsi, millest on teada, et kõige rohkem jama tuleb, siis kui kellelegi sisse põrutad, saab see vend jama rohkem kui rubla eest.
Miks ma arvan, et probleem selles peitub? Aga sellepärast, et kui palju te olete kuulnud probleemidest seoses kaskokindlustusega? Mitte väga palju. Meie teedel liigub juba väga palju liisinguautosid, millel on kõigil kaskokindlustus ja teenust pakuvad neile samad seltsid, kes kohustuslikku liikluskindlustustki. Kasko puhul toimib tavapärane turuloogika. Kohustuslikust kindlustusest on aga väga paljudel millegipärast ebameeldivad kogemused.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
See on sundkindlustus, mille põhiülesanne on kaitsta sind miljoneid maksva masina segisõitmisel eluagsest võlavanglast.
No 25 kkr on muidugi absurd, kas sellist võimalust pole, et remondid ise autu ja esitad arve kindlustusfirmale. Siin on ju tegemist kriimustusega, selle väljalöömine+pahtel+värv lähem enimalt maksma 2-3 tuhat krooni.
No 25 kkr on muidugi absurd, kas sellist võimalust pole, et remondid ise autu ja esitad arve kindlustusfirmale. Siin on ju tegemist kriimustusega, selle väljalöömine+pahtel+värv lähem enimalt maksma 2-3 tuhat krooni.
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 847
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
See, et mind miljoniauto sissesõitmise eest võlavangla eest kaitstakse, on muidugi tänuväärne ettevõtmine, aga valdav enamus masinaid, mis liigub pole ju miljoniautod. Miks siis igapäevaste väikeste kõksude puhul, milles sa ise süüdi ei ole sind täiega peeditakse? Ja mis sa arvad, et sellel miljoniauto omanikul on kergem raha kindlustusest kätte saada.
Salva kohta olen kuulnud jah viimasel ajal palju negatiivseid teemasid, kuid samas ega teiste kohta ka midagi positiivset kuulda pole olnud.
Ega kindlat vastust pole kindlustusest veel tulnud, see tähendab, et võib olla on võimalik nii, et teen ise remondi ja siis esitan neile arve, AGA mis summa nad mulle siis maksavad. Pealegi pean mina selle raha kusagilt leidma. Päris 2-3 tuhande kõks see siiski ei ole. Uks tuleb raudselt uus osta, tiib samuti, ukseposti põhimõtteliselt saaks välja tõmmata, aga odavam ilmselt seegi ära vahetada, sest töö on kallis. Sillajuppide kohta esialgu info puudub, kuid sinnagi läheb midagi. Absoluutne minimum, mis juppide peale läheb oleks, kui saaks venemaalt tuua ning see oleks suurusjärgus 3 - 5 tuhat + toomine. Kohapealt ostes kaks korda rohkem. Pluss muidugi töö ja värvimine, mis pole sugugi odav lõbu, kui seda korralikult teha.
Kalkulatsiooni koostanud autoteeninduse pakkumise tegi nii kõrgeks ilmselt: Esiteks Lada esinduse juppidde hinnad (nad teevad ka Lada esindusele alltöövõttu, seepärast ka jupid sealt). Teiseks kallis tunnihinne. Kolmandaks hinnalisa ettenägematuteks kuludeks. Neljandaks juurdehindlus puhuks, kui kindlustus peaks tahtma ühtteist alla tingida. Kõike seda arvesse võttes, polnudki nende kalkulatsioon teab mis üüratu.
Salva kohta olen kuulnud jah viimasel ajal palju negatiivseid teemasid, kuid samas ega teiste kohta ka midagi positiivset kuulda pole olnud.
Ega kindlat vastust pole kindlustusest veel tulnud, see tähendab, et võib olla on võimalik nii, et teen ise remondi ja siis esitan neile arve, AGA mis summa nad mulle siis maksavad. Pealegi pean mina selle raha kusagilt leidma. Päris 2-3 tuhande kõks see siiski ei ole. Uks tuleb raudselt uus osta, tiib samuti, ukseposti põhimõtteliselt saaks välja tõmmata, aga odavam ilmselt seegi ära vahetada, sest töö on kallis. Sillajuppide kohta esialgu info puudub, kuid sinnagi läheb midagi. Absoluutne minimum, mis juppide peale läheb oleks, kui saaks venemaalt tuua ning see oleks suurusjärgus 3 - 5 tuhat + toomine. Kohapealt ostes kaks korda rohkem. Pluss muidugi töö ja värvimine, mis pole sugugi odav lõbu, kui seda korralikult teha.
Kalkulatsiooni koostanud autoteeninduse pakkumise tegi nii kõrgeks ilmselt: Esiteks Lada esinduse juppidde hinnad (nad teevad ka Lada esindusele alltöövõttu, seepärast ka jupid sealt). Teiseks kallis tunnihinne. Kolmandaks hinnalisa ettenägematuteks kuludeks. Neljandaks juurdehindlus puhuks, kui kindlustus peaks tahtma ühtteist alla tingida. Kõike seda arvesse võttes, polnudki nende kalkulatsioon teab mis üüratu.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?