Alumiiniumsulamist hooratas

Alumiiniumsulamist hooratas

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Alumiiniumsulamist hooratas

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Suhtlesin sel nädalal ühe Estonia formeliomanikuga.Muuseas läks jutt ka hooratastele.Tal oli idee valmistada hooratas alumiiniumsulamist.Metallist jääks vaid hammasvöö ja siduriketta kokkupuutepind.Ta oli proovinud ka titaanist hooratast,kuid kuna metallist hammasvöö,seal küljes ei püsinud(erinevad temperatuuripaisumised) ja titaanist hammasvöö valmistamine väga töömahukas ülesanne.Et ehk on alumiiniumhoorattal metalliga sama paisumine ja seega kerge hooratta kasutamine võimalik.Praegu kasutavad nad kergeid terashoorattaid.
Estonia formeleid on valmistatud u.300tk,neist eestis on kümmekond ülejäänud kas hävinud või laiali üle endise N Liidu.
Ametlikke võistlusi ei korraldata aastast 2000,kuna ei pidavat vastama mingitele ohutusnõuetele.Kuid mitteametlikke võistlusi korraldavad Estonia omanikud vähemalt kord aastas.
Formelitele ei panda genekaid,seega käitatakse nad vaid aku pealt.Mootorid peavad kannatama valu 8000p/m-ni.
Selle jaoks on ka nookurid kergendatud 15g(servadelt).
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
l
Laada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 260
Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
Asukoht: Tallinn
Autod: Nokia, Nolada.

Postitus Postitas Laada »

Hooratta enda alumiiniumist tegemisega ei ole vast probleemi, kuid kuidas seda sidurikettaga kokku puutuvat pinda muust metallist valmistada ja siis ketta külge kinnitada? Soojuspaisumisega ei oleks ilmselt tõesti probleemi kuna alumiinium ikka oluliselt rohkem terasest ja malmist paisub.

OT: "alumiinium ja metall" või "titaan ja metall" kõlab umbes nagu "lada ja auto" :D
Kasutaja avatar
Moss
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1069
Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
Asukoht: Siuntio, Soome
Autod: erinevad illegaalid
Kontakt:

Postitus Postitas Moss »

Algselt postitas: Laada
OT: "alumiinium ja metall" või "titaan ja metall" kõlab umbes nagu "lada ja auto" :D
Täpselt nagu nagu alumiinium ja titaan on metallid, on Lada ka auto...aga see tolleks.

Ameerikas, kus tehasejärgne autode täiustamine, tuunimine ja autosport on sama loomulikud nagu piim toidukõrvale, leidub ka igat sorti jubinaid, samuti pole alumiiniumist hooratas midagi uut. Saab neid kalli raha eest ka Ladale osta. Üks stiilinäide alu. hoorattast asub siin: http://community-2.webtv.net/PAGEBUILDE ... OTIONALUM/ Siin ka hästi näha, kuidas on lahendatud siduri kokkupuutepinna küsimus.

EDIT:
Algselt postitas: Ardi Soovik
Mootorid peavad kannatama valu 8000p/m-ni.
Estoniate peal kasutatavad Ladapõhised mootorid teevad võistlustel ka 9000rpm, aga nende mootorite kohta oskab lähemalt vastata hiljuti registreerunud kasutaja Amper, kes minuteada peaks suht tihedalt nende mootoritega kokku puutuma...
a
amper
Suletud kasutaja
Postitusi: 3
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas amper »

Algselt postitas: elumees
küsimus läheb küll teemast välja aga Ardi tegi juttu nookuritest,et neid kergendati 15g.....
oman nookureid millel oli tehtud kokkupuute kohale rull (see koht kuhu käib nukkvõll vastu),kindlasti vähendab see nukkvõlli kulumist aga ehk oskab siin olijatest keegi (ehk on ka kasutanud selliseid nookureid)kommenteerida nende nookurite plusse ja miinuseid??:yllatunud
endal on need nookurid olemas ja tahax kasutada koos nookuritega kanget nukki aga kuna ei tea nende nookurite kõrval tegureid ja ei tahaks nukka õhtale lasta :kuri
See oli üks veneaegne tuuning, kui tehnilised nõudsid standard nukkvõlli. Tagurpidi kumerusega nookuril on see efekt, et klapp on kauem lahti, mis on sama, kui suurema kraadiga nukkvõll. Samas tuleb nuka baasi madalamale lasta sama võrra, mis nookuri kokkupuute pind on langenud ja see võib tingida omakorda klapivedrude põhja madalamaks laskmist.
e
elumees
Suletud kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas elumees »

See oli üks veneaegne tuuning, kui tehnilised nõudsid standard nukkvõlli. Tagurpidi kumerusega nookuril on see efekt, et klapp on kauem lahti, mis on sama, kui suurema kraadiga nukkvõll. Samas tuleb nuka baasi madalamale lasta sama võrra, mis nookuri kokkupuute pind on langenud ja see võib tingida omakorda klapivedrude põhja madalamaks laskmist.


kas see tähendab siis seda ,et ei saa suure nukiga nukka kasutada nende nookuritega?:(
Vasta