millised talvekummid?
millised talvekummid?
millised talvekummid?
tali käes varsti ja oleks häbi, kui ladad lumes kinni istuksid. kõrgust neil ju on, võiksid ikka pätakatele (c2, yaris, micra) koha kätte näidata:P
aga küsimus: millist talverehvi valida. ise eelistaks ikka naelu, sest jää kiht tallinna teedel lume all on kohati päris kiilas ja lamelliga jääb hätta. see puhtalt minu arvamus.
Millised talvekummid valida. 4 tk hind ei tohiks olla üle 3000 eeki.
aga küsimus: millist talverehvi valida. ise eelistaks ikka naelu, sest jää kiht tallinna teedel lume all on kohati päris kiilas ja lamelliga jääb hätta. see puhtalt minu arvamus.
Millised talvekummid valida. 4 tk hind ei tohiks olla üle 3000 eeki.
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Olen isiklike sõiduautodena kasutanud vaid tagaveolisi sõiduaosid (lisaks 4x4 autodele), neist 2 olid Ladad. Peamiselt olen sõitnud nii kasutataud, kui protekteeritud rehvidega ja seda nii suvel, kui talvel. Jah talvel ikka nael on see, mis sind emakse maa küljes kinni hoiab, eriti mõnusad muidugi lamell+nael.Algselt postitas: laizk
tali käes varsti ja oleks häbi, kui ladad lumes kinni istuksid. kõrgust neil ju on, võiksid ikka pätakatele (c2, yaris, micra) koha kätte näidata:P
Millised talvekummid valida. 4 tk hind ei tohiks olla üle 3000 eeki.
Olen sõitnud igasuguse saast-rehviga, kuid eelistan Nokia mustriga rehve. Talvel loomulikult kõget profiili ja kitsast rehvi tasuks eelistada. Näitks 155 või 165 /70 või 80.
Selline rahv murrab edulalt ka läbi üsna paksu lumevalli.
Julgelt võin soovitada protirehvi, seni pole veel kahetsenud.
Kord sai üks jooks selliseid isegi lähimast toidupoest (loe:supermarket) vastu talve ülisoodsalt hangitud (400.-/tk) ja oli üli rahul, pealegi 3 a. garantiid. Nüüd peaks veerema ühe opeli all.
Eesti suuremtest rehvifirmadest saat ülevaate siit:
http://www.landrover.ee/est/varia/rattad/rattad.htm
Näiteks http://www.rehvikoda.ee/ saab alla 400.- juba 155/80 naelrehvi kätte.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Mul saab tänavu 12 aastat rooli keeramist täis. Sõitma hakkasin 1993/94 tavel ja seda suvekummidega (sügava mustriga vene prott). Järgmine talv olid esiratastel suvekummid ja taga kulunud lääne talvekad. Siis üha talve vene naelteta talverehvidega. Edasi olen sõitnud läbisegi pruugitud naelte ja proti naeltega. 1994-2000 enamus tavi Ladadega. Alates 2003 taas Lada (Niva)-ga
Nagu neäed, siiani elus ja ühes tükis. Libedaga olen omal süül teinud vaid väikese kõksu (ühele teisele ladale libisesin haakekonksu otsa ja lõhkusin enda autol iluvõre). Küll on mulle sõidetud libedaga 4 korda otsa.
Seega vali mõõdukas tempo, mis arvestab all olevaid rehve ja teeolusid ning jõuad ühes tükis kohale! Loomulikult ka piisava pikivahe.
Nagu neäed, siiani elus ja ühes tükis. Libedaga olen omal süül teinud vaid väikese kõksu (ühele teisele ladale libisesin haakekonksu otsa ja lõhkusin enda autol iluvõre). Küll on mulle sõidetud libedaga 4 korda otsa.
Seega vali mõõdukas tempo, mis arvestab all olevaid rehve ja teeolusid ning jõuad ühes tükis kohale! Loomulikult ka piisava pikivahe.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Eesti tootja VALLAl rehvid on põhjutanud viimasel ajal üha rohkem kaksipidiseid aravamusi. Ise pole kasutanud ja seeg ei oma kindlat seisukohta, aga kui on selline poleemika, siis ehk on ka mingi põhjus selleks.Algselt postitas: laizk
viimane küsimus: kas on mingi vahe prottidel? mis firma toodangut eelistada? või see rehvikoda.ee ongi ainus koht eestis? sealgi palju erinevaid... äkki soovitusi?
