K: Millist "roostesurma" ja kuidas kasutada?
K: Millist "roostesurma" ja kuidas kasutada?
K: Millist "roostesurma" ja kuidas kasutada?
Ilmad hakkavad soojaks minema ja seega hakkavad ladaomanikud laastava talve tagajärgi likvideerima. Rooste vajab eemaldamist ja mõned kohad ka värvimist.
Uurisin ka motamehe korrosioonikaitse teemat http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4327 aga sellest oma küsimusele ühest vastust ei saanud.
Saan aru, et roostene koht tuleb puhtaks lasta rellakaga ja siis tahaks sellele kohale ka mingit roostekaitse vahendit panna, enne kui pahteldama, värvima või kruntima hakata.
Näiteks Buvanol, paneks selle peale. Aga mis edasi? Kas ta tuleb sinna alla jättagi või peale toimimist pind uuest puhastada, pealegi on Buvanol ju roostemuundur.
Olen leidnud poodidest ka minged tsinkvärve, need võivad ka päris head kaitset pakkuda. Kui värvi alla panna.
Uurisin ka motamehe korrosioonikaitse teemat http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=4327 aga sellest oma küsimusele ühest vastust ei saanud.
Saan aru, et roostene koht tuleb puhtaks lasta rellakaga ja siis tahaks sellele kohale ka mingit roostekaitse vahendit panna, enne kui pahteldama, värvima või kruntima hakata.
Näiteks Buvanol, paneks selle peale. Aga mis edasi? Kas ta tuleb sinna alla jättagi või peale toimimist pind uuest puhastada, pealegi on Buvanol ju roostemuundur.
Olen leidnud poodidest ka minged tsinkvärve, need võivad ka päris head kaitset pakkuda. Kui värvi alla panna.
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Mina olen mingit Dinitroli aerosooli kunagi kasutanud. Täpset marki ei mäleta kahjuks. Tundus täitsa asjalik vahend olevat. Sellise tuntava kaitsekihi moodustas metalli peale kohe. Mees, kes mulle seda kasutada andis mainis ainult kiidusõnu, ütles et kasutab seda ise u aasta otsa - olevat tema sõnul siiani parim vastavatoimeline vahend, mis pihku juhtunud. (Mees tegeleb juba aastaid valdavalt keretöödega)
Vahend ise on äärmiselt mürgine, nii et manitsen ettevaatusele kinnises ruumis töötades. Mina tegin auto tagumist ust seest poolt sellega ning minutike või paar tossutamist suures garaa?is, millel isegi uks lahti, tahtis katust ikka vägisi ära sõidutada.
Vahend ise on äärmiselt mürgine, nii et manitsen ettevaatusele kinnises ruumis töötades. Mina tegin auto tagumist ust seest poolt sellega ning minutike või paar tossutamist suures garaa?is, millel isegi uks lahti, tahtis katust ikka vägisi ära sõidutada.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
Enne krunti peaks ikka roostesurma panema, sedasama Dinitroli näiteks millest mess rääkis. Eriti veel siis kui traatketast kasutada rooste eemaldamiseks. Siis jah vast pole midagi krundi alla vaja lihvkettaga lasta puhtaks ja viimanegi rooste eemaldatud saab.
Väidetavalt uued pahtlid nõnda head, et nende alla krunti mitte pannes midagi ei juhtu. Ise ka ei pannud viimati kui pahteldasn ja midagi maha koorunud küll pole.
Väidetavalt uued pahtlid nõnda head, et nende alla krunti mitte pannes midagi ei juhtu. Ise ka ei pannud viimati kui pahteldasn ja midagi maha koorunud küll pole.
Juttu läks pahteldamise peale. Käisin ja harisin ennast Mati Leivategija juures ja tema rääkis järgmist: Pahtlit alati panna paljale plekile, ei mingit krunti enne pahteldamist (oht et viskab pahtli lahti). Ja seda viimast eeldusel et alumine pind on roostest puhas. Tema kasutab rooste surmana mingit eesti toodet (kollakas vedelik 0,5l poolläbipaistvas pudelis krt nime ei mäleta enam). Sellega oli ta just üle võõbanud ühe vana volga nö uued plekid, mis olid pindmise roostega. Peale seda väitis ta et lihvib maha selle oksiidi kihi, mis tekib roostega reageerimisel. Kui plekk haljas ja parajalt kare siis hakkab tema pahteldama (isegi pleki karestamine enne pahteldust on ülioluline).
See, et keevituskohtadele klaaskiud pahtlit pannakse on ammu teada kindlasti ka teile kõigile, kuid et seda pahtlit tuleb enne tava pahtliga pahteldamist korralikult karestada oli minule uus (siit ka põhjus miks minu auto hakkas pahtlit maha viskama).
Enda auto koorin vanast värvist ja pahtlist üleni paljaks järgides Leivategija õpetusi. Ehk jääb nüüd värv ja pahtel selga
See, et keevituskohtadele klaaskiud pahtlit pannakse on ammu teada kindlasti ka teile kõigile, kuid et seda pahtlit tuleb enne tava pahtliga pahteldamist korralikult karestada oli minule uus (siit ka põhjus miks minu auto hakkas pahtlit maha viskama).
Enda auto koorin vanast värvist ja pahtlist üleni paljaks järgides Leivategija õpetusi. Ehk jääb nüüd värv ja pahtel selga

