Üleskutse! Visakem välja sundjahutusventilaatorid
Üleskutse! Visakem välja sundjahutusventilaatorid
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Üleskutse! Visakem välja sundjahutusventilaatorid
Eesmärgiks siis kütusekulu kokkuhoid..
omal õnnestus pea 2L alla saada kulu sajale visates minema veepumba otsast selle plastkujunni ja pannes asemele originaalse lada elektrilise vendi..
tähelepanekuna võin öelda et see el vent ainult ühe korra tööle läinud ja sedagi ummikus pikalt kohapeal seistes..
samuti muutus vaiksemaks mootori hääl..
tegu on küll juba igivana ideega kuid ka see suvi panin tähele et õige mitmel ikkagi mehhaaniline vent oli..
vente saab lammutustest ja kindlasti on Ardil ka neid pakkuda..
omal õnnestus pea 2L alla saada kulu sajale visates minema veepumba otsast selle plastkujunni ja pannes asemele originaalse lada elektrilise vendi..
tähelepanekuna võin öelda et see el vent ainult ühe korra tööle läinud ja sedagi ummikus pikalt kohapeal seistes..
samuti muutus vaiksemaks mootori hääl..
tegu on küll juba igivana ideega kuid ka see suvi panin tähele et õige mitmel ikkagi mehhaaniline vent oli..
vente saab lammutustest ja kindlasti on Ardil ka neid pakkuda..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
- Jonx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1409
- Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
- Asukoht: Kärdla
- Autod: 2101
- Kontakt:
Aga mis siis kui lihtsalt vana ventikas välja visata ja uut mitte panna, lihtsalt teha parem õhu juurde pääs mootorile ja radikale.
Loodax ka seda kytuse kulu kuidagi kontrolli alla saada....
Loodax ka seda kytuse kulu kuidagi kontrolli alla saada....
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
-
llada 1300sl
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Seda 2liitri juttu ei maksa eriti tõsiselt muidugi võtta. Ju koos selle ümbertegemisega sai siis ka toite või süütesüsteem korda tehtud ja silda regullitud. Mingi teoreetiline kokkuhoid sealt muidugi tuleb aga silmaga nähtavat või mõõdetavat tulemust vaevalt...
Kui kõiki ladal olevaid ajast ja arust tehnilisi lahendusi ümber tegema hakata, siis ei jää ladast endast midagi järele.
Kui kõiki ladal olevaid ajast ja arust tehnilisi lahendusi ümber tegema hakata, siis ei jää ladast endast midagi järele.

-
lladacruiser
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Olku jutul on iva sees. Ise olen selle tulemusel saavutanud kusagil liitrise kokkuhoiu.Algselt postitas: Laada
Seda 2liitri juttu ei maksa eriti tõsiselt muidugi võtta.
Elektri ventikas on mäletamist mööda 120W. Umbes samapalju energiat tarbib mehhaaniline vent pidevalt. Kui tühikäigul el. vent tööle hakkab kukuvad tühikäigu pöörded allapoole. See näitabki seda koormust, mida ventikas tarbib.
Kokkuhoid kokkuhoiuks aga vaiksemaks läheb ta kindlasti.
Kes eriti mässida ei viitsi võib minna kergema vastupanu teed - Lihtsalt lõikab ventikal kaks laba maha. Need on täiesti ülearused. Overi mossel lõikasime need kohe ära. Sõitis suve maha ilma probleemideta. Oma kunagisel mossel lõikasin veel kaks järelejäänud laba veel poole lühemaks. Suvel käisin Krimmis ära, käru ka taga. Probleem oli kaks korda- Riia linnas, tipptunnil ja Krimmis ühel väga järsul pikal mäkketõusul (esimese käiguga). Vaja siis korraks soendus tööle panna.
(Miks mul on tunne, et sellest on juba pikalt ammu juttu olnud).

C
-
kkenu
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 195
- Liitunud: 14 Mai 2002 15:37
- Asukoht: Valga
- Autod: 05
- Kontakt:
05-l akkasin talviti ventikat ära võtma, sest mootor ei läinud soojaks (6likorgialune valget plöga täis). Siis vaatasin, et suvel ka erilist vajadust ei ole ja nüüd juba mitu aastat ilma ventikata, kaks ohtu on -- liiklusummik ja haagisega manööverdamine, muul ajal teeb termostaat oma töö ära. Ja muidugi burnout tuleb ära unustada, aga ega Zigulli mootor eriti ei võimaldagi seda.
-
rrene07
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 271
- Liitunud: 07 Jaan 2005 11:35
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Vaz 2107, Niva 2121, Jaapani masuudipress...Pajero...
Kergem on uus termostaat osta kuna termostaat regulleeribki külma mootoriga jahutusvedeliku ringlust ja külmast peast ei lase jahutusvedelikul läbi radika joosta. Kui vedelik läbi radika ei käi siis võib see ventikas seal ringi käia palju tahabAlgselt postitas: Laurimetall
Suur pluss on ka see ,et auto läheb kiiremini soojaks, eriti talvel. Enamus ladadel on vabasid lüliti kohtasid armatuuris ja sinna saab selle elektrivendilaatori lüliti ilusti sisse panna .