Loetelu neist, kes endale kodulehe viitsinud teha on siin:
http://www.landrover.ee/est/varia/rattad/rattad.htm
Rehvikoda jäi seetõttu silma, et seal:
155/80 Master nael HKP 1 360.-
Põhjuseid kaks: soodne hind ja Hakkpelita 1 muster
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Endale jäid ühes rehvikojas ette samad uued Vallai protid. Silma hakkasid neist kaks: 165/80 ja 175/70. Mõlemad põhimõtteliselt lamellkummid, millele võimalik ka naelu panna.
Talvekad peaksid olema võimalikult kitsad ja kõrged, see on vana tõde, seepärast oleks nagu 165 loomulikum valik, kuna see oli ka absoluutmõõtmelt veidi kõrgem, kui 175. Samas oli kitsam kumm H1 mustriga ja laiem kumm H2 mustriga. Viimasel oli tunduvalt rohkem lamelle, ning mis peamine, ta oli tunduvalt pehmem, kui 165 H1.
PS! saada oli ka 155/80 H1 mustriga, mis teistest tunduvalt odavamad, ent jällegi segu üsna kõva ning vähemalt selles jooksus, mis välja pandud oli, üks kumm ikka pealt väga kahtlaselt "ümmargune."
Nüüd ongi väike dilemma, kuna hinnavahe neil väga suur polnud, siis kas 165 ja kehvema seguga, või 175 ja tunduvalt parema mustriga. On kellelgi kogemusi erinevate laiustega ning ehk ka konkreetsete rehvidega.
Talvekad peaksid olema võimalikult kitsad ja kõrged, see on vana tõde, seepärast oleks nagu 165 loomulikum valik, kuna see oli ka absoluutmõõtmelt veidi kõrgem, kui 175. Samas oli kitsam kumm H1 mustriga ja laiem kumm H2 mustriga. Viimasel oli tunduvalt rohkem lamelle, ning mis peamine, ta oli tunduvalt pehmem, kui 165 H1.
PS! saada oli ka 155/80 H1 mustriga, mis teistest tunduvalt odavamad, ent jällegi segu üsna kõva ning vähemalt selles jooksus, mis välja pandud oli, üks kumm ikka pealt väga kahtlaselt "ümmargune."
Nüüd ongi väike dilemma, kuna hinnavahe neil väga suur polnud, siis kas 165 ja kehvema seguga, või 175 ja tunduvalt parema mustriga. On kellelgi kogemusi erinevate laiustega ning ehk ka konkreetsete rehvidega.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Mess, mine vaata veel mõnda kummitöökotta/poodi, ehk leiad mõne sobiva 155 või 166 rehvi. Vallail ju hulk edasimüüjaid.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
aAaClub
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
- Asukoht: Tallinn Liiva
- Kontakt:
Mina ei soovitaks protti, kuna olen ise kummi töödega tegelenud 5 a siis sellest ka oma arvamus kujunenud.
Kui te tahate head pidamist ja väikest müra jne. Siis kõige etemad ikke testivõitjad kummid aga paraku nende hinnad tunduvalt kallimad kui seda prottide puhul. Asi aga hakkab ää tasuma siis, kui sa ei pea enam raske ja tasakaalust väljas proti poolt lõhutud rattalaagrite ja amortide vahetust tegema.
Seda sellepärast, et 60% prottidest on praak
Aga kui oled kesise rahakotiga siis paratamatult pooldan nii nimetatud SPROTTE
Kui kellegil vaja uusi kumme siis abiks "Marja autokumm" Mustamäel Marja 4d väravast sisse ja otse ees garaaz infot saab tlf.6567296 Kummide vahetuseks vajalik registreerida aeg, sest muidu meeletu järjekord tekib . Kui sisekummiga rehvid siis vahetuseks kulub umbes 25 min kui ilma siis 10 min
Meeldivat koostööd ootama jäädes!;)
[Muudetud: 22-11-2007 AaClub]
Kui te tahate head pidamist ja väikest müra jne. Siis kõige etemad ikke testivõitjad kummid aga paraku nende hinnad tunduvalt kallimad kui seda prottide puhul. Asi aga hakkab ää tasuma siis, kui sa ei pea enam raske ja tasakaalust väljas proti poolt lõhutud rattalaagrite ja amortide vahetust tegema.

