Idee ja küsimused: Plaanis ehitada korralik, kuid kerge tuuninguga "pill".
Idee ja küsimused: Plaanis ehitada korralik, kuid kerge tuuninguga "pill".
Idee ja küsimused: Plaanis ehitada korralik, kuid kerge tuuninguga "pill".
Tere! Sain ühe korraliku mootori endale, mida plaanis ehitama hakata. Mootorist siis:Mootor on pärit 83.a 1.6'e liitrise Niva pealt. Auto elas läbi ümberpaiskumise. Peale seda tehti talle täielik kap. remont. Isa sõnul puuriti mootor esimesse remontmõõtu vms(järgmine mõõt peale 1.6) Peale kap. remonti on see sõitnud ainult ~3500 kilomeetrit. Siinkohal küsingi:
*Palju suurenes mootori töömaht?
Niva jäi kaheksaks aastaks seisma. Sel talvel panin jälle käima ja tegin sõidukorda.
Igatahes jõudu on nagu loomal ja sõidab hästi. Kuigi mul pole karpa täiesti paigas.
Seepärast küsingi targemate meeste nõu, et mis tasuks teha selle mootoriga. Äkki pritsung, või tavaline karpa mõne muu vastu vahetada ja turbo/kompressor peale aretada. Oma õiendamised jätka omale, vastake ainult mu küsimusele ja andke nõu. Siin ju ikkagi vanad "Ladakalad" koos ja usaldan teie juttu. Ootan...
Ette tänades Burner
*Palju suurenes mootori töömaht?
Niva jäi kaheksaks aastaks seisma. Sel talvel panin jälle käima ja tegin sõidukorda.
Igatahes jõudu on nagu loomal ja sõidab hästi. Kuigi mul pole karpa täiesti paigas.
Seepärast küsingi targemate meeste nõu, et mis tasuks teha selle mootoriga. Äkki pritsung, või tavaline karpa mõne muu vastu vahetada ja turbo/kompressor peale aretada. Oma õiendamised jätka omale, vastake ainult mu küsimusele ja andke nõu. Siin ju ikkagi vanad "Ladakalad" koos ja usaldan teie juttu. Ootan...
Ette tänades Burner
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
-
llada 1300sl
- Suletud kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00
-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
Kütust saad ka karpaga kokku hoida. 1600 mootor, kiire sild ja 5 käiku ning kindel kokkuhoid garanteeritud, eks pritsung aitab veelgi, aga ega see vahe eriti suur ka pole. Ilma pritsungitagi on võimalik umbes 6 liitrine kütusekulu 100 km kohta saavutada.
Kui raha palju pole ja auto igapäevasõiduk ning aretamiseks ka palju aega pole, siis arvan küll, et pole mõtet pritset aretama hakata.
Minule näiteks on Lada sõiduk teatud eluperioodiks, sest parema jaoks raha pole praegu ja pole ka raha hakata oma Ladast mingit imerelva ehitama, lihtsalt sõidan ja hoian töökorras.
Võimalik, et edaspidi kui raha rohkem ja mõni muu auto ka olemas, saab Ladast projektiauto millele pritset ning igast muid tulesid-vilesid peale aretada.
Krt jutt läks jälle pikale, vastan sis ka küsimusele
Mina soovitaksin karpa jätta, selle korda teha või siis uue karpa osta.
Kui raha palju pole ja auto igapäevasõiduk ning aretamiseks ka palju aega pole, siis arvan küll, et pole mõtet pritset aretama hakata.
Minule näiteks on Lada sõiduk teatud eluperioodiks, sest parema jaoks raha pole praegu ja pole ka raha hakata oma Ladast mingit imerelva ehitama, lihtsalt sõidan ja hoian töökorras.
Võimalik, et edaspidi kui raha rohkem ja mõni muu auto ka olemas, saab Ladast projektiauto millele pritset ning igast muid tulesid-vilesid peale aretada.
Krt jutt läks jälle pikale, vastan sis ka küsimusele

Mina soovitaksin karpa jätta, selle korda teha või siis uue karpa osta.
