Viiese kasti tüüpiline viga - külgnuudi kulumine (hakkab käiku välja viskama).
Selle vahetuseks tuleb kast maha võtta (eelnevalt lasete õli välja). Pesete kasti puhtaks. Eemaldate kardaani kummimuhvi flantsi, käigukangi koos alusega (välimised mutrid), tagurpidikäigu tule lüliti ja spidomeetri teo (Nivadel pole).
Nüüd tõstate kasti sidurikoja peale püsti. Võtate alt ära käigukasti põhja ja keerate lahti käigukasti otsakorpuse. Otsakorpust hoiab kinni 6 tikkpolti. Üks neist on seespool kasti.
Otsakorpuse eemaldamiseks tuleb ta tikkpoltide kaelast üles tõsta ja siis veidike keerata. Keerates ja loksutades, ise samal ajal teda tõstes, saategi korpuse kätte.
Nüüd tuleb lahti keerata hammasrataste ploki otsapolt ja käikude fiksaatorite hoidja/plaat.
Kõiki hammasrattaid/muhve korraga tõstes saategi asjad kätte. Hoolikalt tuleb panna asjad järjekorda, siis on pärast kergem tagasi panna. Tagurpidi/viienda käigu lülitusvarrast välja tõstes tuleb jälgida, et fiksaatorid ei kukuks kasti sisse. Eraldi fiksaatorid on ka lülitusvarraste vahel (mitme käigu korraga sisse minemise blokeerimiseks).
Üle tuleb pingutada ka (nagunii juba kast lahti) kesmise laagri piiraja kinnituskruvid. Need on tavaliselt lahti. Olen kohanud ka kruve, mis juba käivad vastu hammasratast. Iseenesliku lahtikeeramise vältimiseks kasutan mina keermeliimi.
Konkreetsel juhul käigukasti kontrollides, olid korras kõik teised käigud, peale viienda.
Vahetusse lähevad
1) Viienda/tagurpidikäigu kahvel - 95eek.
2) Viienda käigu sünkronisaatori muhv - 265eek.
3) Viienda käigu hammasratas/muhv - 500eek.
4) Tagurpidikäigu tule lüliti - 40eek.
5) Uus käigukasti õli - Kunde nõustus (nüüd) sünteetilise õliga - 160eek.
Kaant peale pannes kasutasin tihendi asemel silikoni (Õige oleks Loctite 518). Silikoni kandsin ühtlase kihina pinnale. Panin kaane peale ja siis lasin pool tundi kuivada. Seejärel alles pingutasin kinni. Värskelt kinni tõmmates pigistab kogu silikoni välja.
Mis asi ja mille jaoks on see viimasel pildil all vasakus nurgas ja eelviimasel pildil all paremal nurgas olev ''pesa'' vms, kust kolm vedru välja ripuvad?...nagu aru saan tuleb ka see lahti keerata?
...parem kaotada üks minut oma elust, kui kaotada oma elu ühe minutiga...
Algselt postitas: PuZuP
Mis asi ja mille jaoks on see viimasel pildil all vasakus nurgas ja eelviimasel pildil all paremal nurgas olev ''pesa'' vms, kust kolm vedru välja ripuvad?...nagu aru saan tuleb ka see lahti keerata?
Need on käigu fiksaatorid. See tuleb ka lahti keerata, nagu ellnevalt kirjutasin. Muidu lendab fiksaator lülitusvarda väljavõtmisel kohe kasti.
Sooviku tähelepanek õige. Unustasin selle kirjamata. Kätte sain niisama, tagasi pannes lükkasin sisse.
Äkki saaksid seletada selle keermeliimi loctite 243 kasutamist. Nimelt olen kohanud palju sellist sinist kraami poltide keermete. Kuidas seda polti pärast ka lahti saab- kui kergelt ta tuleb keerates?
A ja mis on teise käigu sisselülitamise idee. Nimelt ei saa selle ideest kohe aru.
Unimüts@@ väga uudishimulik täna..
hmm rohkem kaheratastelistest viimasel ajal huvitunud,
Keermeliim lihtsalt tilgutatakse vajalikku kohta. Hea oleks natuke eelnevalt õlist puhastada. Liime on mitme tugevusega. Sellise tugevusega, nagu kasutad, nii saad ka lahti. Põhimõtteliselt on ta nagu kapronseibiga mutter.
Näpuga kinnikeeratud mutter tuleb pärast liimi kuivamist lahti keerata võtmega.
Teise käigu lülitamise idee on lihtne - Teine käik läheb sisse:D
Tegelikult läheb siis lihtsalt üks detail (esimese ja teise käigu lülitusvarras)teise kohta ja ta ei sega enam korpuse panemist niiväga.
5-da käigu vedava hammasratta kinnituspoldi ja sama võlli teise otsa poldi lahtikeeramisel olen toppinud tugevat kaltsu hammasrataste vahele,et blokeerida vahevõlli pöörlemine.Pehme kalts jääb hammate vahele.Metalliga stoperdamine võib rikkuda hambaid.
Algselt postitas: Pontu
Küsimus kui viiesel kastil pole spidoajamit (pole kunagi olnudki)kas seda on võimalik siis ise sinna paigaldada ilma eriliste ümberehitusteta?
Ikka on võimalik panna. Vaja ainult kast lahti võtta.
Kui ma nüüd õieti mäletan, siis noolega märgitud distantspuks tuleb asendada spidoka teoga. Kastist väljapoole tuleb asetada trossi ühendamise otsik.
Ja mitte unustada kuuli läbimõõt 5,5mm vist mis fikseerib vedava teo.Olen seda operatsiooni teostanud ka otsakorpust eemaldamata.5-sel kastil ja vaja otsakorpuse eemaldamiseks ära võtta ka põhjakaan.
Just remontisin oma 5k kastil teist käiku, ei lülitunud sisse ei mootori seismise ega töötamise ajal. Täiesti pulkadeks tuli kast võtta, et teise käigu jupid võllilt kätte saada. Minu omal oli see pronksist sünkronisaator nii kulunud, et tuli seda kinni hoidnud stopperrõngast üle ja teise käigu "komplekt" lendas vedru jõul võlli peal laiali.
siim789 kirjutas:Just remontisin oma 5k kastil teist käiku, ei lülitunud sisse ei mootori seismise ega töötamise ajal. Täiesti pulkadeks tuli kast võtta, et teise käigu jupid võllilt kätte saada. Minu omal oli see pronksist sünkronisaator nii kulunud, et tuli seda kinni hoidnud stopperrõngast üle ja teise käigu "komplekt" lendas vedru jõul võlli peal laiali.
mul siin ühel viiesel kastil viskab välja, ei hoia sees ning suurema hoopealt käiku sisse ei saa.