K: 05-e tuleklaasi paigaldus
K: 05-e tuleklaasi paigaldus
K: 05-e tuleklaasi paigaldus
kuidas paigaldada purunenud tuleklaasi asemele uus? saab vana liimi veel kasutada? kuidas saaksin vana (roostes reflektoriga) laterna küljest klaasi tervena kätte? kas on lootust klaasi kätte saada, kui kuumutan laternat ntx praeahjus? kuumapüstolit mul pole...
küsin, sest oleks ilmselt õigem kasutada originaalliimi. tuttava 05-el kukkus epoga paigaldatud tuleklaas lihtsalt eest ära:(
küsin, sest oleks ilmselt õigem kasutada originaalliimi. tuttava 05-el kukkus epoga paigaldatud tuleklaas lihtsalt eest ära:(
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Tegelesin eile sama asjaga, sain vana reflektori küljest klaasi lahti nii et lõikusin kartulikoorimisnoaga ümberringi silikooni lahti aitasin ettevaatlikult kruvikeerajaga ka. Soojendasin fööniga ka aga kuumutada ei julgenud, võib ju katki minna. võibolla saab ka plekikääridega korpuse randi maha lõigata, tal on ju klaasi ääre all ka silikooniga ja siis saab ehk paremini noaga ääre alla ligi, igatahes hästi ettevaatlik peab olema . minu arust ongi mingi silikooniga see kokku pandud ja ma panen ka kokku silikooniga . arvan see peab olema mingi kuumakindel silikoon sest täistulepirn annab küllat kõva temperatuuri. kunagi saiümmargusi tuleklaase niimoodi vahetatud ja seisid ees küll, hiljem probleeme ei tekkind. Nii et edu sulle.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Praeahjus saad ennekõike reflektorist jagu ja siis ... prügikasti!
Aga nõuka ajal sain tuleklaasid ette liimitud ehtsa vene silikoonliimiga (valge või hall ja lõhnab hapukalt).
Soovitan ikkagi ettevaatlikult ,et reflektorit ei vigastaks ,killuhaaval vana klaas maha kakkuda ,reflektor vanast liimist puhastada ja siis uus klaas ette liimida.
Tänapäeval on ju saada igasuguseid hästi kleepuvaid silikoonliime.
Würth tegi isegi reklaami ,kus oli servipidi kokku ühendatud kaks alum.plaadikest nii et nende vahele jäi poole cendi jagu seda liimi ja mida oli võimatu käte vahel puruks rebida.
Parim vahend on muidugi orig. tuuleklaasiliim ,aga pagana kalliks läheb kui vähe kasutad.
NB! On olemas tavalised hermeetikud ja liimhermeetikud nii et arva nüüd edasi ,kummad sinna paremini kõlbavad.
Aga nõuka ajal sain tuleklaasid ette liimitud ehtsa vene silikoonliimiga (valge või hall ja lõhnab hapukalt).
Soovitan ikkagi ettevaatlikult ,et reflektorit ei vigastaks ,killuhaaval vana klaas maha kakkuda ,reflektor vanast liimist puhastada ja siis uus klaas ette liimida.
Tänapäeval on ju saada igasuguseid hästi kleepuvaid silikoonliime.
Würth tegi isegi reklaami ,kus oli servipidi kokku ühendatud kaks alum.plaadikest nii et nende vahele jäi poole cendi jagu seda liimi ja mida oli võimatu käte vahel puruks rebida.
Parim vahend on muidugi orig. tuuleklaasiliim ,aga pagana kalliks läheb kui vähe kasutad.
NB! On olemas tavalised hermeetikud ja liimhermeetikud nii et arva nüüd edasi ,kummad sinna paremini kõlbavad.

Mina kasutasin kunagi seda pruuni värvi kuumakindlat mootori jaoks mõeldut hermeetikut ja väga hea sai, ümmargused tuleklaasid seisid ees ja vett ka sisse ei lasknud. Ääred peab küll puhtaks tegema. SEoses teemaga, mul küsimus kas kellelgi on ära anda 05 prempoolne vana reflektoriga tuli, mul nimelt parempoolne klaas veel puudu, mingi hinna eest muidugi.
niisiis, vanal roostes reflektoriga laternal sain klaasi kätte: soojapuhuriga kuumutasin, kuni laternakorpus kuumutatava koha pealt kenasti kuumaks läks. siis see liim kenasti pehmemaks läks ja sain seda noa ja vana peitliga maha kakkuda. aega nõudis kõvasti. eks kui hangin õige hermeetikliimi saab näha, kas ette ka jääb see klaas.
kusjuures huvitav, kuidas ma nii lollile mõttele tulin, et latern praeahju panna:lol
kusjuures huvitav, kuidas ma nii lollile mõttele tulin, et latern praeahju panna:lol
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
nii üks küsimus veel: millist hermeetikut täpselt kasutada, kas sobib hermeetikliim klaas- ja plastpindadele, mis kannatab kuuma kuni 180 kraadi? või läheb tuleklaas täistulesid kasutades veel kuumemaks. valida oli ka variant mis kuni 1500 kraadi kannatas, kuid see polnud otseselt klaasile vaid metallidele (radikad jms. soojavärgindus)
edit: ise küsin ise vastan, LOOMULIKULT ei lähe klaas üle 180 kraadi soojaks, mitte sinna ligilähedale, ehk võibolla paarkümmend kraadi väliselt, seest ka alla 100 kraadi
edit: ise küsin ise vastan, LOOMULIKULT ei lähe klaas üle 180 kraadi soojaks, mitte sinna ligilähedale, ehk võibolla paarkümmend kraadi väliselt, seest ka alla 100 kraadi
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme