K: Kas hakkab tööle, kui 011 mootorile panna peale suurendatud plokikanalitega 01 plokikaan?
K: Kas hakkab tööle, kui 011 mootorile panna peale suurendatud plokikanalitega 01 plokikaan?
K: Kas hakkab tööle, kui 011 mootorile panna peale suurendatud plokikanalitega 01 plokikaan?
Kas hakkab tööle?, mida peaks arvestama jms, kas klappide suuruste vahet on ja kas üldse 01 oma istub peale?
TraMaEiVõi. Kaan läheb peale küll. Klappidega ei juhtu sul midagi, seda muidugi juhul, kui seda kaant ei ole madalamaks tehtud, surveaste peaks tulema siis 8.8 (011kaanega-8.5).
Ja turbo kohta ütlen unista edasi Turbo ei ole asi, mille lihtsalt paned peale, vaid see on palju keerulisem. Ma olen seda tükk aega uurinud ja ikka ei tea turbode kohta pooli asju.
Ja turbo kohta ütlen unista edasi Turbo ei ole asi, mille lihtsalt paned peale, vaid see on palju keerulisem. Ma olen seda tükk aega uurinud ja ikka ei tea turbode kohta pooli asju.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
soome klubist kurvad uudised turbode kohta. ca 10000 peab vastu turbomootor langetatud surveastmega ja standard juppidega, kui asja korralikult mekkida... küttekulu jube suur normaalse sõiduga 18 kanti, vajutades pea poole rohkem. hobiautoks tehes on korralike kolbide - kepsudega kindlasti palju rõõmu. igapäevaks selline aretus küll ei sobi.
eks turbo aretus käib nii, et esiteks pead kolama kõik lammutused ja soovid börsid läbi, otsides sobivat doonorit.
eks turbo aretus käib nii, et esiteks pead kolama kõik lammutused ja soovid börsid läbi, otsides sobivat doonorit.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kle Lauri, kui inimene ei tea plokikaante erinevusi, küsib kas hakkab tööle jne . . . siis pole tal ka eriti mõtet veel nagu turbo peale mõelda või mis????? Point on selles, et kõigepealt tuleb elementaarsed asjad selgeks teha ja siis alles hakata midagi täienduste poole vaatama.
TÄNAN TÄHELEPANU EEST
TÄNAN TÄHELEPANU EEST
Jutt on õige!;)Algselt postitas: jeejee
Kle Lauri, kui inimene ei tea plokikaante erinevusi, küsib kas hakkab tööle jne . . . siis pole tal ka eriti mõtet veel nagu turbo peale mõelda või mis????? Point on selles, et kõigepealt tuleb elementaarsed asjad selgeks teha ja siis alles hakata midagi täienduste poole vaatama.
TÄNAN TÄHELEPANU EEST
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Lugeda ei saa kui tähti ei tunne. Sama lugu on kõigega- tuleb alustada lihtsamast. Kõigepealt tuleb ikka elementaarsed asjad selgeks teha ja siis ülikeeruliste ülesannete kallale asuda mitte vastupidi.Algselt postitas: Laurix
julgustame jah inimesi sedasi jeejee...see kui sina ei tea pooli asjugi ei tähenda sugugi et teised ei tea...suht mõttetu sedasi lärmata siin, selle unista edasi võid omale seinale kodus kirjutada ja igal hommikul pikalt silmitseda! aga jah, masendav suhtumine:(
Korralikult töötava turbo ja normaalse sõidustiili puhul kütusekulu vaevalt tõuseb võrreldes sama suure vabalthingava mootoriga. Loomulikult on teine lugu kui masinast maksimumi pigistada, kuid korralikult peenestades ei ole ka 1200'se tavamootoriga ladal probleemi 18l/100km küttekuluks saada.
hmmm. palju offtopicut, aga sain aru, et läheb peale. ja jejee, seda ma teadsin, et ta peale läheb, aga mõtlesin konkreetselt tööle hakkamist ja sellega kaasnevat pornot. Ja kas 011 ja 01 nukkvõllidel ja nookuritel on? minu teada ei tohiks olla?!aga ma kindel ei ole.
põhimõtteliselt toimin nii:
*keeran 011 mootoril plokikaane maha.
