K: Kuidas saab äravajunud juhiukse jälle õigesse asendisse?

K: Kuidas saab äravajunud juhiukse jälle õigesse asendisse?

Välimusega ja salongiga seonduvad teemad
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

K: Kuidas saab äravajunud juhiukse jälle õigesse asendisse?

Postitus Postitas allah »

Nimelt siis 30 aasta jooksul on juhiukse hinged kulunud ja uks normaalsest asendist natuke allapoole vajunud. Seda ma märkasin siis kui uurisin, et miks juhiust peab kõvemini kinni lööma. See luku vastuse osa peab siis ukse õigesse asendisse enne tõstma kui uks saab korralikult kinni minna ja selle pärast lähebki uks kehvemini kinni. (vastuse osa ei tasu ka allapoole lasta, kuna siis uks pole enam õieti ees)

Küsimus siis selline, et kas neid uksi saab kuidagi reguleerida ja kui saab, siis kuidas?
Ma ei tahtnud neid hingesid niisama torkima hakata, sest äki lõhun veel midagi ära.

Ärge siis väga pahandage kui rumal küsimus tundub.
l
leif
Foorumi kasutaja
Postitusi: 34
Liitunud: 14 Aug 2010 22:24
Asukoht: Tallinn
Autod: Audi A8

Postitus Postitas leif »

Ma arvan, et pane uued tihvtid ukse hingedele.
Kasutaja avatar
Kert
Foorumi kasutaja
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Mär 2002 07:50
Asukoht: Tallinn
Autod: 21013

Postitus Postitas Kert »

Ajutiselt aitab ka paari suurema seibi panek alumisele uksehingele (eeldades et ikka alumine hing kulunud on). Kuid kui sul pole need kruvid 30 a lahti kordagi võetud, siis võib sul sealt uus mure kooruda.
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Ei ole neid kruvisid keegi 30 aasta jooksul torkinud. Kõik originaal värvi all.
m
mess
Ladaklubi Liige
Postitusi: 846
Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
Asukoht: Tartu
Autod: '95 Audi A6
Kontakt:

Postitus Postitas mess »

Endal kõrvalistuja uksega sama jama. Ning nii palju, kui olen ise arusaamisele jõudnud, siis kaks lahendust:
1. Alumisele hingele väike vahetükk (seibid) all - toimib ainult teatud piirides ning on tegelikult iseenda petmine, ehk piinade edasi lükkamine.
2. Tuleb panna uued tihvtid - kuna lisaks tihvtidele on ka pleki osa, mille sees tihvt liigub kulunud (ning kuna tihvte vähemalt Tartus kusagilt saada pole) siis tuleks lasta need treialil teha originaalist veidi jämedamad.

Mõlemad lahendused eeldavad ikkagi ukse hingede kruvide lahti saamist, mis on üks äraütlemata nöök, mistõttu mulgi töö veel tegemata. :(
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?
l
laizk
Suletud kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas laizk »

üks kiire küsimus: kuidas hinged kere külge kinnituvad? küsimus selles, et hinged vahetati ära, aga üks on veidi kerest eemal nüüd...
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Algselt postitas: laizk
üks kiire küsimus: kuidas hinged kere külge kinnituvad? küsimus selles, et hinged vahetati ära, aga üks on veidi kerest eemal nüüd...
ilmselt pandi sinna sobitamiseks vahetükk vahele.. sellepärast on eemal ;)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
laizk
Suletud kasutaja
Postitusi: 173
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas laizk »

vaadates seda hinge eraldi, ei saa ma aru kuidas see kinnitub? mingit polti ega midagi seal ei ole... keevitatakse? või taotakse sisse kuhugi vahesse? kas äkki ei anna siis seda hinge sügavamale lüüa?
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Kuidas tihvtid välja käivad? (arvatavasti vist haamriga)
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

pole seal mingit keemjat vaja teha, võta üks puu latt pane ukse alla ja tõsta uks paika ,, mitte midagi hullu ei juhtu :):) (no loomulikult kui korralikult teha siis võib ju ka pool autot laiali lammutada ):):):)
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: asjamees
pole seal mingit keemjat vaja teha, võta üks puu latt pane ukse alla ja tõsta uks paika ,, mitte midagi hullu ei juhtu :):) (no loomulikult kui korralikult teha siis võib ju ka pool autot laiali lammutada ):):):)
Mis kohast ta siis kõveraks painutab. Muidu päris hea õpetus:D
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

toetad laua ühe otsa karbi peale ning ukse alla ja siis tõstad ülesse poole küll ta sul õigeks läheb uks annab mitmest kohast mängima. Omal sai VFTS il peale igat rallit uksed niimodi paika painutatud.
a
asjamees
Foorumi kasutaja
Postitusi: 180
Liitunud: 11 Jaan 2003 21:39
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas asjamees »

ei ole see asi ikka midagi nii ,, ja seda ma nüüd küll uskuda ei taha et sa karbi mõlik surud,, see on kõige kergmem varjant , ja tulemus on päris hea
h
hullmaks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 112
Liitunud: 08 Jaan 2004 14:31
Asukoht: Tallinn, mustamäe
Autod: vaz2105
Kontakt:

