vastremonditud mootori probleem

vastremonditud mootori probleem

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

vastremonditud mootori probleem

Postitus Postitas skill125 »

Mootor on 1500ccm, saanud väikese remondi (kolvirõngad vahetatud, väntvõll lihvitud, uued tihendid, uued saaled (ka pikilõtkusaaled), klapisääretihendid, klapid sooveldatud).

Mootor on ise remonditud. Eile käivitasin esimest korda, algul oli kõik hea, kuid mootori soojenedes teatud hetkel hakkas kriuksumist kostma(näidik näitas u 80kraadi C) ja mõned hetked peale kriuksumise algust lisandub veel kolks või tiks(kolksuks on seda palju nimetada, kuid midagi sinnapoole). Panin mootori seisma ja lasin natu tal olla, ise ragistasin samal ajal ajusid:( Kui asi oli enamvähem maha jahtunud, käivitasin uuesti ja kõik sujus jälle hästi, kuni teatud temperatuurini ning sama jant hakkas uuesti pihta. Proovisin ka kolmas kord, kuid tulemus sama :(
Õlinäidik viskub süüte sissekeerates kohe number 8 peale ning kui auto käima läheb siis kisub näidik alla 0. Kas juhtmed valesti või milles asi?
Olen oma masinat juba paar aastat ehitanud(ajapuudus) ning sõitnud olen ostupäeval ca 7km. Eile võttis see jant küll nutu suhu.

Palun teid kaasa mõtlema, milles võib asi olla või sai midagi valesti kokku pandud?

Kõik ettepanekud/mõtted on teretulnud.

PS: Mootorisse sai õli sisse!

Tänud
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

näidik valesti ühendatud kindlasti.
kas õlirõhu lamp põleb kui süüte sisse keerad?
kriginat võib mis iganes põhjustada..
kas krigin kolin vms sõltub pööretest.

täpselt sulle keegi midagi öeldsa oskab..
ehk nukvõlli majanduses midagi
või siis ketiga mingi jama

katsu õlirõhu andur ikka õigesti ühendada, saab teada kas ehk õlirõhk ei kao kuumenedes ära ;)

kriginat võib teha veel veepump või genekas!!! kui krigisema hakkab võta vendi rihm maha ja panekorra käima ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
k
karel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Sept 2004 12:44
Asukoht: Tartu või Setumaa
Autod: krossi 01

Postitus Postitas karel »

sellisel juhul peaks õlirõhk olemas olema, kui peale käivitamist näidik nulli läheb. Enda autol sai ka kunagi juhtmed kogemata valesti taha pandud, ning siis näitas
ka samamoodi, sest õlirõhu märgutule juhe sai näidiku seieri klemmi külge pandud.
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Õlirõhu näidiku juhtmed said nüüd õigesti ja tuli põleb süüte sissekeerates. Õlirõhku näitab natuke alla 2. Õhtul proovin olaafi õpetusi ja siis annan teada mis seis on.

Tänud
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: skill125
Õlirõhu näidiku juhtmed said nüüd õigesti ja tuli põleb süüte sissekeerates. Õlirõhku näitab natuke alla 2. Õhtul proovin olaafi õpetusi ja siis annan teada mis seis on.

Tänud
mis pööretel natukene alla kahe?
vaata kas mootori soenedes õlirõhk mitte hoopiski ära ei kao :D
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
s
skill125
Foorumi kasutaja
Postitusi: 58
Liitunud: 02 Nov 2003 12:25
Asukoht: Võru
Autod: 1975 VAZ 2103
Kontakt:

Postitus Postitas skill125 »

Olaaf, täpselt nii see on, kui mootori temperatuur jõuab 80 C lähedale siis näitab näidik rõhuks natuke üle 0.
Seega õlipump per***. Kas õlipumpa saab lihtsalt vahetada, st ei pea mootorit maha tõstma? Samas mõteln, et karteri kaant ei saa ju kätte sealt alt, sest esisilla tala takistab seda?
Eks Lada üks tank ole, aga igas asjas peitub võlu;)
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Õlivanni saab suht lihtsalt kätte. Keerad kõik õlivanni mutrid lahti, siis bensupumba poolt lased mootoripadja lahti, tõstad näiteks sidurikojast tungrauaga mootori üles ja saadki õlivanni kätte.
d
doris
Postitusi: 588
Liitunud: 18 Nov 2003 14:51
Asukoht: Nõmme
Autod: 2105, 21083
Kontakt:

Postitus Postitas doris »

Kusjuures ei pruugi olla viga õlipumbas. Minul oli viga jaotur(jaotus) võllis. Sai võll ja saaled ära vahetatud ja siis oli ka õlirõhk olemas. Muidu mul õlilamp põles juba 1500 pöörde peal.
PS! Kui seda vahetada ei oska, ära hakak ka ise tegema. See ei ole nii lihtne kui tundub alguses. (omad kogemused - ise ei vahetanud küll)
Roolin nii kuis jaksan
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

kui vänt korralikult ära lihviti siis pakun ka jaotusvõlli. millel tuleks vahetada mõlemad saaled ja võll ise.
kontrolliks võib jaoturvõlli välja võtta - peab ideaalselt tulema - ilma mingi takistuseta..
kui jaoturvõll on korras = ilma loksu ja ideaalse pinnaga tuleb edasi kaevata..
enne kui see asi kontrollimata pole muud lammutada mõtet.

-edu-

PS! võlli kätte saamiseks: rihmaratas vända otsast ära, otsakaas maha, ketipinguti ära, jagaja ära, väike nuudiga hammastaras ettevaatlikult üles välja, jaoturvõlli ketiratta polt lahti ja ketiratas ära, siis pikilõtku fiksaator eest ära ja käes ta ongi..
:)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

vaata õli sissevalamise august, kas sul seal on õline või kuiv, on olnud juhus, kus õli ei jõua peani, ise olen alati ennem pea külge panemist mootorit ringi ajanud ja vaadanud, et sealt keskelt õli tuleks. Kas mõõtsid üle rõngaste paisumis pilud, kui need liiga väiksed( 0,2 mm vähemalt, kui ma ei eksi) siis võib rõngas paisudes seda häält tegema hakata. Võib ka olla et mõni saale praak või lihvija mõne asjaga mööda pannud, ka suurimatel spetsidel võib juhtuda igatsugu asju:) aga jah, kui niisama viga ei leia, siis ga jälle mootor maha ja uurima...
-
Vasta