*võtan 011 nookurid ja nukkvõlli.
*otsin vajalikud lihvimistarvikud ja uuristan 01 plokikaane kanaleid suuremaks.(mitte palju)
*keeran 01 ploki peale.
*lisan nookurid ja nukkvõlli.
*muud vinkad külge ja asi käima!
nüüd tõuseb surveaste, sai plokikaane kanaleid lihvitud, aga jääb probleemiks veel 1 asi: karbulaator või pritsung. kui jätta originaalkarpa, siis mis sellel ümber teha, kui, siis milline muu karpa ja kolmandaks pritsung? milline oleks odav, töölehakkav ja iseteaostatav?
ja kas klappide suurustel ka vahet on? ja see turbo on ju põhimõtteliselt nagu õhupump?
põhimõtteliselt toimin nii:
*keeran 011 mootoril plokikaane maha.
*võtan 011 nookurid ja nukkvõlli.
*otsin vajalikud lihvimistarvikud ja uuristan 01 plokikaane kanaleid suuremaks.(mitte palju)
*keeran 01 ploki peale.
*lisan nookurid ja nukkvõlli.
*muud vinkad külge ja asi käima!
nüüd tõuseb surveaste, sai plokikaane kanaleid lihvitud, aga jääb probleemiks veel 1 asi: karbulaator või pritsung. kui jätta originaalkarpa, siis mis sellel ümber teha, kui, siis milline muu karpa ja kolmandaks pritsung? milline oleks odav, töölehakkav ja iseteaostatav?
ja kas klappide suurustel ka vahet on? ja see turbo on ju põhimõtteliselt nagu õhupump?
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
See teema on liiga keeruline, et siit vastuseid oodata. Alustuseks tuleks endale paigaldatava pritse tööpõhimõte selgeks teha. (paraku töötavad erinevad pritsed ka erinevalt) Mitte ühtegi pritset ei saa sa ladale panna nii, et see ilma igasuguse häälestuseta kohe laitmatult tööle hakkab. Vihjeks võin öelda, et pritse korralikult toimima saamine on hulk maad keerulisem kui karbussi häälestamine. Samas on ta muidugi märkimisväärselt töökindlam ja stabiilsem.
Nagu juba ka öeldud, paigaldada oleks kõige lihtsam ikkagi mingi sarnase töömahuga masina pritset. Kuuldavasti on kõige enam doonoriks VW golfe jms kasutatud.
Turbo ei ole põhimõtteliselt nagu õhupump. Õhupumbad töötavad ruumala muutumise põhimõttel, turbo on aga "kõige tavalisem ventilaator" mis tohutusuurte pööretega keereldes oma rõhu tekitab.
Kasuta erinevaid otsingumootoreid trükkides märksõnadeks näiteks jetronic, turbo või ülelaadimine ja uuri esmast infot mis asjadega tegu on. Ja muidugi kasuta võimalust asja ka praktikas näha ja katsuda. Ka siinse rahva hulgas on ju tegelasi kes on pritse ladale peale pannud. Otsi nendega kontakti, mine kohale, vaata ja räägi. Need asjad ei ole nii lihtsad, et võtad kätte ja paned peale, samas piisava pealehakkamise, teadmiste ning materiaalse baasi olemasolul ei ole pritse ja ka turbo paigaldamises ladale midagi üleloomulikku. Iseasi on muidugi kas sellel ka mõtet on?!
Nagu juba ka öeldud, paigaldada oleks kõige lihtsam ikkagi mingi sarnase töömahuga masina pritset. Kuuldavasti on kõige enam doonoriks VW golfe jms kasutatud.
Turbo ei ole põhimõtteliselt nagu õhupump. Õhupumbad töötavad ruumala muutumise põhimõttel, turbo on aga "kõige tavalisem ventilaator" mis tohutusuurte pööretega keereldes oma rõhu tekitab.
