Sport nukkvõllid

Sport nukkvõllid

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Sport nukkvõllid

Postitus Postitas tuhajuhe »

Pakkuda tänava mootorile kui ka võistlus masinatele nukkvõlle.
56506878
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Kas said tänava võlli ka ära katsetatud?

Kuidas tulemus oli?
Mis pööretest alates asi tööle hakkab ning millal lõpetab?
Erinevus tava nukast - tõus, kattumus, duratsioon?

Ahjaa, oled mingit konkreetset hinnasilti ka mõtelnud külge riputada?
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Nuki hind on1000eeku.Aga seda tänava võlli pole veel proovinud,kuna ei ole ladat kuhu peale panna.Ja kindlasti peab olema ka reg nuki ratas siis.Ühe tänava võlli tegin valmis küll,kuid teistel katsetamistel vajutasin pressi all selle võlli pooleks:lol Tore oleks kui keegi Türi ligidalt keegi katsetaks oma lada peal neid võlle.Siis saaks paremaid varjante aretada.
56506878
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1410
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Mis kasu või mis eelised sellel sportnukkil tavalise võlli ees on. Kas parem kiirendus, rohkem jõudu või mis?
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Parem silindrite täituvus, parem kiirendus, rohkem jõudu ja kokkuvõttes ka suurem kütusekulu.
a
AaClub
Foorumi kasutaja
Postitusi: 189
Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
Asukoht: Tallinn Liiva
Kontakt:

Postitus Postitas AaClub »

Väike täpsustus ehk!
Tegemist on kasutatud nukkvõllidest aretatud sport ja tänavasõidu nukkidega, ei ole uued !!! Kõik on kasutatud ja taastatud! Uue nuki hind on poes ligikaudu 2500 kr. pean silmas originaali mitte aretatud, sportnuki mis on venemaal toodetud, peaks ka saama kuskil 2500 kr. eest kätte (uurige tuning juppidega kauplevatest poodidest).
Tuha küsitud hind on vägagi normaalne. ;)
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ega nukkvõll kütust ei põleta, vaid mootor ise. Seega vaadake ikka asja kui tervikut. Küttekulu sõltub väga mitmest asjast.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ma arvan et kõik lisa hobused mis juurde tulevad tahavad ju juua ka saada.Ja kõikse olulisem on see,et kui masin liigub hästi(tuntavalt paremini kui enne)siis tallatakse seda pedaali kõvemini ka.See on esimene mis kütte kulu lakke viskab.Aga kui iga päeva sõite teha ,siis arvan et miski 10 kanti kisub ikka.Ja see nukk ongi mõeldud tavamootorile,millel pole rohkemat vaja kui reg nuki ratast .Et saada paremini lõpptulemus kätte.

Muidugi oleks vaja nukkvõlle ka millele neid teha.Mul mõned vanad on millest saaks,aga edaspidiseks oleks vaja.
56506878
t
Tegija
Foorumi kasutaja
Postitusi: 187
Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
Asukoht: Viljandi
Autod: Suzuki Baleno 1.3
Kontakt:

Postitus Postitas Tegija »

Ei hakanud uut teemat tegema aga minu pakutav ka igati teemakohane. Pakun reguleeritavaid nukkvõlli rattaid hind 500kr. Rattal on kraadid peale märgitud. Tel:5579095
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Algselt postitas: Tegija
Ei hakanud uut teemat tegema aga minu pakutav ka igati teemakohane. Pakun reguleeritavaid nukkvõlli rattaid hind 500kr. Rattal on kraadid peale märgitud. Tel:5579095
Kust need pärit on, kas ise teed ja kas pakud neid koguaeg või ainult mingi kindla aja? Mõne aja pärast hakkan uut mootorit ehitama ja siis on ka vaja.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: Tegija
Ei hakanud uut teemat tegema aga minu pakutav ka igati teemakohane. Pakun reguleeritavaid nukkvõlli rattaid hind 500kr. Rattal on kraadid peale märgitud. Tel:5579095
Oleks jah hea kui paneks ühest pildi üles.Siis hea näha kuidas need kraadid on sinna märgitud.
Üldiselt mehed see 500 norm reg .ratta eest pole palju.Kui te peaksite ise tegema siis usun et viskakiste hinna nagu kirve lakke :DSoomest tellides on alates 800 eeku
56506878
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Ma üritan nüüd natuke teile seda nuka asja selgitada.