-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Ma enda kogemusest ütleks, et seda ventikat läheb vaja just nimelt sõltuvalt enda sõidustiilist ja kohast kus sõita. Sellel suvel, kui olid kuumad ilmad, siis tipptunni ajal ühest Tallinna otsast teise töötas el vent enamuse ajast. Kusjuures el. venti jahutus paistab olevat tõhusam kui mehaanilisel. Viimane hoiab ummikutes tempratuuri kuskil 100 kraadi läheduses, siis el vent eriti üle tööle hakkamise piiri (u 92-94 kraadi) temperatuuri ei lase.
Järgmine koht, kus venti läheb vaja on rasketes oludes (nt metsateel, kus ronid esimese või teise käiguga), seal lülitab el. vent ennast sisse ka väga tihti.
Ka talvel jäärajal, kui ikka hoolega vajutad töötab el. vent küllaltki palju. Sama on ka suvel maanteel sõitmisel kiirustel 120+.
Võrdluseks enda Renault-il töötab el. vent siiski palju tihemini kui Ladal, aga seal ka jahutussüsteem pea 4 liitri võrra väiksem.
Kindlasti läheb auto talvel kiiremini soojaks, kui vent ei tõmba külma õhku mootorile peale. Kui on ikka külmad ilmad, siis panen mõlema venti korral radikale ka katte ette.
Järgmine koht, kus venti läheb vaja on rasketes oludes (nt metsateel, kus ronid esimese või teise käiguga), seal lülitab el. vent ennast sisse ka väga tihti.
Ka talvel jäärajal, kui ikka hoolega vajutad töötab el. vent küllaltki palju. Sama on ka suvel maanteel sõitmisel kiirustel 120+.
Võrdluseks enda Renault-il töötab el. vent siiski palju tihemini kui Ladal, aga seal ka jahutussüsteem pea 4 liitri võrra väiksem.
Kindlasti läheb auto talvel kiiremini soojaks, kui vent ei tõmba külma õhku mootorile peale. Kui on ikka külmad ilmad, siis panen mõlema venti korral radikale ka katte ette.
enda autol eemaldasin talvel kiirema mootori soojaksmineku huvides plastmassist lehtri (kate radiaatori siseküljel, iseloomulik just 1300 rihmaga mootoritele), mis aitab ventilaatorilabal paremini õhku radikast läbi imeda. kütusekulu ei mõõtnud, kuid soojemaks läks mootor tunduvalt kiiremini. ju siis ka kütusekulu vähenes, kuid talviste oludega ei pane seda tähele. ülekuumenemisega probleeme ei tekkinud, kuigi mõned korrad pidin ennast ka lumehangest välja möurutama. suveks panin ta küll igaks juhuks tagasi, kuid nüüd sõidan jälle ilma... kel huvi võib proovida, midagi ehk aitab.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Selle lehtri eemaldamisega küll suurt ei võida kuna vent ju pöörleb ikka vastavalt mootori pööretele ja pidevalt 
eks see kokkuhoid sõltub kindlasti ka autost..
stendis mõõdetuna võtab 7000 rpm juures mehh vent 5hp maha! (pole originaal klapimajandus)
teine koht on kindlasti ketipingutus mis tuleks kindlasti laagritele ajada
ja uskuge või mitte aga pea 2L 100le kilomeetrile võtab auto kütet vähem..
autol 4ne kast ja 4,44 diff...
PS! el vent ei rakendu ka pikalt ~140-150km/h sõites.. õhuvool teeb oma töö


eks see kokkuhoid sõltub kindlasti ka autost..
stendis mõõdetuna võtab 7000 rpm juures mehh vent 5hp maha! (pole originaal klapimajandus)
teine koht on kindlasti ketipingutus mis tuleks kindlasti laagritele ajada

ja uskuge või mitte aga pea 2L 100le kilomeetrile võtab auto kütet vähem..
autol 4ne kast ja 4,44 diff...
PS! el vent ei rakendu ka pikalt ~140-150km/h sõites.. õhuvool teeb oma töö


Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Üks küsimus: kuhu oleks sobilik paigutada ventika termolüliti, kui radiaatoril selleks kohta ette nähtud pole? Kõige mugavam oleks seda panna vastava vahetükiga vahele ülemisele lõdvikule, kuid seal on minu arusaamise järgi vist koguaeg kuum vesi sees, ka siis kui termostaat veel avanenud pole. Kas sinna lülitit pannes hakkab ventilaator saama nö. "valehäireid" - tegelikult pole veel jahutamiseks mingit vajadust kui ventilaator juba tööle hakkab? Alumisele lõdvikule on aga paras porno seda vahele aretada... Ja radiaatorisse ei julge auke puurima hakata, kuna pole mingit tööriista millega pärast tihedaks asi tinutada.
Üks asi veel:) Kuna oma radiaator nüüdseks lootusetult lõhki on, siis kas oleks õigem otsida hoopis 06 radikas, millel vastav auk õiges kohas olemas? Sobib see 05-le 1:1 (kinnitused ja kõrgus)? Hetkel sain ühe kopika radiaatori, aga see pole ikka päris "see" - kinnituskohad pole päris õiges kohas ja tundub et kõrguselt on 01 radiaator vähe madalam...
Üks asi veel:) Kuna oma radiaator nüüdseks lootusetult lõhki on, siis kas oleks õigem otsida hoopis 06 radikas, millel vastav auk õiges kohas olemas? Sobib see 05-le 1:1 (kinnitused ja kõrgus)? Hetkel sain ühe kopika radiaatori, aga see pole ikka päris "see" - kinnituskohad pole päris õiges kohas ja tundub et kõrguselt on 01 radiaator vähe madalam...
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
06 radikas1:1 ette küll ei lähe. Aga on võimalik kindlasti panna.
Termolüliti saab panna alumise lõdviku vahele (vahetükiga). 05 aku all just selline võimalik koht olemas. Teine võimalik koht on termostaadi alumine ots. Ostad termostaadi ja nikerdad (või lased nikerdada) selle sinna põhja külge. Võid ka oma termostaati kasutada (nagunii vist auto sul seisab).
Ülemise lõdviku vahele termolüliti kindlasti ei sobi.
Termolüliti saab panna alumise lõdviku vahele (vahetükiga). 05 aku all just selline võimalik koht olemas. Teine võimalik koht on termostaadi alumine ots. Ostad termostaadi ja nikerdad (või lased nikerdada) selle sinna põhja külge. Võid ka oma termostaati kasutada (nagunii vist auto sul seisab).
Ülemise lõdviku vahele termolüliti kindlasti ei sobi.
C
- overspeed
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 915
- Liitunud: 31 Okt 2002 18:46
- Asukoht: Eesti VABAriik, mitte KRDI euroliit
- Autod: Omapärane Vene Tehnika
- Kontakt:
Mudu kannatab söita ilma labadeta, ribid radika ees on talvel kogu aeg kinni, kuid talvelAlgselt postitas: motamees
Overi mossel lõikasime need kohe ära. Sõitis suve maha ilma probleemideta.
-20 kraadiga praamisabas seistes (tahan ju salongi sooja) üle 30 min ei kannata tühikäigul olla, temp läeb ülesse. Viga ka selles, et madalatel pööretel ajab pump vett vähe ringi.
Sihiks on siiski loobuda sundventikast ka mossel, eelnimetatud pöhjustel (küttekokkuhoid ja ventikalärm), kuid pole veel ühtki öhukest datsuni ventikat näpuotsa jäänd (mossele siksi vent eriti vahele ei mahu)
Motamees kirjutas kunagi ju nii:
Algselt postitas: motamees
Elektriline ventikas on parem mitmel põhjusel.
Ventilaatori põõrlemisest tekib meeletu müra.
Mu kunagisse töökohta toodi uus elektrikeevitus. Sellel oli dioodide jahutuseks kasutatud Niva ventilaatorit (kuus laba) mis oli 400w kolmefaasilise elektrimootori otsas. See tegi nii suurt müra et keevitaja keeldus masinaga ühes toas töötamast. Kuna ma olin siis elektrik oli minu ülesanne see korda teha. Panin siis sinna asemele tavalise Lada ventika. Natuke vaiksem oli aga ikka liig. Saagisin siis kaks laba veel maha. Ja siis labad pooleks. Siis läks normaalseks.
Ventikas võtab palju energiat (loe bensiini).
Nagu eelnevast jutust selgus oli ventika ringiajamiseks elektrimootor. Eks see mootori tarvitatav elekter ongi see kadu. 3*400=1,2kw mille võid oma mootori võimsusest maha lahutada. Ega siis ventikas niisama liigu.
Ventikat on vaja väga harva.
Panin oma Nivale elektriventika ja kontrolllambi kabiini et teada millal see töötab. Maanteel ei tööta see kunagi. Vastutulev õhk jahutab radiaatorit. Töötab ainult linnas tipptunnil ja kui oled maanteelt metsa keeranud. Töötab ka talvel lumes ukerdades. See aint töötamise ajal tarbib energiat.
Halb pool on see et elektriosad võivad üles ütelda (oksüdeeruvad pistikud) ja vajalikul hetkel jahutus puudub.