Aega on mul küllaga. Võiksin ka jääda karpa juurde, aga siis oleks vaja nõuandeid, mis seal ümber teha. Äkki annaks midagi korda saata kas weberite või soleksitega? Ega pritsung ka paha idee poleks.Algselt postitas: Kriisa
Kütust saad ka karpaga kokku hoida. 1600 mootor, kiire sild ja 5 käiku ning kindel kokkuhoid garanteeritud, eks pritsung aitab veelgi, aga ega see vahe eriti suur ka pole. Ilma pritsungitagi on võimalik umbes 6 liitrine kütusekulu 100 km kohta saavutada.
Kui raha palju pole ja auto igapäevasõiduk ning aretamiseks ka palju aega pole, siis arvan küll, et pole mõtet pritset aretama hakata.
Minule näiteks on Lada sõiduk teatud eluperioodiks, sest parema jaoks raha pole praegu ja pole ka raha hakata oma Ladast mingit imerelva ehitama, lihtsalt sõidan ja hoian töökorras.
Võimalik, et edaspidi kui raha rohkem ja mõni muu auto ka olemas, saab Ladast projektiauto millele pritset ning igast muid tulesid-vilesid peale aretada.
Krt jutt läks jälle pikale, vastan sis ka küsimusele
Mina soovitaksin karpa jätta, selle korda teha või siis uue karpa osta.
Selle otsinguga on ka nii, et igas teemas, kus keegi abi on küsinud on rohkem vaidlemiseks läinud. Olen otsinud ja lugenud nii, et pea valutama hakanud.Algselt postitas: zikz
PS:OTSING
Olen aru saanud, et tänavasõidu autole pole mõtet Webereid peale panna, sest nendega metsik kütuse kulu.
Solexi kohta on siin foorumis ka eraldi teema olemas, kui huvi siis otsi üles. Solexiga peaks saavutama väiksema kütusekulu kui tavalise karpaga, sellel mingisugune elektrooniline juhtimine ehk siis midagi pritsungilähedast, kuid paigaldada on tunduvalt lihtsam kui pritset ja odavam ka.
Solexi kohta on siin foorumis ka eraldi teema olemas, kui huvi siis otsi üles. Solexiga peaks saavutama väiksema kütusekulu kui tavalise karpaga, sellel mingisugune elektrooniline juhtimine ehk siis midagi pritsungilähedast, kuid paigaldada on tunduvalt lihtsam kui pritset ja odavam ka.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Kas noored tänapäeval ingliskeelt ei oska siis enam? Tasub netis ringi surfata, infot on ikka päris palju. Kui ise ei taha mingid kompotti välja mõelda, siis võib ju näiteks kellegi teise pealt eeskuju võtta. Tõsi - tuunitud Ladasid netis eriti kohanud pole aga uurida näiteks mida on teinud mõni Fiati omanik või muu taoline.
Leiab tegelt eestikeelsetki juttu, näiteks http://www.carrating.org/car.php?3707
Lugege kommentaarid ka läbi, sealt annab paar asja välja noppida.
Leiab tegelt eestikeelsetki juttu, näiteks http://www.carrating.org/car.php?3707
Lugege kommentaarid ka läbi, sealt annab paar asja välja noppida.
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Algatuseks piisaks timmitud karpast, sportnukist ja tehtud kaanest. Siis hakkaks asi juba liikuma. Pritsungiga näed rohkem vaeva, kui asi väärt on. Horisontaalasetusega karpad on head küll, kui sul raha on ja kui sa nad välja suudad timmida. Remontmõõtu töötlemisel ei suurene töömaht märkimisväärselt!
Turbot omal jõul küll peale ei areta seal vaja rohkem teadmisi!
Originaalkarpadest on parim 01 karburaator(minu arvamus) õigete düüsidega ja reguleerimisega saab sellega auto kiirendama küll.
Turbot omal jõul küll peale ei areta seal vaja rohkem teadmisi!
Originaalkarpadest on parim 01 karburaator(minu arvamus) õigete düüsidega ja reguleerimisega saab sellega auto kiirendama küll.