Kasuta erinevaid otsingumootoreid trükkides märksõnadeks näiteks jetronic, turbo või ülelaadimine ja uuri esmast infot mis asjadega tegu on. Ja muidugi kasuta võimalust asja ka praktikas näha ja katsuda. Ka siinse rahva hulgas on ju tegelasi kes on pritse ladale peale pannud. Otsi nendega kontakti, mine kohale, vaata ja räägi. Need asjad ei ole nii lihtsad, et võtad kätte ja paned peale, samas piisava pealehakkamise, teadmiste ning materiaalse baasi olemasolul ei ole pritse ja ka turbo paigaldamises ladale midagi üleloomulikku. Iseasi on muidugi kas sellel ka mõtet on?!
Nii. tõstan teema üles, küll aga suts teisel jutul. Olen koguaeg tahtnud enale võimsamat mootorit ja siis juhtus pull lugu. eile garaasis hakkasin siis sellelt 01-e mootorilt plokikaant maha keerama ja vaatan: too 01-e mootor on puuritud. seal sees olid 06-e kolvid.
Hakkan nüüd küsima:
*kui 01.. on 06 kolvid sees, kas siis on 1.6 käes?
*kas 01 ja 011 väntvõllidel vahet ka on?
*kepsude pikkused?ja millise mudeli omad on kõige lühemad?
*kas 1.6-esel ja lahjematel nukvõllidel ja nookuritel ka vahet on?
*kuidas saaks veel jõudu ja võimsust pigistada jurrde.
Hakkan nüüd küsima:
*kui 01.. on 06 kolvid sees, kas siis on 1.6 käes?
*kas 01 ja 011 väntvõllidel vahet ka on?
*kepsude pikkused?ja millise mudeli omad on kõige lühemad?
*kas 1.6-esel ja lahjematel nukvõllidel ja nookuritel ka vahet on?
*kuidas saaks veel jõudu ja võimsust pigistada jurrde.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
millest sa järeldad et sees on 06 kolvid mitte aga 011 kolvid?Algselt postitas: burner
Nii. tõstan teema üles, küll aga suts teisel jutul. Olen koguaeg tahtnud enale võimsamat mootorit ja siis juhtus pull lugu. eile garaasis hakkasin siis sellelt 01-e mootorilt plokikaant maha keerama ja vaatan: too 01-e mootor on puuritud. seal sees olid 06-e kolvid.
Hakkan nüüd küsima:
*kui 01.. on 06 kolvid sees, kas siis on 1.6 käes?
*kas 01 ja 011 väntvõllidel vahet ka on?
*kepsude pikkused?ja millise mudeli omad on kõige lühemad?
*kas 1.6-esel ja lahjematel nukvõllidel ja nookuritel ka vahet on?
*kuidas saaks veel jõudu ja võimsust pigistada jurrde.
puurides 76 silindri 79 mõõtu saad ca 100cc juurde.
vändad on 01,011,05 mootoril samad, 03,06 vänt on käigult pikem (80mm)
nookurid on ka samad
kepsud on zhigulil kõik ühepikkused.
enne õpi sõitma siis pigista jõudu juurde, algatuseks proovi see mootor käima saada, siis vaata edasi

Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
kuidas sa 1,4 said.Algselt postitas: burner
olaaf, sa parem vasta mu küsimustele kenasti, mitte ära hakka lolli juttu ajama. kust sa tead, et ma sõita ei oska? ma olen mitu mootorit pooleks võt ja pärast kokku pist. liiguvad siia maani.
mõõt ongi 79.(mõõtsin ära)
kui õeti aru sain, siis on see mootor 1.4-eks aetud?
selleks et 1,4 saaks peaks kolb 82 olema..
01 plokil on 76 kolb ja 3mm juurde annab 1300 tulemuseks.. kui sa mitu mootorit lahti oled võtnud siis oleks pidanud natuke kirjandust ka uurima..