-
ggrimes
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 910
- Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
- Kontakt:
Kui teada saan ütlen.Kui kellegil huvi keretööde ja värvimise vastu siis saab seda teenust suht odavalt minu tuttavalt kirjuta mulle ja annan infi.värv ja värvimine läheks kuskil 1200.-kr keretöid ei oska öelda oleneb kere seisust ja tööst.Algselt postitas: Kriisa
Lihtsalt Buvanol oli minu teada. Kas saaks keegi ka selle Eesti oma nime välja uurida.
kunagi oli hästi saada yx eesti enda roostemuundur selline kollane vedelik (nime ei tea) läti punasega oli tal sama hind aga töötas kyll palju paremini ....
läti punane ei tee minuarust roostevastu midagi pigem rikub värvi ka veel jättes rõvedad plekid peale....
vilj pole enam seda ““eesti kollast““ kahjux kuskil myygil näinud
:sein:(
oleks tore kui leiax selle asemelmõne hea ja suht odava vahendi millega tegeleda nyyd ja likvideerida autolt talve ““sõjaarmid““:)
siis võix suvi jälle alata
:)
läti punane ei tee minuarust roostevastu midagi pigem rikub värvi ka veel jättes rõvedad plekid peale....
vilj pole enam seda ““eesti kollast““ kahjux kuskil myygil näinud

oleks tore kui leiax selle asemelmõne hea ja suht odava vahendi millega tegeleda nyyd ja likvideerida autolt talve ““sõjaarmid““:)
siis võix suvi jälle alata

- karlerik110
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 104
- Liitunud: 23 Nov 2010 23:36
- Asukoht: Abja-Paluoja
- Autod: Vaz 2106
Kaevan siis vana teema lahti...
Tekkis üks küsimus roostemuundaja kasutamise alal. Kuna teatavasti on roostemuundaja hape, siis kas seda on vaja peale reageerimist roostega maha loputada ntks. soodalahusega?( leelis) Et hape neutraliseerida. Sõber, kes endal sapika üles taastas, ütles, et mitte mingil juhul ei tohiks hape värvi/krundi alla jääda. Mida soovitavad siinsed roostetõrjujad/ keretööde tegijad ?
Tekkis üks küsimus roostemuundaja kasutamise alal. Kuna teatavasti on roostemuundaja hape, siis kas seda on vaja peale reageerimist roostega maha loputada ntks. soodalahusega?( leelis) Et hape neutraliseerida. Sõber, kes endal sapika üles taastas, ütles, et mitte mingil juhul ei tohiks hape värvi/krundi alla jääda. Mida soovitavad siinsed roostetõrjujad/ keretööde tegijad ?