Nukkvõlliga on pm võimalik muuta seda pöörete piirkonda kus mootor kõige rohkem momenti omab. Nn "sport nukkvõll" viib seda pöörete piirkonda vähe kõrgemale (ohverdades selleks madala otsa momenti - tasuta lõunaid ei ole ;)). Kuna mootor nüüd tänu sellele teeb sama aja jooksul rohkem tööd, siis see tingib ka võimsuse tõusu.

Palju nukkvõll HP suurendab? Nii palju kui vaja!! :D Aga taas mainin ära et alumise otsa arvelt. Seega ei ole mõtet loota et uus nukk annab Su masina mootorile 160 hj ja selle sama mootoriga võid linnavahel vaikselt 1500 pööret minutis kruisida.

Jämedam nukk vajab kõrgemat surveastet ja vastupidi. Asja iva on dünaamilises surveastmes aga see läheks praegu liiga keeruliseks ja mina ka seda 100% veel ei valda.

Palju kütet võtab? Pm on olemas selline näitaja nagu kütuse erikulu. Inglisekeeles on selle asja nimi BSFC (brake specific fuel consumption). Grammides ma seda teile kahjuks öelda ei oska aga normaalse settinguga kulutab vabalthingav mootor kuskil 0,5 naela tunnis kütust ühe hobujõu kohta. Eks siis igaüks arvutab :P

Et siis kokkuvõtlikult: nukkvõlle on igasuguseid ja sellest lähtuvalt on võimalik saada ka hobuseid. Aga üldiselt tuleb kogu mootor vastavalt nukale kohandada. See võib piirneda vaid surveastme tõstmisega ja muu pläma ära regullimisega.

Ehk oli sellest kasu natuke...

EDIT: Ikkagi tunnis, mitte minutis.
s
skahar
Suletud kasutaja
Postitusi: 348
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas skahar »

Algselt postitas: grimes
Äitähh sain nüüd jälle targemaks ja sellepärast ma küsingi et mul on nüüd sport nukkvõll olemas ja kavas se nädalavahetusel peale panna õigemini üks tuttav paneb 300.-kr peale ja siis regullib klapid kah ära.Kas se on normaalne hind.
Loodetavasti ei hakka Sul klapid pähe käima...neid nukkasid ennemgi peale loobitud....:spin
kellel klapid, kellel nukk ise kõver, kellel nukk pooleks läinud(liiga kõvasti pingutatud või kaan kõver...)

To Moss: on ka selliseid nukkasid, mis just madalatel pööretel jõuvaru lisavad;)
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Dr. Tuha tehtud 288 kraadise nukkvõlli nukk:
Pilt

Lada originaal nukkvõlli nukk:
Pilt

Sportnukk vs. originaal (pilt suht kehvake):
Pilt

Selle 288 kraadise nukkvõlli tõus on 10,6mm, nurk sisse- ja väljalaske nukkide vahel on 105 kraadi.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

http://static.howstuffworks.com/flash/camshaft-cam.swf

seal siis animatsioon mis aitab aru saada mis vahe on ikkagi sport nukal ja tava nukal.

paremal all on kandiline ruudukujuline nupp (Switch to.. ) mille abil saab siis vahetada tava ja sport nukki - käima laskmiseks "PLAY"
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
t
tlpwfg
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tlpwfg »

Lugupeetud härra Tuhajuhe, kas sama hind kehtib ka siis, kui annan tegemisse enda isikliku nukkvõlli?

Taavi
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Vahet ei ole,see et mul oleks mida ja millele enne teha on teie huvides.Muidu peate mitukorda käima,tood võlli ja tuled järgi võllile.
56506878
l
Leegikas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 13 Nov 2006 22:13
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada

Postitus Postitas Leegikas »

Tere, mul tekkis selline küsimus, et kas reg. nukiratas peab igal juhul olema kui on sportnukk? Ma peaks homme sportnuka kätte saama ja tahaks teada kas on üldse mõtet peale panna, kui reguleeritavat nuka ratast ei ole.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

sõltub nuka tegijast aga ega head tulemust ei pruugi ilma saada...
proovimisega tasub eriti 1200/1300 mootoritel ettevaatlik olla kuna sportnuki tõus on suurem :) ja klapotskad võivad ai ai saada
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
Leegikas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 13 Nov 2006 22:13
Asukoht: Saaremaa
Autod: Lada

Postitus Postitas Leegikas »

Autoks on siis vaz 21061, 1500 mootor ja nuka tegi Ligur Motors.Arve läks kokku 3000.-
Vasta