Aga kui oled kesise rahakotiga siis paratamatult pooldan nii nimetatud SPROTTE

Kui kellegil vaja uusi kumme siis abiks "Marja autokumm" Mustamäel Marja 4d väravast sisse ja otse ees garaaz infot saab tlf.6567296 Kummide vahetuseks vajalik registreerida aeg, sest muidu meeletu järjekord tekib . Kui sisekummiga rehvid siis vahetuseks kulub umbes 25 min kui ilma siis 10 min

Meeldivat koostööd ootama jäädes!;)
[Muudetud: 22-11-2007 AaClub]
tahaks praegu oi-oi kui palju sõimata aga hoian normaalsemate inimeste huvides suu kinni:mad: peale selle: ka selle nn "peldikuga" võib ennast shittade kummide pärast surnuks sõita:mad:
to AaClub: kas see tähendab, et sa ise töötad seal? äkki oskad siis mulle soovitada mõnda konkreetset rehvi, mida müüd ja mis oleks minu soovitud hinnaklassis. kas sisekummiga või mitte... ma ei tea, millest see sõltub? minul vahet pole. ilma parem vist. kuna kummiturg on nii kirev ja ma sellest tühjagi aru ei saa, siis miks mitte tulla teha sulle natuke käivet;)
to AaClub: kas see tähendab, et sa ise töötad seal? äkki oskad siis mulle soovitada mõnda konkreetset rehvi, mida müüd ja mis oleks minu soovitud hinnaklassis. kas sisekummiga või mitte... ma ei tea, millest see sõltub? minul vahet pole. ilma parem vist. kuna kummiturg on nii kirev ja ma sellest tühjagi aru ei saa, siis miks mitte tulla teha sulle natuke käivet;)
- Landy
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1053
- Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Oli kunagi Niva 2121
- Kontakt:
Ok, ei hakka asjatundjaga vaidlema. Kuid keskmise LADA kontektsis ei mängi rehvi müra nüüd küll mingit rolli, sest reeglina käib mootori mürin sellest kaugelt üle. Minu puhul on see nüüd küll viimane asi, mille trehvi puhul tähelepanu pööran.Algselt postitas: AaClub
mina ei soovitaks protti, kuna olen ise kummi töödega tegelenud 5 a siis sellest ka oma arvamus kujunenud.
Kui te tahate head pidamist ja väikest müra jne. Siis kõige etemad ikke testivõitjad kummid aga paraku nende hinnad tunduvalt kallimad kui seda prottide puhul. Asi aga hakkab ää tasuma siis, kui sa ei pea enam raske ja tasakaalust väljas proti poolt lõhutud rattalaagrite ja amortide vahetust tegema.Seda sellepärast, et 60% prottidest on praak
Aga kui oled kesise rahakotiga siis paratamatult pooldan nii nimetatud SPROTTE
Mis tasakaalust väljas olekut puudutab, siis enamus LADA velgi ise piisvalt kõvaerad, et neid raske balanssi saada. Aga võrreldes vene prottidega on lääne taastatud rehvid nagu öö ja päev.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Noh jah, Vallai ei teegi parema mustriga varianti kitsamat, kui 175.
Selles suhtes olen nõus, et prott ei võistle originaalkummiga, samas kui vaadata hinnavahet, siis ma hästi nagu ei usu ka, et uus prott nüüd 2x kehvem on kui uus originaalkumm. Hinnavahed kipuvad aga kahekordsed olema. Aaclub sinu kommentaar?
Müra ei ole jah ehk kõige määravam ka minu rehviostu puhul, olulisem korralik pidamine. Senini samuti suht pasteldega ringi vuranud ning ära tüütab ausalt öeldes.