Olen lugenud siit foorumist, et soovitavad 03'e vänta sisse panna. Mikspärast siis? Kolvikäik ju lüheneb ja surveaste alaneb ju?
Tegija pakutud variant ilmselt kõige parem.
Sportnukk, regullitav hammasratas, karpa tuuning ja äkki mingi sport sumpa ka(väga kerge variant, mis hääli oluliselt ei muudaks) ja mingi lahjem kompressor või koonus õhufilter. Kompressoriga on riskid suured jah, kalduks ikka selle vabalthingava poole.
Tean, ka et surveaste peaks olema vähemalt 10.5, et sportnukk õieti tööle hakkaks. Aga kas selle nuka õige asendi saamisega ei või raskusi tulla?
Aga räägi rohkem sellest 01'e karpa aretamisest. Kas sellele annab siis mingied suuremaid düüse sisse keerata? Mul on kaks täitsa enam-vähem 01'e karpat. Need erinevad üksteisest. Ühel on lahtine ava mingi õhu süsteemi juures, teisel see seal kinni(vaaja pilti!) Välimuselt on need veel erinevad natuke.
Tegija pakutud variant ilmselt kõige parem.
Sportnukk, regullitav hammasratas, karpa tuuning ja äkki mingi sport sumpa ka(väga kerge variant, mis hääli oluliselt ei muudaks) ja mingi lahjem kompressor või koonus õhufilter. Kompressoriga on riskid suured jah, kalduks ikka selle vabalthingava poole.
Tean, ka et surveaste peaks olema vähemalt 10.5, et sportnukk õieti tööle hakkaks. Aga kas selle nuka õige asendi saamisega ei või raskusi tulla?
Aga räägi rohkem sellest 01'e karpa aretamisest. Kas sellele annab siis mingied suuremaid düüse sisse keerata? Mul on kaks täitsa enam-vähem 01'e karpat. Need erinevad üksteisest. Ühel on lahtine ava mingi õhu süsteemi juures, teisel see seal kinni(vaaja pilti!) Välimuselt on need veel erinevad natuke.

-
lLaurimetall
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 488
- Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
- Asukoht: Tartu(Ihaste)
- Autod: Vaz 21061
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Koonusfiltrit pole mõtet panna kulutad asjatult raha. Lõika õhupuhastaja korpusel servad maha. Karpal mis pildil on see ava ujukiruumi õhutusava. See oli vaematel 01 karpadel. Düüsid on erinevatel karpadel erineva suurusega keera mida tahad sisse. Liiga suured düüsid ei ole kah head samuti pole seda ka väikesed. Tuleb panna vahepealne variant. Annaks siis ka mõned andmed:1 kamber bens 135 õhk 150 düüs teine kamber õhk 190 bens 150-162. Andmed on võetud Ungari ladaklubi lehel asuvast tabelist! 03väntvõll pannakse 01;011või 05plokki see hoopis teine teema. Sul on ju 06 mootor. Sportnuki paikasaamine ei ole ülemõistusekäiv(rohkem katsetamise värk). Ja veel kui surveastet tõstma hakkad,siis tuleks mootorilpokist maha freesida(03;06mootoritel)aga üle 1,9mm ei saa hästi võtta.
Mul on klappesad kolbidel peal. Aga miks just mootoriplokist maha freesida, miks mitte kaanest? Mind üldiselt ei koti kumbast, aga tahan teada, mis vahe. Ja olen kuulnud, et suure surveaste miinus pidi olema see, et suurtel pööretel võib tihendi sodiks lasta. Ehk on olemas ka mingied spetsiaalseid tugevamaid tihendeid?
Ja tegija, sa mõtlesid, et ma need düüsid 01'e karpa sisse paneksin? Ja kas vahet ka nendel karpadel on(vanemal ja uuemal)?
Ja tegija, sa mõtlesid, et ma need düüsid 01'e karpa sisse paneksin? Ja kas vahet ka nendel karpadel on(vanemal ja uuemal)?