Vastusurve vs vabam hingamine

Vastusurve vs vabam hingamine

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Vastusurve vs vabam hingamine

Postitus Postitas logman »

Kogu selle pika poleemika algus siis siin: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8144


OK ,Dr.Tuha ,vägev värk!

Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....

Minu arusaamise järgi sellisest asjast nagu http://www.pilt.ee/photo/273752/10618910/ on vähe tolku. Hääle saab ja tips ehk minekut kah ,aga.... no pole vist asi ,rohkem psühholoogiline tugi vist. Toru jääb ju originaal ,st. peenike.

Vot siin http://www.pilt.ee/photo/273746/9707670/ on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?

Selge see ,et tehtud arvutustest sa ei räägi ,võid lihtsalt leivast ilma jääda ,a kas üldse mingeid arvutusi teed? No viska ligikaudselt mingeid lähteandmeidki või sõnake sellest ,mida tuleks ruumalade juures silmas pidada.;)
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: logman
OK ,Dr.Tuha ,vägev värk!

Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....

Minu arusaamise järgi sellisest asjast nagu http://www.pilt.ee/photo/273752/10618910/ on vähe tolku. Hääle saab ja tips ehk minekut kah ,aga.... no pole vist asi ,rohkem psühholoogiline tugi vist. Toru jääb ju originaal ,st. peenike.

Vot siin http://www.pilt.ee/photo/273746/9707670/ on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?

Selge see ,et tehtud arvutustest sa ei räägi ,võid lihtsalt leivast ilma jääda ,a kas üldse mingeid arvutusi teed? No viska ligikaudselt mingeid lähteandmeidki või sõnake sellest ,mida tuleks ruumalade juures silmas pidada.;)
Ehk sa logman räägid sellest vastusurvest,miks ja milleks seda vaja on?
56506878
h
Hõljuk
Foorumi kasutaja
Postitusi: 53
Liitunud: 12 Juun 2004 11:16
Asukoht: Vilj.
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas Hõljuk »

Vastusurvest on -> siin <- räägitud.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: Hõljuk
Vastusurvest on -> siin <- räägitud.
Tüüpiline jägamine,enamus tahavad vastusurvet.Ka minu arust ei ole vastusurvega midagi pistmist,rohkem nagu gaaside liikumis kiirusest.Liikumis kiirus sõltub toru läbimõõdust ja läbimõõt mootori töömahust ning nukkvõlli kraadidest.Mida suuremad kraadid seda jämedam toru.Aga ka mitte igakord
56506878
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Vastusurve

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: tuhajuhe
Algselt postitas: logman
OK ,Dr.Tuha ,vägev värk!

Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....

Minu arusaamise järgi sellisest asjast nagu http://www.pilt.ee/photo/273752/10618910/ on vähe tolku. Hääle saab ja tips ehk minekut kah ,aga.... no pole vist asi ,rohkem psühholoogiline tugi vist. Toru jääb ju originaal ,st. peenike.

Vot siin http://www.pilt.ee/photo/273746/9707670/ on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?

Selge see ,et tehtud arvutustest sa ei räägi ,võid lihtsalt leivast ilma jääda ,a kas üldse mingeid arvutusi teed? No viska ligikaudselt mingeid lähteandmeidki või sõnake sellest ,mida tuleks ruumalade juures silmas pidada.;)
Ehk sa logman räägid sellest vastusurvest,miks ja milleks seda vaja on?
Teooria on pime praktika!
Praktika:
Murdus dislabussil ära sumpsi tagumine e. viimane toru peale pütti. Ja lõppkiirus hakkas kannatama ,st. jõumoment langes kõvasti oma graafikust allapoole. MIKS?
Läks Ladal toru keskelt pooleks ,alles jäid püksid ja jupike toru kuni tagasillal oleva kaareni. Sama jama ,et kui enne sai neljandaga 150 kätte ,siis nüüd enam üle 130 ei näinud. MIKS? Vastusurve? Kas vastusurve tõstab momenti graafikus kõrgemale pöörete suhtes?
Lase teooria valla ,Tuha!
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Vastusurve