Uurisin ka veidi mida arvatakse Vallai versus Master, arvamused seinast seina, kellele ema, kellele tütar. Ise arvan, et kuna Masteri kasutajaid vähe rohkem, siis sellest ka nii kiitjate kui laitjate hääled suuremad, ehk ka suuremal tootjal rohkem võimalusi tootearenduseks, samas ...
Mingeid protte teevad veel ju ka Technic ja Marangoni. Kas lääne kvaliteet ka parem on, äkki teadjamad räägivad.
Selles suhtes olen nõus, et prott ei võistle originaalkummiga, samas kui vaadata hinnavahet, siis ma hästi nagu ei usu ka, et uus prott nüüd 2x kehvem on kui uus originaalkumm. Hinnavahed kipuvad aga kahekordsed olema. Aaclub sinu kommentaar?
Müra ei ole jah ehk kõige määravam ka minu rehviostu puhul, olulisem korralik pidamine. Senini samuti suht pasteldega ringi vuranud ning ära tüütab ausalt öeldes.
Uurisin ka veidi mida arvatakse Vallai versus Master, arvamused seinast seina, kellele ema, kellele tütar. Ise arvan, et kuna Masteri kasutajaid vähe rohkem, siis sellest ka nii kiitjate kui laitjate hääled suuremad, ehk ka suuremal tootjal rohkem võimalusi tootearenduseks, samas ...
Mingeid protte teevad veel ju ka Technic ja Marangoni. Kas lääne kvaliteet ka parem on, äkki teadjamad räägivad.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
-
aAaClub
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 189
- Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
- Asukoht: Tallinn Liiva
- Kontakt:
müra jah pole just kuulda eriti
ega kui aus olla siis ka minu ladal ka proti pask vist all ja need ka kellegi vanad aga seda seepärast et käin metsas tavaliselt sõitmas ja ei raatsi korralike kumme seal lõhkuda .
Prottidel seepärast tavaliselt pidamine kehva, et nad liiga kõvast kummi segust tehtud ja ei kulu eriti. See aga annab tunda puhta asfaldi pääl sõites ja linnatänavad tihtipeale lumest jääst puhtad ning siis pidamine kehvem kui uue kummiga.
Kõik sõltub mudugi sõidustiilist ka :lol
Tegelt oleneb kummide naelte sees püsivus uute kummide sissesõidu perioodist. Uus kumm tahab sissesõitu vähemalt 500 km seda ilma äkkpidurdusteta ja kiirendusteta. Kumm peab sõites soojenema, seega ideaal oleks kui sissesõit toimub asfaldi pääl !!! sest lumi ei lase kummil soojeneda. Soojenemine on hea selleks, et naelad paremini pessa kinnituksid ja sisse kuluksid, siis ei tule nad pärast nii lihtsalt välja kummi kuludes vaid kuluvad kummiga võrdselt.
Aga mis siin ikke seletada eks iga üks teab ise ja õpib oma kogemustest.
Lääne protid on etemad kui kodumaised või endiste sots maade omad.

Prottidel seepärast tavaliselt pidamine kehva, et nad liiga kõvast kummi segust tehtud ja ei kulu eriti. See aga annab tunda puhta asfaldi pääl sõites ja linnatänavad tihtipeale lumest jääst puhtad ning siis pidamine kehvem kui uue kummiga.
Kõik sõltub mudugi sõidustiilist ka :lol
Tegelt oleneb kummide naelte sees püsivus uute kummide sissesõidu perioodist. Uus kumm tahab sissesõitu vähemalt 500 km seda ilma äkkpidurdusteta ja kiirendusteta. Kumm peab sõites soojenema, seega ideaal oleks kui sissesõit toimub asfaldi pääl !!! sest lumi ei lase kummil soojeneda. Soojenemine on hea selleks, et naelad paremini pessa kinnituksid ja sisse kuluksid, siis ei tule nad pärast nii lihtsalt välja kummi kuludes vaid kuluvad kummiga võrdselt.
Aga mis siin ikke seletada eks iga üks teab ise ja õpib oma kogemustest.
Lääne protid on etemad kui kodumaised või endiste sots maade omad.
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt: