Kuiv karter

Kuiv karter

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
j
Jan
Foorumi kasutaja
Postitusi: 135
Liitunud: 23 Juun 2003 19:59
Asukoht: Est
Autod: Auto puudub

Kuiv karter

Postitus Postitas Jan »

Äkki keegi targem oskab mind veidi valgustada

Mille poolest erineb kuiva karteri süsteem tavalisest ja miks on parem?
Kuidas Ladale ehitada kuiva karterit?
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Pilt

Tegu suht asjaliku süsteemiga tegelikult, põhjus miks ta seeriatootmises levinud pole (on mõnedel Porschedel tehasepoolt, kindlasti veel mõnel sportmasinal....Ferrari näiteks) on just süsteemi keerukus, kulukas tootmine ja hooldamine. Professionaalses autospordis levinud asi.
Asjal siis mitu head külge:
1. Kui tavaliselt õli hoitakse all karteris, siis sellel süsteemil tõmbab pump õli karterist välja. Õlipann võib olla väiksem, mootori saab madalamale lasta - sellest ka madalam raskuskese.
2. Sellest tulenevalt saab ka kapoti või mis-iganes-mootorit-katva-detaili teha madalamale ja on õhutakistus väiksem.
3. Vahest üks tähtsam nüanss on see, et kiire asfaldisõidu juures mõjuvad autole (ja loomulikult ka kõigele muule mis autos) erinevad jõud. Näiteks korralikul kiirendusmasinal on stardihetkel kiirendus üle 2G (sekundiga 100 sees ;)) ja õli oleks sellises tingimuses karteri tagumises otsas maapinnaga võrreldes 60kraadise nurga all. Kui pidurdusvari avaneb, on kogu see õli samas asendis teiselpool õlipanni. Kui õlivõttur korraks kuivaks jääb, siis viimase vindini üles keeratud mootor seda eriti ei andesta. Nüüd aga saab pump õli kanistrist kus õlivõttur ei jää kuivale ka väga ekstreemsete jõudude korral.
4. Õlipump tekitab imedes karterisse kerge alarõhu ja hõredam õhk pidurdab väntvõlli vähem (lisa hobujõud) rääkimata sellest et väntvõll ei pea enam karteris loksuvast õlist "läbi murdma".
5. Süsteemi miinuseks võib lugeda seda, et õli mahub voolikutesse/pumpa/mujale rohkem kui oleks tarvis tavalisse süsteemi aga see-eest on õlil rohkem aega kanistris jahtuda (õliradikate paigaldamine ka mõneti lihtsam).


Müüdavad süsteemid jagatakse selle järgi, mitu väljaviivat avaust on õlipannis (1-stage; 3-stage jne). Sellest tulenevalt erineb ka pump...ja loomulikult ka hind.

Lühidalt: meelerahu, et su hirmkallis mootor saab igal hetkel vajaliku õli ja lisaks veel mõni hobujõud.
Vasta