Postitus Postitas mess »

Logman loe veel Hõljuki pandud link läbi, seal paar postitust asjalikumatelt inimestelt ka, kus teemat pisut valgustatud. Teema selles, et gaasid ei voola väljalaskes nii nagu vesi veetorus, vaid pulsseerivalt - väljalaskeklapp avaneb, kolb surub gaasid välja nagu pumbaga, tekib rõhk. Rõhk omakorda hakkab väljalaskes lainetena levima edasi tagasi, tekitades vastavalt nii vastu-, kui alarõhku. Lihtsustatult öeldes võib öelda, et rõhulained liiguvad ühendusest ühenduseni - Väljalaskeklapist püksteni, pükstest summuti toruni, toru otsast resonaatorini jne. Ühesõnaga seda terve väljalaske ulatuses. Rõhulained oma liikumisega nagu mainitud sai tekitavad ka alarõhkusid. Kui selline alarõhk tekib väljalaskeklapi avanedes täpselt klapi taha, siis on ju elementaarne, et veel silindris olevad väljalaskegaasid, mille rõhk on suurem imetakse alarõhu poolt välja - aga see on ju ääretult tänuväärne. Et sarnased protsessid toimuvad kõikjal väljalaske osas, siis on hea, kui need on nö ansamblis. Jama ju, kui näiteks väljalaske klapi juures aidatakse ilusti alarõhuga gaasidel välja vupsata, aga resoka juures tekitatakse sealse vastu liikuva rõhulaine poolt kott ette.

Kui summuti katki minnes tulemus halveneb, tuleneb see sellest, et nüüd on rõhulaine pöördepunkt tulnud piltlikult öeldes vale koha peale ja tänu sellele "õige" lainete liikumise tihedus asendunud teistsugusega - Eri summuti osades tekkivate lainete vahel resonantsi ju ei teki - mis saab siis, kui oma taktis pendeldavale kiigele märksa tihemdama sagedusega tõugetega hoogu juurde püüda anda - hoog väheneb!

See kui sinu autol summuti pooleks minnes jõud kaob näitab seda, et välja laske projekteerinud insenerid on tasemel olnud, kui vastupidi paranenud on, siis tasub murelik olla, sest mõtle kuidas terve summutajaga on mootorit kõikse aeg kägistatud. Muuseas WV Iltisega sai kroonu ajal viimane variant ka täitsa ära nähtud.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas tuhajuhe »

Mootorid ja väljalaske teemas on vanast tehnika ja tootmisest mõned artiklid.Alguses on küll ploki kaantest ja tagapool väljalaskest.
Aga olgu see selleks kui keegi lugeda ei viitsi.Siis selline küsimus logmanile,et kui on vastusurve summutis siis jäävad ju põlenud gaasid ka silindrisse mis ei soodusta kuidagi uute gaaside sisse tulemist ja põlemist??Ja milleks siis turbo peale pannakse kui veel miski vastu surve on summutis??Seal samas tahetakse vabamat hingamist parema mineku jaoks ja siis peab veel mingi vastu surve olema???:mad:
56506878
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Vastusurve

Postitus Postitas logman »

Vastus viimasele Tuha küsimusele:
Vastusurve - seda sõna ei võtakski nii sõna-sõnalt. Pigem nimetaksin seda 'takistuseks'.