Arrogance diminishes wisdom.
-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Mis auto markidel võivad olla sellied ästi õhukesed el vendid. Mäletan kunagi oli mul se ästi õhuke ise vaatasin et veel kus mootor on
Et nagu õhuke propleller oli ja proovisin kah ja töötas. Aga jah kahju et enam ei ole seda mul. On vist vanarauda ära läinud 
Et romula on otse tänava lõpus ja oleks sealt hea küsida


Et romula on otse tänava lõpus ja oleks sealt hea küsida

Minu "uurimistöö" tulemused: 06 radikas 1:1 05-le ei istu, kuid paigaldamiseks on vaja puurida vaid üks auk esipaneeli, nimelt on akupoolne kinnituskõrv ca 5cm allpool, kui 05 kinnitus. Samas ei teadnud ma seda, et 05-le on originaalis saada el. ventilaator, seda siis 053 mudelitel. Nende radikal on 03 el.ventikas koos kronsteiniga ja radikas, millel termoandur all vasakus nurgas ja kinnitused loomulikult klapivad iga teise 05 radikaga. Kopika radika paigalduseks tuleb pisut kinnituskõrvu väänata ja samamoodi aku poole esipaneeli üks auk puurida. Siiski on see erinevad kohas võrreldes 06 radikaga.
Peale lühiajalist el.ventika katsetamis tuli üsna lihtsalt välja et igapäevasõidul vajadus pidevalt ringivuhiseva ventika järgi puudub. Panin ka salongi märgulambi, mis teavitab el.ventika rakendumisest. Ja tööle sain ma selle ainult siis, kui lasin töösoojal autol vabakäigul kümmekond minutit tiksuda ja temperatuuril pisut üle 90 ronida. Maanteesõidul hoiab auto ise temperatuuri alla 90 ja probleeme pole. Mingeid uusi tähelepanekuid võrreldes eelneva jutuga välja ei tulnud, ainuke vahe et nüüd usun ka ise neid plusse mis eelnevalt välja toodud. Ehk säästab selline lahendus ka pisut bensiini, ise hakkasin huvi tundma asja vastu kuna tahtsin, et mootor lihtsalt vaiksem oleks.
Üks küsimus ka: mida arvavad teadjamad Niva radiaatori paigaldamisest Ladale? Vaatasin, et teise kohta tuleks panna signaalid, alumisi kinnituskõrvu tuleks nati pikemaks muuta, ülemine lõdvik pikendada ja olemas ta olekski. Põhimõtteliselt oleks eraldi kronsteini ehitamisel võimalik panna ka 2 el. ventikat. Kas sel kõigel oleks ka mingi käegakatsutav kasutegur olemas?:rolleyes
Peale lühiajalist el.ventika katsetamis tuli üsna lihtsalt välja et igapäevasõidul vajadus pidevalt ringivuhiseva ventika järgi puudub. Panin ka salongi märgulambi, mis teavitab el.ventika rakendumisest. Ja tööle sain ma selle ainult siis, kui lasin töösoojal autol vabakäigul kümmekond minutit tiksuda ja temperatuuril pisut üle 90 ronida. Maanteesõidul hoiab auto ise temperatuuri alla 90 ja probleeme pole. Mingeid uusi tähelepanekuid võrreldes eelneva jutuga välja ei tulnud, ainuke vahe et nüüd usun ka ise neid plusse mis eelnevalt välja toodud. Ehk säästab selline lahendus ka pisut bensiini, ise hakkasin huvi tundma asja vastu kuna tahtsin, et mootor lihtsalt vaiksem oleks.
Üks küsimus ka: mida arvavad teadjamad Niva radiaatori paigaldamisest Ladale? Vaatasin, et teise kohta tuleks panna signaalid, alumisi kinnituskõrvu tuleks nati pikemaks muuta, ülemine lõdvik pikendada ja olemas ta olekski. Põhimõtteliselt oleks eraldi kronsteini ehitamisel võimalik panna ka 2 el. ventikat. Kas sel kõigel oleks ka mingi käegakatsutav kasutegur olemas?:rolleyes
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme