Äkki keegi targem oskab mind veidi valgustada
Mille poolest erineb kuiva karteri süsteem tavalisest ja miks on parem?
Kuidas Ladale ehitada kuiva karterit?
Kuiv karter
Kuiv karter
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:

Tegu suht asjaliku süsteemiga tegelikult, põhjus miks ta seeriatootmises levinud pole (on mõnedel Porschedel tehasepoolt, kindlasti veel mõnel sportmasinal....Ferrari näiteks) on just süsteemi keerukus, kulukas tootmine ja hooldamine. Professionaalses autospordis levinud asi.
Asjal siis mitu head külge:
1. Kui tavaliselt õli hoitakse all karteris, siis sellel süsteemil tõmbab pump õli karterist välja. Õlipann võib olla väiksem, mootori saab madalamale lasta - sellest ka madalam raskuskese.
2. Sellest tulenevalt saab ka kapoti või mis-iganes-mootorit-katva-detaili teha madalamale ja on õhutakistus väiksem.
3. Vahest üks tähtsam nüanss on see, et kiire asfaldisõidu juures mõjuvad autole (ja loomulikult ka kõigele muule mis autos) erinevad jõud. Näiteks korralikul kiirendusmasinal on stardihetkel kiirendus üle 2G (sekundiga 100 sees

4. Õlipump tekitab imedes karterisse kerge alarõhu ja hõredam õhk pidurdab väntvõlli vähem (lisa hobujõud) rääkimata sellest et väntvõll ei pea enam karteris loksuvast õlist "läbi murdma".
5. Süsteemi miinuseks võib lugeda seda, et õli mahub voolikutesse/pumpa/mujale rohkem kui oleks tarvis tavalisse süsteemi aga see-eest on õlil rohkem aega kanistris jahtuda (õliradikate paigaldamine ka mõneti lihtsam).
Müüdavad süsteemid jagatakse selle järgi, mitu väljaviivat avaust on õlipannis (1-stage; 3-stage jne). Sellest tulenevalt erineb ka pump...ja loomulikult ka hind.
Lühidalt: meelerahu, et su hirmkallis mootor saab igal hetkel vajaliku õli ja lisaks veel mõni hobujõud.