Ja seletaksin lahti oma teooria:
Segud sees ,surutakse kolb üles - surve ,säde ja nätaki >pauk! Siiani kõik arusaadav? Kolb käib kolksuga alla - teeb tööd ja kui on all ning kõige kasulikum osa tööst tehtud ,liigub inertsiga üles - põlenud soga väljub avanenud väljalaskeklapi kaudu.
Kohe tekkib see huvitav koht ,mida nimetatakse klapikattumiseks ,e. momendiks on praokil sulguv väljalase ja avanev sisselase. Nüüd jääb silindrist tilk seda soga mis muidu kuuluks ainult sumpsile ,silindrisse edasi elama ja seguneb uue sissetuleva kütteseguga.
Küsimused:
Kui palju muutub kasulikuks tööks endine küttesegu mis siin just plahvatas?
Kas saime sellelt segult maksimumi nii hästi kätte ,et sealt ei jää muud järele kui vaid täiesti üleliigne gaas ,milles puudub hapnik ,lämmastik jt. põlemisele kaasaaitavad ühendid. Kui vastus jaatav ,siis jah! mida vähem on takistatud töös osalenud gaaside (mis ei põle)väljumine ,seda puhtama uue segu saame ,seda paremini on kättesaadav kasutegur ja seega - seda ökonoomsem ,võimsam ja keskkonnasäästlikum on mootor.

Aga!!!
Oli siin juttu klapikattumusest. Ja on ka teada tõde ,et peale pauku ei põle (vähemalt tänase päevani leiutatud uudsetes mootoriteski mitte) tööks vajalik segu mitte summagi 100% ära. Ei põle täielikult ära isegi need gaasid ,mis on põlemist toetavad ,st. reaktsiooni ,antud juhul siis oksüdatsiooni käigus jäävad ellu isegi hapnik ühendatuna süsinikuga (CO) ,veel hapnikku ühendatuna metallide ja vesinikuga (OH- hüdroksiidid) ,veel hapnikku ühendatuna lämmastikuga (NO-ühendid) jne,jne...
Hapnikku jääb ju sitaks üle!
Küsimused:
Miks suundub siis klapikattumuse ajal osa teie arust põlenud ,väärtusetut pahna teisele ringile ?,kasulikum oleks ta kohe välja kärutada mööda vabalt jooksvat toru.
Mina nii ei teeks! Ja nii ei tehta ka tehasetorudes ,sest nagu öeldud ,on tööd teinud gaasides piisavalt magusaid ühendeid ,mis vabalt teisele ringile võib saata. Loomulikult ei ole siiani tehtud torustikku laborit mis selekteeriks välja just need gaasid ,mida saaks kindlalt sisselaskesse tagasi suunata ning seega muuta mootorit ökonoomsemaks (tehnika läheks kalliks ,pööraselt!). Kui see nii oleks ,võidaks küttekulus päris märgatavalt.

Kogu selles teemas on tugevalt tunda kääride kohalolekut.
Üheltpoolt tahad sa ,Tuha selgeks teha ,et mida paremini toru tühjaks köhib ,seda puhtam on uus põlemissegu ,suurem võimsus aga kas ka ökonoomsus? Küsimärk ja mitte väike! Kiirus ,jõud ,rallivärk ühesõnaga!
Seda omas esimeses postituses teada tahtsingi saada ,vastasin nüüd ise.:cool:
Teiseltpoolt üritan ma siin selgitada teooriat silindri täitumisest põlemiseks vajalike gaasidega ning teha selgeks ,et alati ei ole vaja parema mineku saavutamiseks saata põlenud gaase turbojutina võimalikult kaugele. Vahel on neist ka tolku sel moel ,et nad sisaldavad osakesi mis võivad edukalt aidata kaasa uutele töötaktidele ilma ,et peaks paagist jälle täistoobi bena välja lutsutama.

Järeldus: kellele ema ,kellele tütar!

Oli postituses küsimus: Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....
Oli ka teine küsimus:....on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?....

Ja pole nagu vastust saanud. Tuli hoopis kiirelt norimine vastusurve teemal...Sellest järeldus ,et see foorum kipub aegajalt juraks ,sest kui midagi küsid ,siis on küsimus ise jäänud kahe silma vahele ,vastaja teeb kiirelt mingi üldistatud udu ,viskab uue palli õhku ja kõik! Olen ka ise vahel nii toiminud ,aga eks me kõik ole inimesed kel meeldib aegajalt norida....

