K:Sportsummuti

K:Sportsummuti

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
o
ove
Suletud kasutaja
Postitusi: 6
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

K:Sportsummuti

Postitus Postitas ove »

Kas keegi oskab öelda, kuda teha lada tagumisest pütis ümber spordiks, ei mõtle antudhetkel mingite aukude sisse lõikamist! vaid kuda teha korralik, nõuetele vastav ja hea häälega summ?
t
tarmo65
Suletud kasutaja
Postitusi: 47
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas tarmo65 »

Romulates tehaksé nii, et pükstest tuled sirge toru viimasesse pütti, ja asi tehtud. Aga sellest sportsummutist tüdineb ära , pikkadel sõitudel on ikka päris väsitav.:(
a
AaClub
Foorumi kasutaja
Postitusi: 189
Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
Asukoht: Tallinn Liiva
Kontakt:

Postitus Postitas AaClub »

Räägi Tuhajuhega saad ikke abi kui küsida oskad!
s
sass85
Foorumi kasutaja
Postitusi: 88
Liitunud: 19 Mai 2004 19:00
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas sass85 »

1300 eeki ja sulle tehakse see pytt,mitme toruga,kui suur toruga jne.....
anna teada
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

1300:yllatunud kui originaal maksab poes 180.- siis ma üldse ei imesta, et seitsmekordse hinnavahega keegi neid osta ei taha...

tegelt see on päris huvitav teema. kui keegi peaks netist mingid joonised leidma, oleks päris põnev ise proovida.

pisut ot: kas tagumine pütt on AINULT müra summutamiseks, ülevaatusel mingit jama ei tule co-taseme pärast isetehtud "sport"summutiga:puzzled
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
a
AaClub
Foorumi kasutaja
Postitusi: 189
Liitunud: 13 Nov 2003 22:54
Asukoht: Tallinn Liiva
Kontakt:

Postitus Postitas AaClub »

Ma ei saa poindile pihta kas sooviks on parem minek või madalam hääl, sest ainult tagumise püti vahetus muudab vaid heli ega anna muud tulemust.
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: AaClub
Ma ei saa poindile pihta kas sooviks on parem minek või madalam hääl, sest ainult tagumise püti vahetus muudab vaid heli ega anna muud tulemust.
....kui tagumine pütt gaasidele just erilist labürinti ei kujuta.
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Algselt postitas: GTA
1300:yllatunud kui originaal maksab poes 180.- siis ma üldse ei imesta, et seitsmekordse hinnavahega keegi neid osta ei taha...

tegelt see on päris huvitav teema. kui keegi peaks netist mingid joonised leidma, oleks päris põnev ise proovida.

pisut ot: kas tagumine pütt on AINULT müra summutamiseks, ülevaatusel mingit jama ei tule co-taseme pärast isetehtud "sport"summutiga:puzzled
Oi kui lihtne on poe hindadega võrrelda.Aga sa GTA võta ja tee ise mõni valmis.Ja siis võta see keevtuse ,elektri ja muud kulud kokku selle aja peale mis läheb püti valmistamiseks.Selle asja juurde ka kaubanduslik välimus.
Kõige lihtsam on ,võtke lada tag püti suurune reso pott kus auklik toru läbi läheb ja pange tagumise püti asemele.Saategi madalad hääled ja otseläbiva püti.
56506878
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

Algselt postitas: sass85
1300 eeki ja sulle tehakse see pytt,mitme toruga,kui suur toruga jne.....
anna teada
,,

poes maksavad juba firma sportpütid 1300.- :lol:lol:lol
b
Boxer
Foorumi kasutaja
Postitusi: 125
Liitunud: 31 Aug 2003 20:23
Asukoht: Harju mk, Harku v, MUraste küla, Muraka 55
Autod: Vaz 2103 - 1974
Kontakt:

Postitus Postitas Boxer »

mina sain tuhalt 1500 krooni eest ilma kollektorita 52 millisest torust sumpa, millel resokat vahel pole ja mille viimaseks pütiks on sportpütt, püti otsast tulevad välja kaks 70 millist kroomtoru. Hääl on mõnus ja ka minek on parem, mootor hingab vabamalt. Torud sai kohapeal õigesse kujusse painutatud ja auto alla pandud. Seega sportsumpa Dr Tuha Special alates väljalaske kollektorist (ilma kollektorita) läks koos allapanekuga maksma 1500 krooni. Ja töö on seda raha väärt. Nii et soovitan.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

nisis hakasin ise ka midagi kampunnima siis:rolleyes nagu prrovimise mõttes vms. rääkige mulle, kuidas muuta sound mahedamaks, madalamaks kõrgematel pööretel, mitte plärinaks. teen siis ringi tavalise roostevaba kestaga lada tagumise püti, torud jäävad samaks (ca. 40mm) ja resonaator vahele

üleüldse. lugesin hoolega postitusi aga ei saanud ikkagi aru, kuidas selle va ülevaatusega asjad siis jäävad. kas heitgaaside protsente ei mõjuta selline isetegevus w? ja millised need lubatud müranormid on? tänaval 103 db-ne tase vaevalt lubatud normiks on
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Heitgaasidega on nii nagu nendega alguses oli selle mootoriga.Hullemaks nüüd eriti küll ei lähe.Kuid müra tase 103 db linnas olla ei tohiks.Ja kui toimid nii nagu ma eespool kirjutasin ,siis ei juhtu halba ka ülevaatusel.
56506878
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

Postitus Postitas sr_oka »

Kas on ka mingid nõksud, millega peaks arvestama, et saada vaiksemat või valjemat häält?
Elu ainult projektide kuhja all :D
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Algselt postitas: sr_oka
Kas on ka mingid nõksud, millega peaks arvestama, et saada vaiksemat või valjemat häält?

mul tekkis ka selline küsimus(nagu ma ka eespool kurtsin)
"projekteerimine" on algusjärgus ja mind huvitab samuti see soundi küsimus. samas on hirmus tahtmine ühe hoobiga kaks kärbest - väljanägemist ja mootori kõla parandada ja sellepärast näeb minu skeem ette kahe kestast väljuva (kroomitud;)) toruga süsteemi

et siis, kumb on parem:P:
Pilt

millised võivad olla tagajärjed soundi ja võimaliku võimsuselisa osas nendel skeemidel. alumine on odavam teostada, siis ei pea ostma teist perforeeritud toru.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Tee ühe toruga - sama toruruumala kohta on gaaside liikumist takistavat toruseina pindala vähem + kaovad ära need kurvid.

Välimus on muidugi maitse asi aga mulle meeldib üks jäme toru rohkem kui 2 väikest.

Vaata ka:
http://www.ladaclub.hu/tuning/tuning_kipuff_z_en.html
http://www.ladaclub.hu/tuning/tuning_kezdo_en.html
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

siis ei pea ostma teist perforeeritud toru.
Perforeeritud toru saab ka ise teha. Lihtsalt puuritakse toru auke täis.
Ülemine variant on ilmselt vaiksem.
C
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

Postitus Postitas sr_oka »

aga sellel hääletugevusele mis mõjub, rohkem auke? on vaiksem toru läbomõõt on väiksem ja kas ja mida tuleb see suurem toru täis toppida?või hoopis summutiots?
Elu ainult projektide kuhja all :D
k
kriisa
Suletud kasutaja
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas kriisa »

Mu sõber ehitas Ford Scorpiole ise tagapüti. Ma ei tea kust ta info sai selle tegemiseks, aga arvatavasti kuskil foorumist. Toimis ta siis nii, et suure püti painutas plekist ja sinna sisse siis perforeeritud toru. Perfo toru ja suure püti seinade vahele pani kivivilla. Selle viimase eesmärgist ma küll aru ei saa ja kas nii üldse on vajalik teha. Ma aru ei saa, et Scorpa hääl sellest pütist oleks muutunud eriti. Hästi natukene läks nagu madalamaks. Äkki vill on selles süüdi? Tahaks oma Ladale ka sama tehnikaga ehitada, aga huvitaks samuti, et mis täpsemalt häält mõjutavad.

Tekkis siuke küsimus, et mis on Lada esimese summutipüti sees? 011'l neid ju kaks, esimest vist siis resoks nimetatakse.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Kivivill teeb hääle vaiksemaks ja mahedamaks. Muidu tühi pütt kõliseb kangesti.
Resonaatoril sees ainult perforeeritud toru. Ilma resonaatorita hakkab teatud põõretel tagant plärisema (tekib resonants). Sumbuti üksi ei jõua kõiki Hz leevendada. Siis ongi ehitatud mitme püti peale. Igal pütil oma Hz leevendada. Ühesuguste püttide järjest ritta panek pole eriti mõttekas. Need kõik ju ühede Hz jaoks. Siis ongi erinevad.
Lada 06 kaks resonaatorit järjest ja siis alles sumbuti. Resonaatorid erinevat tüüpi.
C
s
sr_oka
Foorumi kasutaja
Postitusi: 44
Liitunud: 30 Sept 2004 21:35
Asukoht: Tartu
Autod: lada 1111 ja iz27151 ja alfa 156 ;)

Postitus Postitas sr_oka »

täna kuulsin asjast sellist juttu, mida peenem on sisemine toru seda vaiksem pidi hääl olema ja mida suurem on selle välimise püti maht ja mida rohkem villa sinna on mahutatud seda vaiksem pidi summuti olema.
Elu ainult projektide kuhja all :D
Vasta