muide pealkirjas on kirjas 011 plokile 01 kaan kuid jutus tuleb välja et kaan on 011 oma ja plokk 01 oma..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
Burner,sa oled Raplamaalt,tule astu minu juurest läbi ja saad hea visuaalse koolituse,mul kümmekond mootorit laiali,samuti olemas Lada originaal monopritsungeid ja igasugu muud stuffi.Kui tahad midagi aretama hakata,siis vali doonoriks kas 06 mootor(1,6) või veel parem vanema 03 (jämeda hülsiga 1,5 plokk).Veel parem variant oleks 21213(1,7) või 2131(1,8)mootor ehituseks võtta kuid need maksavad palju ja viimane harulduse tõttu meil üle 10k.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
njah, segaselt ütlesin. mul ongi töökoras 011 mootor, tahtsin sinna 01 plokikaane peale panna(mõtlesin, et suurendaks veits kanaleid ja kollektoreid), aga kui ühelt 01 mootorilt kaane maha võtsin, avastasin, et tegemist on puuritud mootoriga ja nii see teema sellele 01-e mootorile üle läks.Algselt postitas: olaaf
muide pealkirjas on kirjas 011 plokile 01 kaan kuid jutus tuleb välja et kaan on 011 oma ja plokk 01 oma..
ja kui see siis 1.3 cc on, siis oleks mul mõttekam see töökarras 011 mootor ju peale panna!?
Ardi, ma tahaks küll su poolt läbi tulla, kuna olen tähele pannud, et sul suurel hulgal ladasid ja nende vidinaid.
Ma mõtlesin ka kohe algul, et hakkaks 06-est aretama, aga probleem rahaga ja mootori äratoomisega. Aga kui palju maksaks 03-e mootor kasutatud(nii enam-vähem olukaorras, et saaks sealt veel jõudu pigistada)?
Ja huvitab veel üks küsimus: mis see lada monopritsung on? mono loob ajus midagi, aga see sõna tervikuna(minu jaoks mõiste:D) ei ütle midagi?!
ette tänades Burner...
-
mmess
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 846
- Liitunud: 22 Apr 2002 11:45
- Asukoht: Tartu
- Autod: '95 Audi A6
- Kontakt:
Mono ei loo ajus midagi. Laiema silmaringiga inimesed teavad rääkida, et mono- eesliide omab tähendust üks, üksik, ainus jne. Ehk siis teisisõnu monopritse tähendab seda, et mootorisse pihustatakse kütust läbi ühe pihusti, mis asub sisselaskekollektori selles osas, kus torud veel koos on ja ühise ruumi moodustavad. Kuna neljasilindrilises mootoris on kogu aeg mõnes silindris töötakt, siis toimub pihustamine pidevalt, seepärast kasutatakse vahest ka mõistet "pidev pritse" kuigi need mõisted pole veel sünonüümid.
Lisaks monopritsele on olemas ka mitmepunkti pritsed, ehk iga silindri jaoks on oma pihusti, mis enamasti paiknevad sisselaskekollektori torude küljes ning pihustavad kütust vahetult sisselaskeklapi ette. (enamasti sellepärast, et uuematel variantidel kasutatakse vahel ka otsepritset, ehk nagu diislitel pihustatakse kütus otse silindrisse)
Aga Ardi juurde kooli soovitan sul soojalt minna. Kuluta see natuke aega ja finantsi ning saad nii mõnelegi küsimusele vastuse, sest oma silm pidada kuningas olema. Peale seda kui ehitamise tuju üle läheb, kuna kõik on tunduvalt keerulisem, kui algul paistis, on hästi, sest hoiad suure hulga raha, aega ja vaeva kokku. Aga kui veelgi suureme aretamismaania peale tuleb, on veel parem, sest siis oled targem ja oskad parema tulemuse saavutada.
Lisaks monopritsele on olemas ka mitmepunkti pritsed, ehk iga silindri jaoks on oma pihusti, mis enamasti paiknevad sisselaskekollektori torude küljes ning pihustavad kütust vahetult sisselaskeklapi ette. (enamasti sellepärast, et uuematel variantidel kasutatakse vahel ka otsepritset, ehk nagu diislitel pihustatakse kütus otse silindrisse)
Aga Ardi juurde kooli soovitan sul soojalt minna. Kuluta see natuke aega ja finantsi ning saad nii mõnelegi küsimusele vastuse, sest oma silm pidada kuningas olema. Peale seda kui ehitamise tuju üle läheb, kuna kõik on tunduvalt keerulisem, kui algul paistis, on hästi, sest hoiad suure hulga raha, aega ja vaeva kokku. Aga kui veelgi suureme aretamismaania peale tuleb, on veel parem, sest siis oled targem ja oskad parema tulemuse saavutada.
Kas kerenumbri ümber saab auto ehitada?