Aku õige laadimine
Aku õige laadimine
See küsimus ei lähe küll nüüd sellesse teemasse, aga ei hakka sellepärast nüüd uut postitust ka tegema.
küsimus siis selline, et kui aku läheb jäässe ja ta lahti sulatada kas siis võib aku katki minna, mul läks aku jäässe, lasin tal siis ära sulada, panin laadima (laadis 2 päeva), nüüd siis panin aku autole peale ja aku ketrab vaevalt mootoritgi ringi, kaugel sellest et käima läheb.
küsimus siis selline, et kui aku läheb jäässe ja ta lahti sulatada kas siis võib aku katki minna, mul läks aku jäässe, lasin tal siis ära sulada, panin laadima (laadis 2 päeva), nüüd siis panin aku autole peale ja aku ketrab vaevalt mootoritgi ringi, kaugel sellest et käima läheb.

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Kas laadimise juures ei märkanud midagi erilist? Et hakkas tavatult kiiremini mulksuma või ei tahtnud voolu sisse võtta (A-meeter ei liikunud eriti). Sõltub ka aku vanusest ja külmumise tasemest. Loogiliselt võttes võis kõva külm ka plaadid laiali paisata ja nüüd kogu kupatus plaatide vahele settinud. Plaadid lühises ,aku mokas.
Vaata ka aku pinget V-meetriga. Laetud akul vähemalt 12,6V.
Vaata ka aku pinget V-meetriga. Laetud akul vähemalt 12,6V.
kuna terve aeg aku juures ei passinud siis ei tea täpselt rääkida, aga mingit mulksumist küll kuulda ei olnud kui kontrollimas käisin, kuna akulaadia on selline natuke uuem ja odavam siis ei ole tal ei A meetrit ega V meetrit on ainult punane kollane roheline tuluke mis peaksid näitama aku laetust aku on muidu cenra plus 72ah ja 710 A. aga kas asi ei võind olla seles et aku vett oli natuke vähem kui pidi aga plaadid olid vee all.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Võimsa aku sebinud....
See argument "vett natuke vähem ,kui pidi olema" ei pea paika ,sest kui plaadid uputatud ,siis asi korras. Nojah ,üle plaatide peaks olema tegelikult...
Kui praegust aku pinget ei tea ,siis oletada kah raske. Kui pinge alla 12,6V ,on selge ,et kas vähe laetud või aku läbi. Kui pinge õige ja ikka ei vea ,tuleks vaadata ,kui kiiresti peale käivituskatset pinge taastub. Saab auto juures teha seda kõike.
Samas on ka võimalus minna oma laetud akuga kuskile poodi või keskusesse ,kus akusid müüakse ja testida seal spets testri peal. Korralikes müügipunktides on tester olemas. Sellega tehakse kiirelt läbi mitu protsessi ,mis näitavad ,kui hästi võtab aku voolu sisse ,milline on tegelik käivitusvõimsus ,kui kiirelt aku taastub jne....
Olen seda kasutanud oma linnas ,ei maksnud midagi ,sain vähemalt teada ,kas aku on õhtal ,minemise peal või korras ja viga peab starterist otsima.
http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... 5a8a71b736
http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... l2&lang=lv
>>Külmkäivituse jõudlus
Aku esmaseks funktsiooniks on mootori käivitamine. Selle saavutamiseks paneb aku väntvõlli pöörlema (käivitamine) ja annab süütesüsteemile elektritoidet, kuni toimub süttimine ja mootor käivitub. Selleks on lühikese aja jooksul vaja tugevat voolu. Et voolutarve on külma mootori korral suurem ja aku jõudlus külmana väiksem, defineeritakse käivituse nimiväärtust järgmiselt:
Külmkäivituse voolutugevus (EN) on voolutugevus amprites (A) mida aku suudab anda temperatuuril -18 C 10 sekundi jooksul tühjenemiseni kuni 7,5 voldini ja 90 sekundi jooksul kuni 6,0 voldini. DIN normatiivi korral vastavalt 30 sek 9,0 V ja 150 sek 6,0 V.
Külmkäivituse voolutugevuse lühendiks on sageli CCA (Cold Cranking Amperes).<<

See argument "vett natuke vähem ,kui pidi olema" ei pea paika ,sest kui plaadid uputatud ,siis asi korras. Nojah ,üle plaatide peaks olema tegelikult...

Kui praegust aku pinget ei tea ,siis oletada kah raske. Kui pinge alla 12,6V ,on selge ,et kas vähe laetud või aku läbi. Kui pinge õige ja ikka ei vea ,tuleks vaadata ,kui kiiresti peale käivituskatset pinge taastub. Saab auto juures teha seda kõike.
Samas on ka võimalus minna oma laetud akuga kuskile poodi või keskusesse ,kus akusid müüakse ja testida seal spets testri peal. Korralikes müügipunktides on tester olemas. Sellega tehakse kiirelt läbi mitu protsessi ,mis näitavad ,kui hästi võtab aku voolu sisse ,milline on tegelik käivitusvõimsus ,kui kiirelt aku taastub jne....
Olen seda kasutanud oma linnas ,ei maksnud midagi ,sain vähemalt teada ,kas aku on õhtal ,minemise peal või korras ja viga peab starterist otsima.
http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... 5a8a71b736
http://www.akukeskus.ee/index.php?id=22 ... l2&lang=lv
>>Külmkäivituse jõudlus
Aku esmaseks funktsiooniks on mootori käivitamine. Selle saavutamiseks paneb aku väntvõlli pöörlema (käivitamine) ja annab süütesüsteemile elektritoidet, kuni toimub süttimine ja mootor käivitub. Selleks on lühikese aja jooksul vaja tugevat voolu. Et voolutarve on külma mootori korral suurem ja aku jõudlus külmana väiksem, defineeritakse käivituse nimiväärtust järgmiselt:
Külmkäivituse voolutugevus (EN) on voolutugevus amprites (A) mida aku suudab anda temperatuuril -18 C 10 sekundi jooksul tühjenemiseni kuni 7,5 voldini ja 90 sekundi jooksul kuni 6,0 voldini. DIN normatiivi korral vastavalt 30 sek 9,0 V ja 150 sek 6,0 V.
Külmkäivituse voolutugevuse lühendiks on sageli CCA (Cold Cranking Amperes).<<