Hoiatus kõigile

Hoiatus kõigile

Jutud vabal teemal / huvitavad pildid ja viruaaltuuning
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Hoiatus kõigile

Postitus Postitas motamees »

Külmaks läheb. Vahetage suvine aknapesu vedelik talvise vastu. Muidu on varsti pumbad lõhki külmununud.
Kellel vesi tosooli asemel mootoris tuleb ka vahetada.
C
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Täna hommikul mul juba oligi aknapesu vedelik jääs. Tavaliselt auto öösiti soojas garaazis seisab, aga olin küljas ja siis oli väljas. Pump oli kunagi varem lõhki külmunud ja mul juba kokku liimitud, nii et ta toimis. Ja praegu ka veel toimib. Õnneks ei jõudnud nii palju külmuda, et lõhki läheks.
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

mul on jahutusega mingi sihuke jama et vesi kaob ära kuhugi näha pole et kuskilt tilguks aga ära ta kaob igatahes summutist auru ei tule niiet silindrisse ka niriseda ei saa ja aknad salongis on udust puhtad siit see jama miks eriti vett tosoolivastu vahetama ei kipu
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
b
Boxer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 125
Liitunud: 31 Aug 2003 20:23
Asukoht: Harju mk, Harku v, MUraste küla, Muraka 55
Autod: Vaz 2103 - 1974
Kontakt:

Postitus Postitas Boxer »

arno sul soojenduse kraan terve ?
a
Arno
Foorumi kasutaja
Postitusi: 35
Liitunud: 19 Sept 2003 11:43
Asukoht: Saku
Autod: 03

Postitus Postitas Arno »

kui katki siis oleks kohe aknad seest udused aga minul seda probleemi ei ole kui siis ainult joodikuid vedades
Töö tegi ahvist inimese. Inimene ostis ?iguli
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kraani tilkudes ei lähe aknad uduseks. Vedelik tilgub kenasti kunde jalamati ALLA.
Kui selline väike leke, millele jaole ei saa, kasutage lekkestoppi. See otsib ise lekkiva koha üles ja sulgeb selle. Muidugi mitte veepumpa ja soenduskraani (liikuvaid osi).
Lekkestopp ei tekita ummistusi mujal jahutussüsteemis. Ärge kasutage sinepipulbrit ja vene aegset "jukut". Nendel on kõrvalmõjud. Muidu lekke peatavad samuti.
C
l
laizk
Suletud kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas laizk »

hm...mul tundub juhipoolne jalamatt pidevalt alt poolt niiske olema. tosooli kaob ka natuke... seega mul leke?
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Soojenduskraanis ei tilgu juhipoolse mati alla, kraanist teisele poole tilgub. Juhipoolse mati alla võib tulla äkki piduriõli, kui pump lekib, samuti võib ka ukse vahel vett tulla, kui ukse sees olev kile on puudu, siis vesi mööda polstrit otse salongi sisse voolab ja mati alla läheb.
Aga samas ma ei tea kas 09'l on nii, kirjuasin praegu kopika kohta, ilmselt 09 kohta ei sobi see.
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Ei tea kas ikka tasub maitsta, see ju mürgine. Äkki lõhna järgi tunneb ära. Jahutusvedelik ei tohiks aurustada ka nii kergesti kui vesi, et kui matt ära võtta ja kuivada lasta ja ei kao kiirelt ära, siis jahutusvedelik.
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

2 probleemi talveks valmistumisel:

1. Talve saabudes kui ilmad juba jahedad, ei lähe mul siksi mootor korralikult soojaks. Osuti jääb sinna teise kriipsu juurde skaalal. Termostaat peaks korras olema. Õhuvõtt on talve asendis. Suvel ja sooja ilmaga koik normaalne, aga nüüd panin radika ette esivõre taha tuuletõkkeplaadi ca 1/2 katab preagu ära aga kui veel külmemaks läheb pean vähemalt 3/4 ära katma vist. Muidu mootor ei lähe soojaks, mis tähendab et auto ei liigu korralikult ja salong ei lähe soojaks. On see normaalne, et peab radika ette plaadi panema et külma õhku ei saaks?

2. Talvel on ju kõik tänavad soolaga üle kuhjatud. Mida te oma siksi kerega teete, et see ka kevadel veel ilus ja läikiv oleks? Kas on mõtet üldse talvel siksi garaazhist välja ajada ja kui, siis kas määrida mingi õliga kokku või igapäev pesta/vahatada??? Teate mingeid spets vahendeid? Jagage kogemusi ja soovitusi. Ei taha, et soolad roosteussi uuesti ellu ärataksid..
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
b
Boxer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 125
Liitunud: 31 Aug 2003 20:23
Asukoht: Harju mk, Harku v, MUraste küla, Muraka 55
Autod: Vaz 2103 - 1974
Kontakt:

Postitus Postitas Boxer »

värvi peaks mingil määral vist kaitsma auto vahatamine ja poleerimine, aga ma pole asjatundja väga sellel alal.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Marcusele: Sul ikka termostaat siis tuksis, kui eest katma peab. Vaheta välja.
Korosioonitõrjest on mitmel pool kirjutatud. Ise olen kirjutanud mota02 teemasse sellest ja ka selles rooste uurimustöös on ainetest ja muust juttu olnud.
C
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Tänud mota! Oligi termostaat tuksis. Nüüd läheb kohe soojaks ja ei pea katma midagi.

