Küsimus kummaline: Kui kahesilindrilisele samarale oka mootorile panna peale 1,3 samara karbuss, kas siis on vaja ka mingeid düüse muuta. Teoorias peaks ju sisselaske hõrendused ja muud sellised asjad silindri kohta olema samad?
Ja veel milline karbuss võib olla sinna sobilik?
Algselt postitas: wax
1,3-liitrise karbuss 1,3-liitrisele mõeldud düüsidega uputab selle bäikese mootori hetkega ära. Ikka väiksemaid düüse sinna vaja.
Ma ei tea millest selline väärarvamus on tulnud, et mida suurem mootor seda suuremaid düüse on vaja karburaatorisse toppida. Ei ole need asjad kohe üldse niimoodi. Düüside suurus sõltub ikka ennekõike karburaatorist ja mootorist endast. Tõenäoliselt võiks sellele mootorile 1,3'se lada (samara siis ikka) karbuss väga sobilik olla.
Mootori töömahtude erinevus eri karbusside juures ei mängi vist erilist rolli, sest karbuss annab niipalju segu, kui palju mootor seda sisse ahmib, segu koostist saab suurtes piirides muuta.
Oma kogemustest 2,5 GM (aut.kastiga -- eriline tähtsus korralikul tühikäigul!) ärkoolnud monopritse asemele karbussi aretades oskan soovitada ainult mosse karbussi (K125H). Sai katsetatud igasuguseid Lääne elektrilisi (pesukott, sirje ja nissan), gaz-53 (K-135) ja Ziguli 1,3 oma, aga asi hakkas hästi tööle tööle ainult mosse karbussiga. Võib olla oli viga ka selles, et ei osanud ise seadistada. Mosse karpa on piisavalt lihtne ja lollikindel ning kahe segukruviga lihtne välja reguleerida.
kiirenduspumba tootlikust pead vähendama!
üldiselt töötab väga eduliselt..
vähemalt 1,7 solex töötab 1,3 peal va kiirenduspumba ületootlikus
samuti tekkivad teatud probleemid sellega et hõrendus pole karburaatori teatud reziimidel piisav.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Karba valikul peaks lähtuma ühe silindri suurusest. Ikkagi tõmbab ju ainult üks silinder korraga läbi lõõri õhku. Kahe tõmbe vahel lihtsalt suurem paus 2 silindrilisel mootoril.
Algselt postitas: olaaf
kiirenduspumba tootlikust pead vähendama!
üldiselt töötab väga eduliselt..
vähemalt 1,7 solex töötab 1,3 peal va kiirenduspumba ületootlikus
samuti tekkivad teatud probleemid sellega et hõrendus pole karburaatori teatud reziimidel piisav.
....ja küttesegu kvaliteet kannatab selle tõttu. Madalatel pööretel ei pruugi jõudu enam niipalju olla.
Düüs on vastavalt karbussile.Mida väiksem mootor seda kitsam lõõr.Suure lõõriga karbuss väikseel mootorile tühikäiguga ei suuda valmistada vajaliku koostisga segu kuna hõrendus on liiga tilluke.Sama lugu tekib väikse karbussiga suurel mootori suurtel pööretel,siis on hõrendus ülearu kõrge ja samuti segu koostis läheb paigast.Aga suure lõõriga karbussile teiste düüsede paigaldus ja vastupidi pole lahendus.
Algselt postitas: sr_oka
Aga seda järeldades sobib ju samara karbuss oka mootorile, kuna hõrenduse tekitab üks silinder korraga ja silindri mahud on neil samad?
aga keskmine segu tarbimine on kõikidel pööretel poole harvem..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Algselt postitas: sr_oka
Aga seda järeldades sobib ju samara karbuss oka mootorile, kuna hõrenduse tekitab üks silinder korraga ja silindri mahud on neil samad?
"Ise küsin, ise vastan". Lõpuks jõudsid täpselt õigele järeldusele. Muide, kas neil auto moodi asjadel polegi mitte originaalis samasugune karburaator?