Auliige - ole oma nime vääriline.
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas Jan »

Tegelikult kuna tegu on sportsummutitega, siis ökonoomsusest pole arusaadavatel põhjustel ju mõtet rääkida, sest sport ja öko ei käi üheskoos. Tagumise püti asendamine kõvemini karjuvaga märkimisväärselt kütusekulule ei mõju.
Nüüd on räägitud igasugustest ühenditest mis silindrisse jäävad ja väga tore, aga vastusurvest pole enam midagi kuulda. See vastusurve asi võikski jääda ikka kahetaktiliste mootorite juurde.
Väljalaskes on vabalthingavate mootorite puhul oluline gaaside liikumisel tekkiv inerts, millega aidatakse kaasa sisselaskest tulevate gaaside liikumisele silindrisse. Inerts jääb aga väikeseks kui toru, eriti kollektori toru on liiga jäme. Samas kui toru on liiga peenike siis pöörete suurenedes hakkab gaaside liikumist takistama. Et asi toimiks tulebki arvestades mootori karakteristikuid (nukkvõlli kraade, silindri mahtu ja pöördeid mille juures tahetakse maksimaalset momendikõverat näha), valida vastava läbimõõduga torud.
Hea väljalaskesüsteemi korral võib ka vabalthingava mootori silindri täiteaste teatud pööretel olla üle 100%.
Kui tagumine pütt üldse ära võtta siis võib juhtuda, et momendikõver liigub kõrgemate pöörete poole, mistõttu sellist maksimumkiirust kui enne ei arendagi.

Just my 2cents

Ei tahtnud kedagi nüüd pahandadadada ja ehk kirjutaks rohkemgi, aga lähen ostan nüüd ühe auto ja siis Pärnusse:)
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Vastusurve

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ehh asi muutus totaalselt jamaks juba.See jahumine ja mingi ära tegemine küll kuhugi ei vii.Ja logman võib ise auliikmeks hakata,minul pole sellest midagi;)
Küsid kasulikkust : otse läbi pütt -vabam hingamine
Iga hobujõu juurde tulekuga oleks ju loogiline et kütuse kulu tõuseb.Ja muidugi palju määrab nukkvõll kütusekulu.Lääne masinatel on natuke teised kraadid kui ladal.
Üldiselt võib isegi selle teema kõik ära kustsutada,mõtetu jahumine
56506878
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Logman no mida sa kõvatad? Kas sa oskad parema väljalaske süsteemi valmis teha kui tuha?
Algselt postitas: logman
Läks Ladal toru keskelt pooleks ,alles jäid püksid ja jupike toru kuni tagasillal oleva kaareni. Sama jama ,et kui enne sai neljandaga 150 kätte ,siis nüüd enam üle 130 ei näinud. MIKS? Vastusurve? Kas vastusurve tõstab momenti graafikus kõrgemale pöörete suhtes?
Eks karta on et läks sitemaks. AGA kas sa reguleerisid ära uuesti karpa, süüte ja nuka? Ja väljalaske torustiku pikkus vähanes ütleme poole võrra siis 15000 pöördel oleks see juba märgatavat kasu andnud. :rolleyes

Algselt postitas: logman
Hapnikku jääb ju sitaks üle!
:spin
Algselt postitas: logman
Oli postituses küsimus: Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....
Oli ka teine küsimus:....on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?....
Näed mees, vaata katset mis on tehtud 1,3 liitrise mootoriga. Vabam väljalaske süsteem on ökonoomsem!

Pilt

Ja võimsam!
Pilt


Ja kuna sa defineerisid vastusurve takistuseks, siis kuidas sa seletad seda et mootor peab rohkem tööd tegema et seda takistust ületada ja on ökonoomsem?
Algselt postitas: logmanMiks suundub siis klapikattumuse ajal osa teie arust põlenud ,väärtusetut pahna teisele ringile ?,kasulikum oleks ta kohe välja kärutada mööda vabalt jooksvat toru.

