Kuidas hammasrihm paika panna?

Kuidas hammasrihm paika panna?

Mootoriga ja sisse/väljalaskega seonduvad teemad
Vasta
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Kuidas hammasrihm paika panna?

Postitus Postitas marks »

m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Uue panemisel peab kõigepealt vist ära võtma ventilaatori rihma. Ja edasi: lõdvenda hammasrihm ja pane see üle väntvõlli rattale, pingutades rihma tõmba see abivõlli rihmarattale ja nuka rihmarattale. Siis tõmba rihm üle pingutusrulli, suru kandur (see osa mis seal vedru ja pingutusrulli juures nuka all on) paremale ja paigalda vedru. Pööra väntvõlli 2 pööret ja kontrolli kas need märgid, mis on nuka rattal ja seal ees, on kohakuti samal ajal kui on väntvõllil olev märge kohakuti seal juures oleva märgiga. Kui märgid ei kattu, tuleb rihm maha võtta ja kõik uuesti teha. Siis pinguta polte ja paigalda kaitsekaaned. Pane tagasi ventika rihm ja pinguta seda. Lõpuks reguleeri süütehetk sest see võib paigast ära minna.

Hammasrihma pinguse reguleerimine:
Vajalikud tööriistad: võti väntvõlli pööramiseks, 10-mm lihtvõti, 13-mm silmusvõti.
1. Eemalda ülemine kaitsekaas.
2. Lõdvendada pingutusrulli kanduri kinnituspolte (vedru nuka all pingutusrulli juures)
3. Sujuvalt pöörata väntvõlli 2...3 pööret. Seejuures annab vedru automaatselt hammasrihmale vajaliku pinguse
4. Pingutada polte ja asetada kohale ülemine kaitsekaas.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Kas algul nuki rattal ja väntvõllil ei tuleks märgid paika panna? Nii suvaliselt läheb küll raskeks. Kas väntvõllil tuleb panna nende süüteseadmis märkide järgi? 1. 2. 3. märk? Nukkvõlli seades tuleb klapikambrikaas ära võtta? Mul käib nukkvõll käega keerates väga raskelt. On see normaalne?
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Märgid vist tõesti enne paika, loogiliselt võttes neid hiljem raske sättida. Väntvõllil on kaks märki: väntvõlli peal on üks ja teine natuke edasi abivõlli poole. Need peavad ühtima märkidega mis seal juures on. Vb jäi segaseks aga ei oska täpsemini seletada. Klapikambrikaant ära maha võta! Küünlad keera maha, et kaotada surve. Pane 4. käik sisse ja lükka autot, siis liigub nukk. Käega seda ei keera.

Muidugi võid kohe sellejuures ära reguleerida ka klapivahed, milleks pead klapikambrikaane maha võtma ja vaja läheb klapivahe lehte. Siis aga tuleb teatud väntvõlli pööramise nurga juures teatud klapivahe reguleerida, kui tahad võin siia kirjutada, mis kraadi juures mis klapivahe regullida tuleb.

Ja pärast seda koike tuleb süüde paika panna.
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2864
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Algselt postitas: Marcuz
1) Uue panemisel peab kõigepealt vist ära võtma .....

2) Kui märgid ei kattu, tuleb rihm maha võtta ja kõik uuesti teha.
1) Selliste asjade puhul oletusi ei tehta.

2) siis onjuba hilja midagi uuesti teha-klapid on kõverad.
C
m
Marcuz
Foorumi kasutaja
Postitusi: 286
Liitunud: 05 Okt 2002 14:15
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Autod: Avensis 2.0i
Kontakt:

Postitus Postitas Marcuz »

Ega ma midagi lambist peast ei kirjutanud. Ees on Uve Soodla ja Kalju Vainola raamat sõiduauto "?iguli". Ju ma kirj selle koha valesti. Muidu ise tegin ka seda veic aega tagasi. Aga jah PANE SIIS MÄRGID ENNE PAIKKA!!
Hüvasti Punane Nool :\'( ..jäänud on mälestus hea...
a
Ardi Soovik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 839
Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
Asukoht: Raplamaa
Autod: LADAd ca 60tk+1
Kontakt:

Postitus Postitas Ardi Soovik »

Nii rihma kui ketimärkide paikaseadmisel(juhul kui nukkvõlli paigaldamisel pole märke jälgitud,tuleb teha nii.Keerad väntvõlli asendisse kas 90kraadi enne(nii kudas tal minna annab) või peale 0 asendit.Siis keera nukkvõlli märk paika,seejärel keera väntvõll märkidesse.
Müüa küttepuid,osutan veoteenust 3t kandevõimega kalluriga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
m
marks
Foorumi kasutaja
Postitusi: 356
Liitunud: 15 Mär 2003 19:41
Asukoht: Kohila
Autod: Audi, BMW, Moškvitch

Postitus Postitas marks »

Kas väntvõll tuleb panna selle märgi järgi mis on ploki peal abivõlli kõrval? Aga nukkvõll, sellel ei paistnud erilisi märke peal olevat. Üks ümmargune auguke on nuki rattal, kas selle järgi? Ja kus võiks olla see märk, millega nuki ratta märk kokku peab minema?
k
Kristo
Foorumi kasutaja
Postitusi: 292
Liitunud: 22 Nov 2002 11:44
Asukoht: Tartu
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas Kristo »

Nukiratta märk ongi see väike auguke seal. Aga nukkvõll märk on ikka klapikaane all nukkvõlli raami peal. Ma ei tea kas väljaspool klapikaant kah mingi värk on või ei ole.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

05-l klapid pähe ei lähe kui tegu standardmootori ja nukaga..(kolbidel on klapipesad)

viimati sai seda asja ikka nii tehtud, et alt esimene märk ja ülevalt nukk keskele(nukarattal on kriips - see peab kokku minema klapikambrikaanel oleva teravikuga). nukka keerab küll (mutrivõtmega) midagi ületamatut seal pole..
seejärel vaatad, et 4 sil oleks töötakt võimalik, et pead vänta ühe ringi keerama (juba koos nukaga) lõpuks
keerad jagaja nii, et rootor oleks 4sil küünla poole ja ongi kogu dela... :)
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Vasta