Väike OT, ei hakanud uut teemat selleks tegema. Kuna vana termostaadiga nii soojaks enne mootor ei läinud, siis nüüd uuega läheb temp. osuti päris kaugele. On nii normaalne??
Pilt
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
l
laizk
Suletud kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas laizk »

kas kas sa katmise lõpetasid ära? või jätsid kõik nii nagu enne termostaadi vahetust? tee nüüd radikas ikka uuesti lahti ja kontrolli ka jahutusvedeliku hulk üle
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

mul termostaat töötab aga papitüki panen talveks ette ikkagi. ütleme et siiis kindluse mõttes(tundub et läheb nii kiiremini soojaks) ja selline näit tuleb just siis kui papp ees.
aga ma saan aru et seda pappi pole siis mõtet üldse sinna toppida?
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Papi võtsin loomulikult ära ja tosooli kontrollisin kaa üle. Mul läheb nüüd mootor küll ruttu soojaks.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: moosmoosik

aga ma saan aru et seda pappi pole siis mõtet üldse sinna toppida?
Kattel ikka mingi mõte on talvel.
Mootor jahtub aeglasemini maha peale seiskamist. Tähendab läheb ka pärast kiiremini soojaks.
Siis olen veel ühe asja läbi elanud, kus radiaatori kate (mul oli ikka selline originaal- poroloon ja nahk) väga palju aitas. Kunagi talvel, sõites praamile, imestasin masinate rohkuse üle teeääres. Autodel kapotid üleval ja aurasid kangesti. Alles praamisabas õue minnes sain asjale pihta. Minu esimene matt oli umbselt väga märga lund täis kittinud. Sadas ju lumelõrtsi. Teistel ilmselt kittis selle vesise lume läbi radiaatori ja tegi kõrgepinge ahela märjaks. Seisid siis teeääras ja kuivatasid neid. Minul aga praamisabas kümneid konkurente vähem.
C
y
yellowboost
Foorumi kasutaja
Postitusi: 60
Liitunud: 24 Mär 2004 21:31
Asukoht: Talinn,Haapsalu
Kontakt:

Postitus Postitas yellowboost »

Selline küsimus, kui palju seda jahtusvedelikku peab ostama 01-le ? :puzzled
m
moosmoosik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 636
Liitunud: 25 Okt 2003 16:00
Asukoht: Tallinn/Mustamäe
Autod: ei ainsatki ladat enam !

Postitus Postitas moosmoosik »

Algselt postitas: motamees
radiaatori kate (mul oli ikka selline originaal- poroloon ja nahk).
see oli minu mälu järele selline millel oli(d) peal klapp(id) mida sai vajadusel avada et lasta "lisakülma"radikale . sellised väikesed trukiga nagu taskuklapid.
sellest ka küsimus: kui see papp sinna ette panna siis kas terve radika ette või jätta ikka väike vahe jahutuse jaoks kah?
ja kui see papp on ees kas siis peab lisaks panema selle toru mis kollektori pealt sooja kogub ja õhufiltrisse viib?
mul eelmisel talvel olid mõlemad olemas.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Soojatoru peab õhupuhasti küljes olema igaljuhul, olenemata esikaitsest.
Pappi kasutada radika ees on natuke ohtlik. Papp katab ikka asja päris kinni. Kui panna papp, siis tuleks jätta radika ülemine/alumine osa 1/4 ulatuses lahti.
Esipõllel olid klapid küll peal aga talvel 011 neid vaja polnud. Sellel automargil on iluvõre all ka pisikesed õhuaugud ja sealt läbi sai piisavalt õhku jahutuseks. Katsin ka need augud plastikribaga veidi kinni.
01/02 Aga sulgub radika tuulutus peaaegu (kuskilt pilude vahelt ikka tuleb) täielikult. Nendel oli vaja taskuid vahel avada.
Iluvõre soenduspõlle isetegemine pole ju ka mingi kunsttükk. Natuke kunstnahka/termatiini, väheke porolooni (ei olegi väga vajalik) ja natuke kätetööd. Paigaldamiseks võtke iluvõre eest ära ja siduge põll tagantpoolt kinni. Taskuklappe polegi vaja teha. Vajadusel võib nurga veidi kõrvale lükata.
C
Vasta