Heal mootoril ei jäägi mingit pahna sinna sisse, see soojendab ja reostab sisselaske gaase. Klappide kattuvuse eeliseks on see, et tagasipeegelduv alarõhk tõmbab koos väljalaske gaaside väljatõmbamisega silindrisse vaakumi mille tagajärjel hakkab silinder täituma uue õhuga enne kui kolb hakkab uuesti alla liikuma.


Ja lõpetuseks, tuha kasutab valemeid nende püttide ja kollede arvutamiseks!

Ei tasugi arvata et mingi suvaline põlveotsas tehtud pütt annab midagi muud juurde kui kütusekulu ja lärmi.

PS: Olen nädalavahetusel küll kahjuks ära aga jään põnevusega ootama kriitikat Logman'i poolt.

Terv,
Valdz
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Mulle tundub samuti, et mingi vastusurve sarnane asi peaks väljalaskes siiski olema. Ühel talvel sai proovitud ilma sumpsita sõitu, peale pükse sai väljalaske toru otsa. Külmkäivitus oli märkimisväärselt halvem, pidi palju pikemalt käiama. Soojalt sõit ei olnud ka päris see, mis enne, väiksemate pööretega kohalt minnes kippus välja surema, ei olnud justkui jõudu. Vb oli ka konkreetse auto mingisugune puudujääk näiteks toitesüsteemis, teiste autodega ei ole nii proovi teinud.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma arvan et pekas värskendama neid pilte mis mootori ja väljalaske alateemas puudu on.Kui vaja annan materjali.
56506878
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Oi ,jebeni-robeni! Kuhu välja jõudsime...:sein

Minupoolsed küsimused oli:
<1. "Aga äkki pajatad ka pisut nende püttide kasulikkusest....">
<2. "... Vot siin http://www.pilt.ee/photo/273746/9707670/ on vist juba paaramiseks rohkem ruumi ,sest pauk mahub paremini läbi ,samas jääb ka mingisugune vastusurve alles. Kütusekulu selliselt otsast-otsani jämmema asja juures? Kas ei suurene?" >
<3. "Selge see ,et tehtud arvutustest sa ei räägi ,võid lihtsalt leivast ilma jääda ,a kas üldse mingeid arvutusi teed? No viska ligikaudselt mingeid lähteandmeidki või sõnake sellest ,mida tuleks ruumalade juures silmas pidada.">

Esitatud oli see Tuhajuhele ,kes oleks võinud vastata nii nagu tegi seda näiteks minu nimekaim Jan:
<"Tegelikult kuna tegu on sportsummutitega, siis ökonoomsusest pole arusaadavatel põhjustel ju mõtet rääkida, sest sport ja öko ei käi üheskoos. Tagumise püti asendamine kõvemini karjuvaga märkimisväärselt kütusekulule ei mõju.">

OK ,tänud ,Jan ja asi selge!;)

Et tegu on Ladaklubi foorumiga ,siis Tuhajuhe ,kui esimese postituse http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8144 tegija poolt küsimusele vastamata jätmist võtan kui hooletusviga ,mõnes teises sopafoorumis oleks asi keerulisem ,sest seal ei huvitagi kedagi ,millest jutt ,vaid käib lihtsalt tatipritsimine.
Ja solvuda või nii lahmida <"Ja logman võib ise auliikmeks hakata,minul pole sellest midagi"> on väiklane ning Tuhajuhe on ka ise sellest aru saanud ....<"Ehh asi muutus totaalselt jamaks juba.See jahumine ja mingi ära tegemine küll kuhugi ei vii....">
Aktsepteeritud! ;)

Vastuse <"Küsid kasulikkust : otse läbi pütt -vabam hingamine
Iga hobujõu juurde tulekuga oleks ju loogiline et kütuse kulu tõuseb.Ja muidugi palju määrab nukkvõll kütusekulu.Lääne masinatel on natuke teised kraadid kui ladal."> ,oleks võinud kohe välja öelda ,mitte aga hakkama nokkima küsimusest seda vastusurvet <"Ehk sa logman räägid sellest vastusurvest,miks ja milleks seda vaja on?">

Aga see puder siin <"Logman no mida sa kõvatad? Kas sa oskad parema väljalaske süsteemi valmis teha kui tuha?"> - no selle peale ei tahaks siin foorumis küll oma arvamust välja öelda ,mees kes selle välja köhis ,pole samuti küsimusega kursis ,hakkas ajama mingit segast:regan. Valdz ,ole tähelepanelikum ja asjad sujuvad iseenesest.
<"Heal mootoril ei jäägi mingit pahna sinna sisse, see soojendab ja reostab sisselaske gaase."> Kus ,kas sellist mootorit eksisteerib? Sa ei pea isegi mitte vastama ,tean vastust isegi.

Vaat see oli minupoolne Valdzi oodatud kriitika ,mis seisnes tähelepanu juhtimisega sellele ,kui pealiskaudselt suhtutakse küsimustesse ning mis juhtub kui vastata postitustele nokkides sealt välja üksik sõna ning siis selle otsas tallates unustada põhjus miks üldse küsimus tekkis ja kas saab ikka õigele asjale vastatud.

Kel tahtmist ,eks lajatage veel siia üht-teist ,vedage linke ,pange pilte jne. Oma küsimustele olen vastused saanud ,tänud Messile ,Janile ,Hõljukile ,Tuhajuhele ja Valdzile (<Ja lõpetuseks, tuha kasutab valemeid nende püttide ja kollede arvutamiseks!>)
Autorilt küsid ,teised teavad ja vastavad :lol

Thanks ka Olkule ,kes asja siia ringi tõstis ,lugejaile teadmiseks ,et mina seda teemat teinud pole!
Ahjaa - vaidluses sünnib tõde...
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Venna ford escort oli nii et kui ta võtttis ette tutika sumpa alla paneku siis kui sumpa oli ära proovis ta käima panna.Ja käima ei tahtnudgi eriti minna.Ja proovis väikse maja ees sõidu ka ja jõudu kah ei olnud.Ja kui uue sumpa alla sai.Küll siis alles rebis.:yllatunud
Ennem oli vanal sumpal kah peale resokat katki.Mootor 1.3 Niiet vastusurve on väga oluline ikka.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

ohh perse ,milline sopp kokku keerati :yllatunud
56506878
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

ühesõnaga,mehad kes saavad asjale ükskord ligi need ei räägi tegelikult sellest asjast ,kuna nad on väga palju raha kulutanud tõeni.Aga vastusurve on paras teooria :lol
56506878
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Algselt postitas: logman


....Selge see ,et tehtud arvutustest sa ei räägi ,võid lihtsalt leivast ilma jääda ...
Jah ,Tuha ,nii ta on!
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

logman,kui kokku saame ükskord võn ka seda rääkida.Usun et see sind ei rahulda siiski.
56506878
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ehh ,läks jututoaks :lol
Aga tahad teada põhjust ,miks ma üldse küsima hakkasin?
Point selles ongi ,et ennast eriti ei koti ,kui kibedalt saaks kummi vingutada ,vt. vanust.
Nüüd aega rohkem mõelda ökonoomsusele ,sest vaata ,mis benahinnad teevad. Tanklates juba psühhiaatrid olemas ja otsivad hulle kes selle raha eest nõus bena ostma. :lol
Tahtsin vaid ,et viskaksid mõne reaga noorematele sellidele ,mida silmas pidada kui sellist asja (toru) enese kärule evida kavatsevad. Vot nii ,
aga kokku saada võib sellegipoolest ,olen sinust päris häid muinasjutte kuulnud ning austan su teadmisi.
Vasta