K: Akude vastupidavus/kestvus.
K: Akude vastupidavus/kestvus.
K: Akude vastupidavus/kestvus.
Kaua teil autoakud kestnud on. Täna ostsin uue aku ja sellele anti garantii 2 aastat, imestasin selle üle, pisut palju tundus, eks näis kas töötabki nii kaua.
Vana aku oli muide umbes 10 aastat vana mersu originaalaku ja nüüd ütles töölepingu täiesti ülesse.
Veel tean ühte venda kelle hainina bemmil on akuks 13 aastat vana kuivelement aku. Need kaks tunduvad ekstreemsused, et nii kaua kestab.
Vana aku oli muide umbes 10 aastat vana mersu originaalaku ja nüüd ütles töölepingu täiesti ülesse.
Veel tean ühte venda kelle hainina bemmil on akuks 13 aastat vana kuivelement aku. Need kaks tunduvad ekstreemsused, et nii kaua kestab.
-
mmoosmoosik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 636
- Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
- Asukoht: Tallinn/Mustamäe
- Autod: ei ainsatki ladat enam !
ostsin tallinna moto poest suht odava 55Ah aku.firma nimi oli (on) Ista (selline puanse valgega). 2 aastat tagasi.küll oli paljusid kes asja maha laitsid aga ma ise olen küll rahul. selle vähese raha eest ei ole 2 aastat mitte ühtegi jama olnud. isegi päev läbi makki (kõvasti)kuulates läks auto pärast käima.
-
mmoosmoosik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 636
- Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
- Asukoht: Tallinn/Mustamäe
- Autod: ei ainsatki ladat enam !
mitte midagi pole teinud selle akuga. ainult kui ma ta ostsin siis panin juhtmetele uued klemmid kah (ei salli neid tinaklemme vms).
ja siis muidugi ka see et kui ikka auto on jäänud seisma kauemaks kui no umbes nädal siis olen klemmid maha võtnud.
dest. veega ja akuhappega ei oska midagi peale hakata.
ja siis muidugi ka see et kui ikka auto on jäänud seisma kauemaks kui no umbes nädal siis olen klemmid maha võtnud.
dest. veega ja akuhappega ei oska midagi peale hakata.

minul on 65ah aku olnud auto peal pea 10 aastat (isa ta sinna pani) ja peab siiani. julgen väita et korras laadimise ja hea käivitumisega auto korral peavadki akud niikaua vastu. seda vähemalt lada puhul milledel on (aku õnneks) pea olematu elektrivarustus ja kui kõva helisüsteemiga ei koorma siis peab teine samuti. elektrolüüdi tihedust tasub muidugi aeg-ajalt kontrollida, akule võib teha "trenni". enne kusjuures oli auto peal "strepca" aku, mingise sotsmaa toodang mis samuti oli ca 10 aastat kestnud.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
13 aastat akudega tegelemise (igapäevatöö, põhiliselt vene akud) kogemust näitab aku keskmiseks tööeaks 3 aastat. Üle selle on nagu kingituseks antud. Kolme aasta vanuse aku plussplaadid ikka väga pudedad juba (miinus plaatidest sai uue aku kokku panna).
Olen ka rääkinud meestega, kel 7aasta vanused akud. Juttu täpsustades tuleb ikka välja, et aeg-ajalt ei jaksa starterit vedada ja paari päevase seismise järel tuleb enne käivitamist laadida. No mis aku see ikka enam on?
Ka ise sõitnud nii vanade akudega.
Ükskord maale minnes (jäin kälimehe juurde ööseks) ei saanudki teise hommiku käima. Kodus polnud enne ega pärast probleeme (kodus plokisoojendus alati sees). Nii nende vanade akudega ongi.
Olen ka rääkinud meestega, kel 7aasta vanused akud. Juttu täpsustades tuleb ikka välja, et aeg-ajalt ei jaksa starterit vedada ja paari päevase seismise järel tuleb enne käivitamist laadida. No mis aku see ikka enam on?
Ka ise sõitnud nii vanade akudega.
Ükskord maale minnes (jäin kälimehe juurde ööseks) ei saanudki teise hommiku käima. Kodus polnud enne ega pärast probleeme (kodus plokisoojendus alati sees). Nii nende vanade akudega ongi.
C
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Fulmen akud kestavad ka.Omal pidas see aku vastu 7 aastat.Kuuendal
talvel 20-ne kraadi juures käivitus masin korralikult.Auto seisab väljas.Suvel soojaga peab
jälgima aku kõige radiaatori poolsemat purki,sest sealt kipub destvesi kõige
rohkem välja aurustuma.
Praegune aku on Autosil"Silver" 60 Ah,aasta vana.
talvel 20-ne kraadi juures käivitus masin korralikult.Auto seisab väljas.Suvel soojaga peab
jälgima aku kõige radiaatori poolsemat purki,sest sealt kipub destvesi kõige
rohkem välja aurustuma.
Praegune aku on Autosil"Silver" 60 Ah,aasta vana.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
fulmenit julgen ise ka kiita..
mina sõitsin temaga 2a ja enne mind sõitis üks teine sell veel 4a.
mina mingit hoolet peale vee valamise ei teinud..
aku tervisele mõjub väga kehvasti ülelaadimine seega tasuks generaatorid ja laasimissüsteem üle vaadata.
oli juhus kus tuttaval genekas ei laadinud korralikult ja arvas et aku tuksis, ostis siis uue aku ja poole aasta pärast hakaks jälle uut akut ostma kuna mootor ei tahtnud käivitada, laadimispinge oli 13V kui 2000rpm juures mõõta.. lülitades põlema tuled langes pinge 12,5v ni..
üle 14,8v akule pidevalt anda ei tohi!
mina sõitsin temaga 2a ja enne mind sõitis üks teine sell veel 4a.
mina mingit hoolet peale vee valamise ei teinud..
aku tervisele mõjub väga kehvasti ülelaadimine seega tasuks generaatorid ja laasimissüsteem üle vaadata.
oli juhus kus tuttaval genekas ei laadinud korralikult ja arvas et aku tuksis, ostis siis uue aku ja poole aasta pärast hakaks jälle uut akut ostma kuna mootor ei tahtnud käivitada, laadimispinge oli 13V kui 2000rpm juures mõõta.. lülitades põlema tuled langes pinge 12,5v ni..
üle 14,8v akule pidevalt anda ei tohi!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
cchp
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 211
- Liitunud: 10 Dets 2009 12:44
- Asukoht: Tallinn
- Autod: informatsiooni kogumine,varuosade ost-müük
Endal hea kogemus Delphi akudega, Nivale sai ka see aasta uus Delphi 80 ah peale ostetud.Nendest 500 eegustest akudest muidugi 2 korda raskem ja 3 korda kallim, aga ma pigem hindan kvaliteeti ja vastupidavust. PS: Garantiid jagati 3 aasta jagu.
Samas endal veel vana Delphi aku, mis dislat enam talvel käima ei vedanud, aga bensuka paneb veel ikka iga ilmaga tuksuma. Jäta või terveks ööks tuled põlema ja raadio/puhur tööle.
Samas endal veel vana Delphi aku, mis dislat enam talvel käima ei vedanud, aga bensuka paneb veel ikka iga ilmaga tuksuma. Jäta või terveks ööks tuled põlema ja raadio/puhur tööle.

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Heiki.k.-le:
Genekale ei tee suurema mahtuvusega aku midagi. Laeb ilusti täis ja siis hakkab pingeregulaator nõkutama nagu iga teise akugagi.
Et äkki ei jõua korralikult laadida või laeb liiga kaua ja küpseb omas töös? - Jama jutt! Genekas on tegelikult võimeline välja lajatama kuskil 80V tuuri ,piirab seda asja pingeregulaator.
Amprid? - Ka ampritega on asi korras ,pane ampermeeter vahele ja veendu ise.
Genekale ei tee suurema mahtuvusega aku midagi. Laeb ilusti täis ja siis hakkab pingeregulaator nõkutama nagu iga teise akugagi.
Et äkki ei jõua korralikult laadida või laeb liiga kaua ja küpseb omas töös? - Jama jutt! Genekas on tegelikult võimeline välja lajatama kuskil 80V tuuri ,piirab seda asja pingeregulaator.
Amprid? - Ka ampritega on asi korras ,pane ampermeeter vahele ja veendu ise.
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ei mõjuta aku tööiga ega käivitamist. Peaasi, et ühenduskoht puhas oleks.
Võib-olla mõjutab erinevate metallide kokkupuude klemmi kestvust. Selle vastu aitab korrapärane hooldus (puhastamine ja määrimine).
Vanasti sai kasutatud klemmide oksüdeerumise vastu mistrast välja lõigatud seibi. Seibi panin aku ja klemmi vahele (vahetult klemmi all). Sinna sai tilgutada peale õli, mis imbus mistra sisse. See hoidis altpoolt happe klemmile imbumist.
Tänapäevastel akudel see lekkeoht väiksem.
Võib-olla mõjutab erinevate metallide kokkupuude klemmi kestvust. Selle vastu aitab korrapärane hooldus (puhastamine ja määrimine).
Vanasti sai kasutatud klemmide oksüdeerumise vastu mistrast välja lõigatud seibi. Seibi panin aku ja klemmi vahele (vahetult klemmi all). Sinna sai tilgutada peale õli, mis imbus mistra sisse. See hoidis altpoolt happe klemmile imbumist.
Tänapäevastel akudel see lekkeoht väiksem.
C