Postitus Postitas hullmaks »

uksepoldid tulevad kergemini maha kui kasutada löökkruvikeerajat, maksab poes natsa üle 100 eegu ja abiks asi ka muude kruvidega teinekord
-
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Ma ei saa aru, kuidas mõned oma siksi uksed kergelt käima saavad? Ise ma reguleerisin nii palju kui sain. Võibolla vaja siis kaa uued tihvtid panna, aga kas mingite kohtade õlitamine ja libestamine ei aita? Just seal ukse väljaspool, see rullik mille pessa lööd näiteks..?
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
l
Laurimetall
Foorumi kasutaja
Postitusi: 488
Liitunud: 26 Mär 2004 22:34
Asukoht: Tartu(Ihaste)
Autod: Vaz 21061

Postitus Postitas Laurimetall »

löök kruvikeeraja ei aita 30 aasta pärast ,enne pexad kruvil pea maha ( mina sain uxe nii lahti ,et lasin trelliga pea maha ja siis keerasin näpitsatega lahti ( muuseas väga kergelt tulevad ,kui pea on maas)
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

to Marcuz: kui uksehingi lahti ei saa, siis saab ukse kergemalt käima ainult siis kui lukuvastust väljapoole reguleerida. väheke inetu jääb, kuid külmaga ei pea uksi täiest jõust kinni peksma vähemalt;)
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Algselt postitas: GTA
to Marcuz: kui uksehingi lahti ei saa, siis saab ukse kergemalt käima ainult siis kui lukuvastust väljapoole reguleerida. väheke inetu jääb, kuid külmaga ei pea uksi täiest jõust kinni peksma vähemalt;)
Ega nad mul nii raskelt ka ei käi, et hullult peksma peaks, aga kergemaks tahaks küll.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 283
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Algselt postitas: Marcuz
Ma ei saa aru, kuidas mõned oma siksi uksed kergelt käima saavad? Ise ma reguleerisin nii palju kui sain. Võibolla vaja siis kaa uued tihvtid panna, aga kas mingite kohtade õlitamine ja libestamine ei aita? Just seal ukse väljaspool, see rullik mille pessa lööd näiteks..?
Aitab natuke kui panna lukuvastuse ülemise ääre all asuvale pidurile (ei tea täpset nime) natuke õli. Ma alguses ei märganud seda seal kuid peale selle õlitamist hakkasid uksed kergemini kinni minema.

EDIT:
Algselt postitas: asjamees
toetad laua ühe otsa karbi peale ning ukse alla ja siis tõstad ülesse poole küll ta sul õigeks läheb uks annab mitmest kohast mängima. Omal sai VFTS il peale igat rallit uksed niimodi paika painutatud.
Ja lõpuks ma painutasingi lauajupiga ja sain ukse ilusti otseks ja julgen teistelegi soovitada kellel sama probleem.
l
loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 142
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

Postitus Postitas loonik »

Segaseks on mulle jäänud see kulunud uksehingede teema. Tegelikult ei ole uksed mitte vajunud vaid hinged on kulunud ning korralik loks uksehingedes tekitab "vajumise".

1 küsimus. Kas keegi on vahetanud esiuste hingedel difte? Kui on , siis kuidas on need uste küljest välja saadud ja kust uued leitud mis asemele läksid.

2 küsimus. Motamehe teemas keevitati dift otstest kinni ja siis hakkas see liikuma kulumata osast ehk keskelt. Kas seda hirmu ei ole, et uks jääbki ühte asendisse? Üsna kinni võib olla see hing aaststega roostetanud.

3 variant. Osta uus uks asjale mõistliku lahenduse saamiseks?

Ukse poltide lahtisaamine ei ole probleem kui on õiged tööriistad selleks olemas. Suruõhu meislile tegin sobiva ristpeaga otsiku. Sellele varrele keevitasin külge veel nr.19 mutrivõtmele sobiva mutri. Suruõhuvasar põrutab suure löögisagedusega mutrile "pähe" ja lisaks keeran mutrivõtmega otsikut. Siiani on kõik lahti